Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.336
- Αντιδράσεις
- 555
Power Drift (1990)
Άλλο ένα racing game το οποίο μεταφέρθηκε από τα coin-ops το 1990 από την εταιρεία Activision. Για να είμαι ειλικρινής δεν το είχα δει καθόλου στα arcades πριν το αγοράσω για τον Commodore μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως ο λόγος που το αγόρασα ήταν το εξώφυλλο του παιχνιδιού σε κάποιο τεύχος του Pixel το οποίο μου δημιουργούσε την προσδοκία πως θα ήταν κάτι αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα racing games μιας και το όχημα που εμφανίζονταν στην εικόνα έμοιαζε περίεργο.
Ας περάσουμε όμως κατευθείαν στο παιχνίδι για να δούμε με τι ακριβώς ήταν το Power Drift.
The fast and the furious.
Επιλέγουμε μεταξύ 12 οδηγών (στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και γυναίκες) οι οποίοι θα διαγωνιστούν σε 5 διαφορετικά τερέν (A έως E). Το A βρίσκεται σε μια πόλη, το B σε δάσος, το C σε παραλιακό – τροπικό τοπίο, το D σε μια έρημο και το E σε παραθαλάσσιο μέρος. Κάθε τερέν αποτελείται από 5 διαφορετικές πίστες (που χωρίζονται σε 4 γύρους) στις οποίες θα πρέπει να τερματίσουμε μεταξύ των 3 πρώτων οδηγών για να συνεχίσουμε στην επόμενη.
Οι πίστες σε αρκετά τμήματά τους μοιάζουν με τα roller coasters του lunar park, κάτι το οποίο φαίνεται πιο έντονα στην coin-op μορφή του παιχνιδιού, παρουσιάζοντας πολλές απότομες ανηφόρες και κατηφόρες αλλά και άλματα που απαιτούνται να πραγματοποιεί το όχημά μας σε ορισμένα σημεία. Συνεπώς εκτός από τον κίνδυνο να βρεθούμε εκτός πίστας θα πρέπει να προσέξουμε αρκετά και την περίπτωση του να μη βρεθούμε στο... κενό.
Στην αφετηρία.
Αν και μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 12 διαφορετικών οδηγών η συμπεριφορά του οχήματος μας στο δρόμο δεν αλλάζει καθόλου παρά μόνο ο «χαρακτήρας» του οδηγού ο οποίος φαίνεται κατά το προσπέρασμα των αντίπαλων οχημάτων. Έτσι κάθε οδηγός χειρονομεί με ιδιαίτερο τρόπο κάθε φορά που προσπερνάμε κάποιο όχημα, ενώ το ίδιο κάνουν και οι υπόλοιποι οδηγοί τις αντιδράσεις των οποίων μπορούμε να τις δούμε στο πάνω μέρος της οθόνης. Κατά τα λοιπά, αλλάζει επίσης το χρώμα του οχήματός του ανάλογα με τον οδηγό που επιλέγουμε.
Στο πάνω μέρος της οθόνης μπορούμε επίσης να δούμε τη θέση στην οποία βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το όχημά μας, το γύρο τον οποίο διανύουμε, την κατάταξή μας στις προηγούμενες πίστες, το score μας καθώς κι ένα χρονόμετρο για να μετράμε τα ρεκόρ μας.
Ακόμη στην 5η θέση; Για… να το σανιδώσουμε.
Όταν οι ρόδες χορεύουν.
Εκτός δρόμου στριφογυρίζοντας σα σβούρα.
Όπως αναφέρθηκε στόχος μας είναι να τερματίσουμε μέσα στην πρώτη τριάδα επομένως ο χρόνος δεν παίζει κανένα ιδιαίτερο ρόλο στον αγώνα κι έτσι οι αντίπαλοί μας είναι μόνο οι υπόλοιποι οδηγοί.
Μη νομίζετε όμως πως οι αντίπαλοι είναι απλά ένα όχημα το οποίο προσπερνάμε με ευκολία αν βρεθούμε δίπλα του. Το παράξενο σχήμα του οχήματός μας και το μεγάλο πλάτος του, σε περίπτωση που συγκρουστεί με άλλο όχημα θα μας στείλει εκτός πίστας να πραγματοποιούμε τετακέ για μερικά δευτερόλεπτα.
Δυστυχώς δεν παθαίνουν το ίδιο και οι αντίπαλοι με αποτέλεσμα να μένουμε μόνο εμείς πίσω. Προσοχή λοιπόν στις προσπεράσεις.
Καλό είναι επίσης να μάθουμε τις απότομες στροφές κάθε πίστας τουλάχιστον στον πρώτο γύρο ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι να τις αντιμετωπίσουμε έγκαιρα στους επόμενους.
Η ανώτατη ταχύτητα του οχήματός μας το οποίο μοιάζει με φαρδιά γουρούνα είναι 224 km/h και διαθέτει 2 ταχύτητες, high και low.
Καλό είναι κατά την εκκίνηση να χρησιμοποιούμε τη low και όταν πιάσουμε τα 100 km/h τότε να αλλάζουμε σε high. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως ακόμη και στις στροφές το όχημά μας δεν πέφτει κάτω από την ανώτατη ταχύτητά του αν δε βρεθούμε εκτός δρόμου. Κι εδώ που τα λέμε αν θέλουμε να έχουμε ελπίδες να τερματίσουμε μέσα στην πρώτη τριάδα δεν πρέπει να κατεβάσουμε για κανένα λόγο την ταχύτητά μας.
Down we go…
Tip: Αν συγκρουστούμε με αντίπαλο όχημα, όπως αναφέραμε το όχημά μας θα πραγματοποιήσει τετακέ εκτός της πίστας. Αν κρατήσουμε το joystick προς τα πάνω, το όχημά μας θα συνεχίσει να κινείται με υψηλή ταχύτητα κι έτσι όταν θα επανεκκινήσουμε θα έχουμε βρεθεί σε σημείο της πίστας σα να μην είχαμε τρακάρει ποτέ.
Βλέποντας το Power Drift και στο MAME, παρατήρησα πως η αρχική του σχεδίαση αφορούσε κυρίως αγώνες σε roller coasters. Στον Commodore 64 όμως μεταφέρθηκε σχεδιάζοντάς το σε πιο συμβατικούς δρόμους. Το τελευταίο δεν είναι κακό αν γίνει με σωστό τρόπο. Και στον C64 έγινε πράγματι με αρκετά επιτυχημένο τρόπο.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά καλά τα χρώματα υπερακετά ενώ το μουσικό θέμα που ακούγεται καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού είναι καταπληκτικό.
Μόνο παράπονο είναι η απουσία ηχητικών εφέ πέρα από τον ήχο του οχήματος κατά τα τετακέ. Ευτυχώς η απουσία καλύπτεται από το πολύ καλό όπως είπαμε μουσικό θέμα.
Δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού αποτελεί το gameplay. Ιδιαίτερα εθιστικό και ευχάριστο, το Power Drift είναι παιχνίδι το οποίο μπορεί να σε ξεκουράσει παίζοντας.
Προσωπικά αποτελεί το αγαπημένο μου racing game στον Commodore 64.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: