Out Run

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Out Run (1988)

attachment.php






Κάποια παλιά παιχνίδια τα οποία λόγω του ότι δεν τα προχωρήσαμε όσα θα θέλαμε, έχουν μείνει «απωθημένα» και ζητούν επιτακτικά μετά από χρόνια να ασχοληθούμε και πάλι μαζί τους. Σαν στοίχειωμα.

Αυτός είναι και ο λόγος που γράφω και το παρόν review. Για να ελευθερώσω σε ακόμη ένα παιχνίδι τους δαίμονες της περιέργειας και της πληρότητας. Ποιο όμως είναι αυτό το παιχνίδι με το όνομα Out Run;

To 1988 η US Gold μετέφερε το φημισμένο τίτλο της Sega από την (ομολογουμένως εντυπωσιακότατη) καμπίνα των coin-ops στα home micros. Ένα racing game θρύλος για όλους τους σοβαρούς gamers.

attachment.php




Πάτησέ το...

...Μας ζητά η κοπέλα που κάθεται στη θέση του συνοδηγού κι άλλο που δε θέλουμε εμείς ώστε να αξιοποιήσουμε όλη την ιπποδύναμη της κόκκινης cabrio Ferrari Testarossa την οποία έχουμε την τύχη να οδηγούμε.

Όπως λοιπόν αναφέρθηκε, το Out Run είναι ένα racing game όπου ο οδηγός (εμείς δηλαδή) θα προσπαθήσει να διασχίσει όσο το δυνατόν ταχύτερα τις πίστες μέσα στα στενά χρονικά περιθώρια που μας δίνονται.

Έχουμε περίπου 60 με 70 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσουμε κάθε διαδρομή ανάλογα και με το χρόνο που έχουμε τερματίσει την προηγούμενη

Κι επειδή τίποτα δε συγκρίνεται με το να οδηγείς ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο ύπαιθρο συνοδεία μιας καλής μουσικής, στην εισαγωγή του παιχνιδιού μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε έναν από τους 2 ραδιοφωνικούς σταθμούς της αρεσκείας μας (80,3 Splash Wave και 69,2 Magical Sound Shower). Υπάρχει και η δυνατότητα να επιλέξουμε να ακούγονται μόνο τα ηχητικά εφέ αλλά προσωπικά δε θα το συνιστούσα μιας κι εκτός από ελάχιστα είναι και μέτρια. Τα μουσικά θέματα όμως των 2 προηγούμενων σταθμών είναι πραγματικά υπέροχα προκαλώντας το ηχητικό chip του Commodore 64 να δείξει τα δόντια του. Στον τομέα αυτό έγινε πραγματικά πολύ καλή δουλειά.

attachment.php
Προς την αφετηρία.

attachment.php


Στη στροφή θα δοκιμαστεί το αυτοκίνητο αλλά και οι ικανότητες του οδηγού.





Το αυτοκίνητό μας έχει τελική ταχύτητα 294 km/h και διαθέτει δύο ταχύτητες. Καλό θα είναι να αλλάζουμε από την πρώτη στη δεύτερη κοντά στα 150 km/h αλλά και να κατεβάζουμε γρήγορα όταν βλέπουμε πως οδεύουμε προς σύγκρουση με άλλο όχημα ή με κάποιο φυσικό εμπόδιο. Ιδιαίτερα στις απότομες στροφές όπου οι καπνοί στα λάστιχα μας προειδοποιούν πως χάνουμε την πρόσφυση με το οδόστρωμα, θα πρέπει να κατεβάσουμε ταχύτητα για χρόνο όχι περισσότερο από αυτόν που απαιτείται ώστε να κρατηθούμε εντός δρόμου. Υπέρβαση του απαραίτητου χρόνου θα μας οδηγήσει στο να χάσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα

Θα πρέπει να διασχίσουμε συνολικά 5 πίστες που περιλαμβάνουν κοιλάδες, ερήμους και άλλα τοπία οδηγώντας σε δρόμους με 3 λωρίδες στις οποίες άλλα αυτοκίνητα όπως Volkswagen Beetle, Porsche 911, BMW 325i Cabrio E30, θα προσπαθήσουν να μας ανακόψουν την προσπάθεια να τερματίσουμε εγκαίρως.

Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις προσπεράσεις μας καθώς οποιαδήποτε σύγκρουση με κάποιο από τα παραπάνω οχήματα θα ελαττώσει κατά πολύ την ταχύτητά μας.

attachment.php
Έχοντας πιάσει σχεδόν την τελική ταχύτητα της Ferrari.





Ένα από τα πιο διασκεδαστικά σημεία του παιχνιδιού είναι η (δυσάρεστη κατά τα λοιπά) στιγμή στην οποία συγκρουόμαστε με κάποιο εμπόδιο και το αυτοκίνητό μας ακινητοποιείται. Τότε μπαίνει σε λειτουργία η... γυναικεία γκρίνια με τη συνοδηγό να στρέφεται προς το μέρος μας και να χειρονομεί. Το ίδιο και χειρότερο σκηνικό θα γίνει αν χτυπήσουμε με μεγάλη ταχύτητα κάποιο εμπόδιο και προκαλέσει την ανατροπή του αυτοκινήτου μας.

attachment.php
Σου το είπα αγάπη μου, αυτό το αυτοκίνητο κυριολεκτικά πετάει.

attachment.php


Μα πως ξεφύτρωσαν οι βράχοι από το έδαφος;

attachment.php


Χμ... δε νομίζω να θέλει να κοντραριστεί μαζί μας ο σκαραβαίος.





Είναι απαραίτητο να μάθουμε κάθε στροφή αλλά και το μήκος τους σε κάθε πίστα ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι α) για το πόσο γρήγορα, β) σε ποιο σημείο θα κόψουμε το τιμόνι δεξιά ή αριστερά και γ) με ποια ταχύτητα θα μπούμε σε αυτές. Με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα διατηρώντας την ταχύτητά μας σε υψηλά επίπεδα. Προσοχή όμως μεγάλη χρειάζεται στις προσπεράσεις πάνω στις στροφές. Είναι προτιμότερο να κατεβάσουμε για ένα δευτερόλεπτο την ταχύτητά μας παρά να συγκρουστούμε με κάποιο άλλο όχημα πάνω στη στροφή.

Στο πάνω μέρος της οθόνης φαίνεται το score μας, ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας για να ολοκληρώσουμε την πίστα καθώς κι ένα χρονόμετρο το οποίο μετρά το χρόνο μέχρι η Ferrari μας να φθάσει στο σημείο τερματισμού το οποίο αποτελεί και την αφετηρία της επόμενης πίστας.

Στο κάτω μέρος της οθόνης δίνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου μας, ποια ταχύτητα χρησιμοποιούμε (1η ή 2η) αλλά και ο αριθμός της πίστας στην οποία βρισκόμαστε.

attachment.php


Ένα φιλί σίγουρα μας άξιζε τελικά...





Το γνωστότερο ίσως racing game στην ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών συνέχισε το δικό του θρύλο στα home micros. Οι συνέχειες άλλωστε του πρώτου μέρους του Out Run το μαρτυρούν με τον καλύτερο τρόπο.

Τα γραφικά στον Commodore 64 είναι σχετικά καλά με το μουσικό θέμα του παιχνιδιού να υπερκαλύπτει τις όποιες ατέλειες υπάρχουν στον τομέα αυτό.

Η κίνηση είναι ως συνήθως πολύ καλή και προσθέτει πολλά στο game play του παιχνιδιού.

Ένα από τα ελάχιστα αρνητικά του Out Run αποτελεί το ότι είναι μικρό σε διάρκεια, με αποτέλεσμα να μην απαιτούνται πάνω από 7-10 λεπτά για να το τερματίσει κανείς.

Τέλος, η δυσκολία του κυμαίνεται σε κανονικά επίπεδα (το θυμόμουν πιο δύσκολο) ενώ αν απομνημονεύσει κανείς την αρχιτεκτονική των πιστών δε θα έχει κανένα πρόβλημα να φθάσει στο τέλος του αφιερώνοντας λίγο χρόνο παραπάνω.

Γενικά η Sega με το Out Run αναγνωρίσθηκε ως μια από τις καλύτερες εταιρείες παραγωγής racing games και ώθησε πολλούς gamers στο να γίνουν οι φανατικοί του είδους. Δοκιμάστε το οπωσδήποτε αν δεν το έχετε κάνει ήδη.


Το παρόν review αποτελεί αναδημοσίευση από το περιοδικό Phoenix # 5.
 
Respect!!!! :bow: Απιστευτες ωρες και αντιστοιχως ατελειωτο ριξιμο μεταλου μπας και παμε λιγο παραπερα..Ειναι απο τα παιχνιδια που με το που εβαλα για πρωτη το MAME φορτωσα με την πρωτη.Απο τα παιχνιδια που οσα χρονια και να περασουν παντα θα εχω λιγο χρονο για ενα παιχνιδι.Να σαι καλα Alucard!!!
 
Ενα απο τα πλέον αγαπημένα racing games απο τα arcades, μεταφέρεται στους home micros. Aυτά είναι τα καλά νέα. Τα άσχημα είναι ότι η μεταφορά δεν είναι και η καλύτερη. Στον amstrad το παιχνίδι δεν με ενθουσίασε (το αντίθετο θα έλεγα), αν και αποτελεί θετικό παράγοντα το γεγονός ότι το αυθεντικό πακέτο συνοδευόταν -αν θυμάμαι καλά- και απο μία κασσέτα με τις (πραγματικά υπέροχες) μουσικές του παιχνιδιού.

Μπράβο και πάλι Alucard για το review. :)
 
Το παιχνίδι βλεπόταν μόνο σε c64... στα υπόλοιπα 8μπιτ ήταν μέτριο έως κακό! Στην αμίγκα ήταν απλά μέτριο!
 
Οπως και τα περισσότερα arcade conversions, ετσι και αυτό το είδα αρχικά στα arcades το 1988 και μάλιστα ζτου χουριό :p :p. Τιμόνι και γκάζι σε καμπίνα;;; Κατσε καλα! Χαμός για το ποιός θα πρωτοπαίξει! Δεν το είδα ποτέ μου σε κανένα home/pc σύστημα. Και η επόμενη φορά ηταν στο ΜΑΜΕ. Μπράβο Λιάκο!!! Ως συνήθως δηλαδή... :D

Πάντως το review δε θα με κανει να τολμήσω να το παίξω σε home. Δε θέλω να μου χαλάσει καθόλου η arcade γεφση :D .
 
Το έλιωσα στη φετινή Game On. Όπως και ο Maddog που ήταν και πολύ καλός! :D
 
Wally είπε:
To conversion στα 8/16bit που εκτιμησα περισοτερο ηταν αυτο στο PC Engine
http://www.youtube.com/watch?v=qZ7mCn9p5XE
Επιτρεψε μου να διαφωνησω και να θεωρησω καλυτερη μεταφορα την εκδοση του Megadrive/Genesis (βεβαια την εχω παιξει μονο σε emu ), η μεταφορα του Outrun στο PC Engine θεωρω οτι ειναι η δευτερη καλυτερη παντως στα 8/16bit .

Οσων αφορα την εκδοση του Outrun σε C64 πρωτοπαιξα την εκδοση για κασσετα που ειχε αν θυμαμαι καλα 5 συνδιασμους διαδρομων (3 στη μια πλευρα 2στην αλλη) και αναλογα ποιο συνδιασμο ηθελες ξεκινουσες το φορτωμα του κασσετοφωνου απο το αναλογο σημειο .

Ηπηρχε μες στο πακετο και η αναλογη audio κασσετα με την μουσικη του παιχνιδιου.

Δεν ξερω αν ηταν η καλυτερη μεταφορα σε 8bit παντως προσωπικα την θεωρω πολυ πολυ μετρια απο αποψης gameplay και απλα εως και ικανοποιητικη απο αποψη γραφικων ,ενω ηχητικα οσων αφορα τα sound effects μετριοτατο βεβαια οσων αφορα την μουσικη ,το λατρεψα .

Ειδικα οσων αφορα το gameplay ωρες ,ωρες ειναι απογοητευτικο και νομιζεις οτι παιζεις racing σε handheld οτι τα αυτοκινητα ερχονται προς εσενα και εσυ πρεπει να κινηθεις δεξια αριστερα την καταλληλη στιγμη για να περασεις αναμεσα τους ....

Το Outrun σαν παιχνιδι ηταν αρκετα ευκολο .

Και εγω ακομη που ειμαι γενικα μετριος παιχτης οσων αφορα τα ηλεκτρονικα το τελειωσα το πρωτο απογευμα που ασχοληθηκα μαζι του κουφαινωντας τους αλλους 3 παροντες αλλα ....

αλλα αυτο οφειλονταν και σε ενα glitch-bug του παιχνιδιου που btw δεν εχω δει αναφερεται αλλου.

Καποιες ελαχιστες φορες πηγαινοντας απο την μια στην αλλη "πηδουσε"/προσπερνουσε μια πιστα και εφτανε να ολοκληρωσεις 4 αντι για 5 διαδρομες εντος του δεδομενου χρονικου οριου .

Φυσικα οι υπολοιποι παροντες στον 1ο μου τερματισμο δεν το πηραν χαμπαρι (και οπως καταλαβαινετε τους αφησα στην αγνοια τους)

Ετυχε να ξαναπεσω αλλες 2-3 φορες στο ιδιο bug ,μαλιστα προσπαθησα τοτε να βρω τροπο να το κανω να επαναληφθει τεχνητα-εκουσια αλλα δεν ...

Η αμερικανικη μεταφορα ειχε διαφορετικο sprite για το αμαξι μας οπως και για τους αντιπαλους μας.

[video=youtube;Z4F3IEcE5-E]



Για ακομη μια φορα kudoz το Alucard ,C64 master ..... (αντε και honoured μπαγασα ,βεβαια αν ειχες κανει τις reviews σε Speccy θα σουν ηδη :p )

Υ.Γ. Ολα αυτα απο μνημης οποτε αν κανω κανα λαθος ,blame it on alzheimer
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνω οτι η MD ειναι πληρεστερη ως εκδοση αλλα συνεχιζω να θεωρω το PC Engine Outrun port ως ενα μικρο θαυμα δεδομενου οτι η κονσολα ειχε ουσιαστικα 8bit CPU, 8KB RAM και ενα layer για background scrolling!
 
Wally είπε:
Συμφωνω οτι η MD ειναι πληρεστερη ως εκδοση αλλα συνεχιζω να θεωρω το PC Engine Outrun port ως ενα μικρο θαυμα δεδομενου οτι η κονσολα ειχε ουσιαστικα 8bit CPU, 8KB RAM και ενα layer για background scrolling!
Οντως για τα κυβικα του PC Engine εξαιρετικη η μεταφορα του Outrun.

Btw αναρρωτουμενος υποθετικα τι θα μπορουσε χτυπησει την ΜD απο τα 16bit ports????

Μια Χ68000 μεταφορα του Outrun γνωστο για ορισμενες εξαιρετικες μεταφορες arcades ...

Kανοντας μια μινι αναζητηση ,βρηκα κατι που δεν γνωριζα, οτι

X68000


  • Out Run (unreleased) (Hertz)
οπoυ (Hertz) η εταιρια που εκανε το port toy Outrun στο Megadrive/Genesis !!!!!
http://gdri.smspower.org/wiki/index.php/Company:Hertz
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
να συνεχισω λιγο off τοπικ

Tελικα οσων αφορα το τo unreleasd X68000 port

GDRI: Any games we're missing? [5]TS: There was a version of Out Run for the X68000 that was never announced. Management cancelled the project while it was still in development.
Προέλευση : http://gdri.smspower.org/wiki/index.php/Interview:Tsunetomo_Sugawara

Επισης photo απο ενα αγνωστο port του OUTRUN απο την DEMPA για το NEC PC-6001



 





This is a rare version of
OutRun by DEMPA.


There is very little info on this version out there, even the
box art seems impossible to find.


Special thanks to
Chris White at OutRun reassembler....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα