Gryzor

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Gryzor (1987)

picture.php


Άλλο ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της Ocean για τον Commodore 64.

Το Gryzor είναι ένα ακόμη από τα λεγόμενα δύσκολα παιχνίδια για αρκετά έμπειρους gamers.

Η ιστορία του παιχνιδιού έχει να κάνει με ένα πεζοναύτη ο οποίος έχει ως στόχο να καταστρέψει τις εχθρικές εξωγήινες δυνάμεις μέσα σε ζούγκλες, διαδρόμους και βάσεις διαστημικών σταθμών. Ο ήρωας αρχικά είναι εφοδιασμένος με ένα rifle αλλά στην πορεία του μπορεί να βρει ταχύτερο rifle, lazer ή rifle που πυροβολεί ταυτόχρονα σε 3 κατευθύνσεις. Τα όπλα αυτά μπορεί να τα προμηθευθεί από κάποια αντικείμενα που μοιάζουν με μπάλες του baseball τα οποία ίπτανται ή βρίσκονται φυλαγμένα σε κάποιες θέσεις στην πίστα κι απελευθερώνονται πυροβολώντας τα.

ccs10.jpg


Η πρώτη πίστα του παιχνιδιού θυμίζει ίσως.... Predator

Ως ημι-platform game, ο πεζοναύτης μπορεί να πραγματοποιεί άλματα (πατώντας τη spacebar) κάνοντας τούμπες στον αέρα και να πυροβολεί ταυτόχρονα. Επίσης μπορεί να πυροβολεί σε θέση πρηνηδόν και παράλληλα από την ίδια θέση να αποφεύγει εχθρικά βλήματα.

Σε ορισμένες πίστες το παιχνίδι γίνεται 3rd person shooting και ο χαρακτήρας «φαίνεται» να προχωρά κάθετα προς στην οθόνη.

ccs2-1.jpg


Το παιχνίδι κάποιες φορές γίνεται “3rd person shooting”.

Το scrolling του παιχνιδιού στον C64, σε αντίθεση με τα άλλα 8-bit της εποχής, δεν είναι στατικό κι αυτό προσφέρει τα μέγιστα στο gameplay και στη συνεχόμενη και (διαρκώς αυξανόμενη :) ) ένταση του παιχνιδιού.

Από αυτά που μπορώ να συμπεράνω είναι πως το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι σαφώς επηρεασμένο από τις ταινίες Predator και Alien. Αυτό υποθέτω μαρτυρά το εξώφυλλο του παιχνιδιού όπως επίσης η αρχική πίστα (ζούγκλα) αλλά και οι πολύ στενοί διάδρομοι σε διαστημικούς σταθμούς στις επόμενες θυμίζοντας κάτι από τις ταινίες Alien. Η ονομασία του στα coin-ops και σε κάποιες παιχνιδομηχανές απʼ όσο θυμάμαι ήταν Contra.

ccs4.jpg


Ορισμένες πίστες απαιτούν πολύ αυξημένα αντανακλαστικά...

Γενικά το παιχνίδι δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο αλλά η δυσκολία του απαιτεί αρκετό χρόνο για να το τερματίσει κάποιος. Η παραμικρή επαφή και μόνο με οποιονδήποτε αντίπαλο κοστίζει μια ζωή και ταυτόχρονα αφαιρείται οποιοδήποτε όπλο είχε εκείνη τη στιγμή ο gamer ξεκινώντας και πάλι από το απλό rifle.

ccs6.jpg


Μια από τις δυσκολότερες πίστες του παιχνιδιού. Πρέπει κάποιος να έχει αρκετές ζωές για να προχωρήσει από εδώ και πέρα...

ccs7.jpg


Ένα βήμα πριν.... το τέλος.

Τα γραφικά και τα χρώματά του ήταν αρκετά καλά ενώ η μουσική του ήταν ιδιαίτερα αγχωτική. Ένα από τα πολύ καλά κόλπα που είχα εντοπίσει είναι να παίζει κανείς με ενεργοποιημένο το auto-fire έχοντας το αριστερό του χέρι στη spacebar για τα άλματα.

Υ.Γ. Γνωρίζει κάποιος ακριβώς την ορθή προφορά του τίτλου του παιχνιδιού; Προσωπικά το πρόφερα «γκρ-έϊ-ζορ» χωρίς όμως να γνωρίζω αν είναι αυτή η σωστή προφορά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπράβο Alucard! Ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια στον 6128. Επίσης και στην έκδοση του amstrad το παιχνίδι ήταν πολύ δύσκολο και ήθελε ιδιαίτερη προσπάθεια. Οι εκδόσεις των contra για την έκδοση του SNES ήταν φοβερές!
 
...α, ρε Alucard τι μας κάνεις !! :D

Εξαιρετική η παρουσίαση, για ένα πραγματικά εξαιρετικό παιχνίδι.

Oι προγραμματιστιστές έχουν κάνει πραγματικά απίθανη δουλειά σε όλες τις εκδόσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε μία αρκετά πιστή μεταφορά απο το arcade.

Η έκδοση του amstrad μπορεί να μην έχει scrolling, αλλά ως επακόλουθο η κίνηση του ήρωα (Gryzor) είναι ομαλότατατη - σχεδόν "μεταξένια" (όπως και στο Renegade).

To μόνο άλλο "μειονέκτημα" της έκδοσης αυτής είναι ότι για άγνωστο λόγο δεν μπορούμε να έχουμε μαζί μουσική & ηχητικά εφφέ στο παιχνίδι - πρέπει αναγκαστικά να επιλέγουμε ένα απο τα δύο. Αυτό το φαινόμενο το έχουμε συναντήσει αρκετές φορές *και* σε παιχνίδια του commodore (Cybernoid I & II, Vindicator, Eliminator, Νemesis, Nebulus, Platoon, Netherworld, Target Renegade, Marauder, κ.α.), αλλά εδώ "την πάτησε" ο amstrad. Προσωπικά προτιμώ να ακούω τα εφφέ - αλλά και η in-game μουσικούλα είναι πολύ καλή.

Κατά τα λοιπά η amstrad version είναι κορυφαία. Εξαιρετικά σχεδιασμένα sprites και backgrounds, απίστευτο animation, πολύ καλός ήχος, και φυσικά τέλεια χρώματα - όπως μόνο η ποιοτικότατη παλέττα του amstrad μπορεί να αποδώσει.

Eπίσης ας σημειωθεί ότι εδώ δεν έχουμε δύο fire buttons (το άλμα γίνεται με κίνηση του μοχλού προς τα πάνω). Αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό (είναι όπως συνηθίσει κανείς - εμένα με βολεύει αφάνταστα).

Αν πάντως θέλετε να δείτε και κάτι λίγο διαφορετικό, παίξτε την έκδοση του MSX. Μπορεί να μην ακολουθεί το arcade "κατά γράμμα", αλλά προσθέτει κάποια νέα στοιχεία και το gameplay είναι αρκετά βατό, ώστε να έχετε πολύ καλές πιθανότητες να τελειώσετε το παιχνίδι χωρίς άπειρες ζωές.

Alucard είπε:
Υ.Γ. Γνωρίζει κάποιος ακριβώς την ορθή προφορά του τίτλου του παιχνιδιού; Προσωπικά το πρόφερα «γκρ-έϊ-ζορ» χωρίς όμως να γνωρίζω αν είναι αυτή η σωστή προφορά.
Τότε το έλεγα "Γκράιζορ" (εκ του "Λανς Γκράιζορ") - και εξακολουθώ να το προφέρω έτσι ακόμα και σήμερα. Δεν ξέρω ποιά προφορά μπορεί να είναι η σωστότερη...
 
Σας ευχαριστώ και πάλι για τα καλά σας λόγια.

Το περίεργο με την έκδοση για Amstrad είναι πως το προτιμούσα στην πράσινη οθόνη από την έγχρωμη. Ίσως ήταν ευκρινέστερα τα sprites με πράσινο μόνο χρώμα.

Επίσης νομίζω πως το παιχνίδι διέφερε σε κάποια σημεία από την έκδοση του Commodore.

Είμαι περίεργος να δω και τις άλλες εκδόσεις καθώς και αυτή του MAME :)
 
χμμμ... καλή παρατήρηση αυτή, Alucard (προσωπικά δεν έτυχε να το δώ ποτέ σε πράσινο μόνιτορ).

Αν έχει καλή ευκρίνεια, αυτό είναι πολύ καλό, μιά και ούκ ολίγες φορές οι προγραμματιστές ενός παιχνιδιού επέλεγαν τα χρώματα χωρίς να σκέφτονται πως θα δείχνουν σε υπολογιστές με πράσινο μόνιτορ. Αυτό δείχνει ότι το παιχνίδι ήταν προσεγμένο -και- σε αυτό το επίπεδο.

Πέρα απο γραφικά και ήχο, μία διαφορά στο gameplay που *νομίζω* πως είχα δεί μεταξύ των amstrad & commodore, είναι πως οι αντίπαλοι στρατιώτες στο πρώτο επίπεδο στον commodore έριχναν κάποιες φορές "χειροβομβίδες" κάθετα προς τα κάτω. Αυτό δεν θυμάμαι να συνέβαινε στον amstrad (μπορεί να κάνω και λάθος - πάει πολύς καιρός που έχω να παίξω το παιχνίδι).

Alucard, όντως αξίζει να ρίξεις μία ματιά και στις άλλες εκδόσεις.

Προσωπική κατάταξη:

1) arcade έκδοση - η απόλυτη εμπειρία (ΜΑΜΕ)

2) Καλύτερη οκτάμπιτη έκδοση: ΝΕS

3) Kαλύτερη οκτάμπιτη home computer έκδοση: Amstrad. :D

(Υπενθυμίζω ότι μιλάμε για το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Ας μην πιάσουμε τα διάφορα sequels γιατί δεν έχει νόημα).
 
billy είπε:
Πέρα απο γραφικά και ήχο, μία διαφορά στο gameplay που *νομίζω* πως είχα δεί μεταξύ των amstrad & commodore, είναι πως οι αντίπαλοι στρατιώτες στο πρώτο επίπεδο στον commodore έριχναν κάποιες φορές "χειροβομβίδες" προς τα κάτω. Αυτό δεν θυμάμαι να συνέβαινε στον amstrad. (μπορεί να κάνω και λάθος - πάει πολύς καιρός που έχω να παίξω το παιχνίδι).
Η αλήθεια είναι πως οι αντίπαλοι στρατιώτες στην πρώτη πίστα στον Commodore πυροβολούσαν μόνο... προς τα κάτω, με τρόπο που το βλήμα έμοιαζε να κάνει οριζόντια βολή ενώ ζυγίζει 100 κιλά :D

Θα τσεκάρω και τις υπόλοιπες εκδόσεις σύντομα ελπίζω :thumbup:
 
...Αlucard, ακριβώς αυτές τις "ημι-κάθετες" βολές είχα στο νού μου !! (τότε νόμιζα ότι ήταν χειροβομβίδες :D ). Δεν θυμάμαι στον amstrad να γινόταν κάτι τέτοιο απο τους κινούμενους εχθρούς...
 
Το παιχνιδάκι μου θυμίζει τη χρυσή εποχή του Pixel (Μόνο σε review το γνώρισα)...

Εγώ το έλεγα "γκρίζορ"...

Alucard, you rule man... :thumbup:
 
Oμοίως και εγώ. Γκρίζορ το έλεγα.
 
Εγώ το έλεγα Γράιζορ και στην Αμίγκα ήταν από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.

Το δε εξώφυλο, ήταν σκέτη πόρωση !

Πραγματικά το ζούσα αυτό το παιχνίδι.

Το είχα τελειώσει ένα σωρό φορές αλλά δεν το χόρταινα.
 
exetlaios είπε:
Εγώ το έλεγα Γράιζορ και στην Αμίγκα ήταν από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.Το δε εξώφυλο, ήταν σκέτη πόρωση !

Πραγματικά το ζούσα αυτό το παιχνίδι.

Το είχα τελειώσει ένα σωρό φορές αλλά δεν το χόρταινα.
Αχ, πάλι θα με κάνετε να εγκαταστήσω emulators...
 
exetlaios είπε:
Εγώ το έλεγα Γράιζορ και στην Αμίγκα ήταν από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.Το δε εξώφυλο, ήταν σκέτη πόρωση !

Πραγματικά το ζούσα αυτό το παιχνίδι.

Το είχα τελειώσει ένα σωρό φορές αλλά δεν το χόρταινα.
...exetlaios, σίγουρα το έπαιζες σε amiga;

Δεν θυμάμαι να είχε βγεί !! (μόνο το sequel, αλλά δεν ήταν τόσο καλό σε amiga).

Mήπως το είχες και εσύ σε amstrad; Είναι πραγματικά τόσο τέλειο σε αυτή την έκδοση, που "βγάζει μάτι". :)
 
ωραίο παιχνίδι ειδικά στον cpc
 
billy είπε:
...exetlaios, σίγουρα το έπαιζες σε amiga; Δεν θυμάμαι να είχε βγεί !! (μόνο το sequel, αλλά δεν ήταν τόσο καλό σε amiga).

Mήπως το είχες και εσύ σε amstrad; Είναι πραγματικά τόσο τέλειο σε αυτή την έκδοση, που "βγάζει μάτι". :)
Δεν κόβω και το κεφάλι μου.

Aπλώς θυμάμαι ότι είχε ΠΟΛΥ ωραία γραφικά.

Πολύ καλύτερα από τις φωτό που βλέπω στο παρόν thread.
 
exetlaios είπε:
(...) θυμάμαι ότι είχε ΠΟΛΥ ωραία γαραφικά.Πολύ καλύτερα από τις φωτό που βλέπω στο παρόν thread.
...μέσα είσαι, αγαπητέ !! :D

Ηταν σίγουρα η amstrad version !! :thumbup:
 
Εγώ το είχα παίξει στον spectrumάκο! Το περίεργο βέβαια είναι ότι δεν το έπαιξα όλο ακριβώς αλλά πήρα μια γεύση από ένα demo που είχαν βάλει για διαφημιστικούς σκοπούς στην άλλη πλευρά μιας κασέτας που είχα αγοράσει!Εγώ τότε που δεν ήξερα από demos νόμιζα ότι ήταν full game και δεν πίστευα στην τύχη μου!!!! Είχε και κανονικό scrolling νομίζω!!!

Συνέχισε να πυροβολείς Alucard! :thumbup:
 
Το ειχα στον Αμστραντ και το θεωρουσα πραγματικα πανδυσκολο
 
Ανακάλυψα τυχαία στη συλλογή μου, αυτό το τεύχος από το περιοδικό "Αγόρι", το οποίο έχει σαν εξώφυλλο, το εξώφυλλο του παιχνιδιού :

gryzorxr0.jpg


Just for the history...
 
αν θυμάμαι καλά, υπάρχει και στο ασπρόμαυρο GAMEBOY και είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! αλλά με το όνομα CONTRA και για εμάς τους Ευρωπαίους σαν PROBOTECTOR...
 
Πίσω
Μπλουζα