Pixel 040 - Ιανουάριος 1988

AEON

Retromaniax Founder
Διαχειριστές
Joined
6 Ιαν 2006
Μηνύματα
1.797
Αντιδράσεις
1.769
Σκανάρισμα: akmakas

Αριθμός σελίδων: 175

Μέγεθος Αρχείου: 61 ΜΒ

Ανάλυση: 100+dpi

 
Μια διόρθωση Χρήστο...το τεύχος είναι στα 150dpi...
 
Να που μπαίνουμε λοιπόν και στο '88, με τα pc να γίνονται όλο και πιό δημοφιλή, και να διεκδικούν πλέον μεγάλο μερίδιο (και) στην 16-bit home αγορά. Για να δούμε τι θα δούμε...

- Είδηση για άφιξη του Final Cartridge III για τους CBM.

- Eίδηση με τα τελευταία "κατορθώματα" του Steve Kitchen (δημιουργός του Space Shuttle και αδερφός των Dan & Garry) που τράβηξαν την προσοχή του πενταγώνου !!

- Μία ακόμα είδηση, σχετικά με την διοργάνωση της 1ης Infosystem.

- "PCs για το σπίτι - η νέα πραγματικότητα": Ο τίτλος του άρθρου του Λεκό, τα λέει όλα !! Απο την (τότε) δική μου οπτική γωνία, τα pc της εποχής (με τις CGA & Hercules, το pc speaker, και συν τοις άλλοις την έλλειψη mouse & κάρτας joystick στα περισσότερα μοντέλα, δεν μπορούσαν να "χτυπήσουν" σε δυνατότητες την Amiga και τον ST. Ομως η απίστευτη πληθώρα software - ειδικά απο αμερική, ήταν κάτι το αδιαμφισβήτητο !!)

- Τεστ Turbo X (ναί, το πρώτο μοντέλο των συμβατών απο τη γνωστή σειράς "Turbo X" του Πλαισίου, που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα).

- Nα και μερικά πρώτα δείγματα pc games στις σελίδες του Pixel: Το (κλασσικό) Zaxxon, το Mean 18 της Accolade, και το 3D Chess της Psion (με το πρώτο να έρχεται σε "pc booter" μορφή).

- Για μία ακόμη φορά θα μας απασχολήσει το θέμα της πειρατείας (ρεπορτάζ του Γ. Κυπαρίσση), όπου λένε τη γνώμη τους και διάφοροι γνωστοί καταστηματάρχες του "χώρου" (Γκόλφης, Νάνος, κ.α.). Eνας μάλιστα απο αυτούς, είναι ο πολύ γνωστός μας Thomasoft !! :supergrin: (σε meeting που είχαμε με μέλη του GRM γύρω στο 2007, είχαμε συζητήσει -και γελάσει- για την ειρωνία του όλου θέματος... :D )

- Tα hints & tips του μήνα καταφέρνουν να ξεχωρίσουν αφού εκτός απο τα κλασσικά pokes, έχουμε και, όχι ένα, αλλά δύο "βαρβάτα" walkthroughs για τα Phantasie III και Last Ninja (υπέροχα παιχνίδια και τα δύο)

- Δύο παρουσιάσεις για Amstrad: Toυ Hit-Pak 13 (απο τα γνωστότερα προγράμματα προ-πο της εποχής), και του VIDI Digitizer (είδατε χλιδή ο Amstrad; :D )

- Game Reviews του μήνα, όπου έχουμε:

* Match Day II: Οι Ritman & Drummond υπογράφουν το sequel του γνωστού soccer game, το οποίο έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης στα Z80 μηχανήματα. Το παιχνίδι παρουσιάζεται αρκετά βελτιωμένο, με ορισμένα νέα χαρακτηριστικά που εμπλουτίζουν το gameplay, ενώ και η AI έχει γίνει πιό αποτελεσματική.

Η επιτυχία ήταν αναμενόμενη, και χαρακτηριστικά θα αναφέρω την περίπτωση δύο φίλων μου (ο ένας χρήστης spectrum και ο άλλος amstrad) που μπήκαν στην 16-bit εποχή αγοράζοντας PC (και κατά συνέπεια δεν πέρασαν απο το στάδιο που ονομαζόταν "Kick Off"), oι οποίοι συχνά-πυκνά ξαναέβαζαν στην πρίζα τα παλιά τους μηχανήματα για να παίξουν το συγκεκριμένο ποδοσφαιράκι !! (αυτό θα πεί αφοσίωση :D )

- Combat School: Arcade conversion που μεταφέρθηκε με επιτυχία στους home micros - και ειδικά στον CBM, όπου το παιχνίδι είναι πραγματικά υπέροχο (απο τα γραφικά, μέχρι και την πορωτική διασκευή του "I wanna be your drill instructor"). Φροντίστε μόνο να έχετε κάποιο γερό joystick διαθέσιμο (μεταλλικό κατά προτίμηση), διότι θα το χρειαστείτε.

- Quedex: Ολοι θυμόμαστε το όνομα του Σταύρου Φασούλα απο περασμένα reviews παιχνιδιών (βλέπε: Sanxion), o οποίος επιστρέφει με το QueDex (Quest for ultimate Dexterity), ένα action-puzzle παιχνίδι που σε αρκετά σημεία θα σας θυμίσει το Bounder. Ωραία graphics (για τέτοιου είδους game), πολύ καλή μουσική, και gameplay που θα σας κάνει να "κολλήσετε", συνθέτουν ένα ιδιαίτερα αξιόλογο σύνολο.

- Mach 3: Γαλλικό shooter καλών προδιαγραφών (για την εποχή του), που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά χάρη στα όμορφά του graphics και τον φοβερό ήχο του (περιλαμβάνεται και speech). Την εποχή εκείνη είχα αποκτήσει την amstrad version, η οποία φυσικά δεν πλησιάζει τα 16-bit επίπεδα, αλλά τουλάχιστον έχει προσεχθεί αρκετά (αναμενόμενο, μιά και όπως είπαμε πρόκειται για γαλλικό παιχνίδι).

- Livingstone, I presume? : Eίστε ο Henry Morton Stanley, και ψάχνετε να βρείτε τον Δρ. Λίβινγκστον (την ιστορία μας την είχε πεί αρχικά ο καθηγητής των αγγλικών μας στο φροντιστήριο). Στην διάθεσή σας έχετε διάφορα εργαλεία & όπλα (μαχαίρι, μπούμερανγκ, κ.α.) για να διευκολυνθείτε. Το παιχνίδι μας έρχεται απο Ισπανία μεριά, και έχει καλά graphics & ήχο. Αν σκεφτήκατε ότι "μάλλον θα είναι ζόρικο" επειδή είναι ισπανικό, θα πρέπει να πω ότι οι φόβοι σας βγήκαν αληθινοί, διότι όντως δεν θα το λέγαμε και "εύκολο" (δεν χάνετε τίποτα να το δοκιμάσετε, πάντως :) )

- Στις arcade παρουσιάσεις, έχουμε δύο πολύ καλούς uber-κλασσικούς τίτλους: Τo εξαίσιο (αλλά και δύσκολο) shoot 'em up R-Type, και το... "βάρβαρο" Rastan Saga. (αμφότερα εμφανίστηκαν και στους home micros)

- Στο Special Review του μήνα (και για να μην ξεφεύγουμε απο "το πνεύμα των καιρών" που θέλει τα home PCs στη μόδα), παρουσιάζεται το εξαιρετικό παιχνίδι τακτικής/στρατηγικής (σε πραγματικό χρόνο) των Murry bros, The Ancient Art of War.

Εχετε στη διάθεσή σας αρκετά σενάρια για να φορτώσετε και να παίξετε, αλλά μπορείτε να φτιάξετε και δικά σας, πράγμα που ανεβάζει πολύ τον τομέα της "αντοχής στο χρόνο". Ο στρατός σας περιλαμβάνει ιππότες, τοξότες, βάρβαρους, αλλά και κατασκόπους - και φυσικά κάθε τύπος στρατιώτη αποδίδει καλύτερα σε συγκεκριμένους τομείς και εναντίον συγκεκριμένων αντιπάλων στρατιωτών (επιπλέον θα πρέπει να έχετε υπ' όψιν σας τη μορφολογία του εδάφους). Φυσικά υπάρχουν και οι αντίπαλοι στρατηγοί - ο καθένας με τη δική του ιδιοσυγκρασία (συμπεριλαμβάνεται και ο Sun Tzu, που έγραψε το σχετικό εγχειρίδιο).

Για να μην πολυλογούμε, το παιχνίδι είναι απλά θαυμάσιο και είναι σχεδόν εγγυημένο ότι θα σας εθίσει σε μεγάλο βαθμό. Προσωπικά, το "γνώρισα" σε φίλο μου pc user (κάτοχος κλασσικού PC/XT με CGA), και ήταν απο τα αγαπημένα μας εκείνης της περιόδου (μαζί με Starflight, Visions of Aftermath, Project Space Station, Roadwar 2000, Sword of Aragon, κ.α.).

Ο συγκεκριμένος φίλος κάποιο καιρό αργότερα απέκτησε και το "θαλάσσιο" sequel, όπου είχε τη μανία να περνάει ακόμα περισσότερες ώρες για να φτιάχνει δικούς του χάρτες, και τελικά... να τους σβήνει επειδή ποτέ δεν του βγαίνανε "τέλειοι". :D

Επίσης συνάντησα ένα άλλο παιδί όταν ήμουν στρατιώτης, που ήταν μεγάλος fan του παιχνιδιού - και μάλιστα μου είχε δώσει και δισκέττα με τα σενάρια που είχε φτιάξει !!

Δυστυχώς, "back in the day", πέρα απο την pc version δεν είχα πετύχει κάποια άλλη (ακόμα και ένας φίλος με Apple II, δεν γνώριζε ότι υπήρχε αυτό το παιχνίδι στον υπολογιστή του). Τις διάφορες άλλες εκδόσεις (Amstrad, Mac, Amiga, κλπ) τις δοκίμασα μόλις πριν μερικά χρόνια μέσω εξομοίωσης, με αφορμή σχόλιο του φίλου Captain Kal, ο οποίος με πληροφόρησε για την ύπαρξη της Amiga version. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα