Demo κασσέτες ελληνικών συγκροτημάτων 80s -90s

chris73

RetroActive
Joined
24 Ιαν 2013
Μηνύματα
478
Αντιδράσεις
614
Νομίζω πως δεν χρειάζονται περισσότερα λόγια. Εδώ μπορούμε να ανεβάσουμε σχετικό υλικό, φωτογραφίες, ηχητικό, κείμενα, fanzines και ότι άλλο σχετικό.

Να κάνω την αρχή με μια κασετοσυλλογή που κυκλοφόρησε το 91 από το fanzine Mass Dementia στις Σέρρες που περιείχε demo από τα συγκροτήματα της πόλης.

Σαν νέος σπουδαστής τότε είχα συμμετασχει και εγώ σε ένα από αυτά περιστασιακά. Το άξιο προσοχής είναι ο μεγάλος αριθμός και το μουσικό εύρος αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για μια επαρχιακή πολή.

Προβολή συνημμένου 69749

Παρακάτω να παραθέσω μία κριτική για την συγκεκριμένη συλλογή από το fanzine In Rock της Θεσσαονίκης που άρχισε να κυκλοφορεί εκείνη την εποχή.

"SERRESVARIOUS


Όταν πρόκειται για μια κασέτα συλλογή και ιδιαίτερα όταναυτή έρχεται από την επαρχία, είναι λογικό να είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.

Μιλάμε λοιπόν για μια δουλειά με βασικούς συντελεστές το φανζίν MASS DEMENTIA και τα σερραϊκά γκρουπς που περιέχονται σʼαυτήν.Γεγονός είναι ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται κάτι παραπάνω από μια κίνηση, θα έλεγα καλύτερα μία άνθηση, στη Σερραϊκή σκηνή που ασφαλώς είναι το λιγότερο αξιοπρόσεκτη. Αποδείξεις υπάρχουν αρκετές, όπως καταρχήν η ίδια η ύπαρξη των συγκροτημάτων, οι κασέτες συλλογές που κυκλοφορούν και οι ζωντανές εμφανίσεις στην πόλη των Σερρών με αποκορύφωμα τηδ ιοργάνωση Ελευθέρια ʼ91, το μήνα Ιούνιο. Στο εν λόγο φεστιβάλ συμμετείχαν και γκρουπς που υπάρχουν στην Mass Dementia κασέτα όπως οι Room 12, Powder Blue, Φάρμα των Ζώων, Μεταμεσονύκτια Προβολή, Still Heaven αλλά και Θεσσαλονικιώτικα μουσικά σχήματα όπως οι Tunes of Dawn,Lipstick Traces,Mushrooms, Sunsteps, Ήταν Είναι και θαΕίναι.

Όμως ας περάσουμε στην ουσία. Δέκα συγκροτήματα με εντελώςδιαφορετικό ύφος που τα κοινά τους στοιχεία περιορίζονται μόνο στον τόπο προέλευσης τους. Βασικό γεγονός λοιπόν είναι η πολυμορφία και η συνολική ποικιλία. Αναλυτικότερα συμμετέχουν οι Still Heaven με τα “Alone in Heaven”και “Shout”. Το πρώτο είναι ένα καθαριστικό και συνάμα ρυθμικό κομμάτι το οποίο παρόλο που δεν είναι καλοδουλεμένο είναι τόσο νεωτεριστικό που σε κερδίζει. Το “Shout” από την άλλη διαθέτει φωνητικά που μου θύμισαν Fall στις ποιο ανάλαφρες στιγμές τους. Το οργανικό μέρος του “Shout” είναι πιο συνηθισμένο από αυτό του “Alone in Heaven”.Οι Still Heaven έχουν φτάσει σε ένα σημείο να βγάζουν όμορφές συνθέσεις καιτο μόνο που τους λείπει πλέον είναι η πολύ δουλειά, για να τελειοποιήσουν αυτό που κάνουν.

Η Φάρμα των Ζώων δημιουργούν με ελληνικό στίχο και θυμίζουν έντονα Ramones. Η μουσική τους είναι κεφάτη χαρούμενη αλλά δυστυχώς αυτή την τάση μίμησης φυσικό είναι να τους καθηλώνει. Συμμετέχουν με το “ʼΈμμονες Ιδέες” και το “Αυτοί πουʽφύγαν”.

Για την συνέχεια οι Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης με τον “ΝυκτερινόΕρωτικό” τραγούδι με παράξενα φωνητικά που νομίζεις ότι “σέρνονται” με τημουσική, μία μουσική ιδιόρρυθμη και υπνωτική. Σαφώς ανώτερο από το ΚατάστασηΈκτακτης Ανάγκης αφού είναι πιο έντεχνο είναι το “K.E.A.”έχει πιο έξυπνο και ευρηματικό στίχο. Το τραγούδι έχουν διασκευάσει και οιΜεταμεσονύκτια Προβολή.

Οι Μεταμεσονύκτια Προβολή είναι μάλλον ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η εν λόγω συλλογή με το οργανικό “Β-90” με καθαριστικά περάσματακαι αρκετά μεγάλο σε διάρκεια. Αλλά εκείνο που πραγματικά αποτελεί την πραγματικά κορυφαία στιγμή είναι το “Έκτρωση”, ένα κομμάτι που θίγει ένα βαθύ κοινωνικό πρόβλημα, με εύστοχο στίχο, ανεπανάληπτα πλήκτρα, και εναλλαγές στα φωνητικά (την μία ανδρικά φωνητικά και την άλλη γυναικεία απαγγελία). Για να είμαι όμωςποιο αντικειμενικός η ακρόαση του demo τους δεν με ενθουσίασε τόσο πολύ.

Για τους Room12 θα μπορούσε να πει κανείς ότι η μουσική τους πληροί τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει ηχητικό ντύσιμο για ταινίες. Έχουν εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών οργάνων και φυσικά η μουσική τους χαρακτηρίζεται στο κατατοπιστικό φυλλάδιο ως Underbeat. Kαι οι Room 12 προσφέρουν ένα instrumental κομμάτιστη συλλογή, το “Tumor Storm”με σαφώς διαφορετική υφή, ενώ το “The Sender” είναι πιο επιθετικό και με βαθειά φωνητικά. Δίνουν μάλλον περισσότερη προσοχή στο ρυθμικό μέρος παρά στους στίχους.

Οι Biopsy Cyclop πίνουν νερό στʼόνομα των Nitzer Ebb, Young Gods,Front 242 κτλ. Και κινούνται στα ίδια περίπου όρια με τους Room 12. Συμμετέχουν με το “Fear” και το “Our Garden”. Το σημαντικό με τουςRoom 12 και τους Biopsy Cyclop είναι ότι έρχονται να καλύψουν ένα μουσικό κενό στην ελληνική σκηνή και μάλιστα το καταφέρνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς να υστερούν από τα ξένα γκρουπς ανάλογου καλλιτεχνικού ιδιώματος.

Οι Could Be Worse παρουσιάζουν μια ιδιομορφία στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ενώτο “Word Quiz”είναι τυπικό χάρντκορ κομμάτι, το “Twilight” παρουσιάζει καινοτομίες, είναι σίγουρα πιο ήπιο και σεμερικά σημεία μου θύμισε χωρίς υπερβολή τους Sonic Youth.

Για τους D.O.S. και τους Macedon Harriers δενθα επεκταθώ γιατί παρόλο που η προσπάθεια τους είναι αξιέπαινη, οι μεν D.O.S. έπαιζαν κοινότυπο χάρντκορ οι δε Macedon Harriers thrash του ίδιου χαρακτηρισμού. Οι εκτελέσεις γιατους D.O.S. είναι οι “Away”, “Let me Think for Myself”, “Suicide Without a Real Cause” και η μοναδική των Macedon Harriers το “Keep on Thrashinʼ”.


Τέλος οι Powder Blue.Ένα γκρουπ με επιτυχημένες εμφανίσεις στην εκπομπή “Στο ρυθμό της νεολαίας”, ένα demo πουέχει πάρει πολύ καλές κριτικές και σημαντικές live παρουσίες.Ότι καλύτερο έχουν να δώσουν, το δίνουν με το “Tears on the Ground” μια ακουστική ροκ μπαλάντα κορυφαίου μεγέθους με αξιοπρόσεκτα γυναικεία φωνητικά, αλλά και το “True Rules” πιο σπιτρόζικο και εύθυμοπου όμως ούτε καν πλησιάζει το “Tears on the Ground” από πλευράς ποιότητας. Στα συν το έγχρωμο και επιμελημένο εξώφυλλο. Αξίζουν ειλικρινή συγχαρητήρια στα συγκροτήματα και στους συντελεστές του Mass Dementia γιατην όμορφη προσπάθεια.




Σταμάτης Χριστοφορίδης"

 





μπορείτε να ακούσετε ένα δείγμα. 


Η Μεταμεσονύκτια Προβολή καθώς και η Φάρμα των Ζώων συμμετείχαν αργότερα στην συλλογή
Μαγικό Βοτάνι (1994 Wipe Out)


ενώ η Μεταμεσονύκτια Προβολή κυκλοφόρησε και ένα δίσκο με τίτλο
Ματωμένη Πρεμιέρα το 1993.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα