manos426f
The King of Retro®
- Joined
- 9 Οκτ 2006
- Μηνύματα
- 5.389
- Αντιδράσεις
- 174
Συνεχίζοντας την παρουσίαση παλαιότερων (αν και το συγκεκριμένο δεν είναι και τόσο παλιό ή τέλος πάντων εμείς δε το γνωρίσαμε και τόσο παλιά και θα εξηγήσω αμέσως παρακάτω τι εννοώ...) adventure games,θα μιλήσω για ένα παιχνίδι της κατηγορίας,το οποίο ομολογουμένως μου προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα όσο έπαιζα και ανακάλυπτα τον κόσμο του και βίωνα την ολοκλήρωση-εξέλιξη της ιστορίας του...
Καταρχήν το παιχνίδι αυτό διακρίνεται από αρκετές,ας τις πω,"παρεξηγήσεις" σχετικά με την ύπαρξή του...!
Γεγονός πρώτο: O συμπληρωματικός τίτλος του υπήρξε διτός,δηλαδή το παιχνίδι κυκλοφορούσε ως Nibiru:Age of secrets και Nibiru:Messenger of the gods...!
Γεγονός δεύτερο:To παιχνίδι κυκλοφόρησε ως δεύτερη "απόπειρα' της εταιρείας Unknown Identity που μας έχει δώσει και το Black Mirror.... Ήταν όμως έτσι;
Γεγονός τρίτο: Posel Bohu !!Σας λέει κάτι..;Mάλλον όχι ε...;
Λοιπόν,για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά,το παιχνίδι όντως κυκλοφόρησε με τους δυο παραπάνω τίτλους,αν και τελικά επικράτησε ο δεύτερος και με αυτόν έγινε γνωστό.Από και και πέρα,το παιχνίδι αυτό δεν ήταν η δεύτερη δημιουργία της Unknown Identity,αλλά μια επανακυκλοφορία του πρώτου της παιχνιδιού,το οποίο είχε κυκλοφορήσεο μόνο σε τσέχικη έκδοση,με τον τίτλο Posel Bohu !Eξ 'ου και,αν και το παιχνίδι σχεδιαστικά χρονολογείται στο 1998,ως χρονιά κυκλοφορίας του στην Ευρώπη θεωρείται το 2005.Aυτό είχε ως φυσικό επακόλουθο το παιχνίδι να κριθεί πολύ πιο αυστηρά σε ότι είχε να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και να λάβει αρκετά μέτριες κριτικές,καθώς όλοι,μετά το Black Mirror περιμέναν κάτι πολύ πιο "δυνατό" στους τομείς αυτούς...!!Προσωπική μου άποψη είναι ότι πολλοί συντάκτες ανά τον κόσμο εκτέθηκαν ελαφρώς στην περίπτωση αυτή,αφου λόγω ελλειπούς πληροφόρησης για το ιστορικό background του παιχνιδιού αρχίσανε να διαμαρτύρονται,γιατί η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού επι παραδείγματι,δεν είχε εξελιχθεί..!!
Προσπερνώντας και αποσαφηνίζοντας τα παραπάνω σημεία λοιπόν,πάμε να δούμε το παιχνίδι αυτό καθ' αυτό και τι είχε να μας προσφέρει τελικά.Η ιστορία του περιπλέκεται γύρω από έναν νεαρό εξερευνητή-αρχαιολόγο,τον Martin Holan,τον οποίο παρακολουθούμε στην εισαγωγή του παιχνιδιού να λαμβάνει ένα τηλεφώνημα από τον θείο του,επίσης αρχαιολόγο,λέγοντας του να παρατήσει ότι εκανε και να ασχοληθεί με μια πολύ ενδιαφέρουσα υπόθεση:Ένα ορυχείο στην Βοημία,το οποίο κατά το παρελθόν χρησιμοποιούταν ως βάση και τόπος πειραμάτων των ναζί,και που με κάποιο τρόπο συνδέεται με την ύπαρξη του 12ου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος,αλλά και με τους εξωγήινους είχε έρθει στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια κάποιων έργν στην περιοχή!!Φυσικό είναι ο ήρωας μας να καταπιαστεί με την υπόθεση αυτή και να ξεκινήσει η περιπέτεια του και η δική μας μαζί του...
Θα σταθώ εδώ λίγο,διότι θέλω να τονίσω ότι σεναριακά το παιχνίδι αρχικά ήταν πραγματικά πολλά υποσχόμενο,καθότι αφ' ενός η συμμετοχή κι εμπλοκή στην όλη ιστορία του περίφημου 12ου πλανήτη,που μνημονευόταν από την εποχή των αρχαίων Σουμερίων και αφ' ετέρου η ύπαρξη και συμμετοχή των ναζί που τόσες φορές έχουμε δει,διαβάσει κι ακούσει ότι κάνανε πολλά παράξενα κι άκρως απόρρητα στρατιωτικά πειράματα,έδινε στην υπόθεση του παιχνιδιού ένα πανίσχυρο εφαλτήριο για να ξετυλιχθεί μια φοβερή και άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία.Δυστυχώς όμως,κι εδώ έρχονται να προστεθούν τα ανάμεικτα συναισθήματα που προανέφερα σχετικά με το παιχνίδι,από ένα σημείο και μετά,αρχίζει να διαφαίνεται μια έλλειψη φαντασίας των δημιουργών του παιχνιδιού,μια καθίζηση στην όλη εξέλιξη του αρχικά υπέροχου σεναρίου,με ένα τέλος που μάλλον αφήνει τον παίκτη να αναρωτιέται για περισσότερα πράγματα από όσα έχει μέχρι τότε εισπράξει από το παιχνίδι σχετικά με την ιστορία του,και που τον κάνει τελικά να πιστέψει ότι ίσως το σενάριο του παιχνιδιού να μην είχε τελειώσει όταν ξεκίνησε η δημιουργία του τίτλου,με αποτέλεσμα να προκύψει αυτή η λίγο αποτυχημένη συνολικά σύνδεση των παραπάνω στοιχείων....
Τέλος πάντων,αυτό εγώ δεν το θεωρώ λόγο για να μην ασχοληθεί κάποιος με το παιχνίδι τελικά,αφού αυτό αναμφισβήτητα παρουσιάζει ενδιαφέρον κατά την εξέλιξη της ιστορίας (εντάξει,είπαμε μέχρι την οριστική ολοκλήρωσή της τουλάχιστον) και διακρίνεται από αρκετά θετικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα adventure παιχνίδι.
Και αυτά σε ένα μεγάλο βαθμό,όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του,είναι και αυτά που είδαμε στο Black Mirror,δηλαδή σε ό,τι αφορά τα γραφικά έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο-μείγμα από 2D pre-rendered backgrounds με 3D μοντέλα χαρακτήρων,ένα μείγμα το οποίο εγώ βρήκα πανέμορφο,με τα γραφικά να καταλαμβάνουν τα 5/7 της οθόνης μας,αφήνοντας χώρο για τα αντικείμενα του inventory μας αλλά και τις επιλογές για έξοδο η παραλλαγή κάποιων παραμέτρων του παιχνιδιού..
Στον τομέα του ήχου το παιχνίδι δεν έχει τις φοβερές εκείνες ambient μουσικές επενδύσεις του Black Mirror,αλλά δεν είναι και δυσάρεστες οι επιλογές των κομματιών που έχουν γίνει,με τα ηχητικά εφέ να ντύνουν σίγουρα πολύ όμορφα το παιχνίδι και τις φωνές των χαρακτήρων.....να έχουν πάλι αυτό που είτε σε ενοχλέι,είτε δε σε απασχολεί και πολύ.Ποιο είναι αυτό;Αργές ομιλίες και αρκετά μεγάλοι διάλογοι,αλλά τουλάχιστον με φωνές που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές χροιές,και είναι αρκετά ρεαλιστικές όσον αφορά τους διάφορους τόπους όπου λαμβάνουν χώρα,εννοώντας ότι οι προφορές ήταν σωστά επιλεγμένες κατά την άποψή μου....
Στα του χειρισμού τώρα,πάλι θα αναθερθώ στο Black Mirror,αφού έχουμε να κάνουμε με την ίδια engine,απροβλημάτιστη κατ' εμέ,με μόνη διαμαρτυρία μου το γεγονός ότι για να φωτιστεί ένα αντικείμενο όταν περνά ο κέρσορας από πάνω του,πρέπει η υπόθεση να έχει φτάσει να αφορά και να περιλαμβάνει το αντικέιμενο αυτό!Δηλαδή,αν είστε σε μια τοποθεσία όπου αργότερα θα βρείτε π.χ στο έδαφος ένα αντικείμενο,αν δε προχωρήσει η εξέλιξη της ιστορίας στο χρονικό εκείνο σημείο όπου το αντικέιμενο αυτό θα σας χρειαστεί,αυτό μέχρι τότε δεν θα είναι ορατό και ξαφνικά θα εμφανιστεί εκεί..!Αυτό εγώ το βρίσκω άστοχο κι εκνευριστικό και ελπίζω να εξαλειφθεί σε επόμενες προσπάθειες της εταιρείας...
Και φτάνουμε στο ζουμί της όλης υπόθεσης,τους γρίφους του παιχνιδιού.Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάποιους απλούς γρίφους του στυλ "πάρε το χ αντικείμενο από 'δω και βάλτο εκεί",αλλά κατ' εξοχήν με κάποια μικρά slider και combination puzzles,όχι ιδιαίτερης δυσκολίας,πλην ενός που θα σας παιδέψει πολύ..!!!Το κακό είναι ότι το παιχνίδι δεν είναι καθόλου μεγάλο σε διάρκεια κι αν δε κολλήσετε (που θα κολλήσετε όμως) στον ένα πανδύσκολο puzzle που υπάρχει,θα το τελειώσετε μάλλον σε 2-3 μέρες...!!
Κάνοντας λοιπόν τον τελικό απολογισμό του παιχνιδιού,θα πω ότι σίγουρα δεν είναι καλύτερο του Black Mirror,το οποίο ξαναλέω όμως,ακολούθησε αυτού,και είναι λίγο άδικο να τα συγκρίνουμε αφού έχουν και κάποια..."διαφορά ηλικίας".Έχει όμως μια ιστορία ενδιαφέρουσα με μια πλοκή ομαλή μέχρι λίγο πριν το τέλος,όπου εκεί απλά τελικά μπερδεύει το πράγμα.(Φαίνεται τα παιδιά εκεί στην Unknown Identity έχουν χόμπυ να μας αφήνουν να απορούμε κάθε φορά που τελειώνουμε ένα game τους).Eγώ πάντως θα σας έλεγα ότι αξίζει να του δώστε μια ευκαιρία,ειδικά τώρα που κυκλοφορεί σε ενιαίο πακέτο μαζί με το Black Mirror,στην τιμή των 30 ευρώ...
Στην τελική,δεν είναι από τα παιχνίδια που θα πείτε "μετάνιωσα που το έπαιξα",απλά σίγουρα δεν είναι από τους πολύ δυνατούς τίτλους της κατηγορίας.....
Η επιλογή είναι πάντα δική σας βέβαια....!
Καταρχήν το παιχνίδι αυτό διακρίνεται από αρκετές,ας τις πω,"παρεξηγήσεις" σχετικά με την ύπαρξή του...!
Γεγονός πρώτο: O συμπληρωματικός τίτλος του υπήρξε διτός,δηλαδή το παιχνίδι κυκλοφορούσε ως Nibiru:Age of secrets και Nibiru:Messenger of the gods...!
Γεγονός δεύτερο:To παιχνίδι κυκλοφόρησε ως δεύτερη "απόπειρα' της εταιρείας Unknown Identity που μας έχει δώσει και το Black Mirror.... Ήταν όμως έτσι;
Γεγονός τρίτο: Posel Bohu !!Σας λέει κάτι..;Mάλλον όχι ε...;
Λοιπόν,για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά,το παιχνίδι όντως κυκλοφόρησε με τους δυο παραπάνω τίτλους,αν και τελικά επικράτησε ο δεύτερος και με αυτόν έγινε γνωστό.Από και και πέρα,το παιχνίδι αυτό δεν ήταν η δεύτερη δημιουργία της Unknown Identity,αλλά μια επανακυκλοφορία του πρώτου της παιχνιδιού,το οποίο είχε κυκλοφορήσεο μόνο σε τσέχικη έκδοση,με τον τίτλο Posel Bohu !Eξ 'ου και,αν και το παιχνίδι σχεδιαστικά χρονολογείται στο 1998,ως χρονιά κυκλοφορίας του στην Ευρώπη θεωρείται το 2005.Aυτό είχε ως φυσικό επακόλουθο το παιχνίδι να κριθεί πολύ πιο αυστηρά σε ότι είχε να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και να λάβει αρκετά μέτριες κριτικές,καθώς όλοι,μετά το Black Mirror περιμέναν κάτι πολύ πιο "δυνατό" στους τομείς αυτούς...!!Προσωπική μου άποψη είναι ότι πολλοί συντάκτες ανά τον κόσμο εκτέθηκαν ελαφρώς στην περίπτωση αυτή,αφου λόγω ελλειπούς πληροφόρησης για το ιστορικό background του παιχνιδιού αρχίσανε να διαμαρτύρονται,γιατί η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού επι παραδείγματι,δεν είχε εξελιχθεί..!!
Προσπερνώντας και αποσαφηνίζοντας τα παραπάνω σημεία λοιπόν,πάμε να δούμε το παιχνίδι αυτό καθ' αυτό και τι είχε να μας προσφέρει τελικά.Η ιστορία του περιπλέκεται γύρω από έναν νεαρό εξερευνητή-αρχαιολόγο,τον Martin Holan,τον οποίο παρακολουθούμε στην εισαγωγή του παιχνιδιού να λαμβάνει ένα τηλεφώνημα από τον θείο του,επίσης αρχαιολόγο,λέγοντας του να παρατήσει ότι εκανε και να ασχοληθεί με μια πολύ ενδιαφέρουσα υπόθεση:Ένα ορυχείο στην Βοημία,το οποίο κατά το παρελθόν χρησιμοποιούταν ως βάση και τόπος πειραμάτων των ναζί,και που με κάποιο τρόπο συνδέεται με την ύπαρξη του 12ου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος,αλλά και με τους εξωγήινους είχε έρθει στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια κάποιων έργν στην περιοχή!!Φυσικό είναι ο ήρωας μας να καταπιαστεί με την υπόθεση αυτή και να ξεκινήσει η περιπέτεια του και η δική μας μαζί του...
Θα σταθώ εδώ λίγο,διότι θέλω να τονίσω ότι σεναριακά το παιχνίδι αρχικά ήταν πραγματικά πολλά υποσχόμενο,καθότι αφ' ενός η συμμετοχή κι εμπλοκή στην όλη ιστορία του περίφημου 12ου πλανήτη,που μνημονευόταν από την εποχή των αρχαίων Σουμερίων και αφ' ετέρου η ύπαρξη και συμμετοχή των ναζί που τόσες φορές έχουμε δει,διαβάσει κι ακούσει ότι κάνανε πολλά παράξενα κι άκρως απόρρητα στρατιωτικά πειράματα,έδινε στην υπόθεση του παιχνιδιού ένα πανίσχυρο εφαλτήριο για να ξετυλιχθεί μια φοβερή και άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία.Δυστυχώς όμως,κι εδώ έρχονται να προστεθούν τα ανάμεικτα συναισθήματα που προανέφερα σχετικά με το παιχνίδι,από ένα σημείο και μετά,αρχίζει να διαφαίνεται μια έλλειψη φαντασίας των δημιουργών του παιχνιδιού,μια καθίζηση στην όλη εξέλιξη του αρχικά υπέροχου σεναρίου,με ένα τέλος που μάλλον αφήνει τον παίκτη να αναρωτιέται για περισσότερα πράγματα από όσα έχει μέχρι τότε εισπράξει από το παιχνίδι σχετικά με την ιστορία του,και που τον κάνει τελικά να πιστέψει ότι ίσως το σενάριο του παιχνιδιού να μην είχε τελειώσει όταν ξεκίνησε η δημιουργία του τίτλου,με αποτέλεσμα να προκύψει αυτή η λίγο αποτυχημένη συνολικά σύνδεση των παραπάνω στοιχείων....
Τέλος πάντων,αυτό εγώ δεν το θεωρώ λόγο για να μην ασχοληθεί κάποιος με το παιχνίδι τελικά,αφού αυτό αναμφισβήτητα παρουσιάζει ενδιαφέρον κατά την εξέλιξη της ιστορίας (εντάξει,είπαμε μέχρι την οριστική ολοκλήρωσή της τουλάχιστον) και διακρίνεται από αρκετά θετικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα adventure παιχνίδι.
Και αυτά σε ένα μεγάλο βαθμό,όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του,είναι και αυτά που είδαμε στο Black Mirror,δηλαδή σε ό,τι αφορά τα γραφικά έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο-μείγμα από 2D pre-rendered backgrounds με 3D μοντέλα χαρακτήρων,ένα μείγμα το οποίο εγώ βρήκα πανέμορφο,με τα γραφικά να καταλαμβάνουν τα 5/7 της οθόνης μας,αφήνοντας χώρο για τα αντικείμενα του inventory μας αλλά και τις επιλογές για έξοδο η παραλλαγή κάποιων παραμέτρων του παιχνιδιού..
Στον τομέα του ήχου το παιχνίδι δεν έχει τις φοβερές εκείνες ambient μουσικές επενδύσεις του Black Mirror,αλλά δεν είναι και δυσάρεστες οι επιλογές των κομματιών που έχουν γίνει,με τα ηχητικά εφέ να ντύνουν σίγουρα πολύ όμορφα το παιχνίδι και τις φωνές των χαρακτήρων.....να έχουν πάλι αυτό που είτε σε ενοχλέι,είτε δε σε απασχολεί και πολύ.Ποιο είναι αυτό;Αργές ομιλίες και αρκετά μεγάλοι διάλογοι,αλλά τουλάχιστον με φωνές που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές χροιές,και είναι αρκετά ρεαλιστικές όσον αφορά τους διάφορους τόπους όπου λαμβάνουν χώρα,εννοώντας ότι οι προφορές ήταν σωστά επιλεγμένες κατά την άποψή μου....
Στα του χειρισμού τώρα,πάλι θα αναθερθώ στο Black Mirror,αφού έχουμε να κάνουμε με την ίδια engine,απροβλημάτιστη κατ' εμέ,με μόνη διαμαρτυρία μου το γεγονός ότι για να φωτιστεί ένα αντικείμενο όταν περνά ο κέρσορας από πάνω του,πρέπει η υπόθεση να έχει φτάσει να αφορά και να περιλαμβάνει το αντικέιμενο αυτό!Δηλαδή,αν είστε σε μια τοποθεσία όπου αργότερα θα βρείτε π.χ στο έδαφος ένα αντικείμενο,αν δε προχωρήσει η εξέλιξη της ιστορίας στο χρονικό εκείνο σημείο όπου το αντικέιμενο αυτό θα σας χρειαστεί,αυτό μέχρι τότε δεν θα είναι ορατό και ξαφνικά θα εμφανιστεί εκεί..!Αυτό εγώ το βρίσκω άστοχο κι εκνευριστικό και ελπίζω να εξαλειφθεί σε επόμενες προσπάθειες της εταιρείας...
Και φτάνουμε στο ζουμί της όλης υπόθεσης,τους γρίφους του παιχνιδιού.Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάποιους απλούς γρίφους του στυλ "πάρε το χ αντικείμενο από 'δω και βάλτο εκεί",αλλά κατ' εξοχήν με κάποια μικρά slider και combination puzzles,όχι ιδιαίτερης δυσκολίας,πλην ενός που θα σας παιδέψει πολύ..!!!Το κακό είναι ότι το παιχνίδι δεν είναι καθόλου μεγάλο σε διάρκεια κι αν δε κολλήσετε (που θα κολλήσετε όμως) στον ένα πανδύσκολο puzzle που υπάρχει,θα το τελειώσετε μάλλον σε 2-3 μέρες...!!
Κάνοντας λοιπόν τον τελικό απολογισμό του παιχνιδιού,θα πω ότι σίγουρα δεν είναι καλύτερο του Black Mirror,το οποίο ξαναλέω όμως,ακολούθησε αυτού,και είναι λίγο άδικο να τα συγκρίνουμε αφού έχουν και κάποια..."διαφορά ηλικίας".Έχει όμως μια ιστορία ενδιαφέρουσα με μια πλοκή ομαλή μέχρι λίγο πριν το τέλος,όπου εκεί απλά τελικά μπερδεύει το πράγμα.(Φαίνεται τα παιδιά εκεί στην Unknown Identity έχουν χόμπυ να μας αφήνουν να απορούμε κάθε φορά που τελειώνουμε ένα game τους).Eγώ πάντως θα σας έλεγα ότι αξίζει να του δώστε μια ευκαιρία,ειδικά τώρα που κυκλοφορεί σε ενιαίο πακέτο μαζί με το Black Mirror,στην τιμή των 30 ευρώ...
Στην τελική,δεν είναι από τα παιχνίδια που θα πείτε "μετάνιωσα που το έπαιξα",απλά σίγουρα δεν είναι από τους πολύ δυνατούς τίτλους της κατηγορίας.....
Η επιλογή είναι πάντα δική σας βέβαια....!
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: