exetlaios
Retro PaTRi@RcH
- Joined
- 17 Mαϊ 2006
- Μηνύματα
- 4.460
- Αντιδράσεις
- 1.049
Ο νταβατζής με τα ριγέ σώβρακα (1985)
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ο_νταβατζής_με_τα_ριγέ_σώβρακα
Και μόνο η αναφορά στους τίτλους έναρξης «σκηνοθεσία Κώστας Μπακοδήμος», προϊδεάζει το υποψιασμένο κοινό για το τι θα ακολουθήσει.
Με έναν «πιασάρικο» τίτλο, ένα «καμμένο» σενάριο και ένα «all-star» επιτελειο ηθοποιών, υπόσχεται (και παραδίδει) τα ανάλογα αποτελέσματα στον «μυημένο» θεατή.
Το σενάριο θέλει τον Νίκο Τσούκα στον «τυποποιημένο» ρόλο του, ως ( τι άλλο, παρά ) έναν «καλοκάγαθο και αφελή επαρχιώτη που έρχεται στην Αθήνα για να κάνει την τύχη του». Πριν την κάνει προς λεκανοπέδιο μεριά, εργάζεται ως «έμπορος λιπασμάτων». Κορυφαία η σκηνή που ακολουθεί με το φτυαράκι του ένα νεόνυμφο ζευγάρι σε μια γαμήλια άμαξα, περιμένοντας το λευκό άτι να κάνει «την ανάγκη του» ώστε ο ίδιος να συλλέξει «εμπόρευμα». Την απόφαση να πάει στην Αθήνα, ενισχύει και η επιμονή της γιαγιάς του. Μιας γιαγιάς που φλερτάρει αδιακρίτως με άλλους γέρους και αρέσκεται στο να κάνει κινήσεις καράτε (εναντίον αοράτων εχθρών) στην αυλή της. Στο ρόλο της γιαγιάς … ο Πάνος Σουπιάδης (Πάνο-Wally, τʼακούς ; ) !
Ο Νίκος Τσούκας φτάνει στην Αθήνα «συστημένος» να βρει τον απατεωνίσκο … Κώστα Τσάκωνα, με σκοπό (όπως ρητώς διέταξε η γιαγιά) να γίνει νταβατζής ! (Παιδιά, δεν τα φαντάζομαι αυτά που γράφω, στο λόγο μου, είναι το σενάριο ! )
Ο Τσάκωνας προκειμένου να τον μυήσει στα άδυτα της «προστασίας», πρώτα τον υποβάλει σε μια σειρά από «προκατακτικά μαθήματα» που περιλαμβάνουν (μεταξύ αλλων) :
• «Τραντίσιοναλ γκρηκ καμάκι» : Προσεγγίζει ανυποψίαστες γυναίκες με την ατάκα “Μαντάμ, σας έπεσε το ρολόι” , “Ευχαριστώ, αλλά δεν είναι δικό μου” , “Κρίμα, γιατί λέει ότι είναι ώρα για καφέ.”
• «Φωτογραφηθείτε μαζί μας» : Φωτογραφίζεται ως τσολιάς, με (αμφιβόλου εθνικότητος) τουρίστριες.
• «Ο Μαγικός αυλός» : Παίζει μια «μαγική» (βουκολική) φλογέρα, που έχει ως αποτέλεσμα να σηκώνονται μόνα τους τα μίνι των τουριστριών, εκθέτοντας τα εσώρουχα τους ! Την αρχική ικανοποίησή του, διαδέχεται το σοκ, 'οταν κατά λάθος εξασκεί αυτή την πρακτική σε έναν Σκωτσέζο τουρίστα.
Παρένθεση : Ο Κώστας Τσάκωνας διατηρεί δεσμό με την «πάντα αχόρταγη» Ισμήνη Καλέση, η οποία και τον «εξαναγκάζει» να συνευρεθούν (διαδοχικά) σε ένα τροχόσπιτο, κάτω από μια φουσκωτή λέμβο σε μια παραλία, κάτω από ένα τραπεζάκι σε τοπικό καφε-ζαχαροπλαστείο και … πάνω σε ένα τάβλι !
Μετά την ευτράπελη μύησή του, Ο Νίκος Τσούκας έχει πλέον όλα τα φόντα να γίνει νταβατζής κλάσεως. Πρώτο «θύμα» του, η Στέλλα Κωνσταντινίδου. Ο Τσούκας (ακολουθώντας κατά γράμμα τις τηλε-συμβουλές της γιαγιάς του) την ανεβάζει κυριολεκτικά «στο κλαρί» ενός δέντρου, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους υποψήφιους πελάτες.
Μετά από κάποιες περιπέτειες, επισκέπτεται ένα μπαρ και πείθει τις εκεί εργαζόμενες κοπέλες, να γίνει «προστάτης τους». Και εκεί όμως παρανοεί τις έννοιες (καλοκάγαθος ων), νομίζοντας ότι ένας «προστάτης» όντως προστατεύει και βοηθάει τις εκδιδόμενες γυναίκες. Αποτέλεσμα : Κάθε βράδυ, ουρές από μπαρόβιες στήνονται μπροστά του και εκείνος τους δίνει … οικονομική ενίσχυση ! Όταν αντιλαμβάνεται το λάθος του, γίνεται περίγελος και αποφασίζει να αλλάξει στάση, ιδίως όταν οι γυναίκες του μπαρ, του «πουλάνε μαγκιά». Αξιομνημόνευτη είναι η επακόλουθη σκηνή αυτογνωσίας, με το Νίκο Τσούκα να μονοπωλεί στο σκαμπό του μπαρ : «Θα γίνω σκληρός. Πολύ σκληρός. Γκαρσόν, ένα σκατς» !
Παρένθεση : Σε ρόλο αισθησιακής χορεύτριας στο μπαρ, εμφανίζεται και η (πολύ ελαφρώς ενεδεδυμένη) Νίκη Ζωγράφου. Η σκηνή του χορού της, με έκανε να κατανοήσω (επιτέλους) τα όσα επίμονα ισχυριζόταν περί της εν λόγου ηθοποιού, ο αγαπητός φίλος manos426f.
Στη συνέχεια, φιλονικεί με τον τοπικό (αληθινό) νταβατζή ο οποίος και τον ξεβρακώνει (κυριολεκτικά) μέσα στο κατάμεστο νυχτομάγαζο. Τελικά όμως, του βγαίνει σε καλό, αφού μια παρανόηση θα έχει ως αποτέλεσμα να νομίσουν οι θαμώνες ότι ο Τσούκας είναι ο διαβόητος «νταβατζής με τα ριγέ σώβρακα» ( !!! ) ο οποίος αποτελεί το φόβητρο της νυχτερινής Αθήνας.
Εκμεταλλευόμενος την ασυλία που του προσφέρει αυτή η παρανόηση (και αντιλαμβανόμενος πλέον τις βρωμιές της «νύχτας»), αρχίζει έναν αγώνα με στόχο να απομακρύνει τις εκδιδόμενες γυναίκες από την ακόλαστη ζωή. Προκειμένου να το επιτύχει, καταφεύγει σε μια σειρά από ανορθόδοξες μεθόδους, όπως τηλεφωνήματα-φάρσες (για βόμβα) σε ξενοδοχεία που στεγάζουν πόρνες. Αυτές του οι ενέργειες, σε συνδυασμό με το ηθικοπλαστικό κήρυγμά του (εν είδει μεταμοντέρνου περιφερόμενου καλόγερου) έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα και σύντομα στο πεζοδρόμιο δεν κινείται λέπι.
Μέγας ο καημός στο «ανώτατο όργανο νταβατζήδων», το οποίο και συνέρχεται, αποφασίζοντας (προκειμένου να επιστρέψουν οι εκδιδόμενες στο πόστο τους) να τους προσφέρουν καλύτερες συνθήκες εργασίας, όπως «να τους βάζουν ένσημα και ΑΤΑ» ! ( σας υπενθυμίζω ότι δεν αστειεύομαι, όντως αυτά λέει το σενάριο ).
Τέλος καλό, όλα καλά.
Δε θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες, γιατί κάθε λεπτό της ταινίας, είναι και μια «ατάκα». Όπως, όταν μια γυναίκα ρωτάει τον Τσούκα αν ξέρει που είναι η τάδε διεύθυνση και εκείνος αποκρίνεται «Ξέρω γω κυρά μου ; Εγώ νταβατζής είμαι» !
Εν γένει, πρόκειται για μια «σκληροπυρηνική ταινία» που συνιστάται μόνο σε οπαδούς της βιντεοκασσέτας. Αυτούς θα τους ικανοποιήσει απόλυτα, ενώ όλοι οι άλλοι, απλώς θα μείνουν με το στόμα ανοιχτό, αναρωτώμενοι «γιατί» ;
Προσοχή : η επιστήμη δεν έχει ακόμα επαρκή δεδομένα, ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσει τις ακριβείς παρενέργειες που προκαλεί η θέαση της εν λόγω βιντεοταινίας. Τουλάχιστον στον υποφαινόμενο, προξένησε μια ακόρεστη επιθυμία αναζήτησης ακόμα περισσότερων βιντεοταινιών με το Νίκο Τσούκα, ενώ εικάζεται ότι οι βλάβες στα εγκεφαλικά κύτταρα θα είναι –μακροπρόθεσμα- ανυπολόγιστες.
Υ.Γ. : Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους «κοινωνικούς λειτουργούς» του blog trashmania (trashmania.wordpress.com) που μου έδειξαν «το φως το αληθινόν».
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ο_νταβατζής_με_τα_ριγέ_σώβρακα
Και μόνο η αναφορά στους τίτλους έναρξης «σκηνοθεσία Κώστας Μπακοδήμος», προϊδεάζει το υποψιασμένο κοινό για το τι θα ακολουθήσει.
Με έναν «πιασάρικο» τίτλο, ένα «καμμένο» σενάριο και ένα «all-star» επιτελειο ηθοποιών, υπόσχεται (και παραδίδει) τα ανάλογα αποτελέσματα στον «μυημένο» θεατή.
Το σενάριο θέλει τον Νίκο Τσούκα στον «τυποποιημένο» ρόλο του, ως ( τι άλλο, παρά ) έναν «καλοκάγαθο και αφελή επαρχιώτη που έρχεται στην Αθήνα για να κάνει την τύχη του». Πριν την κάνει προς λεκανοπέδιο μεριά, εργάζεται ως «έμπορος λιπασμάτων». Κορυφαία η σκηνή που ακολουθεί με το φτυαράκι του ένα νεόνυμφο ζευγάρι σε μια γαμήλια άμαξα, περιμένοντας το λευκό άτι να κάνει «την ανάγκη του» ώστε ο ίδιος να συλλέξει «εμπόρευμα». Την απόφαση να πάει στην Αθήνα, ενισχύει και η επιμονή της γιαγιάς του. Μιας γιαγιάς που φλερτάρει αδιακρίτως με άλλους γέρους και αρέσκεται στο να κάνει κινήσεις καράτε (εναντίον αοράτων εχθρών) στην αυλή της. Στο ρόλο της γιαγιάς … ο Πάνος Σουπιάδης (Πάνο-Wally, τʼακούς ; ) !
Ο Νίκος Τσούκας φτάνει στην Αθήνα «συστημένος» να βρει τον απατεωνίσκο … Κώστα Τσάκωνα, με σκοπό (όπως ρητώς διέταξε η γιαγιά) να γίνει νταβατζής ! (Παιδιά, δεν τα φαντάζομαι αυτά που γράφω, στο λόγο μου, είναι το σενάριο ! )
Ο Τσάκωνας προκειμένου να τον μυήσει στα άδυτα της «προστασίας», πρώτα τον υποβάλει σε μια σειρά από «προκατακτικά μαθήματα» που περιλαμβάνουν (μεταξύ αλλων) :
• «Τραντίσιοναλ γκρηκ καμάκι» : Προσεγγίζει ανυποψίαστες γυναίκες με την ατάκα “Μαντάμ, σας έπεσε το ρολόι” , “Ευχαριστώ, αλλά δεν είναι δικό μου” , “Κρίμα, γιατί λέει ότι είναι ώρα για καφέ.”
• «Φωτογραφηθείτε μαζί μας» : Φωτογραφίζεται ως τσολιάς, με (αμφιβόλου εθνικότητος) τουρίστριες.
• «Ο Μαγικός αυλός» : Παίζει μια «μαγική» (βουκολική) φλογέρα, που έχει ως αποτέλεσμα να σηκώνονται μόνα τους τα μίνι των τουριστριών, εκθέτοντας τα εσώρουχα τους ! Την αρχική ικανοποίησή του, διαδέχεται το σοκ, 'οταν κατά λάθος εξασκεί αυτή την πρακτική σε έναν Σκωτσέζο τουρίστα.
Παρένθεση : Ο Κώστας Τσάκωνας διατηρεί δεσμό με την «πάντα αχόρταγη» Ισμήνη Καλέση, η οποία και τον «εξαναγκάζει» να συνευρεθούν (διαδοχικά) σε ένα τροχόσπιτο, κάτω από μια φουσκωτή λέμβο σε μια παραλία, κάτω από ένα τραπεζάκι σε τοπικό καφε-ζαχαροπλαστείο και … πάνω σε ένα τάβλι !
Μετά την ευτράπελη μύησή του, Ο Νίκος Τσούκας έχει πλέον όλα τα φόντα να γίνει νταβατζής κλάσεως. Πρώτο «θύμα» του, η Στέλλα Κωνσταντινίδου. Ο Τσούκας (ακολουθώντας κατά γράμμα τις τηλε-συμβουλές της γιαγιάς του) την ανεβάζει κυριολεκτικά «στο κλαρί» ενός δέντρου, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους υποψήφιους πελάτες.
Μετά από κάποιες περιπέτειες, επισκέπτεται ένα μπαρ και πείθει τις εκεί εργαζόμενες κοπέλες, να γίνει «προστάτης τους». Και εκεί όμως παρανοεί τις έννοιες (καλοκάγαθος ων), νομίζοντας ότι ένας «προστάτης» όντως προστατεύει και βοηθάει τις εκδιδόμενες γυναίκες. Αποτέλεσμα : Κάθε βράδυ, ουρές από μπαρόβιες στήνονται μπροστά του και εκείνος τους δίνει … οικονομική ενίσχυση ! Όταν αντιλαμβάνεται το λάθος του, γίνεται περίγελος και αποφασίζει να αλλάξει στάση, ιδίως όταν οι γυναίκες του μπαρ, του «πουλάνε μαγκιά». Αξιομνημόνευτη είναι η επακόλουθη σκηνή αυτογνωσίας, με το Νίκο Τσούκα να μονοπωλεί στο σκαμπό του μπαρ : «Θα γίνω σκληρός. Πολύ σκληρός. Γκαρσόν, ένα σκατς» !
Παρένθεση : Σε ρόλο αισθησιακής χορεύτριας στο μπαρ, εμφανίζεται και η (πολύ ελαφρώς ενεδεδυμένη) Νίκη Ζωγράφου. Η σκηνή του χορού της, με έκανε να κατανοήσω (επιτέλους) τα όσα επίμονα ισχυριζόταν περί της εν λόγου ηθοποιού, ο αγαπητός φίλος manos426f.
Στη συνέχεια, φιλονικεί με τον τοπικό (αληθινό) νταβατζή ο οποίος και τον ξεβρακώνει (κυριολεκτικά) μέσα στο κατάμεστο νυχτομάγαζο. Τελικά όμως, του βγαίνει σε καλό, αφού μια παρανόηση θα έχει ως αποτέλεσμα να νομίσουν οι θαμώνες ότι ο Τσούκας είναι ο διαβόητος «νταβατζής με τα ριγέ σώβρακα» ( !!! ) ο οποίος αποτελεί το φόβητρο της νυχτερινής Αθήνας.
Εκμεταλλευόμενος την ασυλία που του προσφέρει αυτή η παρανόηση (και αντιλαμβανόμενος πλέον τις βρωμιές της «νύχτας»), αρχίζει έναν αγώνα με στόχο να απομακρύνει τις εκδιδόμενες γυναίκες από την ακόλαστη ζωή. Προκειμένου να το επιτύχει, καταφεύγει σε μια σειρά από ανορθόδοξες μεθόδους, όπως τηλεφωνήματα-φάρσες (για βόμβα) σε ξενοδοχεία που στεγάζουν πόρνες. Αυτές του οι ενέργειες, σε συνδυασμό με το ηθικοπλαστικό κήρυγμά του (εν είδει μεταμοντέρνου περιφερόμενου καλόγερου) έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα και σύντομα στο πεζοδρόμιο δεν κινείται λέπι.
Μέγας ο καημός στο «ανώτατο όργανο νταβατζήδων», το οποίο και συνέρχεται, αποφασίζοντας (προκειμένου να επιστρέψουν οι εκδιδόμενες στο πόστο τους) να τους προσφέρουν καλύτερες συνθήκες εργασίας, όπως «να τους βάζουν ένσημα και ΑΤΑ» ! ( σας υπενθυμίζω ότι δεν αστειεύομαι, όντως αυτά λέει το σενάριο ).
Τέλος καλό, όλα καλά.
Δε θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες, γιατί κάθε λεπτό της ταινίας, είναι και μια «ατάκα». Όπως, όταν μια γυναίκα ρωτάει τον Τσούκα αν ξέρει που είναι η τάδε διεύθυνση και εκείνος αποκρίνεται «Ξέρω γω κυρά μου ; Εγώ νταβατζής είμαι» !
Εν γένει, πρόκειται για μια «σκληροπυρηνική ταινία» που συνιστάται μόνο σε οπαδούς της βιντεοκασσέτας. Αυτούς θα τους ικανοποιήσει απόλυτα, ενώ όλοι οι άλλοι, απλώς θα μείνουν με το στόμα ανοιχτό, αναρωτώμενοι «γιατί» ;
Προσοχή : η επιστήμη δεν έχει ακόμα επαρκή δεδομένα, ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσει τις ακριβείς παρενέργειες που προκαλεί η θέαση της εν λόγω βιντεοταινίας. Τουλάχιστον στον υποφαινόμενο, προξένησε μια ακόρεστη επιθυμία αναζήτησης ακόμα περισσότερων βιντεοταινιών με το Νίκο Τσούκα, ενώ εικάζεται ότι οι βλάβες στα εγκεφαλικά κύτταρα θα είναι –μακροπρόθεσμα- ανυπολόγιστες.
Υ.Γ. : Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους «κοινωνικούς λειτουργούς» του blog trashmania (trashmania.wordpress.com) που μου έδειξαν «το φως το αληθινόν».
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: