GT65 πράσινο monitor πρόβλημα 12V και 5V

jlreate03

RetroWannaBe
Joined
14 Φεβ 2008
Μηνύματα
39
Αντιδράσεις
1
Γειά χαρά σε όλους,

Πρόσφατα πήρα (σε πολύ φτηνή τιμή) ένα πράσινο GT65 μόνιτορ για τον 6128 μου.

Μέχρι τώρα δούλευα τον 6128 με τηλεόραση και τροφοδοσία από 12V και 5V ac adaptors.

Το GT65 λοιπόν έχει πολύ καθαρή εικόνα, αλλά παρατήρησα οτι δεν έδινε ρεύμα στο floppy (12V).

Μέτρησα με πολύμετρο και δίνει 0V.

Άνοιξα την οθόνη (προσεκτικά) και κατ'αρχήν παρατήρησα οτι ένα ποδαράκι από ένα transistor είχε στραβώσει και μάλλον ακουμπούσε στο άλλο.

Διάβασα τα schematics/service manual του 6128 και το συγκεκριμένο λέγεται Q502 (2SD313). Το ποδαράκι που ακουμπούσε μάλλον ήταν το Base με το Collector.

Στο manual λέει οτι πρέπει κανείς να λαμβάνει 12V μεταξύ της εξόδου αυτού και της γειώσης. Εγώ λαμβάνω 0.

Εδώ βέβαια αρχίζουν τα δύσκολα διότι

α) ενώ γνωρίζω πρακτικά πράγματα για κολλήσεις κλπ δεν έχω θεωρητικό υπόβαθρο απο ηλεκτρονικά

β) προφανώς θέλω να είμαι πολύ προσεκτικός με οθόνες και ρεύματα οπότε προχωράω πολύ διστακτικά

Τέλος, παρατήρησα οτι σε μερικά παιχνίδια (π.χ. saboteur ii) ο ήχος αλλοιωνόταν με το ρεύμα 5V από την οθόνη πράγμα που δε συμβαίνει με τροφοδοσία από εξωτερικό adaptor. (Μέτρησα την έξοδο και ήταν στα 5V αλλά μερικές φορές έπεφτε και στα 4,3V)

Μπορεί κανείς (με γνώσεις απο ηλεκτρονικά ίσως) να δώσει τα φώτα του για το τι μπορεί να φταίει;

Έχω και pdf με το service manual σε υψηλή ανάλυση, αν χρειαστεί.

Έχω κάνει και άλλες μετρήσεις αλλά δε θέλω να πλατειάσω στο πρώτο μήνυμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είχα κι εγώ πρόβλημα με τις τροφοδοσίες στο έγχρωμο μόνιτορ... Το είχα πάει (τότε) σε έναν ηλεκτρονικό και μου είχε πεί οτι είχε αντικαταστήσει ένα ολοκληρωμένο του τροφοδοτικού. Απο 'κει και πέρα είχα προβλήματα έντασης (όχι τάσης) των 5ν. Δηλαδή έβαζες τέρμα τον ήχο του cpc και έκανε οριζόντιες γραμμές στην οθόνη... Quick n dirty λύση δική μου: Άνοιξα το μόνιτορ, έβαλα 2 stabilized ac adaptors (12, 5ν), τα σύνδεσα στις ανάλογες εξόδους του μόνιτορ (αποκόπτοντας φυσικά κάθε επαφή που είχαν με το κύκλωμα της οθόνης!) και τα 220ν τα έδωσα απο τον on/off διακόπτη του μόνιτορ. Ακόμα έτσι το δουλεύω :)
 
Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις αν έχεις τρόμπα αποκόλλησης είναι να αλλάξεις την έξοδο των 12V (Η να την καθαρίσεις πάρα πολύ καλά από βρωμιές και σκουριά). Προτίμησε να την αλλάξεις. (Διάβασα το post σου προσεκτικά, θα καταλάβεις παρακάτω γιατί το γράφω). Πρώτα λοιπόν αλλαγή του jack εξόδου των 12V.

Το δεύτερο που θα κάνεις είναι να καθαρίσεις το jack των 5V πολύ καλά. (βρωμιές, σκουριά). Μιας και είπες ότι ο amstrad με εξωτερικό τροφοδοτικό δεν είχε πρόβλημα, τα βυσματάκια και οι είσοδοι τάσεως από πλευράς μονάδος (πληκτρολόγιο) είναι εντάξει. Οπότε η αυξομείωση είναι από βρωμιά στο jack των 5V που έρχεται με το καλωδιάκι από την οθόνη, ή από κάποια μεταβλητή αντίσταση εσωτερικά στο monitor.

Για τα 12V:

Η μόνη αντίσταση που ρυθμίζει την τάση των 12V είναι η VR502 η οποία είναι 2Κ. Τσεκάρισε πρώτα αν έχει σκόνη. Αν έχει, πάρε πινελάκι και καθάρισέ την. Δες πρώτα ακριβώς που είναι η θέση της και γύρνα την με λεπτό κατσαβιδάκι αριστερά - δεξιά καθώς την φυσάς με αέρα (πιστολάκι).

Γύρισέ την πάλι στο σημείο που ήταν πριν.

Αν δεν καταφέρεις κάτι με αυτό, δες το service manual και πάρε μια αντίστοιχη καινούργια μεταβλητή αντίσταση.

Πριν βάλεις πάλι το monitor σε λειτουργία να έχεις καθαρίσει ή καλύτερα να αλλάξεις το jack των 12V για να αποφύγεις νέο βραχυκύκλωμα και πιθανή καταστροφή της VR502. Μην πειράξεις καμμία VR με το GT65 στην πρίζα (να τις καθαρίσεις με το monitor εκτός ρεύματος) μέχρι να αλλάξεις το jack των 12V.

Για τα 5V:

Κάνε τα παραπάνω απλά αντί για την VR502 να τσεκάρεις την VR501 η οποία ρυθμίζει τα 5V.

Αν δεν έλεγες για το βραχυκύκλωμα στο Q502 θα σου έλεγα ότι είναι απλά θέμα βρωμιάς και σκόνης στην VR502 ή στο jack των 12V. Όμως με το βραχυκύκλωμα η VR502 μπορεί να έχει καταστραφεί και να χρειαστεί να την αλλάξεις, το ποιο πιθανό είναι να χρειαστεί να αλλάξεις και το Q502.

Μην μετρήσεις μόνο τον εκπομπό, μέτρα και τον συλλέκτη πριν, να δεις αν υπάρχει διαφορά μετά το καθάρισμα της VR502.
 
ASiC σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Αυτή τη λύση την αφήνω σαν την τελευταία εναλλακτική όταν δε μπορώ να προχωρήσω περαιτέρω.

vp74 σε ευχαριστώ πολύ και εσένα.

Θα εφαρμόσω ακριβώς τις οδηγίες σου για τον καθαρισμό των jack και τη ρύθμιση των VR.

Ένα γρήγορο σχόλιο στο εντωμεταξύ.

Χτές που ασχολούμουν, το 12V jack βρίσκεται σε μια ξεχωριστή μικρή πλακέτα που τροφοδοτείται με 2 καλώδια. Με το monitor ανοικτό μέτρησα 20V μεταξύ των καλωδιών αυτών.

Αυτή η πλακέτα δεν έχει τίποτα άλλο εκτός από ένα IC503 (UPC78M12) και ένα πυκνωτή και καταλήγει στο 12V jack που είπες. Εκεί βέβαια όπως είπα και στο πρώτα μήνυμα έχω 0V. Οφείλω να πώ οτι οταν πρωτοανοίγω το monitor βλέπω μια στιγμιαία τάση περίπου 14V νομίζω αλλά μετά πέφτει αμέσως στα 0.

Θα επανέλθω με αποτελέσματα μετά απά καθαρισμούς και ρυθμίσεις των VR και jacks.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η τάση που πρέπει να παίρνεις στο καλωδιάκι που καταλήγει στην πλακετίτσα πρέπει να είναι γύρω στα 15V. H τάση στον συλλέκτη του 78M12 (στην πλακετίτσα) πρέπει να είναι 15V (όσο και η τάση στην είσοδο της πλακετίτσας).

Η τάση στον εκπομπό του 78Μ12 πρέπει να κυμαίνεται από 10-12V. H τάση στον πυκνωτή πρέπει να είναι η ίδια με την τάση στον εκπομπό του 78Μ12.

Συνοψίζουμε:

καλώδιο: 15V

συλλέκτης 78M12: 15V

εκπομπός 78M12: 10-12v

πυκνωτής: 10-12V

Πόσταρε τις μετρήσεις σου σε:

καλώδιο

συλλέκτη 78Μ12

εκπομπός 78Μ12

πυκνωτής 78M12

Μας ενδιαφέρει περισότερο η τάση στον εκπομπό ώστε να δούμε αν λειτουργεί κανονικά το 78M12.

Και κάτι άλλο που πρέπει να λάβεις υπ'οψιν όταν μετράς από το jack με δεμένη την οθόνη:

Στα 5V (στο καλώδιο δηλαδή που έρχεται από το monitor)

το κόκινο του πολυμέτρου το βάζεις στην εσοχή και το μαύρο το βάζεις στο περίβλημα.

Στα 12V όμως (στο jack δηλαδή) το κόκκινο του πολυμέτρου το βάζεις στο περίβλημα και το μαύρο του πολυμέτρου το βάζεις στο pinάκι του jack.

Οπότε αν μετράς τα 12V με αναλογικό πολύμετρο και έχεις βάλει τα καλωδιάκια ανάποδα, η βελόνα θα δείχνει πάντα 0.

Με ψηφιακό μόνο θα σου δείξει -12V.

Για δοκίμασε όλα τα παραπάνω.
 
Οι μετρήσεις έχουν ως εξής: (χρησιμοποιώ πάντα ψηφιακό πολύμετρο)

καλώδιο: 19V

συλλέκτη 78Μ12: 19V

εκπομπός 78Μ12: 0V

πυκνωτής C517: 0V

Λογικό συμπέρασμα ... έχει χαλάσει το 78Μ12.

Ευτυχώς είχα τυπώσει τα components και περνώντας από Αθήνα σήμερα πήρα ένα 78M12 (clone ... της ST7812CV) και πυκνωτή αντίστοιχο.

Αντικατέστησα πρώτα τον πυκνωτή που μου φάνηκε σα να είχε χαλάσει αλλά τίποτα. Μετά αντικατέστησα το 78Μ12 και VOILA!

τάση στο Jack: 11,95V (εντυπωσιακή ακρίβεια!) :D :D:D

Πλέον το floppy του Amstrad δουλεύει κανονικά! Σε ευχαριστώ πολύ ...

αλλά έχουμε ακόμα το πρόβλημα με τα 5V. :( :(

Συγκεκριμένα καθάρισα το VR501 και μέτρησα έξοδο στο βύσμα και είναι 5,4V.

Το πρόβλημα στον ήχο παραμένει (και εξαφανίζεται με χρήση εξωτερικού 5V@2A adaptor).

Τι πιστεύεις; Να ρυθμίσω να βγάζει ακριβώς 5,0V ή ενδεχομένως η ένταση που υπάρχει δεν είναι επαρκής και πρέπει να δώ κανένα IC / transistor πάλι;

Σας ευχαριστώ όλους και πάλι!
 
α). Το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξεις (εκτός από το να καθαρίσεις το βύσμα) είναι να δεις αν υπάρχουν τσακίσματα στο καλώδιο. Το πιο πιθανό μέρος τσακίσματος είναι το σημείο που μαγκώνουν τα 2 πλαστικά της οθόνης το καλώδιο τον 5V. Επίσης τσεκάρεις τις κολήσεις στην πλακέτα (τις 2 κολήσεις που ενώνεται το καλωδιάκι). Καλό θα ήταν (αφού σημειώσεις τα σημεία που ενώνονται τα + και - του καλωδίου στην πλακέτα) να δοκιμάσεις με ένα άλλο καλώδιο και καινούργιο female βύσμα. (το + είπαμε πάει στην εσοχή και το - στο εξωτερικό).

β). Την τάση μην την πειράξεις πριν τσεκάρεις το καλωδιάκι. Αν την έχεις πειράξει ήδη φέρτην στο αρχικό της σημείο:

Εκεί λοιπόν που ενώνεται το καλώδιο των 5V (εσωτερικά στο monitor) έχει έναν πυκνωτή 16V. Σε αυτόν τον πυκνωτή πρέπει να παίρνεις τάση 5.1V. Αν δεν παίρνεις 5.1V ρυθμίζεις την VR501.

Αν δεν στρώσει τίποτα με τα παραπάνω, πιθανόν το πρόβλημα δεν είναι στα 5V αλλά σε πιθανή παρεμβολή των 12V (μεγαλύτερη απ'ότι πρέπει) . Πως θα το δοκιμάσεις:

γ). Ενώ έχεις φορτώσει το παιχνίδι στην μνήμη και το έχεις σε σημείο που παίζει η μουσική (με τέρμα το ποτενσιόμετρο του ήχου), αφαιρείς από την οθόνη το καλώδιο των 12V). Αν στρώσει, τότε πρέπει να ρίξεις την τάση των 12V πριν φτάσει στο jack (αυτό που έφτιαξες στην πλακετίτσα). Την ρίχνεις (μέσω της VR502) ώστε στην είσοδο της πλακετίτσας να πάρεις τα 15V που είχα αναφέρει πιο πάνω στις μετρήσεις. Το drive παίζει με minimum 10V οπότε δεν έχεις πρόβλημα.

Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Δοκίμασε τα παραπάνω και πιστεύω ότι θα στρώσει και αυτό ;)
 
Πάντως η χρήση σταθεροποιημένων (stabilized) σύγχρονων τροφοδοτικών είναι για μένα η καλύτερη λύση.

Εκτός του ότι οι τροφοδοσίες σε αυτά τα παλιά (και χαμηλού κόστους εξαρτημάτων) μηχανήματα δεν είναι πια όσο αξιόπιστες ήταν τότε που ήταν καινούργια, δεν νομίζω ότι ήταν και ποτέ σταθεροποιημένες.

Ένα σταθεροποιημένο τροφοδοτικό θα δίνει πάντα τα τάδε Volts που είναι να δίνει, οση ένταση και αν του τραβάει το μηχάνημα (μέσα στις προδιαγραφές του, εγώ χρησιμοποιώ 2Α τροφοδοτικά).

Μια σταθερή και χωρίς spikes τροφοδοσία, είναι πάντα η καλύτερη "τροφή" για ένα ρετρό μηχάνημα, και πολύ πιο ασφαλές θα έλεγα.

Εγώ για τον 6128 χρησιμοποιώ ένα τροποποιημένο τροφοδοτικό Amiga 1200 (με αλλαγμένους πυκνωτές) απο το οποιο βγαίνουν δύο βίσματα, το 5 και το 12V.

Εγώ στη θέση σου πάντως θα πήγαινα στη λύση που πρότεινε ο ASiC.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ειναι ωραιο να βλεπεις οτι στο forum αυτο (των 8bit ) υπαρχουν μελη με πραγματικα πολλες γνωσεις πανω στα ηλεκτρονικα οι οποιοι διδουν τα φωτα τους και σε ολους τους υπολοιπους.

επιστρεφω στο θεμα για να σου πω οτι η καλυτερη επιλογη αν θες να χρησιμοποιεις τον cpc σχετικα συχνα ειναι να του δωσεις ρευμα απο εξωτερικη πηγη μιας και λογο της παλαιοτητας των μηχανηματων δεν μπορεις να εμπιστευεσαι τα τροφοδοτικα τους
 
Ευχαριστώ όλους για τις καταπληκτικές απαντήσεις!

@vp74:

Έκανα τα βήματα και τις μετρήσεις που αναφέρες. Η τάση εκεί που ξεκινάει το καλώδιο είναι στα 5,13V περίπου.

Το 12V δε φαίνεται να επηρεάζει τον ήχο κατά κάποιον τρόπο.

Παρ' ολ' αυτά διαπίστωσα οτι το πρόβλημα του ήχου (το οποίο για να ξαναφρεσκάρω, είναι οτι σε συγκεκριμένο παιχνίδι - saboteur 2 - είτε χαλάει η μουσική είτε την παίζει σε αργή ταχύτητα) με το ρεύμα από το monitor εμφανίζεται κάπου 3 στις 5 φορές (reboot) ενώ με ρεύμα από εξωτερική πηγή μία μόνο φορά (σε πολλές δοκιμές) μου εμφανίστηκε το φαινόμενο του να παίζει πιο αργά (όχι όμως να ακούγεται και σα χαλασμένο).

Άρα νομίζω οτι πρέπει να ψάξω λίγο καλύτερα:

α) καμιά καλύτερη κόπια του παιχνιδιού! (αυτή είναι από το exotica και έχει κάποιο hack για infinite energy στην αρχή)

β) μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα μέσα στον amstrad ... ίσως πρέπει να καθαρίσω ενδελεχώς και τη motherboard του amstrad ?

@gtsamour, breakbeatsz:

Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τις συμβουλές σας.

Πράγματι και εγώ αρχικά (που δεν είχα το GT65) τροφοδοτούσα τον amstradακο από εξωτερικά switching psu (5V@2A, 12V@1A).

Απλά μου αρέσει το compact του πράγματος δηλαδή οτι με την οθονούλα και τη μονάδα δεν έχω περαιτέρω εξωτερικές συσκευές και ίσως το πιο σημαντικό οτι έχω το ψώνιο οτι παλιό ηλεκτρονικό έχω να θέλω να το επαναφέρω στην αρχική (κατά το δυνατό) άριστη κατάσταση.

Αν βέβαια υπήρχαν και περισσότερες γνώσεις ηλεκτρονικών τα πράγματα θα ήταν ευκολότερα ...

(offtopic: πριν 2 χρόνια είχα πάρει την επέκταση μνήμης a602 για την a600 και φυσικά είχε τρέξει η μπαταρία ... κατέληξα να κάνω αλλαγές και συγκολλήσεις αρκετών smd components μόνο και μόνο για να μου δουλεύει σωστά το real time clock ...)
 
jlreate03 είπε:
Παρ' ολ' αυτά διαπίστωσα οτι το πρόβλημα του ήχου (το οποίο για να ξαναφρεσκάρω, είναι οτι σε συγκεκριμένο παιχνίδι - saboteur 2 - είτε χαλάει η μουσική είτε την παίζει σε αργή ταχύτητα) με το ρεύμα από το monitor εμφανίζεται κάπου 3 στις 5 φορές (reboot) ενώ με ρεύμα από εξωτερική πηγή μία μόνο φορά (σε πολλές δοκιμές) μου εμφανίστηκε το φαινόμενο του να παίζει πιο αργά (όχι όμως να ακούγεται και σα χαλασμένο).

Άρα νομίζω οτι πρέπει να ψάξω λίγο καλύτερα:

α) καμιά καλύτερη κόπια του παιχνιδιού! (αυτή είναι από το exotica και έχει κάποιο hack για infinite energy στην αρχή)

β) μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα μέσα στον amstrad ... ίσως πρέπει να καθαρίσω ενδελεχώς και τη motherboard του amstrad ?

Απλά μου αρέσει το compact του πράγματος δηλαδή οτι με την οθονούλα και τη μονάδα δεν έχω περαιτέρω εξωτερικές συσκευές και ίσως το πιο σημαντικό οτι έχω το ψώνιο οτι παλιό ηλεκτρονικό έχω να θέλω να το επαναφέρω στην αρχική (κατά το δυνατό) άριστη κατάσταση.
Και η hacked κόπια του παιχνιδιού, μια χαρά δουλεύει. Αν θέλεις μπορείς να τη δοκιμάσεις σε κάποιο emulator για να σιγουρευτείς... Το πρόβλημα που αναφέρεις μου κάνει για πρόβλημα στη ram του cpc. Δοκιμασε να καθαρίσεις καλά τη motherboard απο τη σκόνη μήπως και βραχυκυκλώνει τίποτα ανάμεσα στα chips. Θα σου πρότεινα να μην ξανασυνδέσεις το cpc σ' αυτό το μόνιτορ γιατί αυτή τη στιγμή "παίζεις με τη φωτιά" :p Τώρα, για το compact του πράγματος: Τα τροφοδοτικά τα έχω τοποθετήσει στο εσωτερικό του μόνιτορ. Μπορείς ακόμα να τα κολλήσεις στα πλαϊνά πλαστικά με hot glue. Υπάρχει αρκετός χώρος εκεί μέσα :)
 
jlreate03 είπε:
β) μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα μέσα στον amstrad ... ίσως πρέπει να καθαρίσω ενδελεχώς και τη motherboard του amstrad ?
Mια αντικατάσταση των ηλεκτρολυτικών πυκνωτών της πλακέτας του 6128 με καινούργιους ποτέ δεν έβλαψε :)

Αντίθετα τέτοια προβλήματα παρα πολλές φορές οφείλονται σε αυτό ακριβώς, γερασμένους πυκνωτές.

Τέτοια προβλήματα (λόγω γερασμένων πυκνωτών) προσωπικά έχω συναντήσει σε Vectrex, Spectrum, παλμικά τροφοδοτικά, ακόμα και σε παλιές κονσόλες.

Σίγουρα θα μπορούσε και σε 6128. Στο δικό μου εννοείται τους έχω αλλάξει με καινούργιους (όπως κάνω άλλωστε σε κάθε μηχάνημά μου, από Amiga μέχρι PCEngine κονσόλα).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οι πυκνωτές είναι καλό να αντικατασταθούν. Όμως εδώ δεν έχουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα. Οι πυκνωτές φέρνουν αλλοίωση στον ήχο, αλλά δεν θα φέρουν αργή ταχύτητα.

Καλό θα ήταν να γίνει γενικό καλό καθάρισμα μιας και απ'ότι ανέφερες το πρόβλημα το δημιουργεί και στην τροφοδότηση από το monitor αλλά και στην τροφοδότηση από το εξωτερικό τροφοδοτικό, απλά σε μικρότερη συχνότητα.

(1/3).

Αν πούμε ότι φταίει το καθάρισμα, πρέπει να τσεκάρεις βρωμιές και ψυχρές πρώτα στα pins του ΙC102 (sound generator). Το pin 19 (+5V), και το pin 15 (συχνότητα). Πρώτα τσεκάρεις το pin19 καθώς παίζει η μουσική του saboteur και έχοντας συνεδεμένο το πολύμετρο, να βλέπεις στις καθυστερήσεις του ήχου αν πέφτει η τάση στο συγκεκριμένο pin.

Τα παρακάτω είναι αν δεν θέλεις να ακολουθήσεις τις συμβουλές των παιδιών για άλλο τροφοδοτικό και θελήσεις να το φτιάξεις επειδή το έχεις μεράκι. Αν είναι ο μόνος amstrad που έχεις θα σου πρότεινα κ εγώ να μην πειράξεις την πλακέτα του board καθώς μπορεί να αποτύχουν οι κολλήσεις σου και να χαλάσεις τους δρόμους.

Μιας και πιστεύω ότι εκτός από τροφοδοσία είναι θέμα συχνότητας (αφού το πρόβλημα δεν είναι η πιθανή αυξομείωση τάσεως των 5V από το monitor μιας και στο κάνει και στο εξωτερικό τροφοδοτικό), από πλευράς amstrad θα αλλάξεις τον x101 (Crystal HC-18RW 16Mhz). Επίσης τα transistors 301,302,303 που έχουν να κάνουν με τις τάσεις κοντά στα jacks. Σου υπενθυμίζω ότι έχεις να κάνεις με πλακέτα διπλής όψεως και θα χρειαστείς τρόμπα αποκόλλησης καθώς και προσοχή στην πλακέτα και τους δρόμους.

Όταν θα κολάς τα καινούργια transistors θα βάζεις κόληση στο ποδαράκι να τρέξει πρώτα στο κάτω μέρος, και μετά στην πλακέτα για να το σταθεροποιήσεις.

Από monitor μεριά θα αλλάξεις άλλα 2 πραγματάκια που έχουν σχέση με τα 5V για να είσαι καλυμένος. IC501 (L78MG), Q501 (2SD313). Επίσης θα τσεκάρεις τις τάσεις στο IC701 να είναι ίδιες με αυτές του service manual.

Άλλαξε για αρχή τον x101 που είναι εύκολος στην κόλληση και αν δεν στρώσει τότε προχώρα και στα transistors. Την δοκιμή μετά την αλλαγή του, κάντην με το εξωτερικό τροφοδοτικό που έχεις.

Συνοψίζοντας:

a). Καλό καθάρισμα γενικό όπως ανέφεραν τα παιδιά.

b). Τσεκάρισμα leak των πυκνωτών όπως προτείνει ο gtsamour.

c). Αλλαγή του x101 (Crystal HC-18RW 16Mhz) βρίσκεται κάτω δεξιά στην πλακέτα.
 
Παιδιά είσαστε φοβεροί όλοι ... τόση γνώση και βοήθεια έχω μείνει εκστατικός.

Πέρα από τον καθαρισμό κλπ. που είναι επιβεβλημένος, οπως συνέστησε και ο ASiC έτρεξα το συγκεκριμένο .dsk (sabot2.dsk) στον emulator μου (arnold σε osx) και ο ήχος εμφάνισε και τα δύο φαινόμενα! Και θόρυβο δηλαδή και επιβράδυνση στον ήχο.

Να δοκιμάσω και με caprice32 και wincpc (αμα βρώ τίποτα windows) ή πέτυχα περίεργη έκδοση ? μυστήρια πράγματα ...
 
Σημείωση :

Δεν είναι απαραίτητο να έχει βγάλει υγρά ένας πυκνωτής για να είναι χαλασμένος. Έχω δει πυκνωτή που εξωτερικά ήταν μια χαρά και τελικά ήταν όχι απλά γερασμένος (δεν εξομαλύνει καλά τα spikes) αλλά βραχυκυκλωμένος. Οπότε εγώ τους αλλάζω όλους με τη μία

Σε πρώτη φάση πάντως εγώ θα ξεκινούσα με αντικατάσταση πυκνωτών και αν δε λυνόταν το πρόβλημα (που προσωπικά πιστεύω θα λυθεί έτσι) προχωράς και στα transistors.

Ένα τρανσιστορ συνήθως ή λειτουργεί ή όχι, δεν υπάρχει μέση κατάσταση (κάτι που δεν ισχύει με τους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές). Οπότε για την ώρα τουλάχιστον τα transistors λειτουργούν.

Το ότι με το καλό εξωτερικό τροφοδοτικό το κάνει σπανιότερα, ενισχύει την υποψία μου ότι πρόκειται για πυκνωτή επειδή το καλό τροφοδοτικό δίνει και καλύτερο ρεύμα οπότε το πρόβλημα κάπως "καμουφλάρεται".

Τώρα για το θέμα του αργού ήχου μπορεί να είναι παραγματικά οτιδήποτε ακόμα και πυκνωτής ακόμα και transistor.

Πάντως αν ο ήχος είναι ΟΚ σε άλλα παιχνίδια είναι μάλλον θέμα μάπας release του παιχνιδιού.

edit:

jlreate03 είπε:
Να δοκιμάσω και με caprice32 και wincpc (αμα βρώ τίποτα windows) ή πέτυχα περίεργη έκδοση ? μυστήρια πράγματα ...
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πέτυχες περίεργη έκδοση #)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
jlreate03 είπε:
Να δοκιμάσω και με caprice32 και wincpc (αμα βρώ τίποτα windows) ή πέτυχα περίεργη έκδοση ? μυστήρια πράγματα ...
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πέτυχες περίεργη έκδοση #)
 
gtsamour είπε:
Πάντως αν ο ήχος είναι ΟΚ σε άλλα παιχνίδια είναι μάλλον θέμα μάπας release του παιχνιδιού.

edit:

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πέτυχες περίεργη έκδοση #)
Αγαπητοί φίλοι όπως πολύ σωστά υποθέσατε τελικά η έκδοση του παιχνιδιού ήταν προφανώς χαλασμένη/αλλοιωμένη και παρουσίαζε αυτά τα προβλήματα στον ήχο.

Σήμερα δοκίμασα και επίσημα (αρκετές φορές) μια επίσημη έκδοση του saboteur 2 και παίζει τέλεια στον 6128.

Η έξοδος 5V και φυσικά η έξοδος 12V μετά την αλλαγή του σχετικού transistor λειτουργούν τέλεια.

Επ'ευκαιρία έχω προμηθευτεί και όλους τους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές για την πλακέτα του 6128 οπότε ίσως κάποια μέρα στις γιορτές να τους αλλάξω όλους.

Σε κάποιο άλλο thread ίσως θα μπορούσαμε να γράψουμε/μαζέψουμε συμβουλές με φωτογραφίες για το χειρισμό κολλήσεων/αποκολλήσεων σε πλακέτες πολλαπλών στρώσεων (ήδη ο vp74 έχει γράψει τόσα πολλά στο θέμα για το διπλο firmware).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλή κίνηση :)

Εγώ έχω αλλάξει όλους τους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές στον 6128 μου αμέσως μόλις τον αγόρασα (πριν 2 χρόνια), όχι γιατί είχε κάτι αλλά για να είναι φρέσκος σαν καινούργιος και να μην εμφανίσει τίποτε στο μέλλον.

Σύντομα θα κάνω το ίδιο και στην νέα Α500 που πήρα, ήδη το έχω κάνει στην πρώτη μου.

Ενδεικτικό παράδειγμα το ποσο σημαντικό είναι να έχεις φρέσκους πυκνωτές..... χθές τελείωσε η αντικατάσταση πυκνωτών στην PCEngine DUO που πήρα πρόσφατα (κόλαση, 55 πυκνωτές surface mounted σε χαμηλής αντοχής traces πλακέτα).

Μετά την αντικατάσταση πολύ καθαρότερη εικόνα και κρύσταλλο ήχος, ο ήχος είχε παράσιτα πρίν την αντικατάσταση και δεν ήταν ολοκάθαρος.

Πάντως σχεδόν σε όλα τα μηχανήματα και τις κονσόλες χρησιμοποιούνται πάνω κάτω τους ίδιοι πυκνωτές....

100 μF

22 μF

4.7 μF

1 μF

είναι οι πιο συμηθισμένες τιμές, και ακολουθούν

47 μF

10 μF

3.3 μF

330 μF

220 μF

470 μF
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα