DooM - Ένα remake απ' την Ελλάδα

jval

RetroN00b
Joined
2 Απρ 2008
Μηνύματα
14
Αντιδράσεις
1
To Doom είναι ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε στο τέλος του 1993. Είναι ένα από τα ποιό γνωστά παιχνίδια της εποχής, και σίγουρα το Νο 1 στα first person shooters. Χαρακτηριστικό είναι πως για πολλά χρόνια χρησιμοποιούταν ο όρος Doom-clone αντί του first person shooter που τελικά κυριάρχησε απ' το 2000 και μετά. Το 1997 η κατασκευάστρια εταιρία δημοσίευσε τον πηγαίο κώδικα του παιχνιδιού, γραμμένο σε γλώσσα C για linux. Σε σύντομο χρονικό διάστημα πολλοί προγραμματιστές κατέβασαν τον πηγαίο κώδικα και τον μετέτρεψαν ώστε να τρέχει σε DOS, Windows, Mac, Playstation και άλλα λειτουργικά συστήματα. Παράλληλα άρχισαν να προσθέτουν νέα χαρακτηριστικά και βελτιώσεις, τα λεγόμενα Doom source ports. Σήμερα τα πλέον δημοφιλή Doom source ports είναι το ZDoom, το PrBoom, το Vavoom, η Doomsday Engine κλπ.

Ανάμεσα στις σύγχρονες εκδόσεις που κυκλοφορούν υπάρχει και το δικό μου ταπεινό remake, αποτέλεσμα πολλών ωρών πολύπλοκου προγραμματισμού αλλά και διασκέδασης, γνωστό ως DelphiDoom και μπορείτε να το βρείτε στην ακόλουθη σελίδα: http://www.delphidoom.sitesled.com/index.html

Παρότι φτωχό και ταπεινό και παρόλο που έχω πάνω από δύο χρόνια να ασχοληθώ σοβαρά μαζί του έχει ακόμη και σήμερα μερικά κορυφαία χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάει κανείς σε άλλες προσπάθειες:

1. Είναι γραμμένο σε γλώσσα προγραμματισμού Delphi, ολός ο κώδικας έχει μετατραπεί από την αρχική C. Οι λόγοι που το έκανα ήταν για να γίνει μεγαλύτερη η πρόκληση, παράλληλα με την C δεν τα πάω και τόσο καλά, αλλά και η πρωτοτυπία απ' την στιγμή που όλα τα υπόλοιπα είναι γραμμένα σε C/C++

2. Τα 8-άμπιτα γραφικά με τον περιορισμό των 256 χρωμάτων έχουν αναβαθμιστεί σε 32 μπιτ πραγματικού χρώματος με χρήση εξωτερικών αρχείων textures υψηλής ανάλυσης και όλα αυτά χωρίς την χρήση OpenGL.

3. Μπορούμε να δούμε πάνω - κάτω με ρεαλιστική απεικόνηση (κάποιοι απόγονοι του Doom, οπως το Heretic και το Hexen δίνουν την δυνατότητα αλλά χωρίς 3D προοπτική)

Άλλα χαρακτηριστικά του DelphiDoom είναι η δυνατότητα για μεγάλες αναλύσεις, για χρήση του επιταχυντή της κάρτας γραφικών μέσω Open-GL, άρση περιορισμού μεγεθών πίστας, χρήση μουσικών αρχείων ποιότητας mp3 κλπ.

Μπορείτε να κατεβάσετε το παιχνίδι αλλά και τον πηγαίο κώδικά στο παρακάτω link:

http://www.delphidoom.sitesled.com/downloads.html

Εκεί θα βρείτε και τις μετατροπές που έκανα για τα λιγότερο γνωστά Heretic και Hexen.

Μέσα στα download θα βρείτε και τα data από τις shareware εκδόσεις των παιχνιδιών με αρκετές πίστες για να θυμηθείτε τα παλιά. Αν έχετε κάπου παραπεταμένες και τις αυθεντικές δισκέτες (ή CD) των παιχνιδιών μπορείτε να αντιγράψετε τα αρχεία με κατάληξη WAD στον κατάλογο με το εκτελέσιμο πρόγραμμα και να χαρείτε όλες τις πίστες από το αγαπημένο σας παιχνίδι.

Ελπίζω να μην σας κούρασα!
 
Πολύ καλό, αλλά ρε συ, χάθηκε να βάλεις widescreen support; Έχω τέτοια οθόνη με ανάλυση 1600x900 αλλά το DelphiDoom υποστηρίζει μόνο 1600x1200.
 
Ας αναφωνήσουμε όλοι μαζί: Μπόνους, Μπόνους

jval, να σου συστήσω τον Optimus...
 
f2bnp είπε:
Πολύ καλό, αλλά ρε συ, χάθηκε να βάλεις widescreen support; Έχω τέτοια οθόνη με ανάλυση 1600x900 αλλά το DelphiDoom υποστηρίζει μόνο 1600x1200.
Αγαπητέ f2bnp όλα γίνονται, η αλήθεια είναι πως το πρόγραμμα είναι πολύ παραμετροποιήσιμο. Στον κατάλογο \bin υπάρχει ένα αρχείο με όνομα doom2.cmd. Άνοιξέ το με το notepad και πρόσθεσε τις ακόλουθες γραμμές:

-screenwidth 1600

-screenheight 900

Το παιχνίδι θα ανοίγει πλέον σε ανάλυση 1600x900.

Άλλος τρόπος να το πετύχεις είναι να ανοίξεις το doom32.ini με το notepad και να αλλάξεις τις τιμές στα ακόλουθα:

soft_screenwidth=1600

soft_screenheight=900

gl_screenwidth=1600

gl_screenheight=900

Οι τιμές soft_screenwidth και screenheight ορίζουν την ανάλυση όταν το πρόγραμμα τρέχει με την ... retro έκδοση της μηχανής γραφικών (όταν δηλαδή εκτελείς το Doom32.exe) ενώ τα gl_screenwidth και gl_screenheight ορίζουν την ανάλυση όταν τρέχεις στο OpenGL mode που χρησιμοποιεί τον επιταχυντή της κάρτας γραφικών (όταν δηλαδή εκτελείς το GLDoom32.exe).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν χρησιμοποιείς το Doom32.exe σε αυτή την ανάλυση η ταχύτητα του παιχνιδιού μπορεί να είναι μειωμένη, αντιθέτως όταν εκτελείς το GLDoom32.exe δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα. ;)
 
Χαχαχαχα σωστό και αυτό!

Son of a bitch must pay!

Έλα τώρα το είδα, θα το δοκιμάσω σε λίγο. Και με το Doom32 (που φαντάζομαι ότι χρησιμοποιεί αποκλειστικά software rendering) δεν θα έχω πρόβλημα λογικά, Core 2 Duo έχω. Θα το δοκιμάσω αργότερα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίο, το είχα δει παλαιότερα, θα το ξανακατεβάσω. Τότε μου έκανε εντύπωση και είχα γράψει για αυτό στο blog μου εδώ δεν είχα προσέξει όμως ότι ήταν ελληνική προσπάθεια. Εύγε!

υ.γ. Μόλις κοίταξα, καλά το ποστ που είχα κάνει τότε δεν έβγαζε άκρη, ότι να ναι λέω :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα