Mortal Kombat Mega CD

johnny19818

Retromaniax Thread Excavator!
Joined
18 Απρ 2010
Μηνύματα
7.711
Αντιδράσεις
1.924
Το Mortal Kombat είναι ένα πασίγνωστο παιχνίδι fighting το οποίο μεταφέρθηκε σε πολλές κονσόλες την εποχή που η Midway το κυκλοφόρησε το 1992. Η έκδοση για το Mega CD είναι ίσως η τελευταία που βγήκε σε κονσόλες. Το παιχνίδι έχει αρκετές ομοιότητες με την έκδοση για Mega Drive αλλά υπάρχουν και αρκετά προβλήματα. Οι βαθμολογίες που έδωσε το Αμερικάνικο GamePro τότε, πολύ χαμηλές. Όχι πάνω από 2 με άριστα το 5 και στο γενικό σύνολο 1,5. Σίγουρα θα μπορούσε να έχει κάποια ουσιώδη βελτιωμένα χαρακτηριστικά και όχι απλά ένα εισαγωγικό βίντεο με στιγμιότυπα από το παιχνίδι και τις διαφημίσεις του παιχνιδιού τότε που ήταν να κυκλοφορήσει. Στα συν το γεγονός ότι δεν υφίσταται πλέον λογοκρισία για την παρουσία αίματος (βλέπε SNES) ούτε κρυφοί κωδικοί για την ενεργοποίηση αυτού όπως στο Mega Drive. Παρακάτω έφτιαξα κι ένα βίντεο-παρουσίαση του παιχνιδιού.

[video=youtube;RUEx4y-1fgU]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γενικα τα ΜΚ1 ητανε μια πονεμενη ιστορια και απορω πως δεν εκμεταλευτηκαν σωστα την MCD εκδοση που τους εδινε και παραπανω χωρητικοτητα απο ενα cartridge.
 
DarkSynbios είπε:
Γενικα τα ΜΚ1 ητανε μια πονεμενη ιστορια και απορω πως δεν εκμεταλευτηκαν σωστα την MCD εκδοση που τους εδινε και παραπανω χωρητικοτητα απο ενα cartridge.
Έλα ντε. 650 Mb που φαίνονται στο παιχνίδι;
 
Φιλαρακι χιλια μπραβο εξαιρετικο το video review σου :thumbup:
 
Εμένα μου αρέσει! Και το MKI για το SegaCD και το review! Πάντως θυμάμαι και γω εκείνο το καιρό που βγήκε πόσο πολύ το έθαβε ο ξένος τύπος.

Αυτό που βλέπω εγώ είναι μια έκδοση με καλύτερο ήχο (προφανώς), μεγαλύτερους χρόνους φόρτωσης (cd vs cartridge) και λίγο καλύτερο animation. Ε δε νομίζω όλα τα άλλα ports από MD σε SegaCD να είχαν πολύ μεγαλύτερες διαφορές. Ήχος από το CD και fmv intros/cutscenes ήταν συνήθως οι "βελτιώσεις" στα ports.

Συγχαρητήρια για το review
 
Ευχαριστώ παιδιά για τα καλά σας λόγια. Από καιρό ήθελα να κάνω ένα βίντεο παίζοντας κάποιο από τα παιχνίδια που έχω. Χαίρομαι που άρεσε το βίντεο. Ουσιαστικά είναι μια πιο ελαφριά έκδοση review όπου δεν μπαίνω σε πολλές λεπτομέρειες για χαρακτηριστικά κτλ. αλλά κάποιες διαφορές από τις εκδόσεις που έχω εμπειρία. Έχω ανεβάσει κι ένα ακόμη για το Cruisin USA εδώ για όποιον ενδιαφέρεται.
 
Μπράβο πολύ ωραίο review.

Φυσικά και αξιοποίησαν τα 650 Mb του CD...έβαλαν FMV(ναι καλά) με την διαφήμιση του παιχνιδιού..

Το MK1 το είχα παίξει μόνο σε arcades (όταν τα γυμανσιολυκειοπαιδα με άφηναν δηλαδή) όμως το παιχνίδι που λάτρεψα ήταν το MK2.
 
Δεν τρελενομαι για το original Mortal Kombat , το αγαπημενο μου ειναι το 2! Οι χρονοι φορτωματος ειναι τραγικοι , πως δεν σου την δινει στα νευρα; :p

Thanks και για αυτη την παρουσιαση!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να'στε καλά παιδιά. Δυστυχώς το 2 όπως λέω και στο βίντεο δεν βγήκε για την κονσόλα οπότε το ΜΚ 1 είναι μονόδρομος. Έτσι από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα που λένε. Κάλά σαν τους χρόνους φορτώματος του NBA JAM βέβαια δεν υπάρχουν. Σκέφτομαι σοβαρά την επόμενη αγορά παιχνιδιού για Mega CD...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnny19818 είπε:
Να'στε καλά παιδιά. Δυστυχώς το 2 όπως λέω και στο βίντεο δεν βγήκε για την κονσόλα οπότε το ΜΚ 1 είναι μονόδρομος. Έτσι από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα που λένε. Κάλά σαν τους χρόνους φορτώματος του NBA JAM βέβαια δεν υπάρχουν. Σκέφτομαι σοβαρά την επόμενη αγορά παιχνιδιού για Mega CD...
Γενικα το εγραψα για το megaCD , γιατι πριν λιγο ειδα και την Nba Jam παρουσιαση και αυτο μου εντυπωθηκε στο μυαλο :p
 
Ajax87 είπε:
Γενικα το εγραψα για το megaCD , γιατι πριν λιγο ειδα και την Nba Jam παρουσιαση και αυτο μου εντυπωθηκε στο μυαλο :p
Πραγματικά στο NBA JAM είναι αυτό που λέω στο βίντεο. Νόμιζα ότι το παιχνίδι δεν έπαιζε. Και μέχρι τότε να φανταστείς μου την εδινε το ΜΚ που αργούσε να φορτώσει. Που να ήξερα ο αδαής; Δηλαδή τι να υποθέσω σε κάτι παιχνίδια τύπου Snatcher ή Nightrap καθώς και αλλα που έχουν FMV; Πόση ώρα κανουν να φορτώσουν; Αλήθεια υπάρχει καμία μόντα για μεγαλύτερης ταχύτητας cd drive;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θεωρώ ότι μεγαλύτερης ταχύτητας drive δεν θα δουλεύει καθώς θα τροφοδοτεί με δεδομένα τα επιμέρους συστήματα με ρυθμό μεγαλύτερο από αυτό που μπορούν να επεξεργαστούν. Μακάρι να υπήρχε τρόπος έστω να το κάναμε 2x
 
Ωραία η παρουσίαση. Δηλαδή για να καταλάβω: Ένας επιπλέον 68000, επιπλέον RAM, επιπλέον τσιπάκια γραφικών και ήχου και 650 mb αποθηκευτικού χώρου για λίγο καλύτερο animation και λίγο καλύτερο ήχο; Και να περιμένεις και να φορτώσει; Ε είναι να απορείς γιατί το Sega CD πήγε άπατο;
 
Να ρωτήσω εγώ το αντίθετο; Υπήρξε πληρέστερη και καλύτερη μεταφορά σε 16bit κονσόλα (και υπολογιστή) του ΜΚΙ από αυτή του SegaCD;

Σίγουρα δεν ήταν τέλεια και είχε ελαττώματα μην ξεχνάμε όμως ότι το SegaCD δεν ήταν "μόνο" ένα CD-Rom περιφερειακό/αποθηκευτικό μέσο για το MD. Δηλαδή το θέμα δεν ήταν έχουμε περισσότερη χωρητικότητα άρα το παιχνίδι οφείλει να είναι καλύτερο έτσι απλά. Το SegaCD σε συνδιασμό με το MD συνεπάγεται πολυπλοκότερη αρχιτεκτονική και ένα δύστροπο κτήνος να τιθασσεύσεις προγραμματίζοντας το. Για να βγεί ένα άρτιο παιχνίδι που να εκμεταλλεύεται όλα τα προτερήματα (extra cpu, custom chips, cd audio & data) αλλά και να κρύβει επιμελώς τα ελαττώματα (π.χ. περιορισμένη ram, bandwidth επικοινωνίας μεταξύ των 2 cpu, timings, 150kb/sec ταχύτητα ανάγνωσης κ.ο.κ) θα πρέπει η ομάδα ανάπτυξης να είναι είτε η ίδια η Sega, είτε κάποια εταιρεία μέσα από αυτήν που να γνωρίζει το σύστημα σαν την παλάμη της. Βάλτε και το γεγονός ότι δεν είχαμε τη δημιουργία ενός νέου τίτλου (όπου οι προγραμματιστές θα μπορούσαν να αυτοσχεδιάσουν και να το προσαρμόσουν στις δυνατότητες της κονσόλας) αλλά τη μεταφορά ενός τρομερά εμπορικού τίτλου προφανώς και μέσα σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα ώστε να προλάβει να "πουλήσει".

Προσωπικά λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω νομίζω ότι αποτελεί μια χαρά μεταφορά.
 
Προσωπικά δεν είπα ότι το παιχνίδι δεν είναι καλό. Εντάξει, οι χρόνοι φορτώματος είναι κάτι που το γνωρίζουμε εφόσον ξέρουμε τι έχουμε αγοράσει. Πραγματικά όπως είπα και πιο πάνω έχοντας παίξει και το NBA JAM εδώ οι χρόνοι είναι οκ πλέον για μένα. Εγώ, σκεπτόμενος τη χωρητικότητα του CD, ήθελα να υπάρχουν όλα τα φωνητικά και όχι να λείπουν οι εκφωνήσεις των γύρων για παράδειγμα όπως και άλλα που έθιξα στο βίντεο. Κι εφόσον πάντα το πρόβλημα στα παιχνίδια (σε cartridge ειδικά) ήταν η χωρητικότητα, εδώ που έχουμε την χωρητικότητα δεν την έχουμε εκμεταλλευτεί. Προσωπικά έχω κι ένα παράπονο από το Multi Mega το οποίο είναι μία σύμπτηξη Mega Drive & Mega CD και τίποτα παραπάνω. Εννοώ καμία βελτίωση στο hardware. Βγάζουν που βγάζουν νέα κονσόλα δεν θα μπορούσαν τουλαχιστον να κάνουν κάποιες βελτιώσεις όπως τήν παλέτα χρωμάτων ας πούμε;

Leon είπε:
Ωραία η παρουσίαση. Δηλαδή για να καταλάβω: Ένας επιπλέον 68000, επιπλέον RAM, επιπλέον τσιπάκια γραφικών και ήχου και 650 mb αποθηκευτικού χώρου για λίγο καλύτερο animation και λίγο καλύτερο ήχο; Και να περιμένεις και να φορτώσει; Ε είναι να απορείς γιατί το Sega CD πήγε άπατο;
Ευχαριστώ Leon. Επίσης το Mega CD ήταν και πολύ ακριβό οπότε καταλαβαίνεις...

Υ.Γ. Το CD βάζοντας το σε ένα CD player έχει φοβερά μουσικά κομμάτια τα οποία ακούστηκαν και στην ταινία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φοβερο review!! Πολλα μπραβο!!

Και εγω φανατικος του 2 ειμαι. Μου αρεσε και το 3 πολυ.
 
GregoryGR είπε:
Φοβερο review!! Πολλα μπραβο!!
Και εγω φανατικος του 2 ειμαι. Μου αρεσε και το 3 πολυ.

:thanx2: Gregory. Εμένα το 3 το είχα παίξει πολύ στα arcades και τότε δεν είχα παίξει άλλο ΜΚ παρά μόνο στο Game Boy.
 
johnny19818 είπε:
Κι εφόσον πάντα το πρόβλημα στα παιχνίδια (σε cartridge ειδικά) ήταν η χωρητικότητα, εδώ που έχουμε την χωρητικότητα δεν την έχουμε εκμεταλλευτεί. Προσωπικά έχω κι ένα παράπονο από το Multi Mega το οποίο είναι μία σύμπτηξη Mega Drive & Mega CD και τίποτα παραπάνω. Εννοώ καμία βελτίωση στο hardware. Βγάζουν που βγάζουν νέα κονσόλα δεν θα μπορούσαν τουλαχιστον να κάνουν κάποιες βελτιώσεις όπως τήν παλέτα χρωμάτων ας πούμε;
Καλησπέρα,

Όντως στα cartridge παιχνίδια οι προγραμματιστές περιορίζονται από τη χωρητικότητα του cartridge από τη μία μεριά και από την αρχιτεκτονική της κονσόλας στην άλλη μεριά. Το δύσκολο είναι να βρεθεί η χρυσή τομή των 2 (μεριών). Και εξηγώ. Για να τρέξει κάτι (πρόγραμμα ή παιχνίδι) είναι απαραίτητη η φόρτωσή του από το αποθηκευτικό μέσo (κασσέτα ή CD στην περίπτωσή μας) στη μνήμη RAM. Η RAM είναι πάντα αρκετά μικρή σε χωρητικότητα ακόμα και ένα cartridge έχει πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Στη δική μας περίπτωση το MegaCD έχει 6Mbits (bits όχι bytes) μνήμης RAM. Ας πάρουμε λοιπόν το Mortal Kombat. Πηγαίνοντας με τη λογική, κάθε πίστα στο παιχνίδι πρέπει να φορτωθεί ολόκληρη στην RAM. Αν ο παίκτης κερδίσει/χάσει τότε η RAM πρέπει να γεμίσει με νέα δεδομένα (...loading) για να δείξει την επόμενη πίστα κ.ο.κ. Κάθε φορά λοιπόν αυτό που βλέπουμε στην οθόνη μας (αλλά και τα τριγύρω τους που δεν τα βλέπουμε) δεν μπορεί να είναι παραπάνω από 6Mbits δεδομένων είτε αυτά προέρχονται από cartridge είτε από CD. Εξαίρεση αποτελεί η μουσική που σε αυτές τις περιπτώσεις έπαιζε απευθείας από το CD (εξού και αν το βάλετε σε ένα κοινό CD player, θα μπορέσετε να αναπαράγετε τα tracks). Τα ηχητικά όμως εφέ και samples (π.χ. η προσφώνηση του γύρου) δεν εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία με τη μουσική. Θα πρέπει και αυτά να φορτωθούν στην RAM προκειμένου να αναπαραχθούν.

Κάποιος θα ρωτήσει και γιατί δεν φορτώνεται η πίστα λίγο λίγο κατά παραγγελία ώστε να έχουμε μεγαλύτερη λεπτομέρεια; Αυτό γίνεται ανάλογα με τον τύπο του παιχνιδιού. Π.χ. στα shoot em ups όπου η οθόνη κυλάει πάντα από πάνω προς τα κάτω ή από δεξιά προς αριστερά, η πίστα δεν είναι απαραίτητο να φορτωθεί όλη εξαρχής, αλλά τμηματικά καθώς προχωράει το παιχνίδι, το λεγόμενο streaming. Το ίδιο μπορεί να γίνει και όταν παίζει ένα cutscene, ένα intro ή μια ταινία (γι' αυτό κιόλας αυτά είναι πιο λεπτομερή από τα γραφικά που βλέπουμε εν ώρα gameplay). Στα beat'em up, platforms κτλ, η τεχνική του streaming (αν και έχει εφαρμοστεί βλέπε Soul Reaver στο Dreamcast) θα είχε απογοητευτικά αποτελέσματα καθώς η κίνηση του παίκτη είναι απρόβλεπτη. Τη μία μπορεί να κινείται δεξιά, μετά απότομα να αλλάξει διεύθυνση προς τα αριστερά, να κάνει άλμα προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το αποτέλεσμα θα ήταν να γίνεται συνέχεια loading διακόπτοντας το gameplay πράγμα απαράδεκτο. Σκεφτείτε να παίζετε Sonic, να τρέχετε υπερηχητικά με τα bonus παπουτσάκια προς τα δεξιά και να χτυπήσετε σε ελατήριο που θα σας στείλει με όλη σας τη φόρα αριστερά, να παγώνει το παιχνίδι, να σας πετάει ένα μήνυμα "Φορτώνει..." ώστε να καταφέρει το σύστημα να απεικονίσει το μέρος της πίστας στα αριστερά που μόλις είχε πετάξει από την RAM λόγω streaming. Ε δε λέγεται Sonic αυτό το πράγμα. Άσε που μετά από λίγο το CD rom θα παρέδιδε το πνεύμα του.

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό γιατί οι βελτιώσεις του ΜΚ για MegaCD ήταν ένα fmv intro (streaming), καλύτερη μουσική (CD audio) και λίγο καλύτερο animation (extra RAM του MegaCD + cpu κ.ο.κ). Φυσικά ένας παράγοντας που μπορεί να κάνει θαύματα είναι το μεράκι και η επιδεξιότητα των προγραμματιστών καθώς έχουμε δει εκπληκτικά αποτελέσματα σε αναιμικό hardware, αλλά αυτό είναι άλλο κεφάλαιο.

Να κλείσω το μακροσκελέστατο ποστ μου λέγοντας ότι να βγάλει η Sega το MultiMega με διαφορετικά specs από αυτά του MegaDrive & MegaCD θα ήταν σα να βγάζει τα μάτια με τα χέρια της. Σκέψου ότι θα είχε για τη γενιά των 16bits να υποστηρίξει το MegaDrive, το MegaCD, το Multi Mega και το 32Χ!!! Σκέψου πως θα ένιωθε αυτός που μόλις είχε δώσει 300 δολάρια να πάρει το MegaCD (και εννοείται ότι είχε αγοράσει και το Mega Drive) να βλέπει να βγαίνει το MultiMega με καλύτερα γραφικά! Ποιος developer θα έγραφε παιχνίδια για MegaCD; Όλοι θα έγραφαν για το Multi Mega αφού θα ήταν καλύτερο και έτσι η Sega θα έθαβε το MegaDrive και το Mega CD από μόνη της. Αυτό που έχει ειπωθεί είναι πως ίσως θα έπρεπε να βγει το MegaCD ως περιφερειακό για το MegaDrive (χωρίς τους έξτρα επεξεργαστές κτλ) κάτι στο στυλ του PCEngine CD δηλαδή, ώστε να είναι πιο προσιτό στη τιμή και πιο εύκολο στον προγραμματισμό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστούμε φίλε Ed Boon, εε elefa εννοούσα για την πληρέστερη εξήγηση των πραγμάτων. Έτσι όπως τα βλέπω μάλλον δεν έπρεπε καν να βγει το Mega CD αλλά απευθείας το Multi Mega να τελειώνουμε. Ποιος ο λόγος λοιπόν να βγει ένα επιπλέον add on όταν συμβάινουν αυτά με τη RAM που γράφεις παραπάνω;
 
Πίσω
Μπλουζα