Pixel - Χριστουγεννιάτικη προσφορά - Τα καλύτερα Joysticks της αγοράς

Kambia

Retired Admin
Joined
11 Ιαν 2008
Μηνύματα
13.665
Αντιδράσεις
1.382
Pixel - Χριστουγεννιάτικη προσφορά - Δεκέμβριος 1992

Τα καλύτερα Joysticks της αγοράς

Σκανάρισμα : Kambia (Τεύχος: cutlaroc)

Αριθμός σελίδων : 18

Μέγεθος αρχείου : 1,95 ΜΒ

 
Πολύ ωραία !! :thumbup:

Ευχαριστούμε πολύ την Kambia για το σκαννάρισμα, και φυσικά τον φίλο Cutlaroc για την προσφορά !!

(θα επανέλθω το απόγευμα με εκτενή σχoλιασμό :) )
 
Ευχαριστούμε! :cool:
 
Μπραβο Ναταλι και cutlaroc!! :thanx2:
 
Μπραβο και στους δυο σας!!! :clap: :clap:

Παρεπιμπτοντως...το ειχα... :(
 
Λοιπόν, επανέρχομαι στο θέμα με κάποια σχόλια (τα οποία ήθελα να κάνω εδώ και πολλές μέρες αλλά δεν προλάβαινα), διότι το ένθετο αυτό αποτελεί μία πρώτης τάξεως αφορμή να μιλήσουμε για την "επόμενη γενιά" των joysticks !! (όταν δηλαδή αρχίσαμε να φεύγουμε απο εκείνα που χρησιμοποιούσαμε στα 8 αλλά και στα 16-bit, και να περνάμε στα "αναλογικά" sticks. Μάλιστα, αρκετά τέτοιου είδους παρουσιάζονται και στο παραπάνω ένθετο)

Για τα κλασσικά joysticks έχουμε μιλήσει παλιότερα εδώ, καθώς και εδώ, αλλά πολύ περισσότερο εδώ (για όποιον θέλει να ανατρέξει).

Οταν λοιπόν ήρθε η εποχή που πολλοί απο εμάς φύγαμε απο τα οκτάμπιτα μηχανήματα και περάσαμε στα 16-bit, ορισμένοι προτίμησαν κάποιον υπολογιστή όπως π.χ. η Amiga 500, ενώ άλλοι στράφηκαν σε PC/XT που είχαν αρχίσει λίγο-λίγο να καθιερώνονται ως "home" (αν και οι pc users του '88 ήταν κυρίως "πληκτράδες", μιά και η αγορά "game card" με θύρα για joystick ήταν κάτι ελαφρώς εξεζητημένο, ενώ αρκετά σπάνια ήταν και η χρήση αναλογικού joystick στην Amiga).

Εnter 1992: Aρκετός κόσμος παίρνει πλέον την απόφαση να "μετακινηθεί" σε 32-bit μονοπάτια. Αλλοι επενδύοντας στο νέο μηχάνημα της Commodore (A1200), και άλλοι στην σιγουριά ενός PC/ΑΤ (συνήθως '386), παρατηρώντας πως τα compatibles εκείνης της περιόδου είχαν γίνει πλέον πραγματικά ανταγωνιστικά *και* στον οπτικοακουστικό τομέα, με ολοένα και αυξανόμενο αριθμό VGA παιχνιδιών, αλλά και την καθιέρωση των καρτών ήχου - κάποιες απο τις οποίες προσέφεραν και το απαραίτητο port για joystick !!

Οπως φαίνεται λοιπον και απο την παρουσίαση του Pixel, υπήρχε μπόλικο πράμα για να διαλέξει κανείς - είτε για να παίζει παιχνίδια τύπου arcade (εδώ βολεύουν ιδιαίτερα και τα joypads), είτε sims.

Προσωπικά, αν και πάντα έβλεπα την Quickshot με μισό μάτι για τα χαμηλής ποιότητας joysticks που κατασκεύαζε, είπα να της δώσω μία ευκαιρία για να δω τι πουλιά πιάνει στον τομέα των PC, αγοράζοντας το...

warrior5.jpg

Warrior 5 (παρουσιάζεται στη σελίδα 14)

Το αποτέλεσμα; ...BIG mistake !! Το σωστό calibration ήταν δύσκολο απο την αρχή (πράγμα που σήμαινε trimάρισμα με τα "ροδάκια" κάθε τρείς και λίγο), ενώ μέσα σε λίγους μόλις μήνες ο μοχλός χαλάρωσε υπερβολικά οπότε και υπήρχε μεγάλη αστάθεια στο κέντρο. Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εδώ, αφού κάποιο καιρό αργότερα ένα απο τα ελατήριά του έσπασε, με αποτέλεσμα να αναγκαστώ να το ανοίξω για να το φτιάξω όπως-όπως ("τεντώνοντας" λίγο το σπασμένο ελατήριο, και δημιουργώντας νέο "γαντζάκι" στην άκρη του). Οπως αναμενόταν όμως, αυτή πρόχειρη λύση δεν κράτησε πολύ...

Τέλος πάντων, για να μην τα πολυλογώ, το άθλιο αυτό κατασκεύασμα με άφησε "στα κρύα του λουτρού", αναγκάζοντάς με να τελειώσω τα δύο πρώτα Wing Commander με τα πλήκτρα (όπου ο χειρισμός είναι πιό ζόρικος συγκριτικά με την χρήση joystick - η ύπαρξη του οποίου κάνει το παιχνίδι πολύ πιό εύκολο).

Ηταν φανερό λοιπόν ότι χρειαζόμουν οπωσδήποτε νέο joystick - ειδικά για ορισμένα παιχνίδια που "μεταμορφώνονται" όταν το χρησιμοποιείς - όπως το εξαιρετικό Chuck Yeager's Air Combat, αλλά και το X-Wing, που μόλις είχε κάνει την εμφάνισή του στην αγορά (έχετε δοκιμάσει να το παίξετε με πλήκτρα ή mouse; Μην το προσπαθήσετε καν !!).

Εκείνον τον καιρό είχαν αρχίσει να εμφανίζονται και μερικά ιδιαίτερα αξιόλογα joysticks (θα πούμε γι' αυτά σε λίγο) - τα οποία μάλιστα τα βλέπαμε όλο και περισσότερο να "φιγουράρουν" και στα manuals των παιχνιδιών, και να καθιερώνονται σαν "πρότυπα".

Λόγω του περιορισμένου μου budget όμως, ήθελα μία πιό φθηνή λύση, οπότε αποφάσισα να δώσω μία *τελευταία* ευκαιρία στην Quickshot (τα προϊόντα της οποίας πάντα βρισκόντουσαν σε αφθονία στα διάφορα μαγαζιά).

Ετσι, κατέληξα στο...

superwarrior.jpg

Super Warrior

Το πρώτο που μου χτύπησε περίεργα στο μάτι, ήταν το χρώμα του (η Quickshot δεν συνήθιζε να κυκλοφορεί άσπρα joysticks). Eυτυχώς οι διαφορές με τα παλιότερα μοντέλα δεν σταματούσαν εκεί, αφού τώρα είχαμε 4 κουμπιά (2 στο μοχλό και 2 στη βάση), ένα throttle, ενώ οι "διαδρομές" στη βάση του μοχλού ήταν παρόμοιες με κάποιο απο τα πιό "χλιδάτα" joysticks (το FS Pro συγκεκριμένα), δίνοντας την εντύπωση ενός περισσότερο "προσεγμένου" εργαλείου σε σχέση με τα προηγούμενα της εταιρίας.

Τέλος, η τιμή του ήταν γύρω στις 6000 δρχ. - αρκετά καλή για όσα προσέφερε.

Ευτυχώς, το συγκεκριμένο joystick απεδείχθη "σκυλί". Ναί μεν με τον καιρό η σταθερότητα του μοχλού στο κέντρο "ατόνησε", αλλά όχι τόσο ώστε να απαιτείται αγορά νέου joystick. Σε γενικές γραμμές "συνεργάστηκε" πολύ καλά με οποιοδήποτε sim το δοκίμασα, και μάλιστα είχα μείνει τόσο ικανοποιημένος, που έσπευσα να αγοράσω ένα ακόμα !! (και είναι ακόμα αχρησιμοποίητο, διότι έτσι κι άλλιώς το αρχικό μου Super Warrior δεν χάλασε ποτέ). Μαζί είχε αγοραστεί ένα επίσης λευκό "Super Fightpad" (το πρώτο μου gamepad).

Aν υπήρχε κάτι που ένοιωθα ότι έλειπε απο το S.W., αυτό θα ήταν ένα POV (κατά κόσμον "coolie") hat, σαν εκείνα των joysticks που έβλεπα σε διαφημιστικά φυλλάδια και manuals, όπως λέγαμε προηγουμένως.

Επειδή λοιπόν κάτι τέτοια "εξελιγμένα" μοντέλα αποτελούσαν αντικείμενο πόθου για όλους τους fans των simulators, θα πούμε λίγα πράγματα επιπλέον για το ποιά ήταν αυτά, και τι χαρακτηριστικά είχαν. (μιλάμε για εποχή γύρω στο '92 με '95, πριν ακόμα μπούν στο παιχνίδι εταιρίες όπως η Logitech, η Saitek, κλπ, και φυσικά πριν καθιερωθούν οι οποιεσδήποτε "προχωρημένες" τεχνολογίες όπως force-feedback, USB, κ.α.)

analogpro.jpg

Gravis Analog Pro

Την εποχή εκείνη, ονόματα όπως αυτό της Gravis (καθώς και της Suncom) ήταν πολύ γνωστά στους φίλους των joysticks, και το συγκεκρικένο μοντέλο αποτελούσε την μετεξέλιξη του "απλού" Analog της Gravis. Tώρα είχαμε πλέον 5 fire buttons - αν και δύο απο αυτά επιτελούν την ίδια λειτουργία, οπότε ουσιαστικά μένουμε με 4 διαφορετικά fire buttons. Επίσης υπάρχει ένα throttle (κάπως μικρό σε μέγεθος), αλλά το χαρακτηριστικό που κάνει το Analog Pro να ξεχωρίζει, είναι η δυναντότητα ρύθμισης της αντίστασης των ελατηρίων (8 διαβαθμίσεις συνολικά !!), ώστε ο καθένας να μπορεί να επιλέξει την "αίσθηση" που τον βολεύει.

Το "μειονέκτημα" του Analog Pro είναι ο αρκετά μικρός μοχλός του, που ταιριάζει περισσότερο σε παιδικά χέρια, παρά σε εκείνα ενός ενήλικα. Ισως κάτι πιό "ενδιάμεσο" να ήταν προτιμότερο, ώστε να μην μένει κανείς παραπονεμένος.

Οσο για την τιμή του, ανερχόταν στα 20 χιλιάρικα. Κάπως τσιμπημένη, αλλά η ποιότητα έρχεται και με το ανάλογο κόστος.

fcs.jpg

Thrustmaster FCS

Mιλάμε βέβαια για το θρυλικό μοντέλο που καθιέρωσε την Thrustmaster στον χώρο των επαγγελματικών joysticks (το είδαμε κάποια χρόνια αργότερα και σε "sponsored" επανέκδοση, με το logo του γνωστού μας "Top Gun"). Ο μοχλός του FCS έχει σχεδιαστεί σαν μικρογραφία του stick ενός F-4 Phantom και διαθέτει συνολικά 4 fire buttons, αλλά και POV hat, που προσθέτει αρκετούς "πόντους" - όχι μόνο στο "image", αλλά και στην λειτουργικότητα. Ροδάκι throttle δεν υπάρχει, αλλά έτσι κι αλλιώς το FCS είχε σχεδιαστεί για να συνοδεύεται απο το WCS (την αντίστοιχη "μανέτα"), για όσους ήθελαν HOTAS εμπειρία (και φυσικά διέθεταν *τρελλό* ποσό χρημάτων για ξόδεμα !!).

Ο μοχλός του FCS είναι "μεσαίου" μεγέθους, αλλά εκείνο που μπορεί να ενοχλήσει κάποιους, είναι η μεγάλη "αντίσταση" του (είναι αρκετά σκληρός, και μετά απο πολύωρο gaming μπορεί να γίνει κουραστικός). Αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα αν υπήρχε κάποια δυνατότητα στήριξης (όπως π.χ. αντιολισθητικά "ποδαράκια"), αλλά ακόμα και βεντούζες να υπήρχαν, με την δύναμη που θέλει ο μοχλός για να κινηθεί, μάλλον θα ξεκόλλαγε κάθε τόσο, οπότε θα πρέπει να τον κρατάτε ακίνητο με το αριστερό σας χέρι - πράγμα ιδιαίτερα άβολο.

Oπως και να 'χει πάντως, το FCS δεν παύει να είναι ένα εξαιρετικό joystick.

flightstickpro.jpg

CH Products Flightstick Pro

H CH Products βασίστηκε στο κλασσικό Flightstick μοντέλο της, το βελτίωσε, και το αποτέλεσμα ήταν το Flightstick Pro (με σχήμα που θυμίζει *πολύ αμυδρά* το stick ενός F-15). Ο μοχλός είναι σχετικά μεγάλος και θα βολέψει κυρίως τους ενήλικες gamers (αν και το ιδανικό μέγεθος για ένα αντρικό χέρι το έχουν τα επόμενα μοντέλα της σειράς, τα οποία όμως κυκλοφόρησαν αρκετά αργότερα). Το FS Pro διαθέτει και throttle, ενώ τα fire buttons είναι 4 (συμπεριλαμβάνεται και ένα POV hat). H βάση του είναι μεγάλη και τα ελατήρια αρκετά μαλακά, οπότε (σε συνδιασμό με τα λαστιχένια ποδαράκια) δεν θα σας γλυστρήσει - εκτός αν κάνετε πολύ δυνατές και απότομες κινήσεις. Ο μοχλός μετακινείται πάνω σε δύο "οδηγούς" που εξασφαλίζουν ακρίβεια στις κατακόρυφες και κάθετες κινήσεις, αλλά χρειάζεται σταθερό χέρι για να επιτευχθούν διαγώνιες κινήσεις απόλυτης ακρίβειας. Αυτή όμως είναι μία λεπτομέρεια που δεν βλάπτει ούτε στο ελάχιστο την εξαιρετική απόδοση του FS Pro.

Γενικά πρόκειται για ένα άνετο και "ξεκούραστο" joystick, που θα σας βγάλει "ασπροπρόσωπους" στις ψηφιακές αναμετρήσεις σας. (ειδικά για εμένα, αποτελεί την καλύτερη επιλογή joystick απο την περίφημη "αναλογική" retro-περίοδο :thumbup: ).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απολαυστικος ο Billy
 
Εξαιρετικη παρουσιαση Billy!!:bow:To μονο που θα σχολιασω ειναι οτι ξαναεδωσες 2η ευκαιρια στην Quickshot,στην οποια εγω δεν θα ξαναδινα!! :nono:
 
Thank you gentlemen. :)

Angel_grig έχεις δίκιο, απορώ μερικές φορές και εγώ με το σκεπτικό μου - εφ' όσον είχα ήδη "φάει τα μούτρα μου" με την αγορά του Warrior 5. :D

Ηταν λίγο ρίσκο η αγορά του Super Warrior, αλλά ευτυχώς αποδείχθηκε αρκετά καλό - και όχι μόνο εμφανισιακά. (κρίμα που τα περισσότερο "προηγμένα" joysticks άλλων εταιριών ήταν αρκετά ακριβά, αλλιώς πιθανολογώ πως δεν θα είχα επιλέξει για 2η φορά Quickshot...)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
το superwarrior εχω και παιζω cliffs of Dover online...
 
simonkey είπε:
το superwarrior εχω και παιζω cliffs of Dover online...
Mπράβο Simon !! Aκόμα και μετά απο τόσα χρόνια (και πληθώρα νέων, εξελιγμένων joysticks), βλέπω πως τηρείς τις "παραδόσεις". :D

Το Super Warrior, αν και το έχω ακόμα, δεν το χρησιμοποιώ. (παραμένει παρ' όλα αυτά ετοιμοπόλεμο, σε περίπτωση που το χρειαστώ).

Captain Kal είπε:
Και όμως το έχω, και δουλεύει ακόμα!!!
Γερό σκαρί, έτσι; ;)

Mετά απο την "Top Gun" επανέκδοση του κλασσικού FCS, δεν "κράτησα επαφή" με τα joysticks της Thrustmaster, και στράφηκα (για ένα μικρό διάστημα) προς Logitech. Μέχρι σήμερα πάντως, τα αγαπημένα μου joysticks παραμένουν εκείνα της CH Products. (ίσως κάποια στιγμή φτιάξουμε ένα νέο θέμα στους "σύγχρονους υπολογιστές", ώστε να μιλήσουμε πιό άνετα και για νεότερα μοντέλα)

Πάντως κάτι είχα διαβάσει πριν χρόνια, σχετικά με μία περίοδο όπου είχαμε προϊόντα Thrustmaster "χαμηλής ποιότητας". (δεν ξέρω αν αληθεύει, διότι όπως έγραψα παραπάνω, δεν κράτησα επαφή - περαν ενός Thrustmaster gamepad που είχα πάρει, και το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε πολύ για να ελεγχθούν οι "αντοχές" του).

Captain, τελικά το Cougar παραμένει στην "πρώτη γραμμή", ή προχώρησες σε κάτι ακόμα πιό εντυπωσιακό; :D
 
Captain, τελικά το Cougar παραμένει στην "πρώτη γραμμή", ή προχώρησες σε κάτι ακόμα πιό εντυπωσιακό;
Παρέμεινε και παραμένει σε πρώτη γραμμή. (Που να αλλάζω όλα τα profiles που έχω φτιάξει). Θέλει όμως service (Ποτενσιόμετρα κλπ).

και στράφηκα (για ένα μικρό διάστημα) προς Logitech.
Μετά τα Thrustmaster, για μένα τα Logitech είναι κορυφή. (Σαν δεύτερο έχω αυτό).
 
Captain Kal είπε:
Θέλει όμως service (Ποτενσιόμετρα κλπ).
I see...

(απ΄ότι έχω διαβάσει, η "συντήρηση" τέτοιων joysticks-"θηρίων" είναι μάλλον ακριβό σπόρ...)

Captain Kal είπε:
Μετά τα Thrustmaster, για μένα τα Logitech είναι κορυφή. (Σαν δεύτερο έχω αυτό).
Ωραίος. :) ...αν και προσωπικά, κάπου με είχε ψιλοχαλάσει το "φουτουριστικό" look.

Στην Logitech είχα στραφεί για χάρη του Wingman Extreme Digital (με τον "ανάγλυφο" μοχλό). Ωραίο και βολικό joystick, αν και το μικρό throttleάκι που διέθετε, παραήταν ευαίσθητο. Aργότερα είχα προχωρήσει στο Wingman Force 3D (το πρώτο και τελευταίο force feedback joystick που είχα), και κάπου εκεί έχασα την επαφή μου με τα joysticks της Logitech (ήταν η εποχή που άρχιζε να "ανεβαίνει" πολύ γρήγορα η Saitek σε αυτόν τον τομέα).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστώ!

Όποτε δοκίμασα να παίξω με joystick δεν μπορούσα να αποδώσω καλά, ειδικά αν είχε κουμπιά πάνω στο μοχλό.

Είμαι καθαρά τύπος του gamepad (ή joypad όπως το έλεγαν και εκεί) ή εναλλακτικά του arcade stick τύπου μπίλιας.
 
Πιστεύω πως αυτό έχει να κάνει εν μέρει με τι είδους games ασχολείται ο καθένας, και πως έχει γενικότερα συνηθίσει να παίζει. :)

Π.χ., εγώ τα κλασσικά joysticks (όπως εκείνα των arcades με την "μπίλια" και τα άλλα του Atari 2600, με τα οποία πρωτοέπαιξα μεταξύ 1980 - '81) καθώς και τα διάφορα gamepads (πρωτοχρησιμοποίησα D-pad/"σταυρό" γύρω στο '83, όταν αγόρασα την G&W έκδοση του Donkey Kong), τα έχω "συνδέσει" νοητικά με παιχνίδια τύπου action/arcade.

Aντίθετα, όταν έρχεται η ώρα για flight sims, προτιμώ τα joysticks με fire buttons/σκανδάλες, κλπ. (σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόχειρο τέτοιο joystick, θα προτιμήσω χίλιες φορές τα πλήκτρα, παρά να παίξω flight sim με gamepad !!). Πέραν τούτου, την εποχή των οκτάμπιτων home-micros, αυτού του είδους τα joysticks χρησιμοποιούνταν κατά κόρον και για παιχνίδια που δεν ήταν flight sims !!

Eιδικότερα πάντως απο το '90 και μετά (όταν τα pc εξαπλώθηκαν ακόμα περισσότερο και πληθώρα αναλογικών -πλέον- joysticks άρχισαν να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια), το να χρησιμοποιεί κανείς τέτοιου είδους joystick για να παίζει flight sims ήταν αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο - ακριβώς λόγω της μεγάλης ακρίβειας που επέτρεπε στις κινήσεις.

Το θέμα βέβαια είναι πως για διάφορους λόγους (π.χ. το πιό "σοβαρό" προφίλ τέτοιων παιχνιδιών, με τα ογκώδη manuals και τα πολλά πλήκτρα, το οποίο ταιρίαζει περισσότερο σε υπολογιστές), τα flight sims ως είδος δεν ευδοκίμησαν ιδιαίτερα στις κονσόλες.

Αυτό είχε ως συνέπεια τα joysticks με σκανδάλες να μην είναι και το πιό δημοφιλές είδος χειριστηρίου όσον αφορά τις παιχνιδομηχανές.

Με βάση τα παραπάνω, θα κάνω ένα "calculated guess" - που λένε και παραέξω:

Dr. Slump, να υποθέσω πως έχεις ασχοληθεί ελάχιστα (ή καθόλου) με flight sims, και πως υπήρξες περισσότερο χρήστης κονσολών, παρά home-υπολογιστών; :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ακριβώς. Για flight simulators τα μεγάλα joysticks με κουμπιά/σκανδάλες πάνω είναι μονόδρομος! Δεν μπορεί καν να θεωρηθεί κάτι simulation εάν ο χειρισμός δε θυμίζει αεροπλάνου. Από την άλλη, δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το συγκεκριμένο είδος. Εγώ μικρός δεν είχα ποτέ micro, μέχρι που το 1996 περίπου πήρα μια Amiga 1200 γιατί την είχα απωθημένο, αλλά είχα ήδη SNES/MD και PlayStation, οπότε δεν ασχολήθηκα και πολύ. Ξέρω, μεγάλη αμαρτία :p

Πράγματι μεγάλωσα με κονσόλες. Πρώτα Atari 2600, μετά NES, Game Boy, SNES, Mega Drive... πάντως είχα καλή επαφή με Amiga 500 και Atari ST, λόγω κάποιων παιδιών από το δημοτικό (μεγαλύτερων τάξεων). Μου άρεσε η τεράστια ποικιλία που είχαν από δισκέτες (κλασικά όλες αντίγραφα) και το "πακέτο" του τι μπορούσε να κάνει ο υπολογιστής, π.χ. εκτύπωση, photo manipulation & multimedia. Από την άλλη, με ξένιζε η διαδικασία του να ξεκινήσει ένα παιχνίδι, η αλλαγή δισκετών και το κλασικό "σήμερα δεν παίζουμε το τάδε, χάλασε η δισκέτα, θα μου την ξαναγράψουν" (στο κλασικό πειρατικό της γειτονιάς).

Τα παιδιά αυτά είχαν και αυτά joysticks όπως του ενθέτου, αλλά είχα πάρει από το ΜΙΝΙΟΝ ένα gamepad που λειτουργούσε κανονικά σε micros. Το πήγαινα δηλαδή μαζί μου όταν θα παίζαμε με τα παιδιά, αλλά τα παιδιά δεν ήθελαν να παίζουν με αυτό. Θυμάμαι χαρακτηριστικά που γέλαγαν για το πόσα κουμπιά είχε, ενώ χρησιμοποιούνταν μόνο το ένα! Πάντως η μαγεία των micros, ιδιαίτερη όπως και των κονσολών, δεν περιγράφεται και δεν φεύγει από τη μνήμη μου, παρά το ότι ήταν σε επισκέψεις και παρά τα 20+ χρόνια που πέρασαν.
 
I see... (απ΄ότι έχω διαβάσει, η "συντήρηση" τέτοιων joysticks-"θηρίων" είναι μάλλον ακριβό σπόρ...)
Όχι ιδιαίτερα. Η πλήρης σειρά ανταλλακτικών, μου κόστισε 40 ευρώ (μαζί με τα ταχυδρομικά, από την Thustmaster στον Καναδά). Και θα τα δώσω στον κουμπάρο, για να τα αλλάξει.

Ωραίος. ...αν και προσωπικά, κάπου με είχε ψιλοχαλάσει το "φουτουριστικό" look.
Για το wireless το αγόρασα!!! Για μεταφερόμενο gaming με το φορητό ;) ;) ;) .

μέχρι που το 1996 περίπου πήρα μια Amiga 1200 γιατί την είχα απωθημένο, αλλά είχα ήδη SNES/MD και PlayStation, οπότε δεν ασχολήθηκα και πολύ. Ξέρω, μεγάλη αμαρτία
Εγώ έκανα την αντίστροφη διαδρομή!! Είχα Amiga 1200 και πήρα αργότερα MD και PlayStation :) . Πάντως το PilotWings στο SNES ήταν πολύ καλός casual flight sim (Όπως και το remake στο 3DS).
 
Dr. SLUMP είπε:
Από την άλλη, δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το συγκεκριμένο είδος. Εγώ μικρός δεν είχα ποτέ micro, μέχρι που το 1996 περίπου πήρα μια Amiga 1200 γιατί την είχα απωθημένο, αλλά είχα ήδη SNES/MD και PlayStation, οπότε δεν ασχολήθηκα και πολύ.
Πράγματι μεγάλωσα με κονσόλες. Πρώτα Atari 2600, μετά NES, Game Boy, SNES, Mega Drive... πάντως είχα καλή επαφή με Amiga 500
Το φαντάστηκα, αλλά μπράβο πάντως που κράτησες επαφή και με υπολογιστές (όπως η Amiga 500), και φυσικά μπράβο και για την αγορά της Α1200. :thumbup:

Oπως είπες, το μεγάλο ατού των υπολογιστών είναι όλο το "πακέτο" των δυνατοτήτων που προσφέρoυν. :)

Captain Kal είπε:
Όχι ιδιαίτερα. Η πλήρης σειρά ανταλλακτικών, μου κόστισε 40 ευρώ (μαζί με τα ταχυδρομικά, από την Thustmaster στον Καναδά). Και θα τα δώσω στον κουμπάρο, για να τα αλλάξει.
Eχεις δικτυωθεί παντού απ' ότι βλέπω... :D

Παντως εγώ για τα δικά μου joysticks δεν έχει τύχει να βρω ανταλλακτικά. (ευτυχώς δεν έχουν χαλάσει, αλλά θα ήθελα να έχω spares για παν ενδεχόμενο)

Captain Kal είπε:
Πάντως το PilotWings στο SNES ήταν πολύ καλός casual flight sim
Και απο τα πολύ καλά πρώτα δείγματα του περίφημου mode 7. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα