PCem & 86Box (PC emulation)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Imgema
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Οπότε από ότι βλέπω και στο δικό σου monitor έχεις το ίδιο αποτέλεσμα με το δικό μου. Δηλαδή στο 86box δεν έχεις καλό scrolling λόγω μη υποστήριξης VRR.

Να προσθέσω ότι δεν με ενδιαφέρει αν "παίζεται". Αυτό είναι υποκειμενικό και ο καθένας το βλέπει διαφορετικά. Με ενδιαφέρει μόνο αν είναι ομαλή η κίνηση με σωστό συγχρονισμό ή όχι. Μονο στο PCem υπάρχει σωστός συγχρονισμός και γι αυτό χρησιμοποιώ αυτό σαν main (μαζί με το DOSbox Pure στο RetroArch).

Επίσης θα πρότεινα την πιο παλιά v.17 stable έκδοση του PCem, σε αυτή που χρησιμοποιείς δεν λειτουργεί το general midi.
 
Τελευταία επεξεργασία:
στο 86box τελικά η πιο ομαλή κίνηση οφείλονταν στο ρυθμό ανανέωσης. Οταν πήγα μεσα απο τα 98 να το βαλω στα 60 χερτζ η οθονη είχε tearing.

το pcem το χρησιμοποιώ μόνο για συγκεκριμένα παιχνίδια που έχουν ή απέκτησαν μετά θέματα στα W10 ή είναι μπελαλίδικη η εγκατασταση τους.

house of the Dead 1, Die Hard Trilogy, Dungeon Keeper D3D, Flying Corps Gold D3D, Actua Soccer 2.

Για τα υπόλοιπα είτε μέσω wrappers, source ports, gog κλπ.

Αν και ένας γαλλικός abandonware ιστοτοπος με έτοιμα αρχεία χρησιμοποιεί το κόλπο να τα τρέχει σε w95 μέσω dosbox που μπορείς να το αναβαθμίσεις. Το hunter hunted έτσι παρουσιάζει λιγότερα θέματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν συγκρίνονται σε για εμένα οι δύο εφαρμογές. Το PCem το τελευταίο επίσημο είναι το καλύτερο. Από άποψη συμβατότητας και φυσικά Hardware Emulation. Δυστυχώς έχει αναλάβει από το 2021 άλλος την εξέλιξη του, γιατί ο δημιουργός του δέχτηκε ρατσιστική επίθεση λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και αποφάσισε να τα παρατήσει.
 
To Dungeon Keeper 1 έχει θέμα στο pcem αν αρχίσεις το παιχνίδι και πας μετά πίσω στο χάρτη. Aακόμα και στην τελευταία beta του 2023. Η εικόνα αποκτά ανακατεμένα χρώματα και θέλει επανεκκίνηση της εφαρμογής. Κανένα τέτοιο θέμα στο 86box.

Είναι πιο σταθερό λόγω πιο συχνών αναβαθμίσεων αλλά πιο αργό λόγω του compiler και έλλειψης vrr.
 
ο δημιουργός του δέχτηκε ρατσιστική επίθεση λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και αποφάσισε να τα παρατήσει.
Έλεος με τους... μη πω τι! Έτσι δολοφόνησαν και τον Near/Byuu, τον εξαιρετικά ταλαντούχο δημιουργό των bsnes, Higan, Ares και ένα σωρό άλλων projects, που κατείχαν περίοπτη θέση στην emulation scene...
 
Έλεος με τους... μη πω τι! Έτσι δολοφόνησαν και τον Near/Byuu, τον εξαιρετικά ταλαντούχο δημιουργό των bsnes, Higan, Ares και ένα σωρό άλλων projects, που κατείχαν περίοπτη θέση στην emulation scene...

γενικά οι κοινωνικές πλατφόρμες βιντεοπαιχνίδιων και streaming οδηγούν πολλά νέα παιδιά σα πρόβατα επί σφαγή και τα τρελαίνουν, χωρίς κανένα είδους προστασία.

Και προσποιουνται σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες ενώ βγάζουν δις με το να εκμετάλλευονται ακραίες καταστάσεις και τον ψηφιακό όχλο.

Και ποιος ξέρει τι παιχνίδια παίζονται. Πχ για το κλείσιμο των kiwifarms έγινε το παράδοξο να συνεργαστεί το fbi με αριστερές οργανώσεις υπό άκρα μυστικότητα της ταυτότητας των μελών. Τώρα τι σόι οργανώσεις είναι αυτές που συνεργάζονται με το fbi, ένας θεός ξέρει.
 
To Dungeon Keeper 1 έχει θέμα στο pcem αν αρχίσεις το παιχνίδι και πας μετά πίσω στο χάρτη. Aακόμα και στην τελευταία beta του 2023. Η εικόνα αποκτά ανακατεμένα χρώματα και θέλει επανεκκίνηση της εφαρμογής. Κανένα τέτοιο θέμα στο 86box.

Είναι πιο σταθερό λόγω πιο συχνών αναβαθμίσεων αλλά πιο αργό λόγω του compiler και έλλειψης vrr.
Για στείλε λίγο τι μηχάνημα έχεις επιλέξει για το παιχνίδι.
 
To Dungeon Keeper 1 έχει θέμα στο pcem αν αρχίσεις το παιχνίδι και πας μετά πίσω στο χάρτη. Aακόμα και στην τελευταία beta του 2023. Η εικόνα αποκτά ανακατεμένα χρώματα και θέλει επανεκκίνηση της εφαρμογής. Κανένα τέτοιο θέμα στο 86box.

Είναι πιο σταθερό λόγω πιο συχνών αναβαθμίσεων αλλά πιο αργό λόγω του compiler και έλλειψης vrr.
Επειδή ασχολούμαι και με τα δύο από το 2016 που κυκλοφόρησε το 86box, σε πληροφορώ ότι πιο σταθερό για εμένα είναι το PCem και δεν αντιμετώπισα ποτέ και κανένα πρόβλημα. Έχω φτιάξει πολλά setups, κυρίως 386, 486, Pentium MMx και Pentium II στα 300 MHz και μέχρι και ΟS/2 Warp 3.0 και Warp 4.0 τρέχω χωρίς κανένα πρόβλημα και εννοείται και με συνδέσεις στο διαδίκτυο. Το 86box είναι πιο τσαπατσούλικο ειδικά στις 3dfx. Από το 2017 έχω σχεδόν καταργήσει το DOSbox. Για παιχνίδια μέχρι 2000 που είναι για Windows 9x είναι μονόδρομος το PCem. Τα μεταγενέστερα παίζουν και σε μοντέρνα Windows. Η Voodoo 2 σε SLI είναι μονόδρομος...
 
Για στείλε λίγο τι μηχάνημα έχεις επιλέξει για το παιχνίδι.

επισημαίνω πως χρησιμοποιώ την έκδοση direct3d του DK1 μιας και όπως φαίνεται, έχει οπτικά εφφέ που ακόμα δεν έχουν ενσωματωθεί στο keeperfx.

μηχανημα είναι το κλασσικό gigabyte ga-686bx slot1, Pentium II 233 Mhz, 32ΜΒ

αλλά αν βγω από το παιχνίδι ή πατήσω continue από το μενού, μου βγάζει αυτό



στο config έχει τα εξής

gameblaster = 0
gus = 0
ssi2001 = 0
voodoo = 1
model = p55tvp4
cpu_manufacturer = 0
cpu = 7
fpu = builtin
cpu_use_dynarec = 1
cpu_waitstates = 0
gfxcard = stealth3d_2000
video_speed = 5
sndcard = sbawe32
cpu_speed = 19
disc_a =
disc_b =
hdd_controller = ide
mem_size = 131072
cdrom_drive = 200
cdrom_channel = 2
cdrom_path =
zip_channel = -1
hdc_sectors = 63
hdc_heads = 16
hdc_cylinders = 2641
hdc_fn = D:\emulators\dos\pcem\win98.vhd
hdd_sectors = 0
hdd_heads = 0
hdd_cylinders = 0
hdd_fn =
hde_sectors = 0
hde_heads = 0
hde_cylinders = 0
hde_fn =
hdf_sectors = 0
hdf_heads = 0
hdf_cylinders = 0
hdf_fn =
hdg_sectors = 0
hdg_heads = 0
hdg_cylinders = 0
hdg_fn =
hdh_sectors = 0
hdh_heads = 0
hdh_cylinders = 0
hdh_fn =
hdi_sectors = 0
hdi_heads = 0
hdi_cylinders = 0
hdi_fn =
drive_a_type = 7
drive_b_type = 0
bpb_disable = 0
cd_speed = 24
cd_model = pcemcd
joystick_type = 0
mouse_type = 0
enable_sync = 1
netcard =
lpt1_device = none
vid_resize = 1
video_fullscreen_scale = 1
video_fullscreen_first = 1

[Joysticks]
joystick_0_nr = 0
joystick_1_nr = 0

[SDL2]
screenshot_format = png
screenshot_flash = 1
custom_width = 800
custom_height = 600
fullscreen = 0
fullscreen_mode = 1
scale = 2
scale_mode = 1
vsync = 0
focus_dim = 0
alternative_update_lock = 0
render_driver = auto

[GL3]
input_scale = 1.000000
input_stretch = 0
shader_refresh_rate = 0.000000

[GL3 Shaders]
shaders = 0

[3DFX Voodoo Graphics]
type = 0
framebuffer_memory = 4
texture_memory = 4
bilinear = 1
dacfilter = 0
render_threads = 4
sli = 0
recompiler = 1

[Voodoo 3 3000 PCI]
bilinear = 1
dacfilter = 0
render_threads = 4
recompiler = 1
 
Έχεις ενεργοποιημένα μαζί και το Voodoo 1 και την Voodoo 3 στο συγκεκριμένο "σύστημα". Επίσης αυτό έχει Socket 7 μητρική και 128 ΜΒ RAM, μήπως τα έχεις μπερδέψει; Το παιχνίδι είναι του 1998, για εμένα επέλεξε έναν MMx στα 233 MHz, S3 VBE 2.0 με 4 MB VRAM και μιά Voodoo 2.
Επίσης αυτό είναι χαρακτηριστικό πρόβλημα με dll's από το Direct3D, το θυμάμαι γιατί το είχα αντιμετωπίσει κάποτε σε πραγματικό hardware. Για εμένα κάνε εγκατάσταση την τελευταία έκδοση DirectX που υποστηρίζουν τα Windows 98.

To δικό μου configuration σε GA-686.

gameblaster = 0
gus = 0
ssi2001 = 0
voodoo = 0
model = ga686bx
cpu_manufacturer = 0
cpu = 5
fpu = builtin
cpu_use_dynarec = 1
cpu_waitstates = 0
gfxcard = v3_3000
video_speed = -1
sndcard = sbawe32
cpu_speed = 20
disc_a =
disc_b =
hdd_controller = ide
mem_size = 262144
cdrom_drive = 0
cdrom_channel = 2
cdrom_path =
zip_channel = -1
hdc_sectors = 63
hdc_heads = 16
hdc_cylinders = 8126
hdc_fn =
hdd_sectors = 0
hdd_heads = 0
hdd_cylinders = 0
hdd_fn =
hde_sectors = 0
hde_heads = 0
hde_cylinders = 0
hde_fn =
hdf_sectors = 0
hdf_heads = 0
hdf_cylinders = 0
hdf_fn =
hdg_sectors = 0
hdg_heads = 0
hdg_cylinders = 0
hdg_fn =
hdh_sectors = 0
hdh_heads = 0
hdh_cylinders = 0
hdh_fn =
hdi_sectors = 0
hdi_heads = 0
hdi_cylinders = 0
hdi_fn =
drive_a_type = 5
drive_b_type = 2
bpb_disable = 0
cd_speed = 48
cd_model = pcemcd
joystick_type = 0
mouse_type = 3
enable_sync = 0
netcard =
lpt1_device = none
vid_resize = 1
video_fullscreen_scale = 1
video_fullscreen_first = 1
midi = 0

[Joysticks]
joystick_0_nr = 0
joystick_1_nr = 0

[SDL2]
screenshot_format = png
screenshot_flash = 1
custom_width = 640
custom_height = 480
fullscreen = 0
fullscreen_mode = 0
scale = 1
scale_mode = 1
vsync = 1
focus_dim = 0
alternative_update_lock = 0
render_driver = gl3

[GL3]
input_scale = 1.000000
input_stretch = 0
shader_refresh_rate = 0.000000

[GL3 Shaders]
shaders = 0

[Voodoo 3 3000 PCI]
bilinear = 1
dacfilter = 0
render_threads = 2
recompiler = 1

[Sound Blaster AWE32]
addr = 544
emu_addr = 1568
onboard_ram = 2048
opl_emu = 0
 
Το συστημα ασχετα από το config ,εντός των WIndos 98 αναγνωρίζει την κάρτα ως 3dfx Voodo3 με τους κανονικά εγκατεστημένους οδηγούς. To ίδιο και με τη μητρική. Στον πινακα ελεγχου μονο αυτη φαινεται, οχι αλλη καρτα γραφικων. Και η μνημη ειναι στα 32 MB.

είναι οι ιδιες ρυθμισεις ακριβώς και στο Pcem και στο 86box, αλλά στο δεύτερο δεν μου παρουσιαζει αυτο το θέμα.pcem2.jpg
 

Συνημμένα

  • pcem.jpg
    pcem.jpg
    345,3 KB · Προβολές: 4
Έχεις και την Voodoo 1 ενεργοποιημένη πάντως να το ξέρεις. Το 86box έχει πολλά θέματα με 3dfx παιχνίδια. Εγώ ποτέ δεν είχα πρόβλημα με PCem, αντιθέτως μονίμως με το 86box γι' αυτό και δεν ασχολούμαι καν με το δεύτερο.
 
Δεν συγκρίνονται σε για εμένα οι δύο εφαρμογές. Το PCem το τελευταίο επίσημο είναι το καλύτερο. Από άποψη συμβατότητας και φυσικά Hardware Emulation. Δυστυχώς έχει αναλάβει από το 2021 άλλος την εξέλιξη του, γιατί ο δημιουργός του δέχτηκε ρατσιστική επίθεση λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και αποφάσισε να τα παρατήσει.
Φαντάζομαι εννοείς το τελευταίο stable, δηλαδή τo v.17?

Με το CD audio πως την παλευεις? Εκτός του ότι είναι πιο χαμηλά απο ότι πρέπει, καμιά φορά δεν λειτουργεί και καθόλου.

Κι εγώ πάντως με το PCEm v.17 έχω καταλήξει καθώς αυτό ειναι το πιο μεγάλο του πρόβλημα και σε σχέση με άλλα προβλήματα στο 86box είναι λιγότερο σημαντικό.
 
Ναι το τελευταίο PCem που κυκλοφόρησε, το 17.

CD Audio από real hardware, ή image;
 
Απο images. Αν τα φορτώνω σε virtual drive έξω από το PCem θα είναι καλύτερα? Το έχεις δοκιμάσει?

Προτιμώ το emulated drive στου PCem γιατί μπορώ να έχω period correct ταχύτητες, πχ το 1996 με ένα 6x CD Drive. Θέλω να βλέπω τα install και τα loading times όπως θα τα έβλεπα τότε.
 
Έχεις και την Voodoo 1 ενεργοποιημένη πάντως να το ξέρεις. Το 86box έχει πολλά θέματα με 3dfx παιχνίδια. Εγώ ποτέ δεν είχα πρόβλημα με PCem, αντιθέτως μονίμως με το 86box γι' αυτό και δεν ασχολούμαι καν με το δεύτερο.
δοκίμασα και το δικό σου config και πήγα πίσω στην έκδοση pcem17 αλλά πάλι τα ίδια...ιδιο θεμα και στο flying corps gold direct3d με τη διαφορα πως εκει απο την αρχη το βγαζει


έτσι και αλλιώς μόνο για 3-4 παιχνίδια να το χρησιμοποιω.
Πάντως αν βρεις τρόπο να μην έχει αυτό το θέμα στο pcem ή αν έχεις ήδη βρει , θα με ενδιέφερε και εμένα
Είναι λίγο πιο ομαλη η κίνηση σε σχέση με το 86box αλλά το προτιμώ ακόμα και αν στο keeper fx τρέχει σε ultra wide
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το 86box πρόσθεσε και αυτό υποστήριξη VRR γιατί βλέπω πως με αυτό το gsync ειναι ενεργοποιημένο σε πλήρη οθόνη, ενω και το EWJ SE είναι πολύ ομαλό και σε Windows και σε Linux
 
Το 86box πρόσθεσε και αυτό υποστήριξη VRR γιατί βλέπω πως με αυτό το gsync ειναι ενεργοποιημένο σε πλήρη οθόνη, ενω και το EWJ SE είναι πολύ ομαλό και σε Windows και σε Linux
Ωραία, θα το δοκιμάσω κάποια στιγμή, είμαι στην διαδικασία αναβάθμισης του υπολογιστή.
 
το 86box τρέχει και IBM PC ΧΕΝΙΧ, νομίζω το PCem κόλλαγε κάπου εκεί αλλά μάλλον είχα παλιά έκδοση,
- έχω σχέδιο κάποτε να δοκιμάσω και τα δύο, τις νεώτερες εκδόσεις (κάτω απο Linux) για να δω αν καμία
απο αυτές τρέχει CTOS (Convergent Technologies/UNISYS) γιατί κανένα απο αυτά δεν το τρέχει - πάρα πολύ "picky" OS
με το ζόρι να τρέξει και σε 486/66 (πραγματικό όχι εξομοίωση) , με εξαίρεση το VirtualBox..
 
Πίσω
Μπλουζα