ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.184
- Αντιδράσεις
- 2.504
Μία σπουδαία ταινία που κινείται στον χώρο του μυστηρίου με δόσεις θρίλερ θα εξετάσω σήμερα. Είναι η ταινία "L' uccello dalle piume di cristallo" σε σενάριο και σκηνοθεσία του Dario Argento. Αγγλικός τίτλος "The bird with the crystal plumage" και στα ελληνικά "Το πουλί με τα κρυστάλλινα φτερά".
Η υπόθεση-το καστ. Ένας Αμερικανός συγγραφέας ο Sam Dalmas (Tony Musante) ο οποίος βρίσκεται στη Ρώμη με την κοπέλα του την Julia (Suzy Kendall) γίνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας απόπειρας δολοφονίας μιας γυναίκας, της Monica Renieri (Eva Renzi). Η απόπειρα αυτή είναι η συνέχεια σε μια σειρά 3 ακόμη εγκλημάτων γυναικών που έλαβαν χώρα στην πόλη από έναν serial killer, τον οποίο αναζητάει η αστυνομία, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Ο Sam καλείται να συνεργαστεί με την αστυνομία και τον επιθεωρητή Morosini (Enrico Maria Salerno), χωρίς ωστόσο να υπάρξει πρόοδος. Κι ενώ ο Sam ετοιμάζεται να αναχωρήσει για την Αμερική, μια απόπειρα κατά της ζωής του θα τον κάνει να ερευνήσει περαιτέρω για τον δολοφόνο. Μέσω ενός πίνακα από την γκαλερί όπου δούλευε το πρώτο θύμα του δολοφόνου θα ψάξει για τον ζωγράφο του πίνακα και τον πελάτη που τον αγόρασε - δολοφόνο. Ο τελευταίος όμως είναι ασταμάτητος. Θα σκοτώσει άλλη μια γυναίκα, έναν αστυνομικό που παρακολουθούσε ως προστασία τον Sam και την Julia και θα επιχειρήσει να σκοτώσει και τον Sam. Ο φίλος του Sam καθηγητής Carlo Dover (Renato Romano) θα κάνει μια κρίσιμη ανακάλυψη που θα βοηθήσει στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Οι υποψίες στρέφονται στον σύζυγο της Monica, Alberto (Umberto Raho) ο οποίος θα βρεθεί να προσπαθεί να σκοτώσει τη γυναίκα του. Πάνω στη συμπλοκή με τον Sam και τους αστυνομικούς θα σκοτωθεί. Ώστε ο δολοφόνος βρέθηκε. Ή μήπως όχι;
Σχόλια. Πρόκειται για την πρώτη ταινία την οποία υπογράφει στην σκηνοθεσία ο Dario Argento, ένα αστυνομικό-ψυχολογικό θρίλερ με καταιγιστικούς ρυθμούς και έντονη δόση αγωνίας και μυστηρίου. Ο Argento συνδέει αρμονικά το σασπένς με τις σκηνές ωμότητας και τον φόβο που διαπνέει τον πρωταγωνιστή αλλά και τον θεατή. Η έντονη χρήση αντιθέσεων (το αθώο κάθε φορά θύμα, ο δολοφόνος που παρουσιάζεται μέσω της συλλογής μαχαιριών του, χωρίς φυσικά να αποκαλύπτεται το πρόσωπό του) αλλά και το έντονο χρωματολόγιο της φωτογραφίας με προτίμηση στο κόκκινο για ευνόητους λόγους, διατηρεί την ένταση συνεχώς, έστω και αν σε κάποιες στιγμές γίνεται προσωρινή παύση, με τη βοήθεια και της μουσικής υπόκρουσης. Η ταινία διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του ατμοσφαιρικού θρίλερ (ημίφως, σκοτάδι, ομίχλη, κλεισμένα φώτα, κομμένα τηλέφωνα κλπ).
Έντονο είναι και το στοιχείο της ανατροπής στο σενάριο. Ο θεατής οδηγείται τεχνητά στο να "κατασκευάσει" υπόπτους/ενόχους με βάση τα στοιχεία, τα οποία όμως παραμένουν ατελή, μέχρι και το τέλος. Έτσι το έργο δεν ατονεί και κατ' επέκταση δεν γίνεται προβλέψιμο.
Καλό το καστ με σημαντικές ερμηνείες. Ο πρωταγωνιστής Tony Musante αναδεικνύει τον "ξένο", τον επισκέπτη σε αυτήν την πόλη και κατ' επέκταση τον ενοχλητικό για τον δολοφόνο που βρέθηκε στον λάθος χώρο τη λάθος στιγμή και πρέπει να το πληρώσει με τη ζωή του. Έξυπνος και ρόλος του επιθεωρητή Morosini με τον Enrico Maria Salerno, τον σκηνοθέτη του Anonimo Veneziano. Καλή εμφάνιση και για την εκρηκτική Suzy Kendall που δικαιώνει τη φήμη ότι τέτοιες ταινίες πρέπει να διαθέτουν και γυναίκες αντίστοιχης ομορφιάς. Μυστηριώδης και εντυπωσιακή η Eva Renzi ως Monica Ranieri.
Εξαιρετική η μουσική επένδυση από τον μαιτρ Ennio Morricone με αυξομειώσεις εντάσεων των ηχοχρωμάτων, ακολουθεί την εξέλιξη και συμβάλλει καταλυτικά στην σύνθεση της ατμόσφαιρας. Δείγμα της εξαιρετικής αυτής δουλειάς μπορείτε να δείτε
Η υπόθεση-το καστ. Ένας Αμερικανός συγγραφέας ο Sam Dalmas (Tony Musante) ο οποίος βρίσκεται στη Ρώμη με την κοπέλα του την Julia (Suzy Kendall) γίνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας απόπειρας δολοφονίας μιας γυναίκας, της Monica Renieri (Eva Renzi). Η απόπειρα αυτή είναι η συνέχεια σε μια σειρά 3 ακόμη εγκλημάτων γυναικών που έλαβαν χώρα στην πόλη από έναν serial killer, τον οποίο αναζητάει η αστυνομία, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Ο Sam καλείται να συνεργαστεί με την αστυνομία και τον επιθεωρητή Morosini (Enrico Maria Salerno), χωρίς ωστόσο να υπάρξει πρόοδος. Κι ενώ ο Sam ετοιμάζεται να αναχωρήσει για την Αμερική, μια απόπειρα κατά της ζωής του θα τον κάνει να ερευνήσει περαιτέρω για τον δολοφόνο. Μέσω ενός πίνακα από την γκαλερί όπου δούλευε το πρώτο θύμα του δολοφόνου θα ψάξει για τον ζωγράφο του πίνακα και τον πελάτη που τον αγόρασε - δολοφόνο. Ο τελευταίος όμως είναι ασταμάτητος. Θα σκοτώσει άλλη μια γυναίκα, έναν αστυνομικό που παρακολουθούσε ως προστασία τον Sam και την Julia και θα επιχειρήσει να σκοτώσει και τον Sam. Ο φίλος του Sam καθηγητής Carlo Dover (Renato Romano) θα κάνει μια κρίσιμη ανακάλυψη που θα βοηθήσει στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Οι υποψίες στρέφονται στον σύζυγο της Monica, Alberto (Umberto Raho) ο οποίος θα βρεθεί να προσπαθεί να σκοτώσει τη γυναίκα του. Πάνω στη συμπλοκή με τον Sam και τους αστυνομικούς θα σκοτωθεί. Ώστε ο δολοφόνος βρέθηκε. Ή μήπως όχι;
Σχόλια. Πρόκειται για την πρώτη ταινία την οποία υπογράφει στην σκηνοθεσία ο Dario Argento, ένα αστυνομικό-ψυχολογικό θρίλερ με καταιγιστικούς ρυθμούς και έντονη δόση αγωνίας και μυστηρίου. Ο Argento συνδέει αρμονικά το σασπένς με τις σκηνές ωμότητας και τον φόβο που διαπνέει τον πρωταγωνιστή αλλά και τον θεατή. Η έντονη χρήση αντιθέσεων (το αθώο κάθε φορά θύμα, ο δολοφόνος που παρουσιάζεται μέσω της συλλογής μαχαιριών του, χωρίς φυσικά να αποκαλύπτεται το πρόσωπό του) αλλά και το έντονο χρωματολόγιο της φωτογραφίας με προτίμηση στο κόκκινο για ευνόητους λόγους, διατηρεί την ένταση συνεχώς, έστω και αν σε κάποιες στιγμές γίνεται προσωρινή παύση, με τη βοήθεια και της μουσικής υπόκρουσης. Η ταινία διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του ατμοσφαιρικού θρίλερ (ημίφως, σκοτάδι, ομίχλη, κλεισμένα φώτα, κομμένα τηλέφωνα κλπ).
Έντονο είναι και το στοιχείο της ανατροπής στο σενάριο. Ο θεατής οδηγείται τεχνητά στο να "κατασκευάσει" υπόπτους/ενόχους με βάση τα στοιχεία, τα οποία όμως παραμένουν ατελή, μέχρι και το τέλος. Έτσι το έργο δεν ατονεί και κατ' επέκταση δεν γίνεται προβλέψιμο.
Καλό το καστ με σημαντικές ερμηνείες. Ο πρωταγωνιστής Tony Musante αναδεικνύει τον "ξένο", τον επισκέπτη σε αυτήν την πόλη και κατ' επέκταση τον ενοχλητικό για τον δολοφόνο που βρέθηκε στον λάθος χώρο τη λάθος στιγμή και πρέπει να το πληρώσει με τη ζωή του. Έξυπνος και ρόλος του επιθεωρητή Morosini με τον Enrico Maria Salerno, τον σκηνοθέτη του Anonimo Veneziano. Καλή εμφάνιση και για την εκρηκτική Suzy Kendall που δικαιώνει τη φήμη ότι τέτοιες ταινίες πρέπει να διαθέτουν και γυναίκες αντίστοιχης ομορφιάς. Μυστηριώδης και εντυπωσιακή η Eva Renzi ως Monica Ranieri.
Εξαιρετική η μουσική επένδυση από τον μαιτρ Ennio Morricone με αυξομειώσεις εντάσεων των ηχοχρωμάτων, ακολουθεί την εξέλιξη και συμβάλλει καταλυτικά στην σύνθεση της ατμόσφαιρας. Δείγμα της εξαιρετικής αυτής δουλειάς μπορείτε να δείτε
Συνημμένα
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: