MAME...ο κατήφορος [από David Haywood]

Wally

Retired Admin
Αντιδράσεις
So..
There is now one member of the official Mame Team who expects to be paid for his work on MAME.

Heʼs already stated that heʼs received 60$ for 2 hours work in ʽfixingʼ MAMEUI code, saying that he wonʼt work on such code without being paid.

This IMHO sets an awful precedent. Once one person starts expecting to be paid others will follow. This is what I mean by developers being involved who are involved entirely for personal benefit, and not that of the project.

Iʼve spent 16+ hours this week trying to figure out Decathlete, without hacks. I might not have anything to show for it in the end either. Should I start asking for 500$ to cover my time too?

MAME has always been about the community, doing things because you want to do them, doing them for free, doing them to benefit everybody, not to benefit yourself financially or otherwise. In 10+ years Iʼve asked for, and received a total of 0$ for my work on this project. Thatʼs how it should be.

Yes, family comes first, work comes first, thatʼs reasonable, and understandable, but if you choose to work on MAME instead of doing actual work, you shouldnʼt expect payment for it. The whole ethos about MAME has always been that itʼs a ʽfreeʼ project, hence the ʽno commercial useʼ clause of the license which has existed from day one.

Extending this ʽpayment for codingʼ further would be even worse for the project than anything else. Money wouldnʼt be going towards rare boards, but instead coders, and people would start coming up with whatever solutions got them paid, rather than the CORRECT solutions which are far more important to MAME. Itʼs easy to apply a few hacks to fix a bug, the likes of MASH and MameSick have showed this over the years, but real fixes require proper understanding and when the motivating factor becomes cash, not understanding itʼs much more likely youʼll see rushed fixes, which in the long run will only damage the project.

Itʼs also only going to cause conflicts, not only due to the inequality of it all, but arguments over the validity of the solutions. Keep in mind that EVERYTHING in MAME is built on the back of work done by somebody else. If I say I want payment of 500$ to emulate the Cave SH3 shooters, would that be fair? Most of the work has been done for me, just needs some mods to the SH4 core, and the driver writing, hardly fair on the people who slaved over writing that in the first place. Likewise, sound, right now Iʼm sure the people making discoveries about it will be quite happy to share, but if they know Iʼm going to make money out of using their work, their findings, and give none of it to them that situation could quite easily change.

Then thereʼs the legal side. If I start accepting payment for things itʼs going to raise a few more eyebrows. Using the previous example, it might make the said company more likely to consider a lawsuit, somebody else is profiting out of their work. If MAME becomes a machine to make money for the developers it becomes a much more viable target, many of the filesharing site cases have had a focus on the amount of money being made out of them. Great efforts have already been made to make clear the separation between the people working with cash (buying boards and dumping them) and the people working on the actual emulator because thatʼs one area in which a clear separation is beneficial to everybody.

Itʼs just a ridiculous situation, and it doesnʼt surprise me one bit that the person trying to pioneer it is one of the very same people who was pivotal in having me removed from the project. You can cut divide the people doing this because they care, and the people doing it for their own benefit and egos clear as a knife through butter. IMHO there should be a 0 tolerance policy on such things (just as I took a 0 tolerance policy on anybody found to be involved in selling MAME CDs etc.).

Iʼve tried to push for real progress in previous posts, but instead, weʼre seeing this kind of thing. If you thought credit-wars were bad youʼve seen nothing yet if this becomes the norm. The no commercial use clause should also apply to people trying to charge money to develop MAME, even if they thinly veil it in a ʽdonationsʼ system.

/rant
Πολυ κριμα που στην αρκετα δυσαρεστη στασιμοτητα, προστεθηκαν και εμπορικες αξιωσεις απο μελος της ομαδας...

Πηγη

Ευτυχως που προλαβαμε και παιζουμε ολα τα classics,το mame παει για φουντο.

Μοdel 2,3 και naomi emulators εχουμε ξεχωριστα.

Μονο το neogeo 64 θα μου μεινει αχτι

Οχι ρε παιδιά, κρίμα ειναι, το MAME έχει πολύ μέλλον ακόμα.... Model 2, PSX based και Naomi μπορεί να έχουμε ξεχωριστά emulators αλλά δεν έχουμε για 3D hardware arcades της Williams, Acclaim και άλλων Αμερικανικών εταιριών, αλλά και από Ιαπωνία πχ Konami. Εχει ακόμα μελλον και ας μην χρησιμοποιούν το 3D hardware των PC.

Πιστεύω να ξεπεραστούν αυτού του είδους τα προβλήματα, το mame είναι ο πιο respect emulator ever! Μας έχει προσφέρει περισσότερο από κάθε άλλο emulator (δεν θα μπορούσαμε να είχαμε κάποιες χιλιάδες arcade cabinets σπίτι μας, ενώ από κονσόλες θα μπορούσαμε και όλες).

Όσο για τη στασιμότητα του είναι λογικό μιας και έχει εξομοιώσει σχεδόν τα περισσότερα οπότε έχει κάνει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τη δουλειά του και υπερβολικά καλά μάλιστα.

Εύχομαι να συνεχίζει όπως πριν, έστω λίγο πιο αργά αλλά σταθερά και χωρίς τέτοιου είδους περιστατικά!

Υπάρχει arcade που να το έπαιξε κάποιος αρχαίος παλιούρας σε ... arcade μορφή

και να μην έχει ήδη (προ πολλού) εξομοιωθεί;;;

Μην είμαστε πλέονέκτες.

Πήραμε πολλά από το mame ...

Karnov είπε:
Υπάρχει arcade που να το έπαιξε κάποιος αρχαίος παλιούρας σε ... arcade μορφήκαι να μην έχει ήδη (προ πολλού) εξομοιωθεί;;;

Μην είμαστε πλέονέκτες.

Πήραμε πολλά από το mame ...
Ακριβώς, αυτό λέω και εγώ. Ακόμα και τώρα να σταματούσε ο mame για πάντα, θα ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε σχέση με οποιον άλλο εξομοιωτή για πάντα και ας συνεχίζουν να βγαίνουν και να βελτιώνονται όλοι οι άλλοι emulators για τις κονσόλες κτλ.

Εξομοίωσε εκτός από τα ΑΜΕΤΡΗΤΑ arcades και έναν ολόκληρο τρόπο ζωής από παλιότερες γενιές και όχι απλά μια κονσολίτσα. :ccool:

ΜΑΜΕ RULES!!!!!!! :bow:

Ηδη παίζει όλα όσα θέλω από το 1979-1993, οπότε ας σταματήσει....

Rygar είπε:
Συμφωνώ με τον Rygar, με μόνη εξαίρεση κάτι παιχνίδια που μου άρεσαν και δεν μπορώ να τα παίξω στο MAME γιατί ήταν με discreet logic και όχι με επεξεργαστή και οι nerds του MAME είπαν "αν δεν μπορούν να εξομοιωθούν "σωστά" (ότι και αν σημαίνει το "σωστά" στο κολλημένο μυαλό τους) δεν τα εξομοιώνουμε καθόλου". :angry:

Για το MAME δεν έχω κανένα απολύτως ενδιαφέρον πλεόν, ακόμα και αν σταματήσει το project δεν με ενδιαφέρει. Για 3D παιχνίδια καλό είναι να βγουν άλλοι emulators (για κάποια υπάρχουν ήδη), το ΜΑΜΕ απλά δεν κάνει.

Εδώ τα έχει

http://unmamed.mameworld.info/no_cpu.html

Δεν είναι δυνατόν να μην μπορείς να παίξεις Breakout και Monaco GP στο MAME! Και κάποια έγιναν emulated αλλά επειδή δεν ήταν "σωστά", αφαιρέθηκαν!

Μέχρι ποια έκδοση ήταν υποστηριζόμενα; Θυμάμαι καθαρά να παίζω Monaco GP στο MAME πριν x χρόνια...

Leon είπε:
Εδώ τα έχειhttp://unmamed.mameworld.info/no_cpu.html

Δεν είναι δυνατόν να μην μπορείς να παίξεις Breakout και Monaco GP στο MAME! Και κάποια έγιναν emulated αλλά επειδή δεν ήταν "σωστά", αφαιρέθηκαν!
Επισης πριν 10 χρονια περιπου ειχαν φαει ενα απιστευτο κολλημα με τα φρουτακια και τυχερα παιχνιδια γενικοτερα. Τα βγαλαν ολα επειδη δεν ηταν "κανονικα" παιχνιδια με gameplay.

Μετα καποια χρονια ξεκολλησαν και τα προσθεσαν παλι.

Οι scanlines μπορεί να μου πει κανείς γιατί αφαιρέθηκαν ;;;

(και χτυπιέμαι)

Εγώ πάντως, βλέπωντας τα μισά (που λέει ο λόγος) roms που έχω να μήν αναγνωρίζονται απο τα καινούργια ΜΑΜΕ, το πσράτησα το σπόρ. Εξάλλου όπως αναφέρθηκε, λίγο ώς πολύ τα παλιά αγαπημένα μας είναι όλα playable ήδη, τώρα για τα μεταγενέστερα 3D, δέν με καίει καθόλου, καλύτερα να ασχοληθώ με console ports αυτών (άν μιλάμε για Soulblade, Tekken, Μace και λοιπά). Σε ότι αφορά το θέμα καθεαυτό όμως, είναι πράγματι λυπηρό να γίνεται εμπορικό ένα project-θρύλος του open source, και γενικά τα τελευταία χρόνια με την αλλαγή φρουράς έχει χαλάσει λίγο το γλυκό.

Δεν πειραζει που δεν αναγνωριζονται. Καποτε με καθε νεα εκδοση καθομουν και αναβαθμιζα την παλια μου συλλογη. Ειχα βοηθητικα προγραμματα και σκριπτακια για να με βοηθησουν σε κατι που στο τελος ειχε γινει απαραδεκτα πολυπλοκο και βαρετο. Τωρα πια μια φορα το χρονο απλως τα ξανακατεβαζω ολα μαζι απο torrents μαζι με την τελευταια εκδοση ΜΑΜΕ οποια και αν ειναι αυτη. Στο ενδιαμεσο δεν ασχολουμαι καθολου

Για τα scanlines παντως δεν εχουν αφαιρεθει. Εχει αλλαξει ο τροπος που υποστηριζονται ολα αυτα τα "εφε". Πλεον χρησιμοποιεις ενα εξωτερικο png αρχειο (μεσα στο \artwork) ως μασκα για οποιοδηποτε εφε θελεις. Για scanlines η μασκα πρεπει να εχει εναλλαξ ασπρες και μαυρες γραμμες. Και αναλογα με τη "μαυριλα" τους παιζει το επιπεδο των scanlines. Πολυ καλυτερο συστημα πλεον. Φτιαχνεις ο,τι θες

bspus είπε:
Για τα scanlines παντως δεν εχουν αφαιρεθει. Εχει αλλαξει ο τροπος που υποστηριζονται ολα αυτα τα "εφε". Πλεον χρησιμοποιεις ενα εξωτερικο png αρχειο (μεσα στο \artwork) ως μασκα για οποιοδηποτε εφε θελεις. Για scanlines η μασκα πρεπει να εχει εναλλαξ ασπρες και μαυρες γραμμες. Και αναλογα με τη "μαυριλα" τους παιζει το επιπεδο των scanlines. Πολυ καλυτερο συστημα πλεον. Φτιαχνεις ο,τι θες
Άλλοι μπορεί.

Εγώ όχι.

Με τις παλιές εκδόσεις είχα scanlines ... τώρα απλά δεν έχω . _

Νομιζω περιλαμβανει ετσι και αλλιως ενα scanlines.png μεσα στο artwork. Αν οχι πες μου να σου δωσω εγω ενα. Αν εχεις την εκδοση ΜΑΜΕ για γραμμη εντολων, η εντολη ειναι

mame -effect scanlines

μετα το -effect βαζεις το ονομα του png αρχειου μεσα στο artwork, οποιο να ειναι αυτο

Δεν χρησιμοποιω αλλες εκδοσεις ΜΑΜΕ αλλα σιγουρα και καποια με ενσωματωμενο GUI να εχεις καπου θα υπαρχει η επιλογη δεν μπορει

Εγω παντωσ παιδια ειμαι απολυτα ευχαριστημενωσ με το MAME και παιζω φανατικα καθε μερα.Εχω σταματησει να ασχολουμαι με νεεσ εκδοσεισ γιατι ειμαι οχι απλα 100% αλλα 1000% ευχαριστημενοσ με την εκδοση που εχω.Eχω το MAMEUI FX32 0.136 εκδοση ιανουαριου 2010 που περιλαμβανει 8468 παιχνιδια και μετα απο πολυ κοπο και προσπαθεια εχω καταφερει να ειναι available και μπορω να παιξω τα 8110 οποτε και εδω να σταματουσε η εξελιξη του MAME δεν θα με πειραζε καθολου.

Θλιβερα συμβαντα στο dev team του MAME συνεχιζονται...

Ταδε εφη David Haywood

MAMEdev are *aggressively* trying to move to a commercial use permitting license (pure BSD or GPL instead of the current customized BSD with additional non-commercial clause).
This in a nutshell would allow people to take MAME and package it up + sell it however they please, with no benefit to the actual project.

I simply canʼt agree with this, and am not willing to submit code under those terms.

I worked on this project for the good of civilization, to make a real difference to the world, nothing more. I did NOT work on this code so that somebody could make money off it.

So this just seems like the biggest possible ʽFUCK YOUʼ from the team, a slap in the face for the almost 15 years of my life Iʼve dedicated to MAME and almost nothing else.

As far as Iʼm concerned at this point MAME *is* dead.

If people want to do a ʽcommercial MAMEʼ they should create a new project, from scratch and not associate it with the hard work people have actually done on MAME over the years.
Πηγη

Απαντηση του Haze

Apparently (according to Lord Nightmare in the comments below) “This whole thing started with a few academic papers and museums noting that they cannot use MAME/MESS even for a preservation standpoint (which is the whole POINT of the MAME/MESS projects) due to its overly restrictive no-commercial-use license.”
Now while I still consider the whole thing unworkable (you canʼt simply ignore minor contributors and relicense files containing their contributions) I think it would have been a lot fairer to ask people if they would approve an additional exemption for such cases rather than trying to force the hand of everybody to a pure BSD license. I would have found that much more agreeable, and had even stated as much to the team in an earlier email. There is a world between allowing ANY commercial use, and allowing people with legitimate needs who fear they canʼt use it due to our current license a clearer exception to the current clause. Iʼd still consider the actions taken by the team to be opportunistic tho (clearly some have wanted to force a pure BSD license for a while and jumped on this)

Iʼm not sure Iʼd count a museum as commercial use in the first place mind you, but obviously for specific cases with a similar cause to MAME I would not deny use of my code.
Πηγη

Rygar είπε:

Επιμένω σ'αυτό που είχα πει 2+ χρόνια πίσω. Εχω μια έκδοση που παίζει όσα ακριβώς θελω χωρίς σφάλματα και θα παραμείνω σ'αυτή. Ισως να'χει μερικά σφάλματα ήχου σε νεώτερα, όμως τα παλιά δεν έχουν κανένα θέμα. Θεωρώ απαράδεκτη την κίνηση να γίνει εμπορικό προιόν μετά από τόσα χρόνια. Ακομα κι αν δε γίνει τελικά, έστω και η σκέψη είναι πολύ σοβαρή. Σα να ζητάει ο Τορβαλντς χρήματα για τον πυρήνα του Λινουξ μετά από 22 χρόνια. Κατ'εμέ, Λινουξ και ΜΑΜΕ (με 3ο το winuae) είναι η επιτομή του ελεύθερου και ανοικτού κώδικα και κυρίως της δύναμης που δίνει η νοσταλγία στους ανθρώπους και επιδρά θετικά πάνω τους.

Πίσω
Μπλουζα