Pan-Drive ,GPS αλά ελληνικά στις αρχές των 90ς

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.409


Tο πρωτοποριακο -και λιγο παραδοξο σε σχεση και με το ποσο <<αναπτυγμενη>> στην πληροφορικη και αυτοκινητοβιομηχανια ειναι η Ελλαδα (***)- εγχειρημα της αναπτυξης ενος συστηματος GPS made in Greece

της Pan-Drive το γνωριζετε ???

Οι αναγνωστες των 4 Τροχων ασφαλως θα γνωριζουν περισσοτερα μια και το περιοδικο ειχε αναφερθει/παρουσιασει επανειλλημενα το εγχειρημα της PAN-DRIVE.

Το ελληνικό Pan-Drive

Λίγο πριν το τέλος Ιουλίου «δοκιμάσαμε» για μία ακόμη φορά το ελληνικής

προέλευσης σύστημα οδικών πληροφοριών και καθοδήγησης Pan-Drive (Π. Ράλλη

19, Αθήνα, 34.74.843, fax 34.74.691). Το σύστημα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο

βαθμό και βρίσκεται (ακόμα ;) λίγο πριν τη μαζική παραγωγή. Τις ημέρες που

κάναμε τη δοκιμή στο σύστημα υπήρχαν πληροφορίες για ολόκληρη την Αθήνα,

από Εκάλη μέχρι Δραπετσώνα και τη Λίμνη της Βουλιαγμένης, ενώ στις αρχές

Σεπτεμβρίου θα καλύπτει ολόκληρη την Αττική.

Υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία με 60 σταθερούς πομπούς για τη διόρθωση του

στίγματος, οι οποίοι σύντομα θα γίνουν 200, για να καλύψουν την Αττική.

Πληροφορίες δίνουν επίσης οι ρόδες του αυτοκινήτου, ενώ η πιο πρόσφατη

βελτίωση αφορά τη μεταφερσιμότητα του συστήματος (χωράει σε χαρτοφύλακα)

και τη σύνδεσή του με προσωπικό υπολογιστή για ρυθμίσεις, διαρκή ενημέρωση

ή σχεδιασμό διαδρομών (π.χ.) σε εταιρίες ραδιοταξί, διανομών κ.λπ.

H χρήση του είναι απλή και η αξία των πληροφοριών που παρέχει, μεγάλη.

Δίνει δυνατότητα σχεδιασμού μιας διαδρομής με διάφορα κριτήρια, όπως π.χ.

τη μικρότερη απόσταση ή και το λιγότερο χρόνο (με βάση κάποια στατιστικά

στοιχεία).

Αν οδηγείτε για περισσότερα από 10-15 χρόνια στο κέντρο της Αθήνας μπορεί

να σας είναι άχρηστο, μια και γνωρίζετε από εμπειρία κάθε στενάκι, οδό

διαφυγής, απαιτούμενους χρόνους κ.λπ. Αν όμως πρέπει καθημερινά να αλλάζετε

διαδρομές, ώρες, αποστάσεις ή πρέπει να καθοδηγείτε κάποιους άλλους, τότε

οι πληροφορίες του είναι ανεκτίμητες. Αν μάλιστα συνδεθεί και δυνατότητα

ενημέρωσης οδικών πληροφοριών (με RDS) τότε θα μπορεί να ενημερώνει για

μποτιλιάρισμα, ελεύθερες θέσεις πάρκινγκ, τυχόν έκτακτες κυκλοφοριακές

αλλαγές κ.λπ. Στην πράξη, συμπεριφέρεται σαν διακριτικός συνοδηγός,

υπενθυμίζοντας κάθε στιγμή (έγκαιρα) τη σωστή πορεία και τις επόμενες

αλλαγές κατεύθυνσης, μαζί με τις ονομασίες των δρόμων. Υπολογίζει ακόμη

χρόνο άφιξης, εναλλακτικές διαδρομές και ένα σωρό άλλες χρήσιμες

πληροφορίες, που φθάνουν μέχρι και την εύρεση στοιχείων για τους κατοίκους

συγκεκριμένης πολυκατοικίας (στοιχεία τηλεφωνικών καταλόγων) ή και

στοιχείων για πινακίδες αυτοκινήτων και τους ιδιοκτήτες τους. Πληροφορίες

που είναι «στην κόψη του ξυραφιού», ως προς τη νομιμότητα της επεξεργασίας

και της διάδοσής τους, αλλά πολύ χρήσιμες σε συγκεκριμένες κατηγορίες

επαγγελματιών. Μην ξεχνάτε άλλωστε, ότι αντίστοιχη πληροφόρηση έχουν μερικά

από τα νέα περιπολικά της Αστυνομίας, αλλά και αρκετοί άλλοι κρατικοί

λειτουργοί...

Το κόστος του, σήμερα, πλησιάζει το 1 εκατ. δρχ. για κάθε συσκευή, αλλά

όπως υπολογίζουν θα μειωθεί κάτω από τις 300.000 δρχ. μόλις ξεκινήσει η

μαζική παραγωγή του, στις αρχές του 1996.

Τελειώνοντας, θα θέλαμε να προσθέσουμε οτι, η PanDrive έχει ζητήσει, με

καταχωρήσεις στον ημερήσιο Τύπο, χρηματοδότες για να συνεχίσει το έργο της.

Μέχρι στιγμής έχει υπάρξει ενδιαφέρον τουλάχιστον από έναν._Γ.Μ.

http://www.4troxoi.gr/4tlibrary/arti...82&number=1827


Y.Γ. (***)

"και λιγο παραδοξο σε σχεση και με το ποσο <<αναπτυγμενη>> στην πληροφορικη και αυτοκινητοβιομηχανια ειναι η Ελλαδα "

(αρκει να δειτε σε ποιες αλλες χωρες εχουν γινει αντιστοιχες προσπαθειες)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τους εφαγε και αυτους η μαρμαγκα? Κριμα
 
4t Library / 1993 / Ιούνιος / Τεχνικά και άλλα

Έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Τα εκτεταμένα δίκτυα δημόσιων συγκοινωνιών που λειτουργούν στις

περισσότερες μεγαλουπόλεις του κόσμου δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσουν

ικανοποιητικά τις μεταφορικές ανάγκες όλων των πολιτών. Στην προσπάθεια

καλύτερης εξυπηρέτησης των μετακινούμενων με επιβατικά αυτοκίνητα η έρευνα

στρέφεται προς την ανάπτυξη «έξυπνων» συστημάτων, για την έγκαιρη ενημέρωση

των οδηγών. Ένα τέτοιο ερευνητικό πρόγραμμα, το QUARTET, στο οποίο

συμμετέχει και η Αθήνα, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα.

.......

QUARTET-APOLLON: ENA KOINOTIKO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ THN ΑΘΗΝΑ KAI TO ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Αυτός είναι ο στόχος του Ευρωπαϊκού προγράμματος QUARTET: η ανάπτυξη ενός

συστήματος έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης και καθοδήγησης των οδηγών. Το

όνομα του προγράμματος προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων που

σημαίνουν: Τετραμερής Προωθημένη Έρευνα στην Τηλεματική για το Περιβάλλον

και τις Μεταφορές. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 4 πόλεις της Ευρωπαϊκής

Κοινότητας, η Αθήνα, το Μπέρμπινγχαμ, το Τορίνο και η Στουτγάρδη. Στόχος

του είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος που θα

ενσωματώσει τις συμβατικές μεθόδους με προηγμένες εφαρμογές της τηλεματικής

σε ένα Ολοκληρωμένο Περιβάλλον Οδικών Μεταφορών. Το πρόγραμμα-πιλότος για

την Αθήνα ονομάζεται APOLLON και έχει στόχο να δοκιμάσει και να αξιολογήσει

τις στρατηγικές περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μέσω ελέγχου της

κυκλοφορίας των οχημάτων, εφαρμοζόμενες εγκαίρως πριν την εμφάνιση του

προβλήματος. Στο πρόγραμμα για την Αθήνα συμμετέχουν υπό τη μορφή

κοινοπραξίας οι εξής φορείς:

- Δήμος Αθηναίων

- Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο

- Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών

- INTPAKOM A.E.

- ΠΑΝ-ΝΤΡΑΪΒ A.E.

- Castle Rock Consultants (CRC)

- PLANET S.A.

και οι συνεργαζόμενες με αυτούς εταιρίες:

- ΙΝΤΡΑΣΟΦΤ A.E.

- SECURITE ET SIGNALISATION

- CAA

- TRENDS.

TO ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

Μετά από εκτεταμένες έρευνες οι ευρωπαίοι επιστήμονες κατέληξαν σε ένα

απλοποιημένο δισδιάστατο μαθηματικό μοντέλο που συνδέει τις κυκλοφοριακές

συνθήκες με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο το

μέγεθος των εκπομπών ρύπων ενός οχήματος είναι συνάρτηση της ταχύτητας του

οχήματος σε κάθε χρονική στιγμή και του γινομένου της ταχύτητας επί την

επιτάχυνση του οχήματος. Το μοντέλο αυτό είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο

για την πρόβλεψη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε συνάρτηση με τις συνθήκες

κυκλοφορίας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Αν ο υπολογιστής προβλέψει

επεισόδιο ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ελέγχου της

κυκλοφορίας. Τις συνθήκες της κυκλοφορίας ο υπολογιστής τις προβλέπει με

βάση τα πραγματικά δεδομένα της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής λαμβάνοντας

υπόψη και στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν για την προϊστορία των

κυκλοφοριακών συνθηκών στην υπό έλεγχο περιοχή.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το μαθηματικό

μοντέλο του υπολογιστή είναι, εκτός από τα στατιστικά στοιχεία προϊστορίας,

η συνεχής τροφοδοσία του υπολογιστή με δεδομένα σε πραγματική χρονική βάση.

Τα δεδομένα αυτά, εκτός από τις συνθήκες κυκλοφορίας, πρέπει να

περιλαμβάνουν και τα ατμοσφαιρικά δεδομένα της κάθε στιγμής, καθώς επίσης

και μετεωρολογικές προβλέψεις. Από τα αποτελέσματα του ηλεκτρονικού

υπολογιστή εξαρτάται ο τρόπος ρύθμισης της κυκλοφορίας. Πιο αναλυτικά ο

τρόπος λειτουργίας του προγράμματος APOLLON φαίνεται στην εικόνα 1.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ TOY ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ APOLLON

H συλλογή δεδομένων κυκλοφορίας προσφέρει στο σύστημα πλήρη πληροφόρηση

σχετικά με τον όγκο κυκλοφορίας σε εξαιρετικά λεπτομερή χρονική και τοπική

βάση. H συλλογή περιβαλλοντικών και μετεωρολογικών δεδομένων προσφέρει

συνεχείς πληροφορίες για τις επικρατούσες συνθήκες ρύπανσης και τις

μετεωρολογικές παραμέτρους που επηρεάζουν απευθείας τα επίπεδα συγκέντρωσης

ρύπων.

Στην κεντρική μονάδα (εικόνα 2) λαμβάνονται, επεξεργάζονται και

αποθηκεύονται τα δεδομένα, εφαρμόζονται οι μέθοδοι προβλέψεων (εικόνα 3),

υλοποιούνται οι στρατηγικές και γίνεται ο έλεγχος της μετάδοσης πληροφοριών

στα περιφερειακά μηχανήματα.

H ανακατανομή της κυκλοφορίας, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης ή

επεισοδίου ατμοσφαιρικής ρύπανσης υλοποιείται με τη χρήση δύο

συμπληρωματικών τεχνολογιών. H πρώτη είναι οι πινακίδες μεταβλητών

μηνυμάτων κατά μήκος του δρόμου (VMS -Variable Message Signs- εικόνα 4),

που δίνουν σε όλους τους οδηγούς πληροφορίες για την κυκλοφοριακή

στρατηγική που βρίσκεται σε εφαρμογή και τις εναλλακτικές διαδρομές που

μπορούν να ακολουθήσουν. H δεύτερη τεχνολογία αφορά τα αυτοκίνητα που έχουν

εγκατεστημένο σύστημα αυτόματης πλοήγησης με δέκτη λήψης πληροφοριών από

εξωτερικούς πομπούς. Σε αυτά τα αυτοκίνητα μεταδίδονται πληροφορίες που

αξιοποιούνται από το σύστημα πλοήγησης που τελικά επιλέγει την επιθυμητή

πορεία λαμβάνοντας υπόψη και την εφαρμοζόμενη κυκλοφοριακή στρατηγική. Για

τις ανάγκες του πιλοτικού προγράμματος APOLLON χρησιμοποιείται το

εξελιγμένο στην Ελλάδα σύστημα Pan Drive (εκόνα 5), στο οποίο οι 4T έχουν

αναφερθεί σε μεγάλη έκταση στο παρελθόν. Το σύστημα αυτό καθορίζει το

διάδρομο κίνησης του αυτοκινήτου ως μία αλληλουχία διασταυρώσεων.

Μέχρι τώρα αναφερθήκαμε στην πρώτη φάση του προγράμματος APOLLON που αφορά

τη στρατηγική ανακατανομής της κυκλοφορίας με βάση το επίπεδο της

ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τα κυκλοφοριακά δεδομένα. Σε δεύτερη φάση θα

δοκιμαστεί και μία άλλη στρατηγική που θα καθιερώνει περιβαλλοντικά

ελεγχόμενες περιοχές. H στρατηγική αυτή θα απαγορεύει την είσοδο μη φιλικών

προς το περιβάλλον οχημάτων στην ελεγχόμενη περιοχή. Αυτό θα επιτυγχάνεται

με τη χρήση διατάξεων επικοινωνίας οχήματος και συσκευών κατά μήκος του

δρόμου (RVC - Roadside Vehicle Communication), που εξασφαλίζουν τον

εντοπισμό του ανεπιθύμητου οχήματος από πομποδέκτες τοποθετημένους στα όρια

της ελεγχόμενης περιοχής. Ένα ειδικό σήμα θα μεταδίδεται μέσα στο όχημα και

θα ειδοποιεί τον οδηγό του, στον οποίο θα προτείνεται αλλαγή διαδρομής με

κάποια από τις μεθόδους που περιγράψαμε στην προηγούμενη φάση.

Σπονδυλική στήλη του όλου συστήματος αποτελεί το δίκτυο τηλεπικοινωνιών που

το υποστηρίζει. Συνδέει την κεντρική μονάδα επεξεργασίας και τα

υποσυστήματα με ενσύρματες και ασύρματες γραμμές μεταφοράς δεδομένων με

χρήση κατάλληλου λογισμικού και κωδικών μετάδοσης.

H ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΧΕΤΑΙ O ΟΔΗΓΟΣ

Ένα από τα προβλήματα που απασχολεί τους ερευνητές που συμμετέχουν στο

πρόγραμμα είναι η φύση των μηνυμάτων που θα δέχονται οι οδηγοί και ο τρόπος

που οι τελευταίοι θα αντιδρούν σε αυτά.

Οι οδηγίες αλλαγής διαδρομής που θα δίνονται μέσω των πινακίδων VMS δεν

μπορούν παρά να έχουν γενικό χαρακτήρα και να αναφέρονται στην κατεύθυνση

(π.χ. βοριάς, νότος κλπ.), την περιοχή (π.χ. κέντρο, ονόματα συνοικιών

κλπ.) ή το πολύ ονόματα κεντρικών αρτηριών. Τόσο συμπυκνωμένες πληροφορίες

δεν θα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν παρά μόνον όσοι έχουν πολύ καλή γνώση

της γεωγραφίας της περιοχής και μπορούν να αναγνωρίσουν γρήγορα ποια

διαδρομή τους υποδεικνύεται. Με άλλα λόγια, οι πινακίδες VMS απευθύνονται

στους κατοίκους της πόλης ή στους τακτικούς χρήστες του οδικού της δικτύου.

Αυτοί είναι και οι πιο δύσκολοι «πελάτες» του συστήματος αφού, με τη γνώση

του οδικού δικτύου στο οποίο κινούνται, θα μπορούν να αξιολογούν την

ποιότητα και την αξιοπιστία των οδηγιών που τους δίνονται και η συμμόρφωσή

τους προς αυτές θα είναι συνάρτηση των συμπερασμάτων τους. Γι? αυτό

χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην ακρίβεια και την αξιοπιστία αυτών των

μηνυμάτων. Αντίθετα οι οδηγίες μέσω συστημάτων αυτόματης πλοήγησης μπορούν

να είναι χαμηλότερου επιπέδου (π.χ. οδηγίες του τύπου «στρίψε δεξιά» κλπ.)

και μπορούν να απευθύνονται και σε οδηγούς που δεν γνωρίζουν τόσο καλά την

περιοχή στην οποία κινούνται.

Μία άλλη διαφορά της επίδρασης των πινακίδων VMS από τα συστήματα πλοήγησης

είναι ότι την πινακίδα ο οδηγός την βλέπει στα όρια της ελεγχόμενης

περιοχής και σε εκείνο το σημείο επαναπροσδιορίζει το δρομολόγιό του

σύμφωνα με τις γενικές κατευθύνσεις που του δίνει η πινακίδα. Όμως με το

σύστημα πλοήγησης η ροή οδηγιών προς τον οδηγό είναι συνεχής και έτσι

επιτυγχάνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η τήρηση του βέλτιστου, σύμφωνα με το

σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας, δρομολογίου.

Το βέλτιστο αυτό δρομολόγιο πρέπει, σύμφωνα πάντα με τους ερευνητές, να

είναι αποτέλεσμα συμβιβασμού ανάμεσα στο συμφέρον του κοινωνικού συνόλου

(λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ατμοσφαιρική ρύπανση) και του ατομικού

συμφέροντος του κάθε οδηγού (μικρότερη απόσταση και κόστος μετακίνησης),

αλλιώς το πιο πιθανό είναι οι οδηγοί να μην ακολουθούν τις οδηγίες που τους

δίνονται.

Όλα δείχνουν πως η εποχή που η οδήγηση των αυτοκινήτων στις πόλεις θα

θυμίζει τον τρόπο πλοήγησης των αεροπλάνων, που πετούν με πιστή εφαρμογή

των οδηγιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας δεν είναι μακριά. Όταν θα

έρθει εκείνη η εποχή, η αναβάθμιση του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε είναι

θέμα της κοινωνικής ευαισθησίας του καθενός από εμάς._Π.Σ.

Εικόνα 1: H αρχή λειτουργίας του προγράμματος APOLLON.

Εικόνα 2: H αίθουσα ελέγχου της κεντρικής μονάδας του συστήματος.

Εικόνα 3: Γραφική απεικόνιση των εκτιμώμενων επιπέδων ατμοσφαιρικής

ρύπανσης.

Εικόνα 4: Πληροφόρηση στο δρόμο με πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων (VMS).

Εικόνα 5: Το σύστημα αυτόματης πλοήγησης Pan Drive.
>>> http://www.4troxoi.gr/4tlibrary/article.php?year=1993&month=6&issue=100&cat=%CE%A4%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1&number=2734
 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
:thanx2: Nemo! Μια ακόμα πληροφορία για το Pan-Drive και τη Volvo:



πηγή

PD-Volvo.jpg
 
ERGON A.E. (Του Γιώργου Χριστογιαννάκη)
H ελληνική τεχνολογία στα μηχανήματα παραγωγής

Στις κατά καιρούς περιηγήσεις μας σε εταιρίες υψηλής

τεχνολογίας στην Ελλάδα, σπάνιες ήταν οι φορές που τα

παραγόμενα προϊόντα αφορούσαν τον τομέα παραγωγής. H επίσκεψη

στην ERGON A.E., ανέτρεψε αυτήν την εικόνα με τον πιό

εντυπωσιακό τρόπο, καθώς η εταιρία αναπτύσσει με δική της

τεχνολογία, παράγει και εξάγει σε όλο τον κόσμο μηχανήματα

συρματουργίας!

Ήταν μόλις το 1984, όταν τρεις ανήσυχοι άνθρωποι με επικεφαλής

τον Π. Αναγνωστόπουλο, ίδρυσαν την εταιρία ERGON με αρχικό

κεφάλαιο 500.000 δρχ. Το αρχικό αντικείμενο αφορούσε φορητά

συστήματα κάμψης και κοπής σύρματος, πάνω σε ιδέες του Π.

Αναγνωστόπουλου. Σύντομα τα μηχανήματα της εταιρίας έγιναν

γνωστά στο χώρο των οικοδομών. Ωστόσο το ανήσυχο πνεύμα των

ανθρώπων της, δεν ακολούθησε την ελληνική πεπατημένη. Με

εμπιστοσύνη στα προϊόντα, αλλά και στις ικανότητες τους, οι

άνθρωποι της ERGON προχώρησαν αμέσως σε _εξωστρεφείς_ λύσεις.

Ακόμα και αν κάποτε χρειάστηκε να μην εισπράξουν τους μισθούς

τους γιά να συμμετάσχουν σε μία έκθεση του εξωτερικού! Αυτό

αποδείχθηκε και το σημείο καμπής της εταιρίας. Στη

συγκεκριμένη έκθεση πήραν παραγγελίες γιά δέκα μηχανήματα, που

ήταν και η αφορμή της εντυπωσιακής πορείας της εταιρίας μέχρι

σήμερα.

Σήμερα η εταιρία ERGON A.E. αναπτύσσει και παράγει μηχανήματα

ελεγχόμενα από υπολογιστές, που καλύπτουν τις ανάγκες μιάς

μεγάλης γκάμας βιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στους τομείς

της οικοδομικής, της συρματουργίας, της αυτοκινητοβιομηχανίας,

της στρωματοποιίας, των ηλεκτρικών συσκευών και άλλων.

Απασχολεί συνολικά 150 άτομα, το 40% από τους οποίους είναι

πτυχιούχοι διαφόρων σχολών, ενώ οι πωλήσεις της έχουν

ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο δραχμές.

Ήδη κατέχει την 3η θέση στην παγκόσμια αγορά των μηχανημάτων

συρματουργίας καλύπτοντας ποσοστό 15%. O μέσος ετήσιος ρυθμός

ανάπτυξης υπερβαίναι το 50%. Το 97% της παραγωγής κατευθύνεται

σε εξαγωγές σε διάφορες χώρες μεταξύ των οποίων οι Ηνωμένες

Πολιτείες, η Γερμανία και η Ιαπωνία. H εταιρία έχει ιδρύσει

πέντε θυγατρικές στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ισπανία, την

Ιταλία, την Ιαπωνία και τη Γερμανία όπου και διαθέτει δύο

εργοστάσια. Γιά την παραγωγή των προϊόντων της

χρησιμοποιούνται 45 υποκατασκευαστές στην Ελλάδα και το

εξωτερικό. Διαθέτει αποκλειστικά δική της τεχνολογία που

προέρχεται από ένα ιδιαίτερα δραστήριο τμήμα Έρευνας και

Ανάπτυξης που απορροφά το 20% των ετησίων εσόδων και απασχολεί

το ένα τέταρτο του προσωπικού, ενώ συμμετέχει σε μιά σειρά από

εθνικά και κοινοτικά ερευνητικά προγράμματα. Το τμήμα αυτό

είναι εξοπλισμένο, εκτός των άλλων και με σύστημα σχεδιασμού

με τη βοήθεια υπολογιστών.

H ποικιλία των μηχανημάτων που παράγει η εταιρία ξεπερνά τους

70 τύπους. Συγκεκριμένα παράγει μηχανήματα διαμόρφωσης

σύρματος, ευθυγράμμισης και κοπής χονδροσύρματος, παραγωγής

οικοδομικού πλέγματος και κάμψης πλαισίων για τη

στρωματοποιία. Το πιό πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το μοντέλο

GONIA 16SE SPIRAL, που προορίζεται γιά διαμόρφωση σε τρεις

διαστάσεις, πολυπλόκων μορφών σπιράλ από χάλυβα γιά κατασκευή

κτιρίων από οπλισμένο σκυρόδεμμα. Το μηχάνημα αυτό μπορεί να

επεξεργάζεται υλικό τετραπλάσιας σκληρότητας από άλλα

μηχανήματα και αποτελεί παγκόσμια πρωτοπορία στον τομέα του.

Ήδη η γνωστή Ιαπωνική εταιρία KAWASAKI STEEL αγόρασε δύο

τέτοια μηχανήματα από την ERGON, ενώ γενικότερο είναι το

ενδιαφέρον της Ιαπωνικής αγοράς.

Εκτός όμως από τα μηχανήματα συρματουργίας, η εταιρία μέσω της

θυγατρικής της PANDRIVE, ασχολείται και με την ανάπτυξη ενός

συστήματος πλοήγησης οχημάτων που ήδη βρίσκεται στα τελευταία

στάδια των δοκιμών. Το σύστημα τοποθετείται στο ταμπλό του

αυτοκινήτου και χρησιμοποιώντας ακουστικές και οπτικές εντολές

καθοδηγεί τον οδηγό με απόλυτη ακρίβεια στον προορισμό του.

Ακόμα το PANDRIVE παρέχει στον οδηγό ένα ευρύ φάσμα στοιχείων,

όπως τουριστικές πληροφορίες γιά αρχαιολογικούς χώρους,

ξενοδοχεία, θέατρα κ.λπ. καθώς και πρώτης ανάγκης για

νοσοκομεία, αστυνομικά τμήματα, φαρμακεία, σταθμούς πώλησης

καυσίμων κ.α.

Ήδη η εταιρία βρίσκεται στο στάδιο μεταφοράς όλου του χάρτη

της Αττικής σε ψηφιακή μορφή στη μνήμη της συσκευής. Αργότερα

θα ακολουθήσει και η υπόλοιπη Ελλάδα. Το σύστημα αναμένεται να

διατεθεί στην αγορά σύντομα παρέχοντας σημαντικά πλεονεκτήματα

έναντι των συστημάτων που κυκλοφορούν ήδη στη Δυτ. Ευρώπη. Το

επόμενο βήμα θα είναι η διάθεση του συστήματος στις αγορές

αυτές.

Όμως οι προσπάθειες για βελτίωση των προϊόντων και ανάπτυξη

νέων δεν σταματάει εδώ. Το πιό εντυπωσιακό υπό ανάπτυξη

προϊόν, αφορά μία νέα μέθοδο αποκομιδής απορριμμάτων πόλεων,

που ενσωματώνει τη ρομποτική στα οχήματα μεταφοράς

απορριμμάτων. Το σύστημα θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και

θα απαιτεί την ύπαρξη μόνο του οδηγού του απορριμματοφόρου,

μειώνοντας δραστικά το κόστος αποκομιδής των Δήμων. Το όχημα

θα είναι εφοδιασμένο και από τις δύο πλευρές με μηχανισμούς

συλλογής απορριμμάτων γιά να έχει πρόσβαση σε οποιοδήποτε

πεζοδρόμιο. H διαδικασία περισυλλογής των ειδικών κάδων θα

απαιτεί περίπου 20 δευτερόλεπτα, ενώ ταυτόχρονα οι κάδοι θα

καθαρίζονται με ειδικό απορρυπαντικό.

Παράλληλα η επέκταση της εταιρίας με νέες επενδύσεις και

γραφεία στο εξωτερικό συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό.

Ίσως τελικά η ERGON αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα,

ότι στην Ελλάδα μπορεί να κατασκευασθεί οποιοδήποτε προϊόν.

Αρκεί να υπάρχει η σωστή ιδέα, η πίστη στις ελληνικές

δυνατότητες και η συνέπεια στην εφαρμογή οποιουδήποτε σχεδίου.

_

ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Μονάδα ελέγχου μηχανήματος της ERGON A.E. Όλα τα μηχανήματα

που παράγει η εταιρία ελέγχονται από ηλεκτρονικούς

υπολογιστές.

Προσπέκτους μηχανήματος της εταιρίας στα γιαπωνέζικα! H

εταιρία έχει διεισδύσει στην Ιαπωνική αγορά με πωλήσεις μεταξύ

άλλων και στην KAWASAKI STEEL.

To μηχάνημα ευθυγράμμισης και κοπής χονδροσύρματος δύο κεφαλών

MELC 16SX2.

Το μηχάνημα διαμόρφωσης σύρματος GONIA 16SE TRIS.

H ERGON κατασκευάζει και μιά σειρά από μηχανήματα παραγωγής

οικοδομικού πλέγματος που ονομάζει PLEGMOMAT.
Άρθρο του περιοδικού Πτήση και Διάστημα 86 - Δεκέμβριος 1991

που αναφέρεται στην ERGON AE την πρωτοπόρο εταιρεία ,

που ανέπτυξε μεταξύ άλλων και το Pan-Drive .

Προέλευση >>> http://library.techlink.gr/ptisi/art...3&article=3125

Υ.Γ.

Nemo είπε:
Τελειώνοντας, θα θέλαμε να προσθέσουμε οτι, η PanDrive έχει ζητήσει, με

καταχωρήσεις στον ημερήσιο Τύπο, χρηματοδότες για να συνεχίσει το έργο της.

Μέχρι στιγμής έχει υπάρξει ενδιαφέρον τουλάχιστον από έναν ...

http://www.4troxoi.gr/4tlibrary/arti...82&number=1827

Μα να μην το σχολιάσει κανείς ?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
......με τη σχεδίαση και κατασκευή ενός ηλεκτρικού/υβριδικού λεωφορείου που γίνεται από το EMΠ και ένα κονσόρτσιουμ ελληνικών εταιρειών στα πλαίσια του EΠET II. Tο EMΠ ζήτησε τη συμμετοχή του Δήμου Aθηναίων στο πρόγραμμα, ο υπογράφων «έφερε» το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο και ενέκρινε, πάλι ομόφωνα, τη συμμετοχή του Δήμου (με μια λευκή ψήφο). Oι εταιρείες που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα CCT (Clean City Transport) είναι οι: EΛBO (Aνάπτυξη και κατασκευή των δύο πρωτοτύπων), Pandrive (Aνάπτυξη του συστήματος πληροφόρησης και fleet management), Eλληνική Tεχνολογία (μορφολογικός σχεδιασμός), ΓEPMANOΣ (αποθήκευση ενέργειας-συσσωρευτές), Kέντρο Aνανεώσιμων Πηγών Eνέργειας-KAΠE (Φωτοβολταϊκά και μετρήσεις ηλεκτρικών μεγεθών, βιοκαύσιμα), Πανεπιστήμιο Πατρών - Tμήμα Hλεκτρολόγων (Hλεκτρικό σύστημα κίνησης, EMΠ-Tμήμα Xημικών Mηχανικών (Bιοκαύσιμα και προσθετικά), EMΠ - Tμήμα Mηχανολόγων Mηχανικών (Aνάπτυξη πρωτοτύπων ΣAE, Driving Expert System), TEXNIKEΣ EKΔOΣEIΣ (Δοκιμές πρωτοτύπων) και ΔHMOΣ AΘHNAIΩN (εφαρμογή του CCT στην Aθήνα).
Προέλευση >>> http://www.kavathas.gr/show.php?cat_id=157&page_id=842

 
Πίσω
Μπλουζα