Lunar 1 : The Silver Star Review

iliekater

RetroMasteR
Joined
21 Φεβ 2007
Μηνύματα
1.391
Αντιδράσεις
211



Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τα 16bit-α συστήματα μεσουρανούσαν . Τόσο στο SNES όσο και στο Mega Drive υπήρχαν ήδη αρκετά RPGs . Γενικά μιλώντας , τα αντίστοιχα RPGs στο SNES έδειχναν να είναι κάτι καλλύτερα από εκείνα στο Mega Drive , χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Mega Drive δεν είχε να επιδείξει αξιόλογα RPGs . Σε αυτή λοιπόν την περίοδο και συγκεκριμένα το 1992 , η SEGA αποφάσησε να αντιδράσει δυναμικά και να εκδόσει αυτό το RPG - διαμάντι το οποίο αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην παγκόσμια ιστορία των RPGs .

Σίγουρα όσο αφορά την παραπάνω ενέργεια της SEGA , θα υπάρξουν κάποιοι που θα σπεύσουν να πουν πως το συγκεκριμένο RPG είχε βγει για το Mega CD , το οποίο ήταν άλλη κονσόλα και ως εκτούτου δεν είναι δίκαιο να συγκριθεί με τα αντίστοιχα του SNES . Βεβαία , ακόμα και έτσι , από την αντιπέρα όχθη θα ξεπεταχθούν κάποιο άλλοι που θα υποστηρίξουν πως το Mega CD ήταν ένα περιφερειακό του Mega Drive . Και γιατί όχι , άλλωστε ; Πλάκα θα έχει να αναβιώσει άλλη μία κόντρα ανάμεσα σε οπαδούς της SEGA και της Nintendo ! Ίσως το Mega CD να ήταν κάτι ανάμεσα σε αυτά τα δύο . Ό,τι όμως και αν ήταν , το επίκεντρο αυτού του άρθρου είναι το συγκεκριμένο παιχνίδι και όχι το τι φύλλο ήταν το Mega CD ( ! ) .

Όπως κάθε RPG που σέβεται τον ευατό του , έτσι και το Lunar 1 : The Silver Star έχει ένα αξιόλογο σενάριο . Βεβαία , η αλήθεια είναι πως όντας ιαπωνέζικο RPG , αναπόφευκτα θα είχε ! Στη συγκεκριμένη περίπτωση , ο παίκτης θα βιώσει από κοντά τις περιπέτειες ενός αγοριού , του Alex , του οποίου από μικρός του έχει γίνει εμμονή να μοιάσει στον Dyke , έναν από τους μεγάλους ήρωες του κόσμου του . Ξεκινώντας από το μικρό χωριό του και παρέα με δύο φίλους του θα περιπλανηθούν για σύντομο χρονικό διάστημα ώσπου μία νεοαμφανιζόμενη μάγισσα θα απαγάγει την Luna την παιδική του φίλη . Στην προσπάθειά του ο Alex να σώσει τη Luna , θα εμπλακεί σε ένα ακόμα χειρότερο αγώνα , καθώς θα προσπαθήσει αλλάξει τα σχέδια ενός κακόβουλου μάγου που επιθυμεί να μεταμορφώσει τον κόσμο σε ένα έναν κόσμο σκλαβιάς . Προκεινένου να μάθει τι σχέση έχει η απαγωγή της αγαπημένης του αλλά και να σώσει τον κόσμο , ο Alex θα γνωρίσει αρκετούς άλλους χαρακτήρες οι οποίοι θα το βοηθήσουν στον αγώνα του και ίδιος θα καταφέρει φτάσει στο βαθμό του Dragon Master .

Ίσως το μοναδικό μειονέκτημα του παιχνιδιού , να είναι ο τίτλος του . Lunar είναι ο δορυφόρος ενός γαλάζιου πλανήτη στον οποίο και διεξάγεται η υπόθεση του παιχνιδιού . Πέρα όμως από τον τίτλο , αυτή η ονομασία δεν εμφανίζεται ούτε μιας στο παιχνίδι ...

Όσο αφορά τα γραφικά , το Lunar 1 , τα πάει περίφημα . Όλες οι περιοχές που διασχύζει ο Alex και η παρέα του είναι πολύ όμορφα αναπαραστόμενες , τόσο στον χάρτη όσο και τα διάρκεια των μαχών . Από τις πεδιάδες , τα δάση και τα βουνά μέχρι τις λίμνες , τα κάστρα και τις ηφαιστιογενείς περιοχές , τα γραφικά είναι πολύ όμορφα . Για 16 (32) bit-ο μηχάνημα λίγα επιπλέον θα μπορούσαμε να ζητήσουμε .

Όπως σε πολλά παιχνίδια της εποχής , οι ενδιάμεσες σκηνές δεν είναι ταινιούλες , αλλά στατικές σκηνές που ελαφρώς μετακινούνται , προσπαθώντας να μοιάσουν σε κινούμενα σχέδια . Φυσικά λόγω της περιορισμένης υπολογιστικής δύναμης της εποχής , αυτό είναι άκρως φυσικό και το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό (αν και εδώ που τα λέμε υπήρξε και η εξαίρεση με το Popful Mail , το οποίο είχε απίστευτο βιντεάκι εισαγωγής ! – πάντα στο Mega CD) .

Τα ωραία γραφικά συνοδεύουν ο εξαιρετικός ήχος . Η μουσική αποτελείται από πολλά τραγούδια τα οποία όλα είναι πολύ ώραία . Μάλιστα είναι προσεκτικά δουλευμένα ώστε να ταιριάζουν με την εκάστοτε περιοχή στην οποία βρίσκεστε (σκοτεινά δάση , ερήμους , πόλεις κτλ) . Είναι χαρακτηριστικό πως τα τραγούδια του τίτλου πωλούντουσαν και σαν ξεχωριστό CD . Από την άλλη , τα ηχητικά εφέ που ακούγονται είναι εξίσου προσεγμένοι σε σημείο που ακόμα και τα διάφορα όπλα των χαρακτήρων κάνουν διαφορετικό ήχο .

Ο χειρισμός δεν είναι καθόλου δύσκολος καθώς με ελάχιστα πατήματα ο παίκτης μπορεί να κάνει τα πάντα που χρειάζεται · το A αντιστοιχεί στην επιλογή / εκτέλεση της εκάστοτε ενέργειας (κατεξοχήν πλήκτρο γιατα γιαπωνέζικα παιχνίδια) , το B ακυρώνει ενώ το C εμφανίζει το μενού επιλογών . Όσο αφορά το Start , αυτό δεν κάνει τίποτα !

Τέλος , και στον τομέα της διαπόλαυσης τα πράγμτα είναι άκρως ικανοποιητικά . Όπως σε κάθε RPG , ο παίκτης αφενός εμπλέκεται σε μάχες απ’όπου κερδίζει πόντους πείρας με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα χαρακτηριστικά του και αφετέρου πουλάει ό,τι βρίσκει και αγοράζει καλλύτερα αντικείμενα και εξοπλισμό προκειμένου να αυξήσει τα παραπάνω χαρακτηριστικά . Συνολικά , ο Alex θα συναντήσει οχτώ χαρακτήρες που μόνιμα ή προσωρινά θα αποτελούν μέρος της ομάδας του ή θα εμφανιστούν να το βοηθήσουν .

Κατά τη διάρκεια των περιπλανήσεών του , ο παίκτης θα περάσει από πολλά χωριά ή πόλεις και είναι άκρως απαραίτητο ο παίκτης να μιλάει με τους ανθρώπους διότι μόνο έτσι θα λάβει κάποιες αναγκαίες πληροφορίες προκειμένου να ξλερει τι να κάνει .

Όμως το σημαντικότερο στοιχείο είναι η δυνατότητα του παίκτη να αποθηκύσει την πρόοδό του άνα πάσα στιγμή , εκτός φυσικά από τις τρέχουσες μάχες . Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο μιας και έτσι μπορείτε να κοιμάστε ύσηχοι πως δεν θα χάσετε τίποτα από την πρόοδο σας και ούτε θα χρειάζεται να γράφετε κωδικούς όπως συνήθιζαν κάποια παιχνίδια εκείνης της εποχής .

Συνοψίζοντας , Lunar 1 : The Silver Star είναι ένα από τα καλλύτερα RPGs όχι μόνο του Mega CD , αλλά και γενικά εκείνης της περιόδου και αποτέλεσε μία καλή ώθηση της κονσόλας στην αγορά . Το παιχνίδι απέκτησε και συνέχεια δύο χρόνια αργότερα , το Lunar 2 : Eternal Blue ενώ επίσης άμφια ανασκευάστηκαν αργότερα τόσο για το Saturn όσο και για το Playstation με αναβαθμιζμένα γραφικά , μουσική , αλλά και μεταβλημένη υπόθεση .

Ημερομηνία κυκλοφορίας : 1992 Ιαπωνία (1993 υπόλοιπος κόσμος)

Ημερομηνία που το έπαιξε ο περιγραφέας : Ιανουάριος 2008 ( ! )

Χρησιμοποιούμενος προσομειωτής : Gens 2.14

Το μηδένισε ο περιγραφέας : Ναι







 
Κατ αρχην να θυμηθουμε οτι το Mega-CD κυκλοφορησε με διαφορα μικροτερη του 1 χρονου απο το SNES και οτι το MegaDrive βγηκε 2 χρονια πριν το SNES. ;)

Πολυ καλη επιλογη παιχνιδιου για review iliekater!

Oσοι δεν εχουν Mega-CD ας παιξουν το πολυ καλο remake στο Saturn
 
Το πρώτο review σε αυτο το subforum είναι γεγονός! :)

Πολύ καλο review και εξαιρετικό παιχνιδάκι! :thumbup:
 
Wally είπε:
Πολυ καλη επιλογη παιχνιδιου για review iliekater!Oσοι δεν εχουν Mega-CD ας παιξουν το πολυ καλο remake στο Saturn
Πως θα το παίξουν βρε Wally που είναι σε άπταιστον Ιαπωνική; :animrolleyes:
 
πολυ καλη η παρουσιαση σου , επελεξες ενα απο τα καλυερα 16 bit rpg ευγε :)
 
Maddog είπε:
Πως θα το παίξουν βρε Wally που είναι σε άπταιστον Ιαπωνική; :animrolleyes:
Αν τις ώρες των μαθημάτων Ιαπωνικών δεν ήσουν πίσω απ'το προαύλιο και κάπνιζες, θα μπορούσες να το παίξεις κι εσύ τώρα :biglaugh:

( ... και δεν θα κινδύνευες να μείνεις απο απουσίες :p )
 
Πολυ καλο το review Ηλια :thumbup: παντα τετοια !!

/flamestart

Κατ αρχην να θυμηθουμε οτι το Mega-CD κυκλοφορησε με διαφορα μικροτερη του 1 χρονου απο το SNES και οτι το MegaDrive βγηκε 2 χρονια πριν το SNES. ;)
Εχεις επιλεκτικη μνημη ειναι γνωστο...

/flamestop
 
Μετά ας θυμηθούμε ότι η προδοσία της Nimbimbo που πούλησε στεγνά την Sony στο θέμα του SNES CD προκάλεσε την εμφάνιση του Gaystation. It all went downhill after that...
 
Μετά ας θυμηθούμε ότι η προδοσία της Nimbimbo που πούλησε στεγνά την Sony στο θέμα του SNES CD προκάλεσε την εμφάνιση του Gaystation. It all went downhill after that...
Ελεος..εχουν περασει τοσα χρονια και ακομα δεν θελετε να παραδεχτειτε καποιοι το καταφανες, οτι δηλαδη απο το αποτελεσμα και μονο της "διαμαχης" (SNES CD δεν βγηκε ποτε - ενω η SONY κυκλοφορησε δικια της κονσολα με CD στο αψε σβησε) φαινεται καθαρα οτι ο μονος που ειχε συμφερον να τα "σπασει" ηταν η SONY ?
 
....πολύ καλό review !!

Το παιχνίδι αυτό (όπως και πάμπολλα άλλα κονσολοειδή RPGs) το είχα παίξει μέχρι ένα σημείο σε Mega-CD αλλά και την βελτιωμένη έκδοση του Playstation, αρκετά χρόνια πριν, όταν είχα ασχοληθεί σε βάθος με την εξομοίωση αυτών των συστημάτων.

Mου έχει μείνει αξέχαστο το υπέροχο εκείνο τραγουδάκι της Luna (boat song/Wind's Nocturne)...
 
Εκείνο που ήταν να το κόψουν από την τελική έκδοση , αλλά τελικά αποφάσησαν να το κρατήσουν ; Δεν το έχω ακούσει , αλλά έχω ακούσει πως είχε κλέψει καρδιές .

Πάντως τώρα που είπες για τραγούδια μου έδωσες μία ιδέα . Θα πιάσω ο μουρλός και γράψω όλα τα τραγούδια του Lunar 1 !

Βοηθείστε με λίγο . Τι είναι το SNES CD ; ;
 
telamonas.stokos είπε:
Ελεος..εχουν περασει τοσα χρονια και ακομα δεν θελετε να παραδεχτειτε καποιοι το καταφανες, οτι δηλαδη απο το αποτελεσμα και μονο της "διαμαχης" (SNES CD δεν βγηκε ποτε - ενω η SONY κυκλοφορησε δικια της κονσολα με CD στο αψε σβησε) φαινεται καθαρα οτι ο μονος που ειχε συμφερον να τα "σπασει" ηταν η SONY ?
Κάποιος βλέπει και θυμάται την ιστορία με γυαλιά μάρκας Nintendo. :D

Προς αποκατάστασιν της αληθείας και προς υπενθύμιση του πόσο "βρώμικη" εταιρία έχει υπάρξει η Nintendo, διαβάστε παρακάτω. Στην τελική εδώ είναι Sega thread και άμα σας αρέσει!!! :diablotin:

Betrayal
In 1989, an expectant CES was awaiting the announcement of the long-awaited SNES-CD, but, unbeknownst to Sony, Nintendo president Hiroshi Yamauchi had decided the contract did not benefit his company enough, with suggestions that he thought it handed Sony control over all CD ROM format games.

Cancelling the plans to team up with Sony, despite years of development, Nintendo created an enormous shock when they took to stage and announced that they would be teaming up with Philips.

The stir this created cannot be underestimated, and Sony – who had been demonstrating the equipment under a new brand ʽPlay Stationʼ just before the announcement – found themselves contemplating retreating from the video game market.

However, it was decided that Sony should strike out alone and conduct research into their own console, utilising the technology that they had thought they were developing for Nintendo.
http://tech.uk.msn.com/features/article.aspx?cp-documentid=4333928 (ή είναι άκυρο επειδή είναι στο MSN telamonas; )

Άντε, πάρε και ένα από wikipedia:

The SNES-CD was to be announced at the June 1989 Consumer Electronics Show (CES). However, when Hiroshi Yamauchi read the original 1988 contract between Sony and Nintendo, he realized that the earlier agreement essentially handed Sony complete control over any and all titles written on the SNES CD-ROM format. Yamauchi decided that the contract was totally unacceptable and he secretly canceled all plans for the joint Nintendo-Sony SNES CD attachment. Instead of announcing a partnership between Sony and Nintendo, at 9 a.m. the day of the CES, Nintendo chairman Howard Lincoln stepped onto the stage and revealed that Nintendo was now allied with Philips, and Nintendo was planning on abandoning all the previous work Nintendo and Sony had accomplished. Lincoln and Minoru Arakawa had, unbeknown to Sony, flown to Philips headquarters in Europe and formed an alliance of a decidedly different nature—one that would give Nintendo total control over its licenses on Philips machines.
Κορυφαίο Γιαπωνέζικο μαχαίρωμα, η Nintendo άφησε την Sony να γίνει ρεζίλι ανακοινώνοντας ακριβώς την προηγούμενη μέρα το SNES CD ενώ το επόμενο πρωί ο πρόεδρος της Nintendo ανακοίνωνε την διάλυση της συνεργασίας με την Sony και την έναρξη συνεργασίας με την Philips.

Όλα αυτά γίνανε το καλοκαίρι του 1989 ενώ τελικά το Playstation κυκλοφόρησε μετά από αρκετές αλλαγές design 5,5 χρόνια αργότερα, το Δεκέμβριο του 1994. Αυτό για να δεις πόσο "έτοιμη" ήταν η Sony να χαλάσει την συνεργασία.

Αν μετά από όλα αυτά επιμένεις ότι δεν ευθύνεται η Nintendo για την εμφάνιση του Gaystation και την επακόλουθη καταστροφή εγώ πάω πάσο... :)
 
Maddog είπε:
Πως θα το παίξουν βρε Wally που είναι σε άπταιστον Ιαπωνική; :animrolleyes:
Δε χρειάζεται να το παίξουν στο Saturn . Μπορούν και στο Playstation 1 .
 
Παιδια δειχτε συμπονοια!Ποσταρα απο το wireless του αεροδρομιου! :D

...και οζι δεν παιζουμε τιποτα σε PS1! :D
 
Πίσω
Μπλουζα