L' uccello dalle piume di cristallo (1970)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας ARETARA
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

ARETARA

RetroNuts!
Joined
1 Σεπ 2010
Μηνύματα
2.184
Αντιδράσεις
2.504
Μία σπουδαία ταινία που κινείται στον χώρο του μυστηρίου με δόσεις θρίλερ θα εξετάσω σήμερα. Είναι η ταινία "L' uccello dalle piume di cristallo" σε σενάριο και σκηνοθεσία του Dario Argento. Αγγλικός τίτλος "The bird with the crystal plumage" και στα ελληνικά "Το πουλί με τα κρυστάλλινα φτερά".

Η υπόθεση-το καστ. Ένας Αμερικανός συγγραφέας ο Sam Dalmas (Tony Musante) ο οποίος βρίσκεται στη Ρώμη με την κοπέλα του την Julia (Suzy Kendall) γίνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας απόπειρας δολοφονίας μιας γυναίκας, της Monica Renieri (Eva Renzi). Η απόπειρα αυτή είναι η συνέχεια σε μια σειρά 3 ακόμη εγκλημάτων γυναικών που έλαβαν χώρα στην πόλη από έναν serial killer, τον οποίο αναζητάει η αστυνομία, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Ο Sam καλείται να συνεργαστεί με την αστυνομία και τον επιθεωρητή Morosini (Enrico Maria Salerno), χωρίς ωστόσο να υπάρξει πρόοδος. Κι ενώ ο Sam ετοιμάζεται να αναχωρήσει για την Αμερική, μια απόπειρα κατά της ζωής του θα τον κάνει να ερευνήσει περαιτέρω για τον δολοφόνο. Μέσω ενός πίνακα από την γκαλερί όπου δούλευε το πρώτο θύμα του δολοφόνου θα ψάξει για τον ζωγράφο του πίνακα και τον πελάτη που τον αγόρασε - δολοφόνο. Ο τελευταίος όμως είναι ασταμάτητος. Θα σκοτώσει άλλη μια γυναίκα, έναν αστυνομικό που παρακολουθούσε ως προστασία τον Sam και την Julia και θα επιχειρήσει να σκοτώσει και τον Sam. Ο φίλος του Sam καθηγητής Carlo Dover (Renato Romano) θα κάνει μια κρίσιμη ανακάλυψη που θα βοηθήσει στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Οι υποψίες στρέφονται στον σύζυγο της Monica, Alberto (Umberto Raho) ο οποίος θα βρεθεί να προσπαθεί να σκοτώσει τη γυναίκα του. Πάνω στη συμπλοκή με τον Sam και τους αστυνομικούς θα σκοτωθεί. Ώστε ο δολοφόνος βρέθηκε. Ή μήπως όχι;

Σχόλια. Πρόκειται για την πρώτη ταινία την οποία υπογράφει στην σκηνοθεσία ο Dario Argento, ένα αστυνομικό-ψυχολογικό θρίλερ με καταιγιστικούς ρυθμούς και έντονη δόση αγωνίας και μυστηρίου. Ο Argento συνδέει αρμονικά το σασπένς με τις σκηνές ωμότητας και τον φόβο που διαπνέει τον πρωταγωνιστή αλλά και τον θεατή. Η έντονη χρήση αντιθέσεων (το αθώο κάθε φορά θύμα, ο δολοφόνος που παρουσιάζεται μέσω της συλλογής μαχαιριών του, χωρίς φυσικά να αποκαλύπτεται το πρόσωπό του) αλλά και το έντονο χρωματολόγιο της φωτογραφίας με προτίμηση στο κόκκινο για ευνόητους λόγους, διατηρεί την ένταση συνεχώς, έστω και αν σε κάποιες στιγμές γίνεται προσωρινή παύση, με τη βοήθεια και της μουσικής υπόκρουσης. Η ταινία διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του ατμοσφαιρικού θρίλερ (ημίφως, σκοτάδι, ομίχλη, κλεισμένα φώτα, κομμένα τηλέφωνα κλπ).

Έντονο είναι και το στοιχείο της ανατροπής στο σενάριο. Ο θεατής οδηγείται τεχνητά στο να "κατασκευάσει" υπόπτους/ενόχους με βάση τα στοιχεία, τα οποία όμως παραμένουν ατελή, μέχρι και το τέλος. Έτσι το έργο δεν ατονεί και κατ' επέκταση δεν γίνεται προβλέψιμο.

Καλό το καστ με σημαντικές ερμηνείες. Ο πρωταγωνιστής Tony Musante αναδεικνύει τον "ξένο", τον επισκέπτη σε αυτήν την πόλη και κατ' επέκταση τον ενοχλητικό για τον δολοφόνο που βρέθηκε στον λάθος χώρο τη λάθος στιγμή και πρέπει να το πληρώσει με τη ζωή του. Έξυπνος και ρόλος του επιθεωρητή Morosini με τον Enrico Maria Salerno, τον σκηνοθέτη του Anonimo Veneziano. Καλή εμφάνιση και για την εκρηκτική Suzy Kendall που δικαιώνει τη φήμη ότι τέτοιες ταινίες πρέπει να διαθέτουν και γυναίκες αντίστοιχης ομορφιάς. Μυστηριώδης και εντυπωσιακή η Eva Renzi ως Monica Ranieri.

Εξαιρετική η μουσική επένδυση από τον μαιτρ Ennio Morricone με αυξομειώσεις εντάσεων των ηχοχρωμάτων, ακολουθεί την εξέλιξη και συμβάλλει καταλυτικά στην σύνθεση της ατμόσφαιρας. Δείγμα της εξαιρετικής αυτής δουλειάς μπορείτε να δείτε

 

Συνημμένα

  • uccello12.jpg
    uccello12.jpg
    43,5 KB · Προβολές: 38
  • uccello14.jpg
    uccello14.jpg
    85 KB · Προβολές: 38
  • uccello6.jpg
    uccello6.jpg
    35,8 KB · Προβολές: 38
  • uccello8.jpg
    uccello8.jpg
    39,8 KB · Προβολές: 38
  • uccello9.jpg
    uccello9.jpg
    29,1 KB · Προβολές: 38
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Aratara έχουν χαθεί τα συνημμένα. Κάνε ένα Edit σε παρακαλώ και ξαναβάλτα :)
 
Αν και δεν μου αρέσουν πολύ τα giallo, αυτή ήταν μια αρκετά καλή ταινία, με δυνατή σκηνοθεσία...
 
Μολις χτες ειδα την ταινια,αφου πρωτα διαβασα τα οσα εγραψες ARETARA ημουν περιεργη κυριως γιατι στην περιγραφη σου αναφερεις " Ώστε ο δολοφόνος βρέθηκε. Ή μήπως όχι";

αρκετα καλη ταινια με ανατρεπτικο φιναλε
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενδιαφερουσα υποθεση. Εχει μυστηριο, αλλα εχει και σκηνες ωμοτητας οπως γραφεις και οπως πηρε το ματι μου στα βιντεακια τα οποια δεν αφησα καν να παιξουν.

Αρα σιγουρα δεν ειναι για μενα. Η βια και το αιμα με αηδιαζουν. Κυριολεκτικα.
 
katerinak είπε:
Μολις χτες ειδα την ταινια,αφου πρωτα διαβασα τα οσα εγραψες ARETARA ημουν περιεργη κυριως γιατι στην περιγραφη σου αναφερεις " Ώστε ο δολοφόνος βρέθηκε. Ή μήπως όχι";αρκετα καλη ταινια με ανατρεπτικο φιναλε
Ακριβώς γι' αυτό katerinak άφησα το τελείωμα του έργου να αιωρείται ώστε να το παρακολουθήσουν όσοι είναι λάτρεις των φιλμ αυτών.

bambinella 100 είπε:
Ενδιαφερουσα υποθεση. Εχει μυστηριο, αλλα εχει και σκηνες ωμοτητας οπως γραφεις και οπως πηρε το ματι μου στα βιντεακια τα οποια δεν αφησα καν να παιξουν.Αρα σιγουρα δεν ειναι για μενα. Η βια και το αιμα με αηδιαζουν. Κυριολεκτικα.
Το έργο δεν χαρακτηρίζεται για τις πολύ σκληρές σκηνές του αλλά έχει έντονο το ψυχολογικό στίγμα. Οπωσδήποτε δεν χαρακτηρίζεται και απέχει πάρα πολύ από τον ορισμό του splatter που αναδεικνύει τις σκηνές φρίκης σε αυτοσκοπό. Φυσικά δεν ενδείκνυται σε θεατές που δεν θέλουν να βλέπουν σχετικές σκηνές κάτι που είναι απόλυτα κατανοητό αγαπητή Bambi :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ARETARA είπε:
Το έργο δεν χαρακτηρίζεται για τις πολύ σκληρές σκηνές του αλλά έχει έντονο το ψυχολογικό στίγμα. Οπωσδήποτε δεν χαρακτηρίζεται και απέχει πάρα πολύ από τον ορισμό του splatter που αναδεικνύει τις σκηνές φρίκης σε αυτοσκοπό
γι αυτο και ειδα ολοκληρη την ταινια αλλιως θα την αφηνα κι ας μ ετρωγε η περιεργεια για το ποιος ειναι ο δολοφονος..

Οι ταινιες θριλερ και τρομου δεν ειναι για μενα..
 
ARETARA είπε:
Το έργο δεν χαρακτηρίζεται για τις πολύ σκληρές σκηνές του αλλά έχει έντονο το ψυχολογικό στίγμα. Οπωσδήποτε δεν χαρακτηρίζεται και απέχει πάρα πολύ από τον ορισμό του splatter που αναδεικνύει τις σκηνές φρίκης σε αυτοσκοπό.
Η λεξη splatter ειναι αηδιαστικη στο ακουσμα της και μονο. Ειμαι τελειως αντιθετη με τη λογικη των ταινιων που ανηκουν στο ειδος.
 
Πολυ καλη παρουσιαση (οπως μας εχει συνηθισει ο ARETARA).Kαι μονο η παρουσια της Suzy Kendall αρκει για να μου κινησει το ενδιαφερον να δω την ταινια :)
 
Kι ελεγα τι μου θυμιζε το ονομα Suzy Kendall....Τωρα θυμηθηκα πως ειναι εκεινη η κουκλαρα η ξανθια καθηγητρια απο την αγαπημενη ταινια To sir with love.
 
bambinella 100 είπε:
Kι ελεγα τι μου θυμιζε το ονομα Suzy Kendall....Τωρα θυμηθηκα πως ειναι εκεινη η κουκλαρα η ξανθια καθηγητρια απο την αγαπημενη ταινια To sir with love.


Για να σου τη θυμήσω ακόμη περισσότερο, δες κι εδώ.

suzy-kendall-select.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τι να λεμε τωρα; Πολυ ωραια γυναικα...Αγγλιδουλα με τα ολα της!

Οπως λεει και ο Παντζας στο Μαριχουανα στοπ, και με βρισκει απολυτα συμφωνη, οι Αγγλιδες ειναι συνηθως ασχημες αλλα αν βγουν ωραιες ειναι πανεμορφες.

Ευχαριστω, Aretara.
 
Εξαιρετικη ταινια και εξαιρετικη παρουσιαση Aretara!

Να προσθεσουμε επισης οτι η ταινια αποτελει την πρωτη της τριλογιας των ζωων (trilogia degli animali) που γυρισε ο Dario Argento με ακολουθες τις:

-Ιl gatto a nove code 1971

-4 mosche di velluto grigio 1971

H Suzy Kendall πρωταγωνιστησε στο επισης φοβερο giallo ''Ι Corpi Presentano Tracce Di Violenza Carnale'' 1973
 
Πίσω
Μπλουζα