Lobotomy Software

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
398
Η lobotomy software ηταν μια αμερικανικη εταιρια αναπτυξης παιχνιδιων για τους υπολογιστες, το playstation και φυσικα για το Sega Saturn.

Οι τιτλοι οπου κυκλοφορησε ειναι οι παρακατω:

Exhumed (1996)

Duke Nukem 3D (1997)

Quake (1997)

Αν και τα παιχνιδια της αποθεωθηκαν απο τον τυπο της εποχης, δυστηχως δεν ειχαν και την αντιστοιχη εμπορικη επιτυχια, οπου οδηγησε την εταιρια και στο τελος της.

Γιατι ομως μια εταιρια εχει το δικο της θεμα στη κατηγορια του Saturn;

Η Lobotomy Software, καταφερε να κανει το μεχρι και σημερα αδιανοητο. Δαμασαν και κατεκτησαν τα μυστικα του Saturn, οπου τα παιχνιδια οπου κυκλοφορησαν ηταν απλα ανωτερα του playstation. Κατι αδιανοητο σε παικτες και κριτικους τοτε, ο κοσμος εμεινε με το στομα ανοιχτο οταν ειναι μερος των πραγματικων δυνατοτητων του Saturn. Η ομαδα της lobotomy software, ως ανθρωποι με αγαπη για το αντικειμενο τους, δεν αρκεστηκαν απλα στο να μεταφερουν το εκπληκτικο exhumed (η powerslave στις ηπα) στις κονσολες, αλλα ανασχεδιασαν μεγαλο μερος του παιχνιδιου, συμφωνα με τις αναγκες και δυνατοτητες του καθε συστηματος.

Με αποτελεσμα, ο ιδιος τιτλος να εχει σχεδιαστικες, αλλα και τεχνικες διαφορες και παραλλαγες, αλλα και να αποδειξουν για τα καλα πως το saturn στα καταληλα χερια, ηταν ασυναγωνιστο.

Επειτα απο την πολυ καλη επιτυχια και αποδοχη του exhumed, η sega πηρε τα δικαιωματα να κυκλοφορησει το quake και το duke nukem 3d στο Saturn, και ανεθεσε στην lobotomy software τον σχεδιασμο και αναπυτξη τους.

Αυτο ηταν. Τα παιχνιδια ηταν τοσο μπροστα για την εποχη, αλλα και κυριως γιαυτα οπου ο κοσμος πιστευε πως μπορουσε να καταφερει το saturn, και αγαπηθηκαν εγκαρδια απο τους φιλους του μηχανηματος στο κοσμο.

Δυστηχως ομως, οι πωλησεις δεν ηταν οι αναμενομενες, και επειτα απο σοβαρα οικονομικα προβληματα, η εταιρια εκλεισε.

Μπορει να φανταζει ακραιο σε αρκετους να μιλαμε για μια εταιρια με μολις τιτλους, αλλα αντικειμενικα η lobotomy software το αξιζει και με το παραπανω.

Και οι τρεις τιτλοι θεωρουντε απαραιτητοι για το συστημα, και ειναι μια αποδειξη του οτι το Saturn επρεπε να ειχε περισσοτερους ανθρωπους σαν την lobotomy software και να δημιουργησουν με αυτη την φιλοσοφια.

Για περισσοτερα, δειτε την εξαιρετικη παρουσιαση και διαβαστε πληροφοριες απο τους παρακατω συνδεσμους.

http://lobotomysoftware.wordpress.com/category/lobotomy-history/
 
Oταν (τυχαία) απέκτησα το Saturn το πρώτο παιχνίδι που έβαλα στόχο να αποκτήσω ήταν το Duke Nukem. Και έτσι και έγινε (να σαι καλά mike)... Οχι τόσο γιατί είναι ένα αρκετά καλό port αλλά γιατί είναι μοναδικό, στο ότι η μηχανή γραφικών δεν είναι η κανονική build engine αλλά μία της Lobotomy η οποία είναι ανώτερη.

Μακάρι να αναλάμβαναν και το Saturn Doom... Αυτοί που το πήρανε το σκότωσαν τελείως :(
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μαγοι. Μεσα στο 1% που ελεγε ο Suzuki.

Να θυμηθουμε συγκριτικα Quake μεταξυ Saturn και N64 ;)

Το 7-player Death Tank Zwei?

 
Η Lobotomy Software ήταν μία απ'τις πιο αξιοπρεπής εταιρείες/συνεργάτιδες της Sega κι όχι μόνο. Σοβαροί επαγγελματίες και αυτό ήταν κάτι που μπορούσε να παρατηρήσει κανείς δοκιμάζοντας τα παιχνίδια τους.

Στο τεχνικό κομμάτι, διαφωνώ με τον Getta Robbo. Παρά το αδιαμφισβήτητο γεγονός της σωστής αξιοποίησης του Saturn hardware ~αντίθετα με κάτι άλλα ονόματα του τύπου...ΕΑ Sports~, εν τούτοις δεν κατάφερε ποτέ να το φτάσει στα όρια του αλλά ούτε και να το κάνει να ξεχωρίσει σημαντικά απ'το μεγάλο αντίπαλο δέος (PS1).

Εκ των πραγμάτων χρησιμοποιούσε την ~ιστορική~ SlaveDriver μηχανή γραφικών της για τα 3D παιχνίδια της, η οποία ήταν προσαρμοσμένη στα συστήματα που δούλευε. Για την εποχή της ήταν εξαιρετική αλλά είχε και κάποιες χτυπητές αδυναμίες με πιο χαρακτηριστική την ανυπαρξία περιστροφής της κάμερας.

To Exhumed στην πραγματικότητα φαινόταν πιο όμορφο οπτικά στο PS1 κι αυτό ελέω υψηλότερης αναλύσεως. Ωστόσο στο Saturn, το framerate ήταν καλύτερο, η κίνηση στο χώρο πιο ομαλή κι επίσης, τα textures ήταν καλύτερης ποιότητας αν τα παρατηρούσε κανείς από κοντά (θα το έκανε θέλοντας ή μη). Οπότε συνολικά, θα έλεγε κανείς ότι η Saturn έκδοση ήταν καλύτερη αλλά όχι πιο εντυπωσιακή.

Τώρα για το Duke Nukem 3D που τυχαίνει να είναι κι απ'τα αγαπημένα παιχνίδια της νιότης μου, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Καμία έκδοση δε φτάνει την αντίστοιχη των PCs,το μόνο σίγουρο. Η Saturn έκδοση παρουσιάζει όντως καλύτερα γραφικά αφού τρέχει και σε υψηλότερη ανάλυση! Όπως και στο Exhumed, τα textures δείχνουν καλύτερα. Γενικώς όμως, η έκδοση είναι πολύ πετσοκομμένη γι'αυτό κ δεν έχει την εκτίμηση των fans.

Από εκεί και πέρα, το Quake 1 δεν έτυχε να το παίξω σε βάθος. Στο Saturn ήταν όντως πολύ εντυπωσιακό για τα δεδομένα της εποχής, πιο μπροστά απ'τα προηγούμενα δύο. Αργότερα βέβαια... είδα το Quake 2 στο PS1 το οποίο ήταν τεχνολογικό θαύμα για την εποχή του... και νομίζω πολύ δύσκολα θα βλέπαμε κάτι ανάλογο στο σύστημα της Sega για να λέμε την πικρή αλήθεια. Τουλάχιστον με τίποτα πριν το ιστορικό 1998 που άρχισαν να αχνοφαίνονται οι πραγματικές δυνατότητες του συστήματος..παραδόξως απ'τον ίδια εταιρεία που δε μπήκε στον κόπο να το υποστηρίξει με σοβαρά dev manuals..την Sega.
 
Νεα links...
 
To saturn δεν ηταν καθολου αδυναμο αλλα τελείως προχειροσχεδιασμενο. Εβγαζε 80 MIPS ενω το PS1 μονο 30, αλλά το PS είχε τα καλυτερα εργαλεία για development και το χρημα της sony. Αναλογικα η καλυτερη Amiga η 4000 με 68040/25 εβγαζε 28 mips και κοστιζε εκατονταδες χιλιαδες οταν κυκλοφορησε.
 
Πίσω
Μπλουζα