Ghostbusters 2

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Ghostbusters 2 (1989)

picture.php






Οι θρυλικοί παραψυχολόγοι της θρυλικής ταινίας Ghostbusters επέστρεψαν στη μεγάλη οθόνη το 1989 για το sequel του πρώτου μέρους παρουσιάζοντας μάλιστα αξιοσημείωτο ρεκόρ εισιτηρίων κατά τις πρώτες ημέρες προβολής.

Βούτυρο στο ψωμί για άλλη μια φορά των σχεδιαστών ηλεκτρονικών παιχνιδιών με το σενάριο του παιχνιδιού να είναι έτοιμο (όπως και το πελατολόγιο).

Η «τυχερή» εταιρεία η οποία ανέλαβε την δημιουργία του παιχνιδιού Ghostbusters 2 ήταν για άλλη μια φορά η Activision η οποία κυκλοφόρησε τον τίτλο την ίδια χρονιά (1989) με την προβολή της ταινίας στους κινηματογράφους.

Ας το δούμε όμως πιο αναλυτικά.

picture.php


Ray: You think there's a connection between this Vigo character and the... slime?


Egon: Is the atomic weight of Cobalt 58.9?


Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτές τις περιπτώσεις, το σενάριο του παιχνιδιού ακολουθεί αυτό της ταινίας με την τετράδα των παραψυχολόγων να αναλαμβάνουν και πάλι δράση μετά τους περιοριστικούς όρους που είχαν επιβληθεί από το δικαστήριο της Νέας Υόρκης.

Η 1η πίστα μας τοποθετεί στο ρόλο του Ray Stantz ο οποίος χρησιμοποιώντας ένα συρματόσχοινο κατεβαίνει στους υπονόμους της πόλης για να διαπιστώσει πως ένα υπόγειο ρεύμα γλίτσας ρέει σ' ένα εγκαταλελειμμένο κανάλι του δικτύου. Θα επιχειρήσουμε να συλλέξουμε ένα δείγμα της γλίτσας αυτής με σκοπό να το εξετάσουμε αργότερα στο εργαστήριό μας.

picture.php


Who you gonna call?

Για να κατορθώσουμε να συλλέξουμε όμως το δείγμα θα πρέπει να περάσουμε μέσα από ένα στενό φρεάτιο στο οποίο η παραφυσική δραστηριότητα είναι ιδιαίτερα έντονη. Έτσι θα μας επιτεθούν χέρια τα οποία ξεπηδούν από τοίχους, πρόσωπα που εκτοξεύουν γλίτσα αλλά και φαντάσματα τα οποία έχουν την ικανότητα (και την όρεξη) να τρώνε το συρματόσχοινο που μας συγκρατεί από την επιφάνεια. Μπορούμε να αιωρούμαστε σαν εκκρεμές και να ταλαντωνόμαστε προσπαθώντας να αποφύγουμε τα εχθρικά πλάσματα αλλά και να συλλέγουμε όπλα και ασπίδες με τα οποία θα αντιμετωπίσουμε τις παραφυσικές οντότητες.

Τα όπλα αυτά είναι μια βόμβα η οποία δημιουργεί μια οριζόντια γραμμή ενέργειας κάθετα στο φρεάτιο που καταστρέφει όποιο φάντασμα την ακουμπήσει, η ενεργειακή ασπίδα που ενεργοποιείται γύρω μας και μας προστατεύει για μικρό χρονικό διάστημα και το γνωστό όπλο δέσμης πρωτονίων.

Μόλις φθάσουμε στην επιφάνεια της ροής θα πρέπει να μαζέψουμε το δείγμα μας αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα τους εχθρούς που εμφανίζονται από διάφορα σημεία της οθόνης (ευτυχώς μόλις το συλλέξουμε δε χρειάζεται να ανεβούμε και πάλι στην επιφάνεια).

picture.php


Δε χρειάζομαι χείρα βοηθείας. Σας ευχαριστώ.

picture.php


Χμ... μάλλον δεν πάει πιο κάτω.

Στη 2η πίστα του παιχνιδιού αναλαμβάνουμε το ρόλο μιας θετικής παραφυσικής οντότητας όπου σκοπό έχει να οδηγήσει το άγαλμα της ελευθερίας με ασφάλεια στο μουσείο του Manhattan όπου πιστεύεται πως βρίσκεται η αιτία του κακού. Το παιχνίδι εδώ γίνεται H-scrolling shoot 'em up και το γρήγορο πάτημα του fire είναι αυτό που θα μας βοηθήσει να περάσουμε στην επόμενη πίστα.

Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα μιας και η συγκεκριμένη πίστα αποτελεί τη δυσκολότερη του παιχνιδιού (σε σημείο που εκνευρίζει) και μαζί με τα αντίπαλα φαντάσματα θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το χρόνο που τρέχει εναντίων μας. Συγκεκριμένα θα πρέπει να έχουμε συγκεντρώσει την απαραίτητη ψυχοκινητική ενέργεια όταν η ώρα θα δείχνει 00:00 ακριβώς. Αυτό θα το καταφέρουμε εξολοθρεύοντας όσα περισσότερα φαντάσματα μπορούμε εξαπολύοντας βολές γλίτσας εναντίων τους. Οι βολές όμως είναι περιορισμένες και προέρχονται από ένα δοχείο που αποθηκεύεται η μάζα της γλίτσας το οποίο αδειάζει κάθε φορά που πατάμε το fire.

picture.php


Your love, lifting me higher


Than I've ever been lifted before.


picture.php


Από το συγκεκριμένο menu μπορούμε να ελέγχουμε τα όπλα του κάθε χαρακτήρα μας.

Για να γεμίσουμε και πάλι το δοχείο θα πρέπει να συλλέξουμε τα υπολείμματα που πέφτουν από τα φαντάσματα όταν τα εξολοθρεύουμε. Για το σκοπό αυτό έχουμε στη διάθεσή μας 3 Ghostbusters οι οποίοι με το πάτημα της space εφορμούν μπροστά για να την περισυλλέξουν.

Στην 3η και τελευταία πίστα βρισκόμαστε μέσα στις αίθουσες του μουσείου του Manhattan σ' ένα ψευδοτρισδιάστατο περιβάλλον και επιχειρούμε να σώσουμε το μωρό της Dana Barrett από τα χέρια του Vigo. Ελέγχουμε κάθε φορά τους 2 από τους 4 Ghostbusters οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι αρχικά με τον Dr. Janosz Poha (αφεντικό της Dana) κι έπειτα με τον ίδιο τον Vigo. Για να εξοντώσουμε τον τελευταίο θα πρέπει να διασταυρώσουμε τις ακτίνες από τα όπλα μας καθώς αυτό αποτελεί το μοναδικό τρόπο για να μειωθεί η ενέργειά του.

Πατώντας το πλήκτρο Return μπορούμε να εναλλάσσουμε τα όπλα των Ghostbusters επιλέγοντας μεταξύ της «θετικής γλίτσας» και του όπλου δέσμης πρωτονίων.

Μη νομίζετε όμως πως τελειώνουμε εδώ. Αν βγει από τη μέση ο Vigo, το πνεύμα του καταλαμβάνει το σώμα του Ray Stantz ο οποίος επιτίθεται στους υπόλοιπους Ghostbusters.

Για άλλη μια φορά θα πρέπει να συνδυάσουμε τις θέσεις των χαρακτήρων που ελέγχουμε διασταυρώνοντας τα πυρά τους, για να κατορθώσουμε να εξορκίσουμε το κακό από το συνάδελφό μας :)

picture.php


Ο Janosz υπό τις προσταγές του... κάδρου (Vigo) θα προσπαθήσει να μας σταματήσει από το να σώσουμε το μωρό.

picture.php


Όπως πάντα το καλό θριαμβεύει :)

Πέντε χρόνια έπειτα από την κυκλοφορία του πρώτου μέρους του παιχνιδιού, η Activision δημιουργεί ένα action game εντυπωσιακότερο τεχνικά από τον προκάτοχό του αλλά με σαφείς αδυναμίες σε ό,τι αφορά το game play.

Ενώ λοιπόν τα γραφικά του παιχνιδιού κυμαίνονται σε αρκετά καλά επίπεδα, η διασκέδαση που προσφέρει στο σύνολό του δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Εξαίρεση αποτελεί ίσως λόγω πρωτοτυπίας η 1ης πίστα.

Έχω την εντύπωση πως έγινε μια βιαστική μεταφορά της ταινίας Ghostbusters 2 στους υπολογιστές χωρίς να δοθεί ιδιαίτερη βάση στο game play. Αυτό όμως δεν αποτελεί και το συνηθέστερο πρόβλημα με τις μεταφορές αυτές;
 
Δεν κρατας τιποτα για το Phoenix μηπως και βγαλουμε κανα τευχος τα Χριστουγεννα? :)
 
Αλλη μία ωραία παρουσίαση απο τον Alucard. :thumbup:

Το παιχνίδι το θυμάμαι απο το review του Pixel, όπου είχε τεσταριστεί κάποια δεκαεξάμπιτη έκδοση. Το είχα παίξει και σε amstrad, αλλά ελάχιστα - μόνο την πρώτη πίστα δηλαδή - και μετά απο κάποιο διάστημα το παράτησα γιατί με δυσκόλεψε.

Αν και δεν το έχω ξαναπαίξει απο τότε, θυμάμαι τα γραφικά που είχα δεί στον amstrad να είναι πιό "ζωντανά" απο αυτά που βλέπω στο παρόν review για C64.

Κατά πάσα πιθανότητα βέβαια, ο Commodore θα υπερέχει στον ήχο (θα πρέπει να παίξω την CBM έκδοση για να έχω πιό ολοκληρωμένη άποψη).

Πάντως απ' ότι καταλαβαίνω, το gameplay είναι πάνω-κάτω το ίδιο σε όλες τις εκδόσεις.
 
Πίσω
Μπλουζα