Operation Wolf

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Operation Wolf (1988)

24598.jpg

Α, μάλιστα. Εδώ είμαστε.

Και ποιος δε γνωρίζει τον τίτλο της Taito ο οποίος υπήρξε η χαρά των οπαδών των στρατιωτικών παιχνιδιών. Η καινοτομία της εισαγωγής μιας ρέπλικας Uzi αντί για joystick στις καμπίνες των ουφάδικων στα τέλη της αγαπημένης μας δεκαετίας, δημιούργησε πραγματικές ουρές από gamers για ένα και μόνο παιχνίδι μπροστά από τη συγκεκριμένη καμπίνα.

Το 1988 η Ocean μετέφερε το Operation Wolf στα home micros με αρκετή επιτυχία.

Ας το δούμε πιο αναλυτικά στην έκδοση του Commodore 64.

24599.jpg
Since you have no ammunition left, you must join the hostages.

Αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός πεζοναύτη με αποστολή τη διάσωση πέντε αιχμαλώτων οι οποίοι κρατούνται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης βαθιά στην καρδιά της ζούγκλας.

Το παιχνίδι εξελίσσεται σε οπτική πρώτου προσώπου με την οθόνη να scrollαρει από δεξιά προς αριστερά και αντίστροφα.

Σκοπός κάθε level (μέχρι να φθάσουμε στους συντρόφους μας και να τους απελευθερώσουμε), είναι η εξολόθρευση και καταστροφή ενός συγκεκριμένου αριθμού στρατιωτών, αρμάτων, σκαφών και ελικοπτέρων με τα μέσα που διαθέτουμε. Τα μέσα αυτά αποτελούνται από ένα πολυβόλο με περιορισμένο αριθμό βλημάτων και μερικές οπλοβομβίδες οι οποίες ενεργοποιούνται με το πάτημα της space bar.

picture.php
24600.jpg

Έχοντας μόλις φθάσει στο αντίπαλο στρατόπεδο η μάχη ξεκινά.


24602.jpg
Η πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε για να οδηγήσουμε τους συντρόφους μας στην ελευθερία.

Όπως αναφέρθηκε το παιχνίδι είναι first person στο οποίο ελέγχουμε ένα στόχαστρο με το οποίο βάλλουμε κατά των αντιπάλων. Οι αντίπαλοι στρατιώτες εμφανίζονται στην οθόνη μας τρέχοντας προς το κέντρο της ή εμφανιζόμενοι πίσω από εμπόδια και κτίρια πυροβολώντας προς το μέρος μας ή/και εκτοξεύοντας χειροβομβίδες και μαχαίρια.

Κάθε φορά που κάποιος αντίπαλος μας πετυχαίνει αυξάνεται μια μπάρα στο δεξί μέρος της οθόνης η οποία αναπαριστά το πόσο χτυπημένος είναι ο πεζοναύτης μας. Η μπάρα αυξάνεται επίσης κάθε φορά που πετυχαίνουμε κατά λάθος κάποιον άμαχο ή αιχμάλωτο.

Οι αποστολές:

  • Level 1) Επικοινωνίες. Κόβουμε όλες τις επικοινωνίες κι εμποδίζουμε τον εχθρό από το να αυξάνει τις δυνάμεις του.
  • Level 2) Ζούγκλα. Περισυλλογή πληροφοριών σχετικά με τη θέση του στρατοπέδου του εχθρού.
  • Level 3) Χωριό. Απελευθέρωση του χωριού από την κατοχή του εχθρού.
  • Level 4) Πυρομαχικά. Εξουδετέρωση της αντίστασης του αντιπάλου και περισυλλογή των πυρομαχικών του.
  • Level 5) Στρατόπεδο. Απομάκρυνση των αιχμαλώτων μακριά από το στρατόπεδο με ασφάλεια.
  • Level 6) Αεροδρόμιο. Καθοδήγηση των αιχμαλώτων στο αεροπλάνο διάσωσης και ταχεία απόδραση.



24601.jpg

Η ταχύτητα και τα αντανακλαστικά είναι τα καλύτερα όπλα μας.

24603.jpg

Ain't war hell?

Στην πορεία μας θα συναντήσουμε γεμιστήρες που θα αναπληρώσουν τον αριθμό των βλημάτων μας, extra οπλοβομβίδες αλλά και όπλα με ιδιαίτερα υψηλή ταχυβολία τα οποία όμως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για μικρό χρονικό διάστημα. Τέλος, κάποια εκρηκτικά που εμφανίζονται σε διάφορα σημεία των levels, θα «καθαρίσουν» την οθόνη μας από εχθρούς και άρματα όταν τα ενεργοποιήσουμε χτυπώντας τα με το όπλο μας.

Χρήσιμο (και σοφό) είναι να μην αφήνουμε την οθόνη μας να γεμίζει από αντίπαλους στρατιώτες και οχήματα αλλά να τους καθαρίζουμε επί τη εμφανίσει :) ώστε να αποφύγουμε να ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλούς στόχους ταυτόχρονα.

Ιδιαίτερα τα ελικόπτερα και τα οχήματα τα οποία απαιτούν αρκετές βολές για να βγουν από τη μέση (και μας μειώνουν κατά πολύ την ενέργεια) θα πρέπει να αποτελούν τους πρώτους μας στόχους. Για τον ίδιο λόγο θα πρέπει να κάνουμε μεγάλη οικονομία στην οπλοβομβίδες αφού μία βολή και μόνο αρκεί για να τα καταστρέψει.

Προσοχή και πάλι στους άμαχους κατά τη χρήση των οπλοβομβίδων.

picture.php

24604.jpg
Η τελευταία και πιο δύσκολη πίστα του παιχνιδιού.

Τα γραφικά του Operation Wolf είναι αρκετά καλά ενώ γίνεται χρήση σωστών χρωμάτων. Μουσικό όμως θέμα απουσιάζει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τα ηχητικά εφέ από τους πυροβολισμούς και τις εκρήξεις χωρίς να είναι άσχημα είναι γενικά μονότονα (π.χ. ακούγεται ίδιος ήχος είτε πυροβολείτε στο χώμα είτε σε μια μεταλλική επιφάνεια). Η κίνηση των sprites είναι ομαλή και αρκετά φυσική, όπως και ο χειρισμός του όπλου μας.

Το gameplay γενικά είναι καλό (αν και το παιχνίδι είναι αρκετά δύσκολο) αλλά δε φθάνει τα επίπεδα του coin-op κυρίως λόγω της απουσίας του όπλου-joystick το οποίο έδινε μεγάλη δόση ρεαλισμού στο παιχνίδι.

Συνολικά όμως πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα μεταφορά η οποία μπορεί να κρατήσει για αρκετό καιρό το ενδιαφέρον των χρηστών των home micros και ιδιαίτερα του Commodore 64 :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
φίλε Alucard η συγκεκριμένη έκδοση δυστυχώς είναι η χειρότερη 8μπιτη.

Στο Spectrum και ειδικά στον Amstrad είναι εκπληκτικό.

Παρ' όλα αυτά gratz για το review.
 
Μπραβο Alucard και για αυτο το review!!!Το παιχνιδι το ειχα αγαπησει οταν ειχε βγει αν και μου ειχε βγαλει το λαδι...Δεν νομιζω να ειχα καταφερει να βγαλω τη δευτερη πιστα...Βεβαια τωρα με τους emus πηρα το αιμα μου πισω και το τερματισα(με cheats βεβαια ;) ).Παντως πρεπει να ηταν καλυτερο στον CPC απο οτι βλεπω στα screenshots.
 
Δεν θυμάμαι να το είχα τελειώσει αλλά είχα ξοδέψει πολλές ώρες πάνω απο το C64 και με αυτό το παιχνίδι. Το συνέχισα μετά στην Amiga, όπου ούτε εκεί το τελείωσα. Θα το βάλω όμως τώρα στο whdload για τρίτη προσπάθεια!!
 
Από τα παιχνίδια "μύθους" της εποχής, για μένα, καθώς έβλεπα τις παρουσιάσεις στο Pixel, αλλά δυστυχώς, δεν κυκλοφορούσαν για τον Atari 800XL μου...

Εξαιρετικό review! :thumbup:
 
δεν το ειχα παίξει στον 64 αλλά στην γειτονιά μου σε arcade με real uzi και το έλιωνα για πλάκα το τερμάτιζα με ενα credits .. το λάτρευα απλά

927_OperationWolf_sm.jpg


ρε παιδια μηχανήματα όπως αυτό τι στο καλό τα κάνανε? τα πετάγανε? αμα έβρισκα ενα τέτοιο θα το έπαιρνα όσο και να έκανε
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εύγε για μία ακόμα φορά, Alucard !! :thumbup:

Το κλασσικό πλέον αυτό παιχνίδι, έτυχε μίας πραγματικά υπέροχης μεταφοράς στον cpc, όπου μπορούμε να θαυμάσουμε την φανταστική παλέττα του σε όλο της το μεγαλείο, ενώ το gameplay είναι και αυτό σε πολύ καλά επίπεδα, με "σωστό" δείκτη δυσκολίας.

Ετυχε να το έχω δεί εκείνη την εποχή και σε CBM, όπου τα γραφικά ήταν ελαφρώς χειρότερα, αλλά και πάλι το γενικό σύνολο της μεταφοράς είναι υψηλό.

Πολύ καλές ήταν και ορισμένες κωμικές λεπτομέρειες (τα όρνεα και τα γουρούνια που μπορούσαμε να πυροβολήσουμε, και να πάρουμε κάποιο "bonus" :D )

Oπως έγραψε και ο Alucard, χρειάζεται προσοχή στην ρίψη χειροβομβίδων όταν υπάρχουν άμαχοι στην οθόνη. Στα θετικά των χειροβομβίδων πάντως, είναι και το ότι (αν σημαδέψουμε σωστά) μπορούν να εξολοθρεύσουν άνω του ενός οχήματα. (π.χ. μπορείτε να ανατινάξετε δύο APC που έρχεται το ένα πίσω απο το άλλο, και μαζί και ένα ελικόπτερο που τυχαίνει να βρίσκεται ακριβώς απο πάνω τους. Σίγουρα απο τις πιό απολαυστικές στιγμές !! :armed: )

Οπως σωστά συμπλήρωσε ο Dino, το παιχνίδι είχε παρουσιαστεί στο Pixel, και αν θυμάμαι καλά, οι εικόνες ήταν απο την CBM έκδοση.

Σε Amiga/ST δεν έτυχε να το παίξω, αλλά φαντάζομαι θα είναι αρκετά πιό κοντά στην arcade έκδοση - ειδικά στον "οπτικοακουστικό" τομέα.

Τιμητικά, θα το τελειώσω για μία ακόμα φορά στον amstrad - for old times' sake, που λένε !! :D
 
Τα γραφικά είναι πολύ χειρότερα σε C64 απο το CPC και το game ελαφρώς unplayable.

Εγώ ακόμα παίζω καμιά φορά Oper. Wolf στο PSP μου σε Spectrum emulator.
 
Operation Wolf και 3D γραφικά με free look, δεν ταιριάζουν στην ίδια πρόταση...
 
Το δοκίμασα και δεν θυμίζει το Operation Wolf. Είναι ένα απλό shooting παιχνίδι για tablets.
 
Αλλη μια τραγικη προσπαθεια που προσπαθουν να καπηλευτουν το ονομα ενος κλασικου παιχνιδιου μπας και κανουν καποιες ικανοποιητικες γιαυτους πωλησεις.Με μια λεξη αισχος:banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Παντως απ οτι ειδα στο βιντεο καταφεραν και το εκαναν οσο χειροτερο γινοταν σε ολους τομεις απο το αυθεντικο operation wolf του 1987

Δεν σημαινει οτι αν βαλεις αυτα τα 3d γραφικα και αυτο το ειδος gameplay και εναν τιτλο operation wolf οτι εχεις ενα πιο συγχρονο operation wolf

Ετσι οπως εξελισσεται το gaming και βλεπεις τετοις σαχλαμαρες εν ετη 2023 περισσοτερο σου ερχεται να γελασεις με αυτο παρα να παιξεις :fafoutis::fafoutis::fafoutis:
 
Συμπτωματικά πρόσφατα ασχολήθηκα μαζί του στα 4 γνωστά φορμά της εποχής (amiga, cpc, c64, zx spectrum) και επιβεβαίωσα ότι η καλύτερη 8μπιτη εκδοση ήταν στον 6128!
 
Όντως στον 6128 είναι πάρα καλή η έκδοση του παιχνιδιού. Μου άρεσε στον 6128 περισσότερο και από την Amiga 500.
 
Πριν 15 - 20 χρόνια μιλούσα με κάποιους στο Ίντερνετ και ήταν ένα μικρό παιδί, μαθητής Λυκείου, που ήθελε να του προτείνουμε κάποιο πολεμικό παιχνίδι να παίξει, οπότε του στέλνω link με το Operation Wolf... μετά από σιωπή κάποιων δευτερολέπτων, ακούγεται ένα αγανακτησμένο: «ΤΙ ΕΙΝ' ΑΥΤΟ ΡΕ ΜΠΑΡΜΠΑ!»

Operation Wolf είχα παίξει κυρίως στην Amiga και 2-3 φορές στα ηλεκτρονικά. Σε CPC το είχα δει σε πράσινη οθόνη στον Amstrad κάτι φίλων, οπότε δεν είδα τα ωραία χρώματα. Την έκδοση για Commodore την είχα παίξει 1-2 φορές κι απ' ό,τι θυμάμαι, μου άρεσε.

Για το καινούριο, χωρίς να το έχω δει, με κάλυψαν τα σχόλια όσων το δοκίμασαν... άσε να μην το δω καλύτερα! :)
 
Πίσω
Μπλουζα