Honda NR 750

noxrider

RetroMaNiaC
Joined
13 Δεκ 2008
Μηνύματα
814
Αντιδράσεις
69
Η Honda παρουσίασε το αριστούργημα της το 1992 σε περιορισμένο αριθμό,πανάκριβο,τεχνολογικά μπροστά...τρίβαμε τα μάτια μας όταν το είδαμε στα περιοδικά της εποχής.Oval κύλινδροι V-4 90 μοιρών που επέτρεπαν 8 βαλβίδες και δύο μπουζί ανά κύλινδρο,ηλεκτρονικά ελεγχόμενο injection και σχεδιαστικά επηρεασμένο από το πετυχημένο Honda RC 30 (VFR 750R-RVF 750 το οποίο είδαμε και σε computer game στους 16bit της εποχής).Το περιοδικό ΜΟΤΟ μάλιστα είχε αγοράσει ένα NR...

Honda750NR.jpg


Hardcore porn...τα οβάλ πιστόνια της NR

Ovalpiston.jpg


Official promo video της NR

http://www.youtube.com/watch?v=y__2PcP62zM
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το βουταω απο παλιο μου ποστ σε αλλο thread

Οταν ημουν πιτσιρικας μεναμε 30 μετρα μακρια απο το κλασικο μαγαζι του Γκουντουφα στη Μιχαλακοπουλου.Αν θυμαμαι καλα ειχε μια τεραστια αφισα της HONDA NR750 (κοκκινη με τα οβαλ εμβολα)...
Αν ψαξω ειμαι σιγουρος οτι θα βρω τα αφιερωματα του MOTO στο συγκεκριμενο κοσμημα. Μου ειχε προκαλεσει ψυχωση.

;)
Tολμηρη προσπαθεια, φοβερη συλληψη των μηχανικων της Honda να προσπαθησουν να βγαλουν μεσω μεγαλυτερου εμβαδου κατι που θα κοιτουσε καταματα τα διχρονα. Δυστυχως τα προβληματα στεγανοποιησης και οι νομοι της Φυσικης δεν τους εκαναν το χατηρι αλλα τις περιφερειακες τεχνολογιες του NR 750 τις ειδαμε αρκετα αργοτερα στα μηχανακια παραγωγης.

Βγηκε σε 800 κομματια να θυμαμαι καλα...
 
Ξέρω άτομα που δουλεύουν στο ΜΟΤΟ και την είχαν οδηγήσει τότε που το περιοδικό την είχε αγοράσει. Νομίζω την έχει πουλήσει. Καταπληκτικό μηχανάκι από τεχνολογικής άποψης. Ο V4/90 είναι σκέτο πορνό όταν τον δεις τσιτσίδι! Πολλές από τις καινοτομίες του περασαν στην παραγωγή. Αλλωστε τέτοια πρωτότυπα βγαίνουν στο φως για να μαρτυρήσουν τις τεχνολογικές ανησυχίες μιας εταιρίας.

Κόστιζε περί τα 15.000.000 δρχ, τιμή για εκείνες τις εποχές!
 
12 εκατομυριακια το 1992.

Ειχα διαβασει φημες οτι το ΜΟΤΟ την πουλησε στον Nicolas Cage!
 
Αυτό δεν το ξέρω αλλά μπορώ να το μαθω...
 
Θυμαμαι οτι σε καποιο μαγαζι την ειχαν φερει και την ειχαν βαλει καπου ψηλα.Δεν θυμαμαι ομως σε ποιο.Την ειχα δει και τρεχαν τα σαλια μου!
 
Το επιβεβαίωσα. Πουλήθηκε πριν 4-5 χρόνια περίπου και την αγόρασε οντως ο Νίκολας Κέιτζ μεσω μεσάζοντα.
 
noxrider είπε:
Το περιοδικό ΜΟΤΟ μάλιστα είχε αγοράσει ένα NR...
...και μας είχε πρήξει το συκώτι με τις συνεχείς αναφορές (για οποιονδήποτε λόγο) στην εν λόγω μοτοσυκλέτα. από την μηχανή-σύμβολο της τεχνολογικής καινοτομίας (που όντως ήταν) έως και την υπαρξιακή ταυτοποίηση του ίδιου του περιοδικού.

η αρχική ιδέα έκανε λόγο για έναν V8 κινητήρα, στην πορεία όμως ανά δύο οι κύλινδροι ενοποιήθηκαν και κατέληξε σε V4 με οβάλ σχήμα στα πιστόνια.

για να διατηρηθεί η χωρητικότητα των 750κ.εκ, με δεδομένη -λόγω οβάλ- την αύξηση της επιφάνειας του κυλίνδρου μειώθηκε η διαδρομή και κατά συνέπεια αυξήθηκε η ευστροφία και η απόδοση στις ψηλές σαλ.

περαιτέρω όμως προβλήματα σχεδιασμού -ελαφρύ μπροστινό στα πολλά που οφείλοταν στην μετατόπιση του βάρους προς το κέντρο- μπορεί να επέτρεψαν στην rc30 να πετύχει στους αγώνες, αλλά όχι και στην rc45 που μάλλον αποτυχημένη ήταν η πορεία της αφού οι ευρωπαικές εταιρίες είχαν αντιληφθεί πλέον την "ανομοιογένεια" στην κατανομή βάρους.

εν ολίγοις, ένα ωραίο τεχνολογικό πείραμα χωρίς μέλλον(?) όπως αυτά που αρέσουν στη honda.
 
Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι ένας καμουφλαρισμένος V8 σε έναν V4 (ως προς απόδοση) για να μπορεί να μπει σε αγώνες με 4κύλινδρα και να τους πάρει τα σώβρακα !!! έξυπνη λαμογιά....
 
Μονο που δε μπορεσε να μπει ποτε σε αγώνες. Αλλωστε το μπροστινό είχε πολύ ελαφριά αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα και δε σου παρείχε καλή πληροφόρηση, άρα δε μας κανει. Δεν πειράζει, έδωσε ιδέες στη Ντουκάτι όσον αφορά στην εμφάνιση του 916. Μεχρι και η BMW έβγαλε το 1100S με τα τελικά κατω από τη σέλα! (θα ηθελα να το εχω για 2ο μηχανάκι :D )
 
Η εν λόγω μηχανή είχε 75+ πατεντες (ακόμα και το χρώμα nr red) από την Χόντα εάν δεν κάνω λάθος.
 
Μόνο 75 από τις πατέντες ηταν κατοχυρωμένες από τη Χοντα! Ειχε πολλές αλλες. Αν θυμαμαι καλά οι περισσότερες αφορούσαν τον κινητήρα της. Νομίζω ότι ναι, και το χρωμα ήταν καποια πατέντα. Εδώ το φέρινγκ ήταν ετσι κατασκευασμένο ώστε να ιριδίζει αναλόγως τη γωνία του ως προς τον ήλιο.
 
kajwbtfe είπε:
Θυμαμαι οτι σε καποιο μαγαζι την ειχαν φερει και την ειχαν βαλει καπου ψηλα.Δεν θυμαμαι ομως σε ποιο.Την ειχα δει και τρεχαν τα σαλια μου!
motojapan στην Ηλιούπολη..
 
Η NR 750 δεν σχεδιαστηκε για αγωνες (αντιθετα με την NR 500) στοχος ηταν μονο το prestige της honda και τιποτε αλλο.

Την "ελληνικη" NR την ειχαν για ενα διαστημα στο βιβλιοπωλιο no limits στη Καλιροης, μετα την ειχαν εκθεσει στο φλοκαφε

στο Μαρουσι στο παλιο village cinema.

Εαν διαβασετε την παρουσιαση στο moto αλλα και στο motosport της εποχης, θα σας φυγει η μασελα με το τι καινοτομιες

και πατεντες εχει. Ακομα και τα 2 θερμομετρα κινουνται οταν αλλαζει 1 (ναι ΕΝΑΣ) βαθμος κελσιου.
 
Κατι αλλο που διάβασα. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε το 1989 και μεχρι το 1992 που κυκλοφόρησε η τελική έκδοση, διατηρήθηκε 99%! Δηλαδή πρωτότυπο και τελικό είχαν μηδαμινές διαφορές. Και αν το 99% της μηχανής παρουσιάστηκε το 1989, μιλάμε για πατέντες που εφαρμόστηκαν τουλάχιστον 1-2 χρόνια πίσω, δηλαδή το 1987!!!
 
Η NR 750 ήταν μια επίδειξη τεχνολογικής ισχύος της Honda,ο κινητήρας της μπορούσε να βγάλει πολλά περισσότερα από τα 125 άλογα αλλά αποφασίστηκε να βγει με αυτά καθώς δεν ήταν αυτό το ζητούμενο της παραγωγής της.Επηρέασε σχεδιαστικά ολόκληρη την βιομηχανία με πιο τρανταχτά παραδείγματα την Ducati 916,Ducati 1098,BMW R1100R(όπως και τον διάδοχό της),MV Agusta F4 κτλ.Δεν μιλάμε για μια απλή μηχανή...οι γνώστες την αποκτούν με κάθε τίμημα ακόμα και σήμερα.

Ξεπακετάρισμα της NR και της RC 30 στην Στοκχόλμη από τα original κουτιά τους μετά από 20 χρόνια...

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα