Get Carter (1971)

iggylebowski

RetroAdept
Joined
10 Mαϊ 2012
Μηνύματα
868
Αντιδράσεις
647
Get Carter (1971, Mike Hodgess)

http://www.imdb.com/title/tt0067128/

Υπόθεση: Όταν ο αδελφός του σκοτώνεται, κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες, σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ένας γκάνγκστερ από το Λονδίνο, επισκέπτεται το Νιούκαστλ για να ανακαλύψει τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από τον θάνατό του.

Ηθοποιοί: Michael Caine, Ian Hendry, John Osborne, Britt Ekland, Bryan Mosley, George Sewell, Tony Beckley, Glynn Edwards, Alun Armstrong, Geraldine Moffat, Bernard Hepton, John Bindon, Petra Markham, Terence Rigby, Dorothy White, Rosemarie Dunham

Πρώτη κινηματογραφική δουλειά του σκηνοθέτη Mike Hodgess, το Get Carter αναγνωρίζεται από τους περισσότερους ως η σημαντικότερη gangster movie που μας παρέδωσε ο βρετανικός κινηματογράφος. Γυρισμένο στη αρχή των 70's, χρόνια που αντιπροσώπευαν ένα σύνολο ραγδαίων κοινωνικών αλλαγών στην Βρετανία, ο Hodgess καταφέρνει να αποδώσει εξαιρετικά τη χαρακτηριστική κοινωνική κινητικότητα, την σχετική ευημερία και την ανοχή της τότε εποχής, δημιουργώντας παράλληλα ένα στιβαρό υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα αναπτυχθεί η στειρότητα και η ματαιότητα του criminal lifestyle. Τα σκοτεινά, βιομηχανικά τοπία του Newcastle κινηματογραφούνται με εκπληκτικό τρόπο, και γίνονται όπλο στα χέρια του Hodgess για να οικοδομήσει μια παρακμιακή, πεσιμιστική ατμόσφαιρα. Οι εικόνες από τα αστικά τοπία "μυρίζουν" διαφθορά, παρακμή, σήψη και απόγνωση και χρησιμοποιούνται για να παρουσιάσουν ένα μικρόκοσμο που κυριαρχεί το χρήμα και η βία. Η νατουραλιστική σκηνοθετική οπτική του Hodgess συνδυάζεται με αναφορές στην counter culture της εποχής, με τα μεγάλα, στατικά πλάνα να κάνουν τον θεατή να νιώθει ότι αποτελεί αυτόπτης μάρτυρας της δράσης και των συναλλαγών του βρετανικού υπόκοσμου. Η πεσιμιστική διάθεση στο ύφος που θα οδηγήσει στο απαισιόδοξο φινάλε της ταινίας, ο έντονος αντιηρωικός τόνος και η σκληρή ειρωνία, με τα οποία ενισχύει την ιστορία ο Hodgess, συνδυάζονται με την κλινική ψυχρότητα της έλλειψης συναισθημάτων και χαρίζουν στο Get Carter μια, σχεδόν, ντοκιμαντερίστικη αμεσότητα. Η παντελής έλλειψη συμπαθητικών χαρακτήρων, αφού και ο πρωταγωνιστής κάτω από τα στυλάτα κουστούμια του και τον ζωώδη μαγνητισμό που αποπνέει παραμένει ένας σκληρός, κυνικός εκπρόσωπος της παρανομίας, περιορίζουν τις δυνατότητες του θεατή να ταυτιστεί με κάποιο συγκεκριμένο ρόλο και κατ' επέκταση την πιθανότητα ηθικής ικανοποίησης. Η neo-noir σκηνοθεσία του Hodgess, που παρουσιάζει το αστικό περιβάλλον ως ένα ανήθικο σύμπαν υποκρισίας, απληστίας και διαφθοράς, κώδικες που αφορούν την αδυναμία των ανθρώπων να ορίσουν πλήρως τη μοίρα τους μέσα από τις πράξεις τους, η εμμονή στη σκιαγράφηση του αγχώδους πορτραίτου ενός εγκληματία, οι αναφορές στις ταξικές διαιρέσεις και στις αποτυχίες των ηδονιστικών swinging 60's, και τα κοινωνικά σχόλια έρχονται για να ενισχύσουν τον στιβαρό ρυθμό, το σκοτεινό ύφος και το σφιχτοδεμένο σενάριο του Get Carter, για να δώσουν ένα εντυπωσιακό τελικό αποτέλεσμα που στοίχειωσε τον σκηνοθέτη, αφού ποτέ του δεν κατάφερε να ξεπεράσει την πρώτη του δημιουργία. Εντυπωσιακός ο Michael Caine στον πρωταγωνιστικό ρόλο και ιδιαίτερα ταιριαστό το μινιμαλιστικό score του Roy Budd.

 
Προκειται για εξαιρετικη ταινια.Ο Μichael Caine ειναι μοναδικος στο ρολο του.Τα μουντα τοπια συνεισφερουν στη μαυριλα που αποπνεει η παρακμιακη ατμοσφαιρα της ταινιας.Μου αρεσει που ειναι αρκετα σκληρη χωρις να εχει την ανεξελεγκτη δραση των αντιστοιχων αμερικανικων και ιταλικων φιλμ.Ειναι μεταφορα του βιβλιου ''Jack's Return Home'' του Τed Lewis.
 
Aπό τις αγαπημένες μου της δεκαετίας του '70. Μόνο ο Michael Caine, θα μπορούσε να αποδώσει τόσο πετυχημένα, τον ρόλο του κυνικού αλλά και τζέντλεμαν γκάνγκστερ. Το φινάλε απλά μυθικό...
 
Αν και δεν εχω δει το ριμεικ με το Σταλλονε (συμπεριλαμβανομενου και του Κειν στο καστ) εχω ακουσει τα χειροτερα.
 
Με τα remake έχω πάντα ένα θεματάκι και τα μοναδικά remake που θεωρώ ανώτερα από τις πρωτότυπες ταινίες, εκτός κι αν μου διαφεύγει κάποιο αυτή τη στιγμή, είναι τα Cape Fear και The Fly. To remake του Get Carter δεν είναι τόσο κακό ώστε να καταστρέφει το πρωτότυπο κι έχει ένα Stallone αρκετά αξιοπρεπή και μετρημένο. Με κούρασε πάντως η βιντεοκλιπίστικη σκηνοθεσία του ενώ θεωρώ ότι χάνει πολύ εξαιτίας του φινάλε και της χολιγουντιανής (καλός εναντίον κακών) παρουσίασης της ιστορίας. Γενικά πάντως, βλέπεται ευχάριστα
 
Μια από τις 5 αγαπημένες μου ταινίες. Το ριμεικ δεν΄έχει καμιά σχέση κατά την άποψη μου. Σαν μια ταινία για να περάσει η ώρα μπορώ να το δω, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί.

Η ταινία του 1971 έχει ατμόσφαιρα, διαφορετικότητα (όχι άλλο αμερικανιά) πραγματικό βρετανικό στυλ, έξοχες τοποθεσίες, και για να μην πούμε για την μουσική.
 
Η αληθεια ειναι πως αν δε δω μια ταινια δεν εκφερω γνωμη.Το ρημεικ θελω να το δω για να δω πως ''κολαει'' ο Σταλλονε μαζι με τον Κειν.Εκεινη την περιοδο ο Σλαι οτι και να εκανε περνουσε απαρατηρητος και ειχε φαει πολυ θαψιμο απο αρκετους κριτικους της πλακας.Μαλλον και οι γνωστοι μου επεσαν θυματα τους.Δεν αργει να επηρεαστεις αρνητικα.
 
Πίσω
Μπλουζα