Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.322
- Αντιδράσεις
- 521
Out Run (1988)
Κάποια παλιά παιχνίδια τα οποία λόγω του ότι δεν τα προχωρήσαμε όσα θα θέλαμε, έχουν μείνει «απωθημένα» και ζητούν επιτακτικά μετά από χρόνια να ασχοληθούμε και πάλι μαζί τους. Σαν στοίχειωμα.
Αυτός είναι και ο λόγος που γράφω και το παρόν review. Για να ελευθερώσω σε ακόμη ένα παιχνίδι τους δαίμονες της περιέργειας και της πληρότητας. Ποιο όμως είναι αυτό το παιχνίδι με το όνομα Out Run;
To 1988 η US Gold μετέφερε το φημισμένο τίτλο της Sega από την (ομολογουμένως εντυπωσιακότατη) καμπίνα των coin-ops στα home micros. Ένα racing game θρύλος για όλους τους σοβαρούς gamers.
Πάτησέ το...
...Μας ζητά η κοπέλα που κάθεται στη θέση του συνοδηγού κι άλλο που δε θέλουμε εμείς ώστε να αξιοποιήσουμε όλη την ιπποδύναμη της κόκκινης cabrio Ferrari Testarossa την οποία έχουμε την τύχη να οδηγούμε.
Όπως λοιπόν αναφέρθηκε, το Out Run είναι ένα racing game όπου ο οδηγός (εμείς δηλαδή) θα προσπαθήσει να διασχίσει όσο το δυνατόν ταχύτερα τις πίστες μέσα στα στενά χρονικά περιθώρια που μας δίνονται.
Έχουμε περίπου 60 με 70 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσουμε κάθε διαδρομή ανάλογα και με το χρόνο που έχουμε τερματίσει την προηγούμενη
Κι επειδή τίποτα δε συγκρίνεται με το να οδηγείς ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο ύπαιθρο συνοδεία μιας καλής μουσικής, στην εισαγωγή του παιχνιδιού μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε έναν από τους 2 ραδιοφωνικούς σταθμούς της αρεσκείας μας (80,3 Splash Wave και 69,2 Magical Sound Shower). Υπάρχει και η δυνατότητα να επιλέξουμε να ακούγονται μόνο τα ηχητικά εφέ αλλά προσωπικά δε θα το συνιστούσα μιας κι εκτός από ελάχιστα είναι και μέτρια. Τα μουσικά θέματα όμως των 2 προηγούμενων σταθμών είναι πραγματικά υπέροχα προκαλώντας το ηχητικό chip του Commodore 64 να δείξει τα δόντια του. Στον τομέα αυτό έγινε πραγματικά πολύ καλή δουλειά.
Στη στροφή θα δοκιμαστεί το αυτοκίνητο αλλά και οι ικανότητες του οδηγού.
Το αυτοκίνητό μας έχει τελική ταχύτητα 294 km/h και διαθέτει δύο ταχύτητες. Καλό θα είναι να αλλάζουμε από την πρώτη στη δεύτερη κοντά στα 150 km/h αλλά και να κατεβάζουμε γρήγορα όταν βλέπουμε πως οδεύουμε προς σύγκρουση με άλλο όχημα ή με κάποιο φυσικό εμπόδιο. Ιδιαίτερα στις απότομες στροφές όπου οι καπνοί στα λάστιχα μας προειδοποιούν πως χάνουμε την πρόσφυση με το οδόστρωμα, θα πρέπει να κατεβάσουμε ταχύτητα για χρόνο όχι περισσότερο από αυτόν που απαιτείται ώστε να κρατηθούμε εντός δρόμου. Υπέρβαση του απαραίτητου χρόνου θα μας οδηγήσει στο να χάσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα
Θα πρέπει να διασχίσουμε συνολικά 5 πίστες που περιλαμβάνουν κοιλάδες, ερήμους και άλλα τοπία οδηγώντας σε δρόμους με 3 λωρίδες στις οποίες άλλα αυτοκίνητα όπως Volkswagen Beetle, Porsche 911, BMW 325i Cabrio E30, θα προσπαθήσουν να μας ανακόψουν την προσπάθεια να τερματίσουμε εγκαίρως.
Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις προσπεράσεις μας καθώς οποιαδήποτε σύγκρουση με κάποιο από τα παραπάνω οχήματα θα ελαττώσει κατά πολύ την ταχύτητά μας.
Ένα από τα πιο διασκεδαστικά σημεία του παιχνιδιού είναι η (δυσάρεστη κατά τα λοιπά) στιγμή στην οποία συγκρουόμαστε με κάποιο εμπόδιο και το αυτοκίνητό μας ακινητοποιείται. Τότε μπαίνει σε λειτουργία η... γυναικεία γκρίνια με τη συνοδηγό να στρέφεται προς το μέρος μας και να χειρονομεί. Το ίδιο και χειρότερο σκηνικό θα γίνει αν χτυπήσουμε με μεγάλη ταχύτητα κάποιο εμπόδιο και προκαλέσει την ανατροπή του αυτοκινήτου μας.
Μα πως ξεφύτρωσαν οι βράχοι από το έδαφος;
Χμ... δε νομίζω να θέλει να κοντραριστεί μαζί μας ο σκαραβαίος.
Είναι απαραίτητο να μάθουμε κάθε στροφή αλλά και το μήκος τους σε κάθε πίστα ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι α) για το πόσο γρήγορα, β) σε ποιο σημείο θα κόψουμε το τιμόνι δεξιά ή αριστερά και γ) με ποια ταχύτητα θα μπούμε σε αυτές. Με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα διατηρώντας την ταχύτητά μας σε υψηλά επίπεδα. Προσοχή όμως μεγάλη χρειάζεται στις προσπεράσεις πάνω στις στροφές. Είναι προτιμότερο να κατεβάσουμε για ένα δευτερόλεπτο την ταχύτητά μας παρά να συγκρουστούμε με κάποιο άλλο όχημα πάνω στη στροφή.
Στο πάνω μέρος της οθόνης φαίνεται το score μας, ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας για να ολοκληρώσουμε την πίστα καθώς κι ένα χρονόμετρο το οποίο μετρά το χρόνο μέχρι η Ferrari μας να φθάσει στο σημείο τερματισμού το οποίο αποτελεί και την αφετηρία της επόμενης πίστας.
Στο κάτω μέρος της οθόνης δίνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου μας, ποια ταχύτητα χρησιμοποιούμε (1η ή 2η) αλλά και ο αριθμός της πίστας στην οποία βρισκόμαστε.
Ένα φιλί σίγουρα μας άξιζε τελικά...
Το γνωστότερο ίσως racing game στην ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών συνέχισε το δικό του θρύλο στα home micros. Οι συνέχειες άλλωστε του πρώτου μέρους του Out Run το μαρτυρούν με τον καλύτερο τρόπο.
Τα γραφικά στον Commodore 64 είναι σχετικά καλά με το μουσικό θέμα του παιχνιδιού να υπερκαλύπτει τις όποιες ατέλειες υπάρχουν στον τομέα αυτό.
Η κίνηση είναι ως συνήθως πολύ καλή και προσθέτει πολλά στο game play του παιχνιδιού.
Ένα από τα ελάχιστα αρνητικά του Out Run αποτελεί το ότι είναι μικρό σε διάρκεια, με αποτέλεσμα να μην απαιτούνται πάνω από 7-10 λεπτά για να το τερματίσει κανείς.
Τέλος, η δυσκολία του κυμαίνεται σε κανονικά επίπεδα (το θυμόμουν πιο δύσκολο) ενώ αν απομνημονεύσει κανείς την αρχιτεκτονική των πιστών δε θα έχει κανένα πρόβλημα να φθάσει στο τέλος του αφιερώνοντας λίγο χρόνο παραπάνω.
Γενικά η Sega με το Out Run αναγνωρίσθηκε ως μια από τις καλύτερες εταιρείες παραγωγής racing games και ώθησε πολλούς gamers στο να γίνουν οι φανατικοί του είδους. Δοκιμάστε το οπωσδήποτε αν δεν το έχετε κάνει ήδη.
Το παρόν review αποτελεί αναδημοσίευση από το περιοδικό Phoenix # 5.