Dune
Πωπω παει τοσος καιρος απο τοτε που εχω να τερματισω καποιο παιχνιδακι;;;

recry:
Τεσπα, το Dune το ειχα πρωτοπαιξει οχι στην εποχη του, αλλα (οπως και αλλα) πολυ προσφατα ως τμημα της ρετρο-συλλογης που επεσε στα χερια μου. Μολις σημερα το τερματισα μετα πολυ κοπου και πολλης πορωσεως
Προσωπικα δεν ειχα καταλαβει ποτε τι παίζει γενικα στο Dune, μεχρι προσφατα που ξεκινησα απο τα prequels. Το πρωτοτυπο Dune δεν το εχω διαβασει ακομα αλλα θα φτασω εκει. Σιγουρα ομως τουλαχιστον μερικοι απο σας θα ξερουν το κλασικο μυθιστορημα φαντασιας του Herbert το οποιο εχει γινει ταινια απο τον David Lunch και μινι σειρα.
Το παιχνιδι ειναι παραγωγης Cryo software του 1992 και αποτελει εναν απιστευτο συνδυασμο adventure-rpg-στρατηγικης. Κι ομως!!!!!
Οπτικά ειναι κατα πολυ εμπνευσμενο απο την ταινια. Μαλιστα ο πρωταγωνιστης Πωλ Ατρειδης ειναι φτυστος ο Καιλ Μακλαχλαν, το ιδιο ισχυει για την Lady Jessica και διαφορα σκηνικα. Η ταινία κατα γενική ομολογία έχει επηρρεάσει αισθητικά όλα τα παιχνίδια βασισμένα στο Dune.
Σεναριο
Ειστε φυσικα ο πρωταγωνιστης του βιβλιου, ο Πωλ Ατρειδης, γιος του Δουκα Λετο. Μολις εχετε φτασει στον πλανητη Αρρακις (al-rakeesh

) με σκοπο να προμηθευσετε τον Αυτοκρατορα Σανταμ 4ο με το μελάνζ. Το μελάνζ είναι το πιο πολύτιμο υλικό στο σύμπαν και βρίσκεται ΜΟΝΟ στον Αρράκις.
Ο Αυτοκρατορας... πρεπει να ειναι πρωτος ξαδελφος του Παλπατιν
Η δυσκολία είναι οτι ο πλανήτης είναι μια απέραντη αφιλόξενη έρημος και ηδη κατοικείται απο τους εχθρούς της οικογενειάς σας, τους σκληρούς και σαδιστές Χαρκόννεν. Εσείς κατοικείτε σε ενα παλιο εκγατελελειμένο φρούριο των Χαρκόννεν και έχετε σκοπό να συμμαχήσετε με τους ιθαγενείς του πλανήτη, τους Φρέμεν. Οι Φρέμεν θα είναι η εργατική δύναμη που θα σας προμηθεύσει με το μελάνζ αλλά και στη συνέχεια θα παρουν τα όπλα για σας μέχρι στην τελική επίθεση στο κάστρο των Χαρκόννεν.
Γιναμε βασιλιαδες, πηραμε και το κοριτσι.. τι αλλο θεμε (ουπς.. σποιλερ :Ρ)
Χειρισμος
Το παιχνιδι οπως ειπαμε ειναι συνδυασμος adventure και strategy. Στην αρχη ειναι κυριως adventure και εχει να κανει με το να μιλατε με τα προσωπα του καστρου, να βρισκετε νεα προσωπα, να πηγαινετε οπου σας λενε, και να διοικειτε τους λιγους Φρεμεν που εχετε βρει στις σπηλιες τους. Οπως καταλαβαινετε αυτο το τμημα του παινχιδιου εξυπηρετει ως ενα πολυ καλο και ρεαλιστικο tutorial!! Οπωσδηποτε οταν λεμε adventure δεν εννοουμε γριφους και inventory, αλλα απλα να πατε στο καταλληλο μερος στην καταλληλη στιγμη και να μιλησετε με αυτους που πρεπει για να "ξεκλειδωσουν" νεα στοιχεια στο παιχνιδι.
Οι πανω εκπαιδευονται, οι κατω σκαβουν μελάνζ με φτυαρια και harvesters
Στην αρχη το interface ειναι ανυπαρκτο αφου για να δωσετε μια εντολη στους Φρεμεν πρεπει να πατε εσεις ο ιδιος (ρεαλιστικο!!). Στη συνεχεια θα σας ζητησουν να προμηθευτειτε stillsuits οι οποιες θα σας επιτρεπουν να περπατατε στην ερημο. Μετα θα ανακαλυψετε ενα δωματιο επικοινωνιας στο καστρο, απο το οποιο καθε τοσο ο Αυτοκρατορας θα ζηταει μελανζ (δυστυχως καθε φορα πιο πολυ απο πριν!!), στη συνεχεια μια μυστικη κρυψωνα με οπλα (αυτο θα σας επιτρεψει να εκπαιδευσετε τους Φρεμεν σα στρατιωτες) και τελος ενα δωματιο θερμοκηπιο (που θα ξεκλειδωσει τον Liet Kynes ο οποιος θα διδαξει στους Φρεμεν terraforming).
Ο χαρτης με τα αποθεματα μελανζ στον πλανητη
Σε καποιο σημειο το μελανζ θα σας δωσει τηλεπαθητικες ικανοτητες και σας επιτρεπει να δινετε εντολες στους Φρεμεν χωρις να πηγαινετε στις σπηλιες τους. Στην αρχη ειναι περιορισμενης εμβελειας, και πρεπει να ταξιδευετε σε κοντινα σημεια για να επικοινωνησετε με αυτους που χρειαζεται, αλλα οσο μεγαλωνει η εμπειρια σας, μεγαλωνει και η εμβελεια (να το rpg!!!). Στο τελος, οταν πιειτε το Water of Life, θα μπορειτε να επικοινωνειτε με οποιονδηποτε Φρεμεν σε ολο τον πλανητη μεσω του χαρτη, δινοντας στο παιχνιδι απολυτο strategy interface και γινεται open ended. Επισης θα μαθετε να καβαλατε τα σκουληκια απο και προς καθε σημειο του πλανητη, αποδεσμευοντας σας ετσι απο το ορνιθοπτερο
Αγοραζοντας harvesters, ornis η και οπλα απο εναν λαθρεμπορο
Καπου εκει αρχιζουν να επιτιθενται οι Χαρκοννεν στις σπηλιες των Φρεμεν. Πρεπει να εχετε ετοιμη στρατιωτικη δυναμη για να τους αποκρουετε. Φυσικα θα χρειαστει να βρισκετε και δικα τους καστρα και να επιτιθεστε, βρισκοντας βεβαια και τα καταλληλα Bonus μεσα!
Και για να κανουμε τα πραγματα πιο πολυπλοκα: διαφορα πραγματα που κανετε, οπως και η εμπειρια των Φρεμεν, επηρεαζουν την αποδοση τους. ΠΧ οταν εχετε μαζι σας τον αρχηγο τους, τον Στιλγκαρ, εχετε μεγαλυτερη επηρροη. Οταν αρχιζετε terraforming, θα μεγαλωσει το morality και η αποδοτικοτητα τους. Οταν δεν επισκεπτεστε μια σπηλια συχνα, θα πεσει το loyalty και η παραγωγη κλπ κλπ.
Γραφικα ηχος κλπ
Τα γραφικα ειναι αυτα που περιμενουμε απο ενα παιχνιδι εκεινης της εποχης. Τα πορτραιτα ειναι καλοσχεδιασμενα, αλλοτε παρμενα απο την ταινια (οπως ο Πωλ και η Τζεσσικα) η εξ αρχης σχεδιασμενα με μια αισθητικη κομικς. Τα πορτραιτα των Φρεμεν παντως ειναι καπως αστεια, αφου αποτελουνται απο 3-4 templates με αστειες αλλαγες σε μαλλι και μουσια :Ρ
Ελα και λιγο αισθημα να ανεβει η θεαματικοτητα
Το πιο εντυπωσιακο ισως θα ειναι το interface με τον τρισδιαστατο (βλ. σφαιρικο) χαρτη του πλανητη Αρρακις οπου δινετε τις εντολες και βλεπετε την επιρροη σας σε συγκριση με τους Χαρκοννεν. Εντυπωσιακη ειναι επισης η σεκανς που ταξιδευετε με το ορνιθοπτερο η το σκουληκι
Η μουσικη ειναι ιδιαιτερα σπαστικη και σε καποιο σημειο την εκλεισα. Ειναι τεκνο-μπλικιμπλικιστικη και κατα τη γνωμη μου δεν εχει σχεση με το πνευμα και την αισθητικη του Dune. Η μουσικη εχει κυκλοφορησει ως soundtrack το οποιο δεν κυκλοφορει πλεον κανοντας το πολυ δυσευρετο και συλλεκτικο ακομα και ως μπ3.
Το παιχνιδι εχει κυκλοφορησει και ως CD με video sequences απο την ταινια, και φωνες στους διαλογους. Προς το παρον δεν εχει πεσει στα χερια μου αλλα ελπιζω να...
Spice harvester εξω απο μια σπηλια. Στο βαθος το ορνιθοπτερο
Σπασίματα
Βεβαια υπηρξαν καποια στοιχεια που μου εκαναν τη ζωη δυσκολη. Ενα απο αυτα ηταν η δυνατοτητα να κανετε μονο δυο saves. Ευτυχως γινεται autosave οποτε μπαινετε σε κτηριο η σπηλια.
Αλλο σπασιμο ειναι οι διαφορες καθυστερησεις, τοσο σε sequences οσο και σε αλλα μικροτερα πραγματα. Για παραδειγμα βλεπετε υποχρεωτικα τις σκηνες οπου απογειωνεστε με το ορνιθοπτερο η που καλειτε το σκουληκι. Μπορει να ιειναι μια σκηνη που κραταει 2-3 δευτερολεπτα, αλλα αν πρεπει να το κανετε αυτο συνεχεια, σπαει στα νευρα.
Το ιδιο ισχυει με τα μηνυματα του Αυτοκρατορα που πρεπει καθε τοσο να κανετε την ιδια διαδικασια (να δειτε το μηνυμα, να παιρνετε μαζι σας τον Duncan στο δωματιο επικοινωνιας, να βλεπετε την σεκανς της αποστολης του μελανζ, και μετα να παιρνετε το μηνυμα με την απαντηση του Αυτοκρατορα) ξανα και ξανα, χωρις να μπορειτε να προσπερασετε κατι.
Σπαστικο βρηκα και το χειρισμο του χαρτη. Για να δειτε τι εχει ο καθε στρατος πρεπει να μπειτε σε διαλογο μαζι του, και δεν υπαρχει καποια ενδειξη που να τα δειχνει αυτα με μια ματια. Ετσι αν σε μια σπηλια εχετε 7 στρατους και θελετε να βρειτε αυτον με τα ατομικα οπλα, η τον πιο εμπειρο, πρεπει να κανετε διαλογο με εναν-εναν απο αυτους.
Επισης βρισκω αντιρεαλιστικο και αχρείαστα δύσκολο το οτι ενω μπορειτε να ελεγξετε τους Φρεμεν και να τους πατε οπου θελετε απο αποσταση, δεν μπορειτε να το κανετε αυτο με τους αλλους χαρακτηρες. Για να επικοινωνησετε πχ με τον Gurney Halleck ή να τον πατε εκει που πρεπει, πρεπει να πατε εσεις ο ιδιος στη σπηλια που βρισκεται και να τον μεταφέρετε
Τελος, δεν υπαρχουν συντομευσεις με το πληκτρολογιο
Τεσπα, πολυ ωραιο ηταν... επεται το βιβλιο και η ταινια, και φυσικα το Dune 2 που ηταν και το πρωτο RTS
