Mariusz Wojcieszek's Atari 8bit Ports μέσω C64 (και ένα μέσω ΖΧ)

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352


Οι Πολωνοι ειναι ιδιαιτερα γνωστοι για την αδυναμια τους στους 8 bitους Atari , κατι που ειναι εμφανες απο το ποσο δραστηριοι ειναι στα δρωμενα στην Demoscene των 8bitων Atari.

Αναμφιβολα το παραπανω ισχυρισμο επιβεβαιωνει οσο λιγοι ο Mariusz "mariuszw" Wojcieszek.

Ο οποιος αν και παλιαοτερα εκανε αισθητη την παρουσια ως Mame contributor

https://github.com/mamedev/mame/comm...thor=mariuszw1

συνειδητοποιησε οτι "οι πρωτες αγαπες ειναι παντοτινες""

it was middle of 1980ʼs and it was my friendʼs Atari 800XL. I started with playing River Raid, Bruce Lee, Montezumaʼs Revenge, Quasimodo, Goonies.Later, when my parents finally agreed to buy me a computer, I got an Atari 800XE and started some programming. This was the beginning of my professional career as a software engineer.
και ετσι

After 20 years since I last coded anything on 8bit Atari, I decided to try again to play with some 6502 assembly.
Αποτελεσμα της "πληρους επαναφορας" ηταν

αρχικα να μεταφερθουν πληρως ή σε σχεδον πληρως με καποιες μικροατελειες μεσα σε λιγους μηνες πεντε -ναι πεντε- ολα ενα κι ενα

απο πολυ καλα εως classics - games απο

τον ομογαλακτο(6502) μακρινο ξαδελφο των 8bitων Αtari , τον Commodore 64 .

Τα οποια C64 παιχινδια για να διευκολυνουν στην μεταφορα τους θα πρεπει να τηρουσαν συγκεκριμμενες προυποθεσεις

α) ισομετρικό παιχνίδι

β)που χρησιμοποιεί soft sprites

αρχικα τουλαχιστον για τα 3 πρωτα games αν και το β) ισχυει για ολα

To αποτελεσμα εντυπωσιακο ξεκινωντας με το

-THE GREAT ESCAPE (Denton Designs)



D/load link

http://atariage.com/forums/index.php...tach_id=428095

Σχετικο Αtariage Thread

http://atariage.com/forums/topic/245...-wip-saboteur/

και δεν τελειωσε εδω αλλα εβαλε ακομα ψηλοτερα τον πηχυ μεταφεροντας το επομενο

εκτο παιχνιδι απο το Spectrum αλλα για αυτο θα μιλησουμε παρακατω .

και να σημειωσουμε οτι

- δεν εχει καποιον Atari 8-bit computer και χρησιμοποιει

ως υποκαταστατο για το Atari development τον εξομοιωτη Altirra

- ενω ολα τα παραπανω τα εχει κανει πανω-κατω σε ενα εξαμηνο !!!!!!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.568
Αντιδράσεις
3.724
Να σαι καλα Nemo που τα μαζεψες σε ενα ποστ.

Ειναι στα σχεδια μου να βρω ολα τα νεα Α8 παιχνιδια και να τα ριξω στο MyIDE. Εκει θα κρινω τι ψαρια πιανουν...
 

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352


Game was ported from Spectrum. For the purpose of porting, I have developed simple static recompiler which takes Spectrum Z80 code and produces equivalent 6502 code. Created code is slow and unoptimized, but it is mostly working correctly. Recompiler is not designed to produce 100% correct 6502 code, but instead it can detect several situations which require manual intervention, like A register being read by Z80 instruction and not set by previous instruction. Also, I have developed a tool to verify correctness of the code. It runs both Spectrum and Atari versions in parallel using Z80 and 6502 emulators and compares memory accesses (read and writes) of both versions and reports differences. It skips all opcode reads (as these are obviously different) and for memory reads it checks if given address from Z80 version is properly mapped to 6502 version.
Game is slower at this moment as Spectrum version, but it is almost not optimized, so this is expected at this point. Hopefully it can be brought to better speeds later. Game is also not much tested, so there may be some gameplay issues.
- To Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek ,το οποιο ειναι ακομα W.I.P ,

ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate πιθανοτατα το Gunfright .

D/load link Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread

https://atariage.com/forums/topic/24...wip-pentagram/

Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port

οπως και τα

For those interested in development, I included source code:

- pg_disassembly.txt:

Pentagram disassembly found here: http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/

- z80.asm: defines and routines used by Z80 recompiler

- spectrum.asm: defines and routines used to emulate Spectrum I/O on Atari (at this moment screen, keyboard, joystick and buzzer are emulated, colours are not)

- pentagram_atari.asm: Atari 6502 code of Pentagram

- pg.asm: main asm file, assemble it with MADS to create game executable
Pentagram-WIP_atari2.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352


Release version features some great tunes from Miker, and PMG overlays together with great loading screen from Jose.
For those finding game little bit too difficult (me included) I created good old-fashioned trainer. Press T on title screen to access this trainer. You may choose to have unlimited lives, invincibility (so creatures and obstacles don't kill you when touched) and disable extra monsters (game spawns up to two monsters in almost every room after some while). Additionally, an option to enable frame skipping is also available on trainer screen - turn it on if you prefer smooth control of Sabreman over smooth animation.

Game requires 64KB of RAM to run. Game is NTSC-aware and applies proper timing for music routines, so it should work correctly NTSC Ataris. Game is also compatible with 65816 CPU upgrades and synchronizes gameplay correctly. Testing on Altirra reveals that 3,58MHz 65816 is able to run game without slowdowns. However, sound effects do not play correctly with faster CPU.

I also releasing game source code with all assets (music by Miker and graphics files by Jose). Please read readme.txt for information about various files and instructions how to build the game.
O Mariusz "Mariusz" Wojcieszek εκανε διαθεσιμη το περασμενο Σαβ/κο την τελικη εκδοση του παιχνιδιου η οποια εντωμεταξυ

-εχει γινει ταχυτερη

-εμπεριεχει trainer , μουσική (by Michal "Miker" Szpilowski) ,loading screen/επιχρωματισμος γραφικων (by Jose Pereira)

- προαπαιτει 8bito Atari με 64ΚΒ μνημη

-ενω ειναι διαθεσιμος και ο πηγαιος κωδικας .

D/load >>> Pentagram (Atari 8bit) final release

>>> Atariage Forums thread

 

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352
Nemo είπε:
ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate

πιθανοτατα το Gunfright .







:bow: ΆΠΕΙΡΟ RESPECT :bow: για ανθρώπους

που διατρέχονται έμπρακτα από μια ανάλογη διάθεση και νοοτροπία .

post-42656-0-17900900-1465725835.png

post-42656-0-04114800-1465725837.png

post-42656-0-03576800-1465725838.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.568
Αντιδράσεις
3.724
Μαγκας ο τυπος...εμπλουτιζει την βιβλιοθηκη των A8 τιτλων αντλωντας απο τη πιο σκληροπυρηνικη και δυνατη πλατφορμα στα 8bit.

Ο Spectrum δινει αγαπη :)
 

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352

Και η τελική έκδοση του Fairlight για Atari 8-bit(64KB)

D/load >>> Fairlight: A Prelude (Atari 8-bit 64KB)

Σχετικό Αtariage forum thread :arrow: http://atariage.com/forums/topic/260...ight-released/
2cxaq05.jpg


28k4ux2.jpg
 

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.568
Αντιδράσεις
3.724
Wally είπε:
Να σαι καλα Nemo που τα μαζεψες σε ενα ποστ.
Ειναι στα σχεδια μου να βρω ολα τα νεα Α8 παιχνιδια και να τα ριξω στο MyIDE. Εκει θα κρινω τι ψαρια πιανουν...
Μετα απο ενα χρονο αξιωθηκα

Ασχοληθηκα πρωτα και καρφωτα με το αγαπημενο Saboteur!

Παραθετω μερικες φωτοζ της κακιας ωρας

Ωραιο το conversion. Δεν μου πολυαρεσε το γεγονος οτι η ταχυτητα δεν ειναι σταθερη. Σε καποια σημεια παει σφαιρα και σε αλλα πιο αργα. Θυμαμαι οτι τα Α8 πανε πολυ καλα στο καθετο scrolling και λιγοτερο καλα στο οριζοντιο αλλα αυτο δεν εξηγει τις ανωμαλιες στη ταχυτητα. Μην θεωρησετε παντως οτι ειναι αποτρεπτικο...απλα να χαμε να λεγαμε.

Επισης - υποθετω οτι μια κληρονομια απο τον ψωμιερα - ειναι το παραξενο collision. Ειναι πολυ πιο ευκολο να ξαπλωσεις τους φρουρους με κλωτσια.

Η παλεττα σαφως πιο αναιμικη οσο αφορα το saturation σε σχεση με τον Spectrum (παραθετω μια κακη φωτο απο παραλληλο τελειωμα σε ψυκτρα) αλλα το σκοταδι ειναι πιο "σκοταδι"

Μπραβο στον μαγκα.
 

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352
 

Συνημμένα

  • image_151668.png
    image_151668.png
    11 KB · Προβολές: 0
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352
Nemo είπε:
αλλά αυτό

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 to 6502 conversions.
προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)
τελικά απ ότι φαίνεται αντί Z80 to 6502 conversion

θα έχουμε μεταφορά από τον C64

SkoolDaze(WIP)_1.png

SkoolDaze(WIP)_0.png

Mariusz Wojcieszek - code

Jos Pereira graphics
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.352
post-42656-0-56563400-1540325388.png


Μετά  τα 
Great Escape ,Fairlight: A Prelude, Bobby Bearing,Total Eclipse, Saboteur , Gunfright, Pentagram ,Skool Daze,Jack the nipper
 ο   Mariusz Wojcieszek  

για το 10ο port έχει βάλει στο μάτι  να μεταφέρει τo περίφημο  Laser Squad  των Julian Gollop(& Nick Gollop  που στο συγκεκριμμένο έκανε μόνο playtesting) από την έκδοση   για C64  με τις 7 αποστολές του (και πρόδομο των εμβληματικών strategies της  -original- X-CΟΜ σειράς από την  MicroProse  από όπου

το πρώτο  το UFO: Enemy Unknown προορίζονταν αρχικά για sequel του Laser Squad )  .

Από ότι φαίνεται θα απαιτήται η ύπαρξη του VBXE addon.

On 2/1/2016 at 1:52 AM, Nemo said:



- το 3D game Total Eclipse (Ιncentive Software)

Υποστηρίζει PAL,NTSC, NTSC-50 , PAL-60 και τον Rapidus accelerator και προαπαιτεί 64KB   RAM .

D/load >>>  Total Eclipse(Atari 8bit/64K) σε .atr μορφή   &&&   Total Eclipse(Atari 8bit/64K)  σε .xex μορφή

και ο   source /πηγαίος κώδικας  του παιχνιδιού.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.568
Αντιδράσεις
3.724
Ο τυπος ειναι απιστευτος.

Κριμα που συνεχεια ξεχναω πως καταφερνω και φτιαχνω ATR για το MyIDE στον 800XL μου και δεν μπορω να απολαυσω αμεσα τα παιχνιδια με τον παραδοσικαο τροπο.

Αναγκαστικα...emulation
 
Μπλουζα