Day of Anger (1967)

Fulci

RetroMaNiaC
Joined
18 Μάρ 2018
Μηνύματα
553
Αντιδράσεις
902
Day of Anger 1967 ( I giorni dell'ira )

Υπόθεση : Ο Σκοτ,ένας άκακος και άβουλος νεαρός που ζει σε μια σχετικά φιλήσυχη πόλη, θα γίνει "μαθητής" ενός περιπλανώμενου έμπειρου πιστολέρο που ήρθε στην πόλη για να τακτοποιήσει κάποιους παλιούς λογαριασμούς..

Σκηνοθεσία : Tonino Valerii
Παίζουν : Giuliano Gemma, Lee Van Cleef..
Μουσική : Riz Ortolani

Μία ακόμη καλή δουλειά από τον Tonino Valerii.. Θεωρώ το γνωστό "Το όνομα μου είναι Κανένας" και το όχι διάσημο "The Price of Power" καλύτερες ταινίες από το "Day of Anger".. Αλλά είναι και αυτό μες στις καλές δουλειές του.Και γενικά ένα από τα αξιόλογα γουέστερν που υπάρχουν.
Βρισκόμαστε στο Κλίφτον,μια πόλη στην Αριζόνα. Ο Σκοτ (Τζουλιάνο Τζέμα), είναι ένας "αγαθός" νεαρός,το παιδί που κάνει μικροδουλειές,αυτός που μαζεύει τα σκουπίδια.Οι περισσότεροι κάτοικοι του φέρονται άσχημα και υποτιμητικά. Είναι ο "άνθρωπος της καρπαζιάς" στην πόλη. Αυτός έχει βάλει σκοπό να αγοράσει ένα πιστόλι και μαζεύει λεφτά γι αυτό.Έχει μάλιστα και ένα ξύλινο πιστόλι και "εκπαιδεύεται" μ'αυτό!..Είναι αρκετά γρήγορος αλλά η καλοσύνη του δεν τον αφήνει να κάνει το παραπάνω βήμα.
Το "παραπάνω βήμα" θα γίνει με τον ερχομό του Φρανκ Τέλμπι (Λι βαν Κλιφ) στην πόλη. Ο Τέλμπι,που είναι περαστικός εκεί, θα γνωρίσει το Σκοτ, θα τον βοηθήσει σε ένα περιστατικό,θα του δώσει και επώνυμο,το "Μέρι" ( από το Μαίρη,που ήταν το όνομα της μητέρας του Σκοτ,μιας ιερόδουλης, που δεν γνώρισε ποτέ).
Ο Τέλμπι θα συνεχίσει το ταξίδι του, ο ενθουσιασμένος Σκοτ Μέρι θα τον ακολουθήσει, με στόχο να γίνει "μαθητής" του, να τον διδάξει το μυστικά των όπλων και των μονομαχιών.
Ο Τέλμπι θα τον αποδεχθεί, θα του κάνει και θεωρητικά μαθήματα.Φτάνουν σε μια πόλη,αναζητώντας τον Άγριο Τζακ (Al Mulock, γνωστή spaghettόφατσα, ο "αν είναι να πυροβολήσεις,πυροβόλα!..μην μιλάς"). Εδώ μαθαίνουμε επιτέλους το λόγο περιπλάνησης του Τέλμπι.
Ο Άγριος Τζακ, είχε ληστέψει ένα φορτίο χρυσού. Και ενώ μάλλον ήταν συνεργάτης του Τέλμπι, ο Άγριος Τζακ εξαφανίστηκε με το φορτίο.Ο Τέλμπι,τον έψαχνε για να εισπράξει το μερίδιο του..Μόνο που ο Τζακ,δεν έχει τα λεφτά,μιας και αυτόν τον πούλησαν αυτοί που τον πληροφόρησαν και τον βοήθησαν να ληστέψει το χρυσό.. Και αυτοί που τον πούλησαν ,είναι ο δικαστής,ο τραπεζίτης,ο ιδιοκτήτης του σαλούν του Κλίφτον!
Έτσι,ο "μέντορας" Τέλμπι και ο "μαθητής" Σκοτ Μέρι, επιστρέφουν στο Κλίφτον..Ο Τέλμπι για να τακτοποιήσει παλιούς λογαριασμούς και ο Σκοτ για να δείξει στην πόλη πως "οι άνθρωποι αλλάζουν"..

Η ιστορία εξελίσσεται με αρκετό ενδιαφέρον..Δεν μας κουράζει καθόλου..Ο Σκοτ είναι το κεντρικό πρόσωπο. Ο "άνθρωπος της καρπαζιάς". Ένας ορφανός,που τον μεγάλωσαν τα "κορίτσια" του Κλίφτον. Και ιδιαίτερα η Βίβιαν (Υβόν Σανσόν, η γνωστή Μπι-Μπι από το δικό μας "Μια ζωή την έχουμε").
Και του φέρονται σχεδόν όλοι άσχημα. Το πάθος του όμως είναι να γίνει ένας γρήγορος πιστολέρο. Αυτό είναι που θέλει να μας περάσει και ο σκηνοθέτης.
Να πιστεύουμε στον εαυτό μας.Να μην καταθέτουμε τα όπλα όταν όλοι δεν πιστεύουν σε εμάς ή ακόμα και αν υποτιμούν τις δυνάμεις μας.Το πάθος μας για κάτι,το όνειρο να γίνουμε κάποιοι δεν μπορεί να το σταματήσει κανένας.Όταν υπάρχει πίστη στον εαυτό μας.Και φυσικά,χρειάζεται και η "σπίθα",η αφορμή!
Αυτή η "σπίθα" για να αλλάξει ο Σκοτ,θα έρθει από τον Τέλμπι. Ένας άγνωστος,που φέρθηκε λίγο διαφορετικά στον ταλαιπωρημένο Σκοτ.
Ο Τέλμπι,που θα τον βοηθήσει να "ξαναγεννηθεί".. Είναι χαρακτηριστικός ο διάλογος του γιατρού με τον Τέλμπι:
O γιατρός αποκρίνεται στον Τέλμπι λέγοντας του "..τον έκανες ένα λυσσασμένο Λύκο (αναφερόμενος στον Σκοτ)".. Και ο Τέλμπι του απάντησε " Ο Σκοτ γεννήθηκε Λύκος..Εσείς τον κάνατε Λυσσασμένο"!
Όπως φυσικά έχει σημασία και η "αλλαγή".. Έπρεπε να αλλάξει ο Σκοτ, αλλά δεν πρέπει να χάσει και τον εαυτό του,τον χαρακτήρα του.. Επιβάλλονται οι αλλαγές,είναι και επικίνδυνες όμως όταν δεν μπορεί να διακρίνεις τα όρια.Γιατί είναι πιο εύκολο να περάσεις στην άλλη πλευρά και να γίνεις αυτό που είναι οι άλλοι,αυτοί που μισείς.Να χάσεις τον εαυτό σου.

Ο αγαπημένος Τζουλιάνο Τζέμα και ο Λι βαν Κλιφ είναι πολύ καλοί στους ρόλους τους..Ο σκηνοθέτης Valeriiι φτιάχνει μια αρκετά καλή ταινία.. Mας τα χαλάει λίγο προς το τέλος. Στο τελευταίο μισάωρο,λίγο η πλοκή και περισσότερο οι διάλογοι θωρώ πως είναι τα αδύναμα σημεία της ταινίας.Πολλές φορές οι διάλογοι είναι εντελώς ασυνάρτητοι,που παραπέμπουν σε προχειρογραμμένες σημειώσεις.
Η μουσική του Riz Ortolani είναι καλή και γνώριμη στους φανς..Τη χρησιμοποίησε και ο Ταραντίνο στο δικό του "Django Unchained".
Να αναφέρω άλλη μια φορά την γνωστή μας Υβόν Σανσόν,που είναι αγνώριστη με το ξανθοκόκκινο μαζεμένο μαλλί.Παίζει φυσικά ελάχιστα,τη Βίβιαν, την αφεντικίνα των "κοριτσιών" της πόλης.

Την ταινία δεν τη έχω δει στα 80s από κάποιο βίντεοκλαμπ. Ούτε καν στα 90s. Το ΄χω ξαναγράψει,όταν ήμουν πιτσιρικάς δεν επέλεγα και τόσο πολύ ταινίες με Λι βαν Κλιφ.. Αντιθέτως, σίγουρα μες στις επιλογές μου ήταν ο Τζουλιάνο Τζέμα.. Τώρα,πως μου ξέφυγε αυτή η ταινία,δεν έχω απάντηση.Ίσως δεν υπήρχε τότε στα ράφια.. Την είδα για πρώτη φορά πριν 8-9 χρόνια.. Και τώρα τελευταία παίζει αρκετά και στη TV100 και σε τοπικά κανάλια.
Το τρέιλερ

 
Ωραία ταινία. Αγαπημένη σκηνή όταν στην πρώτη τους συνάντηση, ο Gemma του λέει πως δεν χρησιμοποιεί το κανονικό όνομα του, γιατί θα γελάσουν οι άλλοι και ο Κλιφ του απαντάει " και τι έγινε αν γελάσουν ; ". Απλός διάλογος που όμως κρύβει πολλά μηνύματα. Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι το σεναριακό γύρισμα στο φινάλε, για τον χαρακτήρα του Κλιφ. Πάντως είναι αρκετά ευχάριστο γουέστερν.
 
Τελευταία επεξεργασία:
" ..Έλα ντε.. Έλα ντε!.."( που 'λεγε και ο Χρόνης).
Και εγώ απόρησα με την αλλαγή του χαρακτήρα του Τέλμπι.. Έγιναν αρκετά πράγματα "σαλάτα" στο τελευταίο μισάωρο.
Εδώ,ο γεροΜέρφι,που ήταν πάντα μαζί με τον Σκοτ, και ήταν μες στη "μουλωχτή" ομάδα όταν κάλεσαν τον Σκοτ στην καλύβα,για να του προτείνουν το σχέδιο τους.Και όταν ο Σκοτ αρνήθηκε,οι άλλοι αποφασίζουν να τον σκοτώσουν(όχι που δεν θα το έκαναν).Και ο γεροΜέρφι, αντί να τους σταματήσει,τους αφήνει.Και μετά ξαφνικά,πάλι το γυρίζει, και ξαναείναι με τον Σκοτ. Και λίγο αργότερα,ξαναείναι με τους "μουλωχτούς",όταν γίνεται ο Σερίφης..Μπέρδεμα,μπέρδεμα,μπέρδεμα!
Αλλά όπως έγραψες, η αλλαγή του Τέλμπι ήταν ξαφνική!.. Δεν έκανε τίποτα άλλο, απ' ό,τι κάνουν όλοι οι πρωταγωνιστές-όχι villain- στα spaghetti western.. Αυτός στην ουσία, είχε σκοπό να "κουρνιάξει" σε μια πόλη,να πάρει "σύνταξη"..
Άλλοι ήταν οι "μουλωχτοί" στην ταινία..
Σίγουρα ο Valerii ήθελε να μας δείξει και ότι ο Σκοτ ήταν καλός "μαθητής", τουλάχιστον στα θεωρητικά μαθήματα..
Καλός και στη διδασκαλία του Τέλμπι αλλά και στις συμβουλές του γεροΜέρφι.
 
Πίσω
Μπλουζα