Ωστοσο, μιας και χειρηστηρια οπως της Hori, της Nyko και της InterAct, εχουν παρομοια σχεδιαστικη γραμμη, οπου απεχει μεν του επισημου χειρηστηριου, αλλα ειναι προτιμοτερο σε πολλους, κραταω επιφυλαξεις για το αν θα ειναι προβληματικο η οχι με τετοια παιχνιδια.
Λιγο καθυστερημένο το post μου αλλά τώρα είδα το response τυχαία.
Κοίτα, σχετικά με το θέμα του σχεδιασμού του original pad και τα FPS.
Αμα συζητήσεις σήμερα με 100 άτομα που παίζανε το Goldeneye στην εποχή του, οι 95 θα σου πουν το κλασσικό "controls haven't aged well" μαζί με το θέμα του frame rate φυσικά. Εχω κάνει άπειρες συζητήσεις με αυτό σε διάφορα forums και έχω καταλήξει στο ότι όλοι μα όλοι παίζανε όλα αυτά τα παιχνίδια με τα default controls. Κανένας δεν μπήκε στον κόπο να δοκιμάσει καποιο άλλο scheme.
Αν λοιπόν βάλει κάποιος το Goldeneye και επιλέξει το "1.2 Solitare" scheme και κρατήσει το pad από τα αριστερά, τότε τα controls είναι ίδια και απαράλλαχτα με το σημερινό dual analog. Και δεν ήταν κάτι που ανακάλυψαν στο Goldeneye, αυτός είναι ο default χειρισμός στο Turok! Απλά το μόνο που ήθελε να κάνεις ήταν να κρατήσεις το pad από τα αριστερά. Αλλά πολύ λίγοι το έκαναν αυτό. Εγώ το είχα ανακαλύψει μόνος μου και γι αυτό μετά όταν βγήκε το dual analog μου ήταν πολύ γνώριμο. Οπότε όταν λέει ο άλλος ότι ο χειρισμός δεν έχει γεράσει καλά μου δίνει αμέσως την πληροφορία ότι έπαιζε μόνο με τα defaults.
Και btw, τo καθαρό dual analog υπήρχε και στο Goldeneye/perfect Dark πολύ πριν από το Halo ή το Alien Resurrection στο PS1... με ένα πολύ προχωρημένο scheme που κρατούσες ένα pad σε κάθε χέρι... κάτι σαν Wiimote + Nunchuck δηλαδή. Και ψιλοβόλευε γιατί κρατούσες τα pad από το μεσαίο πόδι οπότε μοιραζόταν το βάρος. Αρα ούτε αυτό γίνεται με ενα traditional design γιατί το να κρατάς με ένα χέρι το ένα pad από την άκρη δεν βολεύει, ούτε φτάνεις τα κουμπιά που πρέπει. Mπορει να φαινόταν τρελό τότε αλλά ήταν πολύ λειτουργικό. Εξάλλου οπως είπαμε, τα Wiimote + Nunchuck μια χαρά τα κρατούσαμε.
Εφόσον λοιπόν οι περισσότεροι δεν εκμεταλλεύτηκαν αυτές τις ιδιότητες του pad (το να το κρατάς "ανάποδα" ή από την μέση) τότε σαν σχεδιασμός δεν είχε κάποιο νόημα για αυτούς... Γιατί να είναι σαν τρίαινα δηλαδή? Οπότε γι αυτό βλέπεις και τόσο κόσμο να θέλει ένα πιο traditional design. Αλλά για μένα πχ που έπαιζα όλα τα FPS (μεχρι και το DOOM 64) με τους τρόπους που υπέδειξα, το να αντικαταστήσεις το "ειδικό" pad του N64 με ένα traditional (με ένα analog, αν ήταν δύο analog δεν θα το συζητούσα) είναι σαν να απενεργοποιείς κάποιες ιδιότητες που μόνο αυτό είχε.
Τώρα βέβαια αν δεν παίζει κάποιος FPS τότε όλα αυτά δεν έχουν σημασία. Ομως το N64 ήταν κονσόλα κυρίως για 3D Platform, FPS και arcade racers. Οπότε θεωρώ το ιδιαίτερο design του original pad καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι της βιβλιοθήκης της κονσόλας.
Αυτά
