johnny19818 είπε:
Κι εφόσον πάντα το πρόβλημα στα παιχνίδια (σε cartridge ειδικά) ήταν η χωρητικότητα, εδώ που έχουμε την χωρητικότητα δεν την έχουμε εκμεταλλευτεί. Προσωπικά έχω κι ένα παράπονο από το Multi Mega το οποίο είναι μία σύμπτηξη Mega Drive & Mega CD και τίποτα παραπάνω. Εννοώ καμία βελτίωση στο hardware. Βγάζουν που βγάζουν νέα κονσόλα δεν θα μπορούσαν τουλαχιστον να κάνουν κάποιες βελτιώσεις όπως τήν παλέτα χρωμάτων ας πούμε;
Καλησπέρα,
Όντως στα cartridge παιχνίδια οι προγραμματιστές περιορίζονται από τη χωρητικότητα του cartridge από τη μία μεριά και από την αρχιτεκτονική της κονσόλας στην άλλη μεριά. Το δύσκολο είναι να βρεθεί η χρυσή τομή των 2 (μεριών). Και εξηγώ. Για να τρέξει κάτι (πρόγραμμα ή παιχνίδι) είναι απαραίτητη η φόρτωσή του από το αποθηκευτικό μέσo (κασσέτα ή CD στην περίπτωσή μας) στη μνήμη RAM. Η RAM είναι πάντα αρκετά μικρή σε χωρητικότητα ακόμα και ένα cartridge έχει πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Στη δική μας περίπτωση το MegaCD έχει 6Mbits (bits όχι bytes) μνήμης RAM. Ας πάρουμε λοιπόν το Mortal Kombat. Πηγαίνοντας με τη λογική, κάθε πίστα στο παιχνίδι πρέπει να φορτωθεί ολόκληρη στην RAM. Αν ο παίκτης κερδίσει/χάσει τότε η RAM πρέπει να γεμίσει με νέα δεδομένα (...loading) για να δείξει την επόμενη πίστα κ.ο.κ. Κάθε φορά λοιπόν αυτό που βλέπουμε στην οθόνη μας (αλλά και τα τριγύρω τους που δεν τα βλέπουμε) δεν μπορεί να είναι παραπάνω από 6Mbits δεδομένων είτε αυτά προέρχονται από cartridge είτε από CD. Εξαίρεση αποτελεί η μουσική που σε αυτές τις περιπτώσεις έπαιζε απευθείας από το CD (εξού και αν το βάλετε σε ένα κοινό CD player, θα μπορέσετε να αναπαράγετε τα tracks). Τα ηχητικά όμως εφέ και samples (π.χ. η προσφώνηση του γύρου) δεν εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία με τη μουσική. Θα πρέπει και αυτά να φορτωθούν στην RAM προκειμένου να αναπαραχθούν.
Κάποιος θα ρωτήσει και γιατί δεν φορτώνεται η πίστα λίγο λίγο κατά παραγγελία ώστε να έχουμε μεγαλύτερη λεπτομέρεια; Αυτό γίνεται ανάλογα με τον τύπο του παιχνιδιού. Π.χ. στα shoot em ups όπου η οθόνη κυλάει πάντα από πάνω προς τα κάτω ή από δεξιά προς αριστερά, η πίστα δεν είναι απαραίτητο να φορτωθεί όλη εξαρχής, αλλά τμηματικά καθώς προχωράει το παιχνίδι, το λεγόμενο streaming. Το ίδιο μπορεί να γίνει και όταν παίζει ένα cutscene, ένα intro ή μια ταινία (γι' αυτό κιόλας αυτά είναι πιο λεπτομερή από τα γραφικά που βλέπουμε εν ώρα gameplay). Στα beat'em up, platforms κτλ, η τεχνική του streaming (αν και έχει εφαρμοστεί βλέπε Soul Reaver στο Dreamcast) θα είχε απογοητευτικά αποτελέσματα καθώς η κίνηση του παίκτη είναι απρόβλεπτη. Τη μία μπορεί να κινείται δεξιά, μετά απότομα να αλλάξει διεύθυνση προς τα αριστερά, να κάνει άλμα προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το αποτέλεσμα θα ήταν να γίνεται συνέχεια loading διακόπτοντας το gameplay πράγμα απαράδεκτο. Σκεφτείτε να παίζετε Sonic, να τρέχετε υπερηχητικά με τα bonus παπουτσάκια προς τα δεξιά και να χτυπήσετε σε ελατήριο που θα σας στείλει με όλη σας τη φόρα αριστερά, να παγώνει το παιχνίδι, να σας πετάει ένα μήνυμα "Φορτώνει..." ώστε να καταφέρει το σύστημα να απεικονίσει το μέρος της πίστας στα αριστερά που μόλις είχε πετάξει από την RAM λόγω streaming. Ε δε λέγεται Sonic αυτό το πράγμα. Άσε που μετά από λίγο το CD rom θα παρέδιδε το πνεύμα του.
Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό γιατί οι βελτιώσεις του ΜΚ για MegaCD ήταν ένα fmv intro (streaming), καλύτερη μουσική (CD audio) και λίγο καλύτερο animation (extra RAM του MegaCD + cpu κ.ο.κ). Φυσικά ένας παράγοντας που μπορεί να κάνει θαύματα είναι το μεράκι και η επιδεξιότητα των προγραμματιστών καθώς έχουμε δει εκπληκτικά αποτελέσματα σε αναιμικό hardware, αλλά αυτό είναι άλλο κεφάλαιο.
Να κλείσω το μακροσκελέστατο ποστ μου λέγοντας ότι να βγάλει η Sega το MultiMega με διαφορετικά specs από αυτά του MegaDrive & MegaCD θα ήταν σα να βγάζει τα μάτια με τα χέρια της. Σκέψου ότι θα είχε για τη γενιά των 16bits να υποστηρίξει το MegaDrive, το MegaCD, το Multi Mega και το 32Χ!!! Σκέψου πως θα ένιωθε αυτός που μόλις είχε δώσει 300 δολάρια να πάρει το MegaCD (και εννοείται ότι είχε αγοράσει και το Mega Drive) να βλέπει να βγαίνει το MultiMega με καλύτερα γραφικά! Ποιος developer θα έγραφε παιχνίδια για MegaCD; Όλοι θα έγραφαν για το Multi Mega αφού θα ήταν καλύτερο και έτσι η Sega θα έθαβε το MegaDrive και το Mega CD από μόνη της. Αυτό που έχει ειπωθεί είναι πως ίσως θα έπρεπε να βγει το MegaCD ως περιφερειακό για το MegaDrive (χωρίς τους έξτρα επεξεργαστές κτλ) κάτι στο στυλ του PCEngine CD δηλαδή, ώστε να είναι πιο προσιτό στη τιμή και πιο εύκολο στον προγραμματισμό.