Δε θα μπορούσα να διαφωνήσω περισσότερο με τον φίλο μου τον Γιώργαρο.
Ξεπερνώντας το ότι τα adventure games "πεθαίνουν" εδώ και 10-12 χρόνια,νομίζω ότι η σύγκρισή τους με το home computing είναι άστοχη.Τα μηχανήματα εκείνης της εποχής και κατηγορίας όντως έσβησαν,τα adventures όμως είναι ακόμη εδώ και σχεδόν κάθε μήνα έχουμε κυκλοφορία κάποιου νέου παιχνιδιού,με κάποια εξ' αυτών (Amnesia,Whispered world,Lost Horizon) να είναι εκπληκτικά,άλλα (Black Mirror 2,Gray matter,Kaptain Brawe) επίσης αξιόλογα και φυσικά και με κάποιες αδύναμες κυκλοφορίες.
Βάλτε κοντά σε αυτά τα episodic games (Tales of Monkey island,Sam and Max,Back to the future),τα remakes (ΜΙ2 SE,Broken sword Director's cut),και κάποια εξαιρετικά fan made projects (King's Quest-The silver lining) και καταλαβαίνετε ότι δεν μπορεί,δε γίνεται,να μιλάμε για νεκρό είδος,τη στιγμή που ακόμη και στα FPS games αντίστοιχη ποιότητα τίτλων το τελευταίο διάστημα δεν έχουμε δει...
Δεν το θεωρώ καθόλου αρνητικό να κυκλοφορεί ένα adventure game σε μια κονσόλα,αρκεί να είναι port της PC έκδοσης,κι όχι το αντίστροφο.Κι αυτό το λέω διότι το αντίστροφο κρύβει κινδύνους να γίνει μαντάρα ο τομέας "χειρισμός" στο παιχνίδι.Κακά τα ψέματα,η έδρα των παιχνιδιών αυτών είναι τα PCs κι εκεί
ΠΡΕΠΕΙ να μείνει,αλλά γιατί να μην μπορούν να τα χαρούν και οι κονσολάδες;
Ναι,είναι παιχνίδια που απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο -αλλά φανατικό και αφοσιωμένο- κοινό.Ναι,γίνανε πιο εύκολα στην πορεία για να μπορέσουν να προσελκύσουν και νέους παίκτες.Ναι,υπάρχει ίσως μια σχετική στασιμότητα στην εξέλιξή τους.Αλλά όχι,νεκρά δεν είναι.Όχι,δεν είναι καν σε περίοδο κρίσης πλέον.Όχι,δε χρειάζεται να εξελιχθούν σε κάτι άλλο,που θα αλλοιώσει την ταυτότητά τους.
Κάποτε φτάσαμε να χαρακτηρίζονται adventure games τα παιχνίδια με την Lara Croft και οι Resident Evil συνέχειες.Τώρα είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι στην κατηγορία αυτή φυσικά και δεν ανήκουν.Η κατηγορία έχει τα χαρακτηριστικά της και τους γνήσιους εκπροσώπους της.Δε χρειάζεται να "βαφτίσουμε" adventures κάποια παιχνίδια,άλλων κατηγοριών,για να πούμε ότι δεν πέθανε το είδος.Δε χρειάζεται να μπουν action στοιχεία μέσα τους για να γίνουν πιο "αρεστά".Όπως και το NBA 2K 11 ή το FIFA 11 δεν έχουν ανάγκη από...γρίφους,έτσι κι αυτά δεν πρέπει με τίποτα να "action-οποιηθούν",όπως πήγε κάποια στιγμή να συμβεί..
Το Gray matter μπορεί να μην είναι κάποιο αριστούργημα,μπορεί να έχει κάποιες αδυναμίες,αλλά είναι ένα
ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟ και αξιόλογο adventure game,που πιστεύω ότι θα γνωρίσει και εμπορική επιτυχία.Το όλο hype γύρω από το όνομά του όμως δεν ξέρω τι αντίκτυπο θα έχει,καθότι αν κάποιοι ασχοληθούν μαζί του,λόγω ονόματος,μη γνωρίζοντας τίποτα περί της κατηγορίας αυτής παιχνιδιών,ενδεχομένως να σχηματίσουν μια αρνητική εντύπωση,ακριβώς λόγω των αδυναμιών του εν λόγω τίτλου.
Μπορεί όμως με αφορμή αυτό να "ψαχτούν" να δουν και άλλα παιχνίδια κι εκεί το Gray matter θα έχει κάνει τεράστιο καλό,θα έχει προσφέρει πολλά στο είδος.
Αν δεν είχε γίνει και η
ΤΕΡΑΤΩΔΗΣ "πατάτα" από μέρους της εκδότριας εταιρείας,που αυτή τη στιγμή το κυκλοφορεί μόνο στη Γερμανία,ενώ το παιχνίδι έχει κανονικότατα αγγλικό speech,αλλά και subs,τότε θα πουλούσε ακόμη καλύτερα,αυτό είναι σίγουρο.Τώρα,πολλοί θα το κατεβάσουν,θα το παίξουν και λίγοι εξ' αυτών θα το αγοράσουν και original τελικά,όταν κυκλοφορήσει στη χώρα τους.
Πάνο,ελπίζω να το προχωρήσεις και να το ολοκληρώσεις,ώστε να μας πεις την πλήρη άποψή σου,όταν φτάσεις στο φινάλε του.Αξίζει να πας μέχρι εκεί,έστω κι αν δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι θα ικανοποιηθείς από αυτό...