NeoHunter: Calia 2095

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.470
Αντιδράσεις
1.313
full20031103200341.jpg


Προβολή συνημμένου 143293

Αυτο το παιχνιδακι μαλλον δεν ειχε παρουσιαστει στον ελληνιο Τυπο και σιγουρα δεν το ειχα ακουσει ποτε. Εμαθα γι' αυτο τυχαια χαζευοντας στο Ιντερνετ. Εκ πρωτης οψεως φαινεται πολυ εντυπωσιακο, με πολλα στοιχεια που μου αρεσουν :D Θεματολογια cyberpunk, ετος παραγωγης μεσα '90s, γραφικα καρτουν, καθως και "μεγαλα" ονοματα, οπως οι παραγωγοι των X-wing, και του συγγραφεα Orson Scott Card. Προκειται για ενα shoot-em-up, εμπλουτισμενο ομως με στοιχεια οπως αγορες οπλων, παζλ και παει λεγοντας.

Κατι αλλο που με ιντριγκαρε ειναι το οτι περα απο αυτες τις αναφορες, βρηκα αρκετα δυσκολα πληροφοριες στο ιντερνετ και ελαχιστα reviews. Απο ο,τι εμαθα, το παιχνιδι προοριζοταν για τη LucasArts, και η συνδεση αυτη φαινεται απο τα ατομα που ειχαν ασχοληθει με το X-wing, οπως και ο Card, που ως συγγραφεας ειχε συνεισφορα στα παιχνιδια Loom και Dig της εταιρειας. Φαινεται λοιπον οτι η Lucasarts το ακυρωσε, ή τα άτομα έφυγαν απο την εταιρεια, και το παιχνιδι κυκλοφορησε απο την Virgin. Απο ο,τι ειδα σε reviews που καταφερα να βρω, το παιχνιδι ειχε πολυ κακες κριτικες, παρα τα πολλα υποσχομενα χαρακτηριστικα του. Αυτος λοιπον ειναι ο λογος που πατωσε και εμεινε στην αφανεια και κανενας δεν ασχοληθηκε απο τοτε. Απο την αλλη πλευρα προκειται για ενα χαμενο/ξεχασμενο/σπανιο/αγνωστο cult διαμαντακι :D

Υπόθεση και gameplay

Το παιχνιδι ξεκιναει με μια "καρτουν" εισαγωγη, αισθητικης anime. Στη πολη του Σαν Φρανσισκο ο γερουσιαστης McAllister δολοφονειται απο ενα μυστηριωδη sniper ενω ετοιμαζεται να δωσει μια ομιλια. Τα anime γραφικα ειναι αρκετα συμπαθητικα σχεδιασμενα, αν και η σκηνοθεσια πασχει σε σημεια (κατι που ισχυει για το υπολοιπο παιχνιδι).

[video=youtube;d-rWCmzzBHw]

(για του λογου το αληθες)

Κατοπιν η αστυνομια επικοινωνει με τον Rick Gage, και τον καλει να ερευνησει την υποθεση. Ο Ρικ δεν ειναι μονο πρωην αστυνομικος που εργαζεται πλεον ως Bounty hunter, αλλα ο McAllister ηταν φιλος του πατερα του, που ειχε πεσει και αυτος θυμα δολοφονιας. Θεωρει λοιπον οτι οταν βρει το δολοφονο του γερουσιαστη, θα αποκαλυψει τη συνωμοσια που σκοτωσε τον πατερα του.

Η πρωτη οθονη ειναι το διαμερισμα του Ρικ, πολυ καλοσχεδιασμενο, σε στυλ που προσωπικα μου θυμησε adventure της αγαπημενης μου εταιρειας, συγκεκριμενα Full Throttle ή κατι παρεμφερες :) ενω παιζει μια πορωτικη "ντετεκτιβιστικη" μουσικη. Στο διαμερισμα υπαρχουν καποιες επιλογες, οπως να ακουσουμε καποιο μουσικο κομματι απο ολο το παιχνιδι, ή να παιξουμε καποιο mini-game. Απο αυτα υπαρχει εξασκηση στη σκοποβολη (διαφορα επιπεδα) και καποια παζλ οπως DNA decoder, Net Runner κλπ (περισσοτερα γι' αυτα αργοτερα). Ο Ρικ επισης εχει ενα PDA στο οποιο μπορουμε να διαβασουμε διαφορες background πληροφοριες, ενα χρονολογιο του συμπαντος της Calia, βιογραφιες των χαρακτηρων, στοιχεια για την επομενη αποστολη καθως και mission log.

Προβολή συνημμένου 143288

Ωραιο διαμερισματακι, για cyberpunk εποχη

Μιας και ειπα background πληροφοριες: στο σεναριο του παιχνιδιου ενας αστεροειδης ειχε πεσει στην Αμερικη, αποκοπτοντας την Καλιφορνια απο την υπολοιπη στερεα ηπειρο, ενω αργοτερα αυτο το κομματι ανακυρήσσεται ανεξαρτητο κρατος με το ονομα Calia. Σε αντιθεση με την υπολοιπη Αμερικη που παρηκμασε, η Calia εξελιχτηκε σε παγκόσμια πρωτευουσα της οικονομιας και τεχνολογιας. Γεγονοτα που αναφερει το χρονολογιο αργοτερα αναφερονται σε βιογραφιες των χαρακτηρων. Πιστευω οτι το σεναριο αποκαλυπτει μια πολυ ωραια sci-fi ιστορια για ολους εμας τους "ανωμαλους" που γουσταρουμε το in-game διαβασμα :D

Προβολή συνημμένου 143291

Χαρτης της Calia

Βγαινοντας βλεπουμε ενα εξισου καλοσχεδιασμενο χαρτη του φουτουριστικου Σαν Φρανσισκο, ο οποιος σκρολαρει αναλογως την κινηση του ποντικιου μας. Ο χαρτης δειχνει τις επομενες 2 ή 3 αποστολες (πχ αν καποια ειναι πολυ δυσκολη μπορουμε να παμε πρωτα στην αλλη), καταστημα οπλων ή το διαμερισμα μας. Το κυριως παιχνιδι δεν ειναι απλα παρα ενα first person rail shooter τυπου light gun, μονο που εδω εχουμε το ποντικι. Η οθονη σκρολαρει στην περιοχη ενω προβαλουν γκανγκστερς, πιστολαδες και αλλα μπουμπουκια, ενω ζουμαρει αυτοματα οταν στοχευουμε καποιον απο αυτους. Το σκηνικο της καθε περιοχης ειναι οπως παντα καλοσχεδιασμενο, το σκρολινγκ και το ζουμαρισμα ειναι πολυ ομαλα, ενω τα sprites ειναι παντα σε καρτουνιστικο στυλ. Οφειλω να πω οτι τα sprites δενουν καλα με το σκηνικο, αφου το καθενα ξεπροβαλλει απο παραθυρα ή πισω απο κολωνες, πηδανε πανω σε σκαλοπατια ή αυτοκινητα και παει λεγοντας. Υπαρχουν βεβαια και in-game διαλογοι αφου υποτιθεται οτι ο Ρικ φωναζει στον επικηρυγμενο ζητωντας του να παραδοθει ή ανταλλασσουν εξυπνακιστικα σχόλια. Κατα τη γνωμη μου αυτο ειναι ενα στοιχειο που δε δενει και τοσο με το παιχνιδι, αφου οι ηθοποιοι μιλανε με κανονικη φωνη, ενω υποτιθεται οτι τριγυρω τους γινεται χαμος απο πυροβολισμους, οποτε θα επρεπε να φωναζουν :D

Προβολή συνημμένου 143292

Εν μεσω δρασης

Το βασικο οπλο ειναι ενα stunner, δηλαδη ενα μη-φονικο οπλο που υποτιθεται αναισθητοποιει, καθως και χειροβομβιδες. Μπορουμε ομως, αναλογως τα credits που εχουμε μαζεψει απο τις αποστολες μας, να αγορασουμε επιπλεον οπλα, οπως αυτοματο ή ρουκετοβολο, και καποια upgrades οπως ισχυροτερο stunner, ασπιδα, μεγαλυτερης χωρητικοτητας μπαταριες, περισσοτερες χειροβομβιδες, και αλλα οπως πχ να βλεπουμε health bar σε καθε αντιπαλο. Το παιχνιδι ειναι πολυ γενναιοδωρο οποτε η "διαχειριση πορων" ειναι απλουστατη και δεν απαιτει ιδιαιτερη στρατηγικη απο μερους σας: πολυ ανετα θα αγορασετε ο,τι υπαρχει μεχρι να φτασετε στο τελος.

Προβολή συνημμένου 143290

Το PDA μας

Στις πρωτες αποστολες κυνηγαμε μικροεγκληματιες οπως κλεφτες ή hackers, με σκοπο να βρουμε ποιος ειχε αγορασει το οπλο που σοτωσε τον McAllister. Παντα στο τελος βγαινει ο επικηρυγενος και μετα απο καποιο διαλογο, οφειλουμε να τον εξουδετερωσουμε. Μετα απο καθε αποστολη ακολουθει ενας διαλογος με το συνδεσμο μας στην αστυνομια (καλογραμμενος απο τον Orson Scott Card) και παιρνουμε στοιχεια που θα μας οδηγησει στον επομενο υποπτο. Κατοπιν θα "σκαρφαλωνουμε" στα σκαλοπατια του βουρκου, θα παμε σε λαθρεμπορους, νονους, της Ρωσσικης και Αραβικης μαφίας, μεχρι τον ιδιο το sniper που εκτελεσε το γερουσιαστη. Θα στραφουμε εναντιον της ιδιας της αστυνομιας και θα κανουμε "ντου" σε μυστικα εργαστηρια, στρατιωικες βασεις και θα κυνηγησουμε ακομα και γερουσιαστες, μεχρι να φτασουμε στον ιδιο τον εγκεφαλο της συνωμοσιας.

Η καινοτομια που εχει ως rail shooter ειναι οτι σε καποια σημεια η δραση διακοπτεται προκειμενου να λυσετε καποια παζλ. Δηλ. αφου περασετε ενα επιπεδο, για να μπειτε στο επομενο μερος πρεπει να σπασετε το ηλεκτρονικο συστημα της πορτας, ή σε ενα αλλο, ενας επιστημονας θα σας ζητησει να αποκωδικοποιησετε ενα DNA (ενα παζλ που μοιαζει πολυ με το Master Mind). Αυτα τα παζλ υπαρχουν ως mini-games στο διαμερισμα του Ρικ, οποτε μπορειτε να εξασκηθειτε πανω σε αυτα οποτε θελετε, για να "ξελαμπικαρετε" απο την πολλη δραση.

Προβολή συνημμένου 143289

Λυνοντας ενα παζλ

Συνοψίζοντας

Το παιχνίδι είναι αρκετά ευχάριστο και βατό και δε θα συναντήσετε ιδιαίτερο πρόβλημα αν ασχοληθείτε μαζί του. Έχει πολυ καλοσχεδιασμένα γραφικά, και ενα συναρπαστικό Background σεναριο εαν αποφασισετε να παρακολουθησετε ολα τα κειμενα και τους καλογραμμενοους διαλογους που συνοδευυν την κυριως δραση. Προσωπικα το επαιζα ως διαλειμμα απο καποια δουλεια ή απο αλλο πιο περιπλοκο παιχνιδι. :Ρ Παραλληλα ομως μου φανηκε αρκετα αδεξιο και προχειρο σε αλλα σημεια, ενω μερικα cutscenes ειναι φλυαρα, και μερικες φορες, απλα κακοσχεδιασμένα (βλ. για παραδειγμα ποσο στραβοχυμενος φαινεται ο πρωταγωνιστης στην εισαγωγικη οθονη τιτλου). Οι διαλογοι του Orson Scott Card μπορει να εχουν ενδιαφερον αμα τους διαβαζεις σε βιβλιο ή αν τους βλεπεις σε ταινια, αλλα αμα τους ακους βλεποντας ενα ελαχιστα animated talking head, μπορει να ειναι κουραστικοι.

Επισης οπως ειπα το κομματι "διαχειρισης πορων" (δηλ. να μαζεψεις credits για να κανεις αναβαθμισεις) ειναι υποτυπωδες οποτε μπορει να απογοητευσει οσους ηθελαν περισσοτερες επιλογες οπλων ή στρατηγικη.

Τελος, καποιες φορες, ισως λογω Bugs, καποιες πιστες απλα κολλουσαν, δηλ. δεν εβγαιναν αλλοι κακοι, με συνεπεια να μη μπορει να ολοκληρωθει, και μονη επιλογη να κανω quit και να την ξαναρχισω.

Συνοψιζοντας, το παιχνιδι, παροτι αποτελειται απο απλες ιδεες, ειναι οπως λεμε στο χωριο μου, the whole is more than the sum of its parts. Δεν ξερω αν αξιζε περισσοτερη αποδοχη ή καλυτερα reviews και δεν ξερω γιατι εχω διαβασει μονο ασχημα λογια. Πιστευω παντως οτι πολλοι απλα σταθηκαν στο γεγονος οτι προκειται απλα για "ενα ακομα rail shooter" και δεν προλαβαν να ασχοληθηθουν μαζι του εις βαθος. Κριμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπλουζα