Pixel 038 - Νοέμβριος 1987

...χαίρομαι που διαβάζω ότι αυτό είναι ένα απο τα αγαπημένα τεύχη του Aeon, λόγω Tai-Pan (το ίδιο και εμένα !! - μόνο που εγώ δεν το είχα τελειώσει). Ολόκληρο κατεβατό θα γράψω - δώστε βάση, και "βούρ" !! (σωστά Aeon; ;) ).

Για να δούμε τι θα δούμε στο τεύχος 38...

- Θυμάστε την επέμβαση του Β-Τ στο προηγούμενο τεύχος; Διαβάστε τώρα και το γράμμα του Δρ. Ζαχαριάδη, αλλά και την απάντηση του Β-Τ !!

- Ξανά στην αλληλογραφία του μήνα, ένα γράμμα που προσωπικά με έκανε να ντρέπομαι που είμαι Amstrad user. Ο "κύριος" αυτός ο οποίος το έγραψε, κατηγορεί εντελώς άδικα έναν απο τους κορυφαίους συντάκτες του Πίξελ, και μάλιστα χρησιμοποιώντας σε κάποιο σημείο εντελώς απρεπείς εκφράσεις. To -μόνο- σχόλιο που θυμάμαι να έχει κάνει ο Αντώνης υπέρ του commodore, ήταν το περίφημο "καλό κομπιουτεράκι - δε λέω" στο review του ACE, το οποίο δεν είναι καν άξιο αναφοράς, και φυσικά δεν σημαίνει ότι σώνει και καλά χρηματίζεται απο την Memmox (ίσα ίσα που ο Αντώνης απ΄ όσο ξέρω είχε Spectrum & ST υπολογιστές) ή ό,τι άλλη θεωρία συνομωσίας βάζει με το μυαλό του ο "κύριος" αυτός...

Επιπλέον, πολλές φορές οι εκδόσεις για Commodore & Spectrum έφταναν λίγο νωρίτερα στα μαγαζιά, και ακολουθούσαν αυτές του Amstrad. Τι φταίει γι'αυτό ο Αντώνης; ...φυσικά τίποτα.

- Οι πρώτες ειδήσεις για την πτώση της τμής της "πεντακοσάρας" Amiga, αρχίζουν να εμφανίζονται !! ...το "όνειρο" δεν είναι πλέον και τόσο "άπιαστο"...

- Νέο, σπαρταριστό ευθυμογράφημα, του Δημήτρη Γαζήλα.

- Nέα στήλη: Pixel Compatibles. Απαραίτητη, επειδή τα μισητά PCs έχουν πλέον μεταμορφωθεί και αυτά σε "home" μηχανήματα...

- PC-Ditto: ένας καλός PC emulator για τον ST !!

- Ο "Μέγας" Αtari Mega ST είναι εδώ, και ο Λεκό αναλύει σε βάθος τα νέα χαρακτηριστικά του.

- Μία πραγματικά εξαιρετικά χρήσιμη ιδιοκατασκευή. Σίγουρο φόρτωμα σε Amstrad & Spectrum, ακολουθώντας τις οδηγίες του Γιώργου Βασιλάκη. Αν έχετε "μανία" με τα ηλεκτρονικά, αξίζει να το επιχειρήσετε !!

- Ο Βασίλης Κωνσταντίνου δίνει αναφορά για όλα τα θαυμαστά και μη, του 10ου PCW show.

- Στα arcades, έχουμε παρουσίαση του πολύ καλού Black Dragon (Black Tiger). To έχετε παίξει; Αξίζει τον κόπο, μιά και πρόκειται για ένα πολύ καλό action παιχνιδάκι, το οποίο αργότερα κυκλοφόρησε και στους διάφορους home.

- Στα reviews του μήνα έχουμε το εξαιρετικό MASK, βασισμένο στο γνωστό καρτούν που (εμείς στην Ελλάδα) είδαμε μερικά χρόνια αργότερα για πρώτη φορά απο τα δορυφορικά κανάλια. Χειρίζεστε τον Ματτ Τράκκερ (και το Thunderhawk) σε μία προσπάθεια να διασώσετε τους υπόλοιπους πράκτορες της MASK - πράγμα όμως που δεν είναι και τόσο απλό, μιά και τα εμπόδια και οι εχθροί είναι πολλοί. Ξεκινάτε απο την βάση της MASK στο Βoulder Hill, και έπειτα θα χρειαστεί να ταξιδέψετε στον χρόνο, μέχρι να φτάσετε στην βάση των VENOM. Kαθ' όλη την διάρκεια της αποστολής σας, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στους ιπτάμενους εχθρούς (π.χ. το Switchblade του Miles Μayhem), διότι ένα καλοζυγισμένο τους χτύπημα μπορεί να σας προξενήσει μεγάλη ζημιά. Aπο ότι θυμάμαι, η θέση των διαφόρων κλειδιών, βομβών κλπ, είναι κάθε φορά random, πράγμα που αυξάνει το ενδιαφέρον του παιχνιδιού. Η έκδοση του Amstrad είναι ΥΠΕΡΟΧΗ, και το παιχνιδάκι αξίζει 100% τον χρόνο που θα του αφιερώσετε.

Το Zynaps είναι ένα shoot'em up στα πρότυπα του Νέμεσις, το οποίο το θεωρώ πολύ καλό, αν και εδώ έχει πάρει μέτρια βαθμολογία. Αξίζει να παίξετε όλες τις versions, οι οποίες είναι όλες πολύ καλές, έχοντας κάποιες μικροδιαφορές μεταξύ τους (ειδικά η μουσική -αν θυμάμαι καλά- ήταν διαφορετική σε κάθε έκδοση !!). (review υπάρχει και στο τεύχος 16 του MicroMad που είχε γίνει upload παλιότερα).

Αλλο ένα καλό arcade conversion απο την Imagine, το Athena της SNK (διαβάστε και το review στο τεύχος 16 του MicroMad, και την arcade παρουσίαση του Psycho Soldier στο προηγούμενο τεύχος του Πίξελ). Εδώ συμβαίνει το εξής περίεργο: Η διαφήμηση της imagine αναφέρει και μία amstrad version (εκτός των spectrum/CBM) την οποία δεν έτυχε να παίξω, αλλά ούτε και να δω, παλιότερα. Η αντίστοιχη διαφήμηση της ocean/imagine hellas αναφέρει μόνο τις spectrum/CBM εκδόσεις. Εγώ τελικά νόμιζα ότι το παιχνίδι αυτό δεν είχε κυκλοφορήσει ποτέ για Amstrad, αν και πρόσφατα όταν ψαχούλευα παλιά Pixels, το πήρε το μάτι μου στο top-ten του amstrad !! ...τελικά τι παίζεται με αυτό το παιχνίδι; Υπάρχει κάποιος Amstrad user που να το έπαιξε παλιότερα, έτσι ώστε να λυθεί το μυστήριο;

Τέλος έχουμε το Garrison - ένα διασκεδαστικό Gauntlet clone (το review έχει γίνει στην έκδοση για Amiga).

- SPECIAL REVIEW: TAI-PAN !! (για τους fans του James Clavell και-όχι-μόνο !!).

Oποιος θέλει απόδειξη ότι στην Ελλάδα το Pixel ήταν απο τους κύριους παράγοντες διαμόρφωσης στα κριτίρια επιλογών παιχνιδιών των νεαρών gamers, ιδού ένα τρανό παράδειγμα, μιά και το εν λόγω παιχνίδι εκείνη την περίοδο είχε πραγματικά τεράστια ζήτηση. Το "αστείο" της υπόθεσης είναι ότι την ίδια περίπου περίοδο κυκλοφορούσε και το ΥΠΕΡΤΑΤΟ Pirates! της Microprose, που δυστυχώς δεν έτυχε να γίνει review απο το Πίξελ (ούτε και κάποια άλλα απο τα παλιά, θρυλικά Microprose games όπως το F-15 Strike Eagle, το Silent Service, το Red Storm Rising, το Project Stealth Fighter (F-19), κλπ). Κρίμα !!

To Tai-Pan όμως παραμένει ένα εξαιρετικό παιχνίδι, συνδιασμός εμπορικού "simulator" συνοδευόμενο απο καλές arcade sequences, και σίγουρα θα σας καθηλώσει (ειδικά όσοι ήλπιζαν να παίξουν κάποτε μία πιό "γήινη" version του Elite, σίγουρα δεν θα απογοητευτούν, ενώ οι "ριγμένοι" φανατικοί σπεκτρουμάδες που δεν γνώρισαν ποτέ το Pirates! στον υπολογιστή τους, μπορούν να βρούν "καταφύγιο" εδώ... ).

Η έκδοση του ST πάνω στην οποία έγινε το review έχει τις διαφορές της με αυτές των πιό μικρών home υπολογιστών (διαβάστε σχετικά), αλλά σε γενικές γραμμές είναι υπέροχη (αν και ήχος των βημάτων του ήρωά σας, μπορεί να θυμίζει κάτι απο χορευτικό με κλακέτες !!).

Οι πλέον άρρωστοι, ας παίξουν και την original "text" έκδοση του παιχνιδιού στον Apple !! (η οποία κατά τη γνώμη μου, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το Tai-Pan της Ocean - έστω και εν μέρει).

...τέλος, μία προσωπική retro-ανάμνηση: Η "όχι-και-τόσο-νόμιμη" κόπια του παιχνιδιού στον Amstrad, παρουσίαζε ένα πρόβλημα: Οταν ένα αντίπαλο πλήρωμα (π.χ. πειρατές) έκαναν board στο καράβι σου, προς το τέλος της μάχης το παιχνίδι crashαρε, και γινόταν reset !! ...πάντα είχα την απορία αν το bug αυτό υπήρχε και στο original... (θα ήταν πολύ σοβαρή αβλεψία εκ μέρους της Ocean αν όντως υπήρχε και εκεί !!).
 
Όλα τα λεφτά το γράμμα του φανατικού αμστραντα στο τεύχος αυτό. Συνιστώ σε όποιον δεν το έχει διαβάσει να κατεβάσει άμεσα και να πάει σελίδα 13. Μέχρι μήνυση σήκωνε άνετα για συκοφαντία. Αν ήταν ενήλικος τότε γιατί μάλλον ήταν 10 χρονών
 
Φαντασου τι κλωτσομπουνιδια πεφτανε στο σχολειο του εκατερωθεν μεταξυ των 8bit φατριων. Thug life 1987 :)

Ελπιζω ο φιλος να ειναι μελος και να δωσει παρον αν δουμε αν ακομα εχει τετοιο φανατισμο υπερ του Amstrad :)

Παντως τα εχωσε με ονοματεπωνυμο και διευθυνση
 
χαχα κρατούσα την κοιλιά μου απ τα γέλια. φανταστείτε με κάποια χρονομηχανή να πήγαινα στο 1987 και να τους έλεγα ότι όλοι οι υπολογιστές τους είναι για τα μπάζα σε σχέση με τον 4πύρηνο δικό μου, 64 bit, σκληρό 1 τέρα, SSD 120 GB, παιχνίδια σε 8 dvd, κάρτα γραφικών 1 γίγα κλπ. Α! Και αυτό το θηρίο κάνει 500 € το 2013! Θα γυρνούσα μπλέ μαρέν στο 2018!
 
Μακράν το πιο φανατικό γράμμα που έχω διαβάσει, θα υπάρχουν όμως και άλλα φαντάζομαι που τα έκοβαν τα περιοδικά για να μην γίνει Ελ πάσο η αλληλογραφία. 
 
...τέλος, μία προσωπική retro-ανάμνηση: Η "όχι-και-τόσο-νόμιμη" κόπια του παιχνιδιού στον Amstrad, παρουσίαζε ένα πρόβλημα: Οταν ένα αντίπαλο πλήρωμα (π.χ. πειρατές) έκαναν board στο καράβι σου, προς το τέλος της μάχης το παιχνίδι crashαρε, και γινόταν reset !! ...πάντα είχα την απορία αν το bug αυτό υπήρχε και στο original... (θα ήταν πολύ σοβαρή αβλεψία εκ μέρους της Ocean αν όντως υπήρχε και εκεί !!).
Αν και το έχουμε «λύσει» το θέμα με τον billy παλιότερα, νομίζω ότι δεν το έχουμε αναφέρει κάπου στο forum. Το bug αυτό δυστυχώς, προέρχεται από τον original κώδικα του παιχνιδιού και από εκεί πέρασε και στα πειρατικά. Μάλιστα επηρεάζει και τις δύο original εκδόσεις κασέτας και δισκέτας, το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι τελικά δεν υπάρχει έκδοση του Tai-Pan στον Amstrad, που να είναι 100% playable.
 
Σχετικά με το Athena που αναφέρθηκε το έψαξα λίγο και είδα ότι το παιχνίδι είναι "unreleased" σε αμστραντ όχι ότι χάνει κανείς τίποτα δηλαδή. Σε σπεκτρουμ που έπαιξα λίγο στον Wii emulator είδα ότι το παιχνίδι είναι πανδυσκολο και τελικά είναι μάπα το καρπούζι. Γραφικά έχει καλά όμως για τα δεδομένα του σπεκτρουμ.
 
Αν και το έχουμε «λύσει» το θέμα με τον billy παλιότερα, νομίζω ότι δεν το έχουμε αναφέρει κάπου στο forum.


Χαχα, πράγματι !!  :D    To είχαμε συζητήσει αρκετά το συγκεκριμένο θέμα παλιότερα, μιά και αποτελούσε "τραυματική εμπειρία" αρκετών amstrad users....

Εδώ να πω κάτι που *νομίζω* πως δεν έχω αναφέρει παλιότερα...

Παρ' όλες τις δοκιμές με τα διάφορα images (αυθεντικά και μη) του εν λόγω παιχνιδιού, βρισκόμουν σε... "φάση άρνησης" (!) μη θελωντας να πιστέψω ότι υπήρχε τόσο σοβαρό πρόβλημα, οπότε σκεπτόμουν διάφορα άλλα σενάρια (όπως π.χ. το να υπήρχε μία απειροελάχιστη περίπτωση να φταίνε οι emulators). 

Ετσι, έκατσα και έπαιξα (πάνε αρκετά χρόνια πλέον) μία αυθεντική έκδοση του παιχνιδιού σε κασσέτα, σε αυθεντικό μηχάνημα (464).  Δεν έγινε μεν το γνωστό reset, αλλά (αν θυμάμαι καλά) το παιχνίδι όντως "πάγωσε" στο συγκεκριμένο σημείο, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά αυτό που αρνιόμουν να παραδεχτώ...  :(  
 
  • Like
Reactions: Ace
Πίσω
Μπλουζα