domniki
RetroJunkie™
- Joined
- 16 Mαϊ 2007
- Μηνύματα
- 3.559
- Αντιδράσεις
- 2.375
Lotus: Τhe Ultimate Challenge
Οταν συναντησα για πρωτη φορα τα παιδια του GRM, η πρωτη τους ερωτηση ηταν ποια παιχνιδια θυμαμαι και ποια μου αρεσαν. Τοτε ειχα απαντησει χωρις ιδιαιτερη σκεψη: το Lotus και το Super Mario Kart.
Το Lotus: Τhe Ultimate Challenge ηταν το αγαπημενο μου παιχνιδι και το μονο με το οποιο κολλουσα επι ωρες στο PC.
To επαιζα στον παλιο μου Cyrix, που τωρα πια εχει παει στην ανακυκλωση. Δεν ετρεχε αν ειχα φορτωσει Win95, αλλα επρεπε να μπω σε DOS, ωστε να μην κολλησει ο υπολογιστης. Δεν θυμαμαι ποση RAM ειχα τοτε, αλλα πρεπει να ηταν πολυ λιγη για να αντεξει ταυτοχρονα τα γραφικα του παιχνιδιου και τα Win95.
Αναζητωντας το Lotus στο internet, ανακαλυψα οτι αφου τωρα πια δεν μπορω να μπαινω σε DOS mode στο σημερινο μου PC, θα επρεπε να κατεβασω το DOSBox. Εκανα mount τον δισκο που περιεχει το DOSBox, ακολουθωντας τις οδηγιες του Readme και ετρεξα το προγραμμα απο το command prompt. Ομολογω οτι τα δαχτυλα μου πηγαιναν να γραψουν το γνωστο ls –ltra αντι για το dir, οπως επισης και το / αντι για το \ (καταραμενο DOS), αλλα καταφερα τελικα να θυμηθω τις εντολες του DOS που ειχα αιωνες να χρησιμοποιησω. Με την εντολη
dosbox -fullscreen
το προγραμμα ξεκινησε σε fullscreen, και ανατριχιασα οταν ειδα μετα απο τοσα χρονια το σημα της Gremlin Graphics.
Αν και παντα επελεγα να τρεξω στην πιστα χωρις background music, η μουσικη της εισαγωγης μου θυμισε οτι μπορει τα χρονια να εχουν περασει, αλλα τα γουστα μου δεν εχουν αλλαξει.
Οι ρυθμισεις
To παιχνιδι ξεκινα και στην πρωτη οθονη υπαρχουν επιλογες για τις πιστες, το επιπεδο δυσκολιας, το χειριστηριο, την καρτα ηχου, τον αριθμο των παικτων, το κιβωτιο ταχυτητων.
H οθονη με τις επιλογες του παιχνιδιου
Προτιμουσα να παιζω το παιχνιδι στο αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων παντα, γιατι δεν ειχα joystick και ο αριθμος των πληκτρων αυξανονταν με ταυτοχρονη μειωση της ευχαριστησης του να σανιδωνεις το γκαζι. Επισης χρησιμοποιουσα παντα τις ρυθμισεις για την Sound Blaster μου
Οι ρυθμισης της καρτας ηχου
Στην επομενη οθονη εμφανιζονται τα αυτοκινητα που μπορει να επιλεξει ο παικτης. Μια και ανηκω στην κατηγορια του κλασικου τυχοδιωκτη, δηλαδη, οπως λενε αυτοι που με ξερουν καλα, μου αρεσουν τα γρηγορα αυτοκινητα και τα ομορφα αγορια, παντα διαλεγα την Lotus Esprit S4, που ηταν το καλυτερο και γρηγοροτερο αυτοκινητο.
Η αεροδυναμικη Lotus Εspirit S4…ενα αριστουργημα
Οι αλλες δυο επιλογες του παικτη, που ομως δεν φτανουν τις επιδοσεις της Εsprit S4
Η επομενη επιλογη ειναι η μουσικη.
Τοτε δεν υπηρχαν mp3 players
Ενω τις πρωτες φορες που ειχα παιξει το παιχνιδι επελεγα το πρωτο μουσικο θεμα, αυτο της εισαγωγης, τελικα κατεληξα στον κλασικο ηχο του αυτοκινητου, δηλαδη χωρις καθολου μουσικη. Μονο ετσι μπορει κανεις να απολαυσει τα φρεναρισματα, τα λαστιχα να τριζουν στις στροφες και να κολλανε στη λασπη, τον αερα να σφυριζει και το ανεβασμα των στροφων της μηχανης ενω το στροφομετρο χτυπαει κοκκινο και η ταχυτητα πιανει τα 260kmh.
Το τουρνουα!
Και μετα ο αγωνας αρχιζει. Υπαρχουν πολλα τουρνουα και καθε ενα μπορει να εχει μια σειρα απο πιστες. Το τουρνουα που δοκιμασα να παιξω αποτελουνταν απο 7 πιστες, διαφορετικης δυσκολιας και μηκους.
Η πρωτη πίστα ηταν η διαστημικη.
Η Lotus μου ετρεχε σε καποιο μακρινο πλανητη, εκει που οι ταχυτητες ξεπερνουν τα γηινα ορια και φτανουν στα 292kmh....και οποιος αντεξει!
Ταξιδι ταχυτητας στο διαστημα
Η δευτερη πιστα ηταν ο ανωμαλος δρομος.
Μεσα στις λασπες, το αυτοκινητο κολλουσε, οι ροδες σπινιαραν, ειχα να αντιμετωπισω λαδια και νερα στο οδοστρωμα, που επιβραδυναν το αυτοκινητο και με τιποτα δεν μπορουσα να φτασω τις ταχυτητες της προηγουμενης πιστας.
Μεσα στις λασπες
Η τριτη πιστα ηταν στην ομιχλη.
Μεσα στην ομιχλη, ολα εμοιαζαν στοιχειωμενα. Ισα-ισα που μπορουσα να δω μπροστα μου, ενω η Lotus αγγιζε και παλι τρελες ταχυτητες!
Τοπιο στην ομιχλη
Η τεταρτη πιστα ηταν η πιστα του αερα.
Εδω πραγματικα με επαιρνε ο ανεμος, ενω μπαλες απο χορτα μπλοκαραν το δρομο. Το αυτοκινητο εκανε τρελες, οπως ηταν αλλωστε αναμενομενο.
Οσα παιρνει ο ανεμος
Η πεμπτη πιστα ηταν στο βουνο.
Δεν νομιζω να υπαρχουν πολλοι που εχουν οδηγησει με τετοιες ταχυτητες αναμεσα σε βραχους και γκρεμους. Με την αεροδυναμικη Lotus ομως, ολα ειναι δυνατα!
Οδηγωντας στα βουνα
Η εκτη πιστα ηταν μια διαδρομη διπλα σε λιμνες.
Αναμεσα σε λιμνες, κορμους δεντρων, αντιπαλους οδηγους, επρεπε να κατευθυνω την Lotus μου μεσα στα ορια της ασφαλτου, με κρυφο bonus την απογειωση απο το οδοστρωμα αν ημουν τυχερη και πετυχαινα τους οριζοντιους κορμους με συγκεκριμενη γωνια και ταχυτητα.
Μεσα στα νερα
Η τελευταια πιστα ηταν αυτη με τα εργα οδοποιιας. Αυτη ηταν και η πιο δυσκολη πιστα. Οι στροφες ηταν πιο αποτομες, ακομα και στο μικροτερο επιπεδο δυσκολιας και οι αντιπαλοι προσπαθουσαν να κανουν ο,τι ηταν δυνατο για να πεταξουν την Lotus μου εξω απο τον δρομο και πανω στις πινακιδες.
Η πιστα ανασκάπτεται
Μια αλλη πιστα που δεν ειχε περιληφθει στο συγκεκριμενο τουρνουα ηταν αυτη της νυχτερινης οδηγησης στην πολη.
Ειμαι σιγουρη οτι ελαχιστοι, αν οχι κανενας, απο εμας τους κοινους θνητους εχει οδηγησει νυχτα στην πολη με τετοιες ταχυτητες, μεσα απο τουνελ και στροφες που κοβουν την ανασα.
Η πολη τη νυχτα μεταμορφωνεται
2-player mode
Φυσικα δεν θα μπορουσα να ξεχασω να αναφερω την δυνατοτητα για 2-players mode
Παιχνιδι για δυο
Εδω μπορειτε να παιξετε με τους φιλους σας διπλο και να το καταδιασκεδασετε!
Δημιουργια πιστας
Μια αλλη υπεροχη και δημιουργικη επιλογη του παιχνιδιου ειναι η δημιουργια customized πιστας. Με την επιλογη στο αρχικο μενου Constructor RECS, ο παικτης μεταφερεται σε μια οθονη σεναριων.
Customisation
Εκει μπορει να κανει ο,τι θελει! Να ρυθμισει συντελεστες δυσκολιας, ποσοστα στροφων, ανοιχτο δρομο ή loop, εμποδια στο δρομο, οπως και τοποθεσια (βουνο, χιονι, ομιχλη, νυχτερινη οδηγηση, κτλ). Ολες αυτες οι επιλογες μπορουν να αποθηκευθουν με καποιο κωδικο και να ανακτηθουν αργοτερα.
Το αυτοκινητο
Kαι λιγα πραγματα για ΤΟ αυτοκινητο. Η Lotus Esprit ειναι ενα σπορ αυτοκινητο που κατασκευαζονταν απο την Lotus στην Μεγαλη Βρετανια απο το 1976 ως το 2004.
Το κλασικο σημα της Lotus
Το ασημι σχεδιο της ιταλικης κατασκευαστικης εταιρειας Italdesign (Italdesign-Giugiaro S.p.A) κατεληξε στην Esprit που πρωτοπαρουσιαστηκε το 1972 στην εκθεση αυτοκινητων που εγινε στο Τορινο και ηταν η εξελιξη του σασι μιας απλωμενης Lotus Europa. Ηταν απο τα πρωτα πολυγωνικα σχεδια του σχεδιαστη Giorgetto Giugaro. Aρχικα για το μοντελο ειχε προταθει το ονομα Kiwi, αλλα για να διατηρηθει η παραδοση της Lotus με το γραμμα "Ε",το ονομα εγινε Esprit, που σημαινει ενθουσιασμος.
Mα δεν ειναι πανεμορφο!
Απο το πρωτο S1 μοντελο με τετρακυλινδο κινητηρα Lotus 907 που βγηκε στην παραγωγη τον Ιουνιο του 1976 και οδηγησε και ο James Bond στην ταινια "Τhe Spy who loved me", μεχρι το S4 του 1993 του σχεδιαστη Julian Thomson, το πρωτο μοντελο με υδραυλικο τιμονι, η Esprit περασε πολλα face lifts. Οπως μπορειτε να δειτε ειναι ενα αυτοκινητο ονειρο!
Επιλογος
Το Lotus, The Ultimate Challenge ειναι ενα παιχνιδι για γρηγορους οδηγους και μεγαλες ταχυτητες. Ακομα και μετα απο μια δεκαετια, με διασκεδαζει αφανταστα και σιγουρα καθενας μπορει να περασει ωρες και ωρες προσπαθωντας να προσπερασει τον μπροστινο του ή να καταρριψει το προηγουμενο ρεκορ του. Ε, και επειδη δεν προκειται ποτε να οδηγησω ενα τετοιο αυτοκινητο, ειναι ο μονος τροπος να φτασω τις απογειωτικες ταχυτητες χωρις να φοβαμαι για την ζωη μου.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: