Review: BOMB JACK - Tehkan (1984)

ambu_dare

RetroMasteR
Joined
19 Φεβ 2006
Μηνύματα
1.278
Αντιδράσεις
54

bjackanim.gif

BOMB JACK - TEHKAN


Γύρισα όλο τον κόσμο αλλά, τελικά δεν σε βρήκα.

bombjack.png





Από την εταιρεία Tehkan, έρχεται εν έτη 1984 ένα παιχνίδι που μας θυμίζει αρκετά το δημοφιλέστερο όλων των εποχών το pac-man.

O Jack είναι ένας μικρός σούπερ ήρωας που έχει ως σκοπό να μαζέψει όλες τις βόμβες που υπάρχουν διάσπαρτες στις πίστες του παιχνιδιού. Όπως όλοι οι σωστοί σούπερ ήρωες, έχει στολή χρώματος κόκκινη με μία μπλε μπέρτα και μαύρες μπότες. Βέβαια το όλο ενδυματολογικό σύνολο συμπληρώνει και η απαραίτητη μάσκα χρώματος επίσης μπλε.

Αντίπαλοι του, στο παραπάνω έργο θα είναι μηχανικά τέρατα με διαφόρων ειδών μορφές από πουλιά και ανθρωπόμορφα ρομπότ έως ιπτάμενοι δίσκοι και περίεργες μπάλες.

Έτσι ξεκινάει το ταξίδι του όλο περιπέτεια σε έναν κόσμο που έχει ως φόντο του πέντε λίγο - πολύ δημοφιλείς τοποθεσίες. Η μία είναι η Πυραμίδα του Χέοπα με την αινιγματική όπως πάντα σφίγγα από την Αίγυπτο. Η δεύτερη είναι από την Αθήνα, η δική μας Ακρόπολη με τον Παρθενώνα σε πρώτο πλάνο. Τρίτη είναι το ένα κάστρο κάπου στην Βαυαρία. Τέταρτη είναι μία παραθαλάσσια σύγχρονη πόλη με ουρανοξύστες, πιθανότατα αμερικάνικη. Όπως αμερικάνικο τοπίο θυμίζει και η τελευταία τοποθεσία, που είναι η νυχτερινή απεικόνιση μίας επίπεδης πόλης.

bombjacklevel1.png
bombjacklevel2.png
bombjacklevel3.png
bombjacklevel4.png
bombjacklevel5.png



Γενικά υπάρχουν 18 διαφορετικά σχέδια που αποτελούν με ένα από τα παραπάνω φόντα τις πίστες, τα οποία σχέδια διαμορφώνονται με πλατφόρμες και τείχη που επάνω τους πηδάει ο Jack ώστε να φτάσει όλες τις βόμβες και παράλληλα να αποφύγει τους εχθρούς του. Πρακτικά το παιχνίδι, έχει 99 πίστες όμως ουσιαστικά είναι άπειρες αφού ξεκινάει πάλι από την αρχή.

Μέσα στην κάθε πίστα ανάλογα με το πόσες βόμβες μαζεύει (και εάν τις μαζεύει με την σειρά που αυτές ανάβουν), εμφανίζεται και ένα P (power up) το οποίο όπως και στο pac-man, όταν το μαζεύει μπορεί να σκοτώσει τους αντιπάλους του οι οποίοι ακινητοποιούνται και μετατρέπονται σε κίτρινα οκταγωνικά σχήματα. Όμως αυτό κρατάει λίγο. Επίσης κατά περιόδους βγαίνουν διάφορα οκταγωνικά extras που μεταφράζονται άλλοτε απλά σε βαθμούς και άλλοτε σε μία επιπλέον ζωή.

TIPS &

bjanim2.gif
TRICKS



Για να δούμε λίγες πληροφορίες επιπλέον για τον τρόπο που μαζεύονται οι βαθμοί και τα δώρα...

ΒΑΘΜΟΙ

Για κάθε άλμα, χτύπημα σε τοίχο, πέσιμο από ράμπα: 10 βαθμοί

Κάθε φορά που "τρώτε" μία σβηστή βόμβα: 100 βαθμοί

Κάθε φορά που "τρώτε" βόμβα που έχει αναμμένο φιτίλι: 200 βαθμοί

Κάθε φορά που τρώτε το "δωράκι" Β = 1.000 βαθμοί

Κάθε φορά που τρώτε το "δωράκι" Ε = 1.000 βαθμοί

Κάθε φορά που τρώτε το "δωράκι" S = 1.000 βαθμοί

Β = Πολλαπλασιασμός βαθμών

Οι παραπάνω βαθμοί διπλα/τριπλα/τετραπλα/πενταπλασιάζονται (x2 / x3 / x4 / x5) ανά πίστα, ανάλογα πόσα μπλε οκταγωνικά "δωράκια" με τον σύμβολο Β έχετε σε αυτή την πίστα. Μέγιστο είναι τα 5 και παρουσιάζονται ανά 5.000 βαθμούς. Όμως προσοχή, εάν περάσετε το κάθε όριο των 5.000/10.000 κλπ βαθμών με το ίδιο το Β τότε δεν μετράει και θα εμφανιστεί στην επόμενη βαθμίδα.

Ε = Επιπλέον ζωή / S = 1 Δωρεάν παιχνίδι και επόμενη πίστα

Όταν "τσιμπήσετε" το κίτρινο οκτάγωνο με το Ε τότε κερδίζετε μία ζωή, ενώ με το κόκκινο S κερδίζετε ένα credit και επιπλέον περνάτε και την πίστα.

P = Power Up!!! Φάτε τους εχθρούς

Όταν τρώτε βόμβες τότε επάνω στην κορυφή γεμίζει μία μπάρα και όταν γεμίσει τελείως εμφανίζεται ένα στρόγγυλο που αλλάζει χρώματα και έχει ένα P στο κέντρο του. Αυτό όταν το φάτε, μπορείτε να φάτε και τους εχθρούς σας. Τα μυστικά του είναι τα παρακάτω:

Με ένα σύνολο το 10 "βαθμών" ολοκληρωσης... Εάν τρώτε σβηστές βόμβες θα προσθέτετε 0,5 βαθμό, ενώ εάν τρώτε αναμμένες βόμβες προσθέτετε 1 βαθμό. Επίσης, κάθε φορά που πηδάτε αλλάζει χρώματα. Γιατί τι κάνει αυτό; Ανάλογα με το τί χρώμα φάτε τελικά, είναι και η αξία που θα κερδίζετε στους εχθρούς που θα τρώτε. Ήτοι, εάν είναι: Μπλε = 100 / Κόκκινο = 200 / Μωβ = 300 / Πράσινο = 500 / Κυανό = 800 / Κίτρινο = 1.000 και Ασημί = 2.000 βαθμοί

Αναμμένες βόμβες = επιπλέον βαθμοί

Σε κάθε πίστα υπάρχουν 24 σβηστές βόμβες με το που φάτε την πρώτη, κάποια αυτομάτως ανάβει. Κάθε φορά που τρώτε μία αναμμένη βόμβα, μία άλλη ανάβει αμέσως. Εάν τις τρώτε εν σειρά έχετε πολλαπλά οφέλη. Οι αναμμένες βόμβες, εκτός την συνεισφορά τους που αναφέραμε για την πιο γρήγορη εμφάνιση του Power Up, έχουν και επιπλέον βαθμολογικό ενδιαφέρον. Εάν τελειώσετε κάποια πίστα και έχετε "φάει" έναν ορισμένο αριθμό από αναμμένες βόμβες τότε παίρνετε πρίμ: για 20 = 10.000 βαθμοί / 21 = 20.000 / 22 = 30.000 / 23 = 50.000 βαθμοί.

Μία Μικρή Λεπτομέρεια;

Κλείνουμε με ένα μικρό τρικ: μπορείτε να "ελέγξετε" από ποια μεριά της πίστας θα εμφανιστούν τα μηχανικά πουλιά και να χαράξετε έτσι μία εύκολη πορεία για τις αναμμένες βόμβες. Όταν ξεκινάει μία πίστα, ανάλογα στο που έχετε γυρισμένο τον μοχλό και κατευθυνθείτε, τότε στην αντίθετη πλευρά στην κορυφή της πίστας θα εμφανιστεί το πτηνό.

BombJack_info.jpg



Επίσης αντίστοιχο αφιέρωμα στον Bomb Jack για τον Amstrad θα βρείτε ΕΔΩ

Extra infos @ mame History & mame Info
 
Άλλο ένα υψηλής ποιότητας review από τον ambu_dare!

Πολύ καλά στημένο και εμπεριστατωμένο!

Από τα παιχνίδια που έμειναν στην ιστορία...

Εξαιρετικός για άλλη μια φορά... :thumbup:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πρώτη φορά το έπαιξα στο 6128 με την πράσινη οθόνη. Κάποια στιγμή το είδα σε Α500 τέλη του 1988 και έμεινα άφωνος. 1ον) γιατί δεν το πίστευα ότι το παίχνίδι έχει τέτοια γραφικά, γραφικά ανύπαρκτα σε πράσινη οθόνη, και 2ον) λόγω του καταπληκτικού conversion στην Α500. Ενα από τα ωραιότερα και έξυπνα παιχνίδια που έχουν βγει ποτέ.

Θα πω και την αμαρτία μου. Αργησα να το πάρω χαμπάρι ότι όταν μαζεύεις τις βόμβες με τη σειρά, εχεις και περισσότερους πόντους. Τις έβλεπα που ανάβανε, αλλά νόμιζα ότι ήταν καλλιτεχνικό τρικ.

Ωραίος Νεκτάριε, ως συνήθως!

"Πενταράκι από μένα", που λένε σε κάτι άλλα φόρα ;) :D
 
:bow: :bow: ένα από τα ποιο ωραία review σε ένα απο τα ποιο διασκεδαστικά games τις εποχής...
 
Καταπληκτικό review για άλλη μια φορά... ( περιττό να πώ οτι είναι ήδη στην πρώτη σελίδα ;) )

To Bomb Jack αποτελεί και για μένα ιδιαίτερο κεφάλαιο της ενασχόλησης μου με το gaming, καθώς το είχα πρωτο-αποκτήσει για τον 6128 όπου κυριολεκτικά το έλιωσα. Στη συνέχεια, οταν το πήρα για την Amiga ασχολήθηκα ελάχιστα μαζί του επειδή το είχα παίξει πααααρα πολύ στον Amstrad για να ξανασχοληθώ.

Σούπερ απλή συνταγή για άπειρες ώρες gaming. Απλά καταπληκτικό ... 10/10 :thumbup:
 
πολυ δισκεδαστικο game ευγε για το review!!
 
Το φοβερό με τα reviews σου Νεκτάριε,είναι ότι καθένα τους αποτελεί ταυτοχρόνως κι έναν άριστο οδηγό για το εκάστοτε παιχνίδι...!

Άψογος again...!!

Πολυαγαπημένο και πολυπαιγμένο (κι) από μένα game το Bomb Jack,δίχως άλλο...!

Ομολογώ ότι για πολλά τρικς-οδηγίες,δεν είχα ιδέα πάντως...!!
 
απιστευτο παιχνιδι με ατελειωτο playability και καταπληκτικα γραφικα !!!χρυσες εποχες απου καθε καλοκαιρι εχωνα 20αρικα στο ferry boat για ζακυνθο!

οταν αργοτερα το απεκτησα στον 6128 τοτε πραγματικα ημουν περηφανος που ειχα εναν υπολογιστη που επαιζε σαν τα ουφαδικα!! :bow: :bow:

80ς rulez!!
 
Ακόμα ένα πληρέστατο review απο τον Αmbu. Αψογος !!
 
Αν δεν κάνω λάθος, στο review του Pixel, το οποίο αν δεν με απατά η μνήμη μου ήταν Ιούνιο του 1986 , έγραφε για την 5η πίστα ότι απεικονίζει ένα ...κήπο με ραδιενεργά λαχανικά!
 
Μπράβο Νεκτάριε !!!

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Το είχα λίωσει το bomb jack, και στα ουφάδικα, και στον Amstrad, και έκανα hi score πολύ εύκολα. Πρέπει να έφτανα 20η και βάλε πίστα αν θυμάμαι καλα... Ηταν ( και είναι ) απο τα αγαπημένα μου παιχνίδια
 
Πολυ καλη παρουσιαση

Θα ηθελα να προσθεσω μερικες λεπτομερειες στην τοσο καλη προσπαθεια σου, μερικες απ τις οποιες, αναδικνυουν το παιχνιδι σε μοναδικο στο ειδος του:

Τα γραμματα , δε δινουν ολα 1000, αλλα τους εξης βαθμους: B=1000 E=3000 S=5000

Επεισης, το Β το οποιο πολλαπλασιαζει τους βαθμους που παιρνεις, και παει οπως σωστα ειπες μεχρι χ5 και βγαινει ανα 5.000 βαθμους.

Εαν εχεις κανει τελειο παιξιμο (κατι πρακτικα αδυνατο βεβαια,) το Ε βγαινει ανα 2 πιστες στην ευκολη ρυθμιση και ανα 3 στη δυσκολη, με εξαιρεση το πρωτο, το οποίο βγααινει στην 3η η στην 4η με την (προυποθεση πως παιξαμε τελεια χωρις να εχουυμε χασει ποντους καθολου) αναλογως της ρυμισης που εχουμε δωσει για το Ε και αυτο για τον εξης λογο: ας πουυμε πως παιξαμε τελεια στην πρωτη και στη δευτερη πιστα(αν και στις πρωτες πιστες δεν ειναι τοσο απολυτο αυτο το δινει πιο ευκολα στην ωρα του στην αρχη) υποθετοντας πως εχουμε ευκολη ρυθμιση: παιξαμε τελεια 1η και 2η (πηραμε ολα τα Ρ και μαλιστα μαυρα φαγαμε τα Β με το που βγαινανε και συνεχιζαμε ετσι μεχρι το χ 5): καναμε προσπαθεια τελεια λοιπον στην πρωτη και στη δευτερη ετσι? οποτε το Ε βγαινει στο χ1 της 3ης πιστας...οποτε καθαρισαμε με το πρωτο Ε οποτε σε ολη η 3η απο εδω και περα κανεις προσπαθειες για το επομενο Ε παιζεις τελεια σε ολη την 3η και σε ολη την 4η και το επομενο βγαινει στην 5η πιστα. μετα στην 7 στην 9 και ουτω καθεξης. αυτο συμβαινει για τον εξης λογο: προσπαθησαμε στην πρωτη και στη δευτερη και με το που ξεκινησε η τριτη το πηραμε αμεσως οποτε οτι κανουμε στην 3η τωρα ειναι για το επομενο Ε οποτε παιζοντας στην 3η και στην 4η το παιρνουμε στην 5η μετα παιζεις 5η και 6 και το παιρνεις στην 7 και ουτω καθ εξης. ΤΟ ιδιο ισχυει αντιστοιχα και στη δυσκολη ρυθμιση του ε παιζεις πρωτη δευτερη τριτη και στην αρχη της 4ης παιρνεις το 1ο και μετα δουλευεις 4η 5η και 6η για το επομενο κι ετσι βγαινει στην 7η μετα 7 8 και 9 και το παιρνεις στη 10η και ουτω καθεξης:

Επειδη αυτο ειναι αδυνατον ομως πρακτικα να γινει,πλην ελαχιστων εξαιρετικων παικτων (μια φορα συναντησα εναν που το καταφερνε αυτο απολυτα) το παιξιμο το δικο μου παραδειγματως χαρη στο ευκολο δινει Ε καθε 4 με 5 πιστες ενω στο δυσκολο καθε 6 εως 8 αναλογα με τη δυσκολια της εκαστοτε πιστας

Επεισης ενας αλλος παραγοντας που καθοριζει το Ε ειναι η συχνοτητα με την οποια χανεις κανονακια (για τους παλαιοτερους) η ζωες για τους πιο καινουριους παικτες: Οταν ξεκινας το παιχνιδι και χανεις κανονακια πριν το πρωτο Ε τοτε στο δινει λιγο νωριτερα ως εξης:εαν χανεις 1 ζωη στο δινει στο χ3 της 2ης πιστας στην αρχη αντι το χ1 της 3ης η στο χ1 της 2ης αν εχεις χασει και 2η ζωη. Αν το εχεις βαλει με 5 ζωες και χασεις τις 4 πριν τους πρωτους 5.000 ποντους, τοτε στο χ1 της πρωτης πιστας(δηλαδη στο χ1) θα βγει το πρωτο Ε στην ευκολη ρυθμιση και μετατιθενται αυτα ολα κατα μια πιστα για τη δυσκολη ρυθμιση

Μετα τα πρωτα 2 Ε ομως ανεξαρτητως ρυθμισης, αρχιζει να μη στο δινει νωριτερα επειδη χανεις, αλλα το αντιθετο σταδιακα ολο και σε καθυστερει( μεχρι το 4ο αν θυμαμαι καλα) απο εκει και περα στο δινει αργοτερα επειδη χανεις οχι νωριτερα οπως στην αρχη( που προφανως εκει σε καλοπιανει το μηχανημα...αλλα μετα ομως δε βλεπει την ωρα να σε ξεφορτωθει και... συμπεριφερεται αναλογα... χαχαχα :p :p:p:p:D )

Επεισης θελει πολυ μεγαλη προσοχη στους βαθμους: οταν υπολογιζεις οτι θα σου βγει Ε και τελειωνεις την πιστα και οι βαθμοι σου πλησιαζουν 5.000 η ακριβως, πχ εχεις ας πουμε 1.184.880 ας πουμε και εχεις την τελευταια βομβα της πιστας με λιγοτερο απο χ5 .. Σ αυτη την περιπτωση πρεπει ειτε να κανεις μερικα πηδηματακια γιατι καθε πηδημα που κανει ο bomb jack η χτυπημα σε τοιχο(πατωντας το κουμπι συνεχομενα και πηγαινοτνας το μοχλο δεξια αριστερα με αποτομες νευρικες κινησεις) συμπληρωνεις τους ποντους που υπολοιπονται για να συμπληρωσεις τους 1.185.000 ουτοσωστε να σου βγει το Ε.

Εαν υποπευεσαι κατι τετοιο και δεν μπεις σ αυτη τη διαδικασια, θα τελειωσεις την πιστα και θα το δεις να φιγουραρει στο επανω μερος της πιστας (δεξια η αριστερα) και εσυ μια και εφαγες ολες τις βομβες , το βλεπεις μπροστα σου μενοντας απραγος μια και το εχασες.. μετα πας για το επομενο οποτε ειναι.. οποτε θελει μεγαλη προσοχη αυτο. Πολλες φορες δε μπορεις να το αποφυγεις ομως, ειτε γιατι σε κυνηγανε οι μηχανικοι εχθροι επικινδυνα και δεν προλαβαινεις χωρις να σε φανε ειτε δεν εχεις υπολογισει σωστα , θα συμβει αυτο οπωσδηποτε, απλα οσο μπορεις ομως το προσεχεις για να μην χανεις ζωες κατ αυτο τον τροπο ασκοπα..

Ολα αυτα κατα την αποψη μου, ειναι ενας καθαρα μαθηματικος υπολογισμος, που αναγουν το παιχνιδι σημαντικα και γι αυτο ειναι και μοναδικο στο ειδος του..

Μαζευεις βομβες υπολογιζοντας ταυτοχρονα τα παντα για να μη χανεις Ε.. ακονιζει το μυαλο σινδυαζοντας απλη μαθηματικη σκεψη με δραση ταυτοχρονα..

Και γι αυτο ειναι ανεπαναληπτο και δεν ξαναβγηκε ποτε κατι παρομοιο και ουτε προκειται πλεον να επαναληφθει...

Οσο για την εκδοση του στα home micros της εποχης, (spectrum amstrad commodore) αυτος ο μαθηματικος τροπος σκεψης δεν υπαρχει ουτε κατα διαννοια(λογικο αλλωστε μια και οι δυνατοτητες τους ηταν περιορισμενες..) στην amiga πλησιαζει λιγο αλλα και παλι εχει τεραστιες αποκλισεις ενω με βαση τις δυνατοτητες της επρεπε να ειναι πανομοιοτυπο.. εδω ο msx2 ειχε μια πολυ καλη μεταφορα την οποια ανακαλυψα προσφατα που ηταν υποδεεστερος της amiga και η amiga δεν πλησιαζει την εκδοση αυτη με τιποτα.. η μονη παραλλαγη στον msx που μπερδευει αρκετα μεχρι να τη συνιθησεις, ειναι οτι ολους τους ποντους τους εχει διεραισει με το 5 οποτε μεχρι να το συνιθησεις σε μπερδευει.. να πλησιαζει το coinop ο msx και η amiga να απεχει.. ειναι κατι που δε θα επρεπε να συμβαινει ουτε κατα διαννοια μια και οι δυνατοτητες της ξεπερνανε κατα πολυ τις δυνατοτητες του παιχνιδιου.. απλα θεμα εταρειων προφανως... ποιος ξερει..

Αυτα ηθελα να προσθεσω τα οποια πιστευω να βοηθησουν αρκετους οπαδους του παιχνιδιου.
 
Επεισης, ενα αλλο που ειναι σηματικο, ειναι οτι οι πιστες βγαινουν με μαθηματικη σειρα, εκτος τις πρωτες 18 την οποια δε θυμαμαι πλεον μετα απο τοσα χρονια.. μονο το μονο που θυμαμαι γι αυτο το θεμα, ειναι το εξης: μετα την 130, η επομενη πιστα (131) ειναι η αρχικη 32 και μεταφερεται κατα μια πιστα πισω συνεχεια το παιχνιδι (230) ειναι η 32 (πρασινη 3η) μετα 329 428 και ουτωκαθεξης.. και επεισης εχει ενα μαθηματικο τυπο με ο οποιος καθοριζει τη σειρα με την οποια βαινουν οι πιστες τον οποιο εχε ξεχασει απ τα χρονια.. γερασα βλεπετε... :p οποιος τον ανακαλυψει η τον θμαται ας μου πει.. (ας πω στην τυχη +7-3+5-8) εχει ενα μαθηματικο τυπο αυτης της μορφης τον οποιο δε θυμαμαι ο οποιος καθοριζει ποια ειναι η επομενη πιστα...

Επεισης καθε 5 πιστες εχει μια ανοιχτη μεχρι την 60 (5 10 15 20 κλπ ) μεχρι την 60 μετα αυτο μεταφερεται στην 68 και συνεχιζει παλι ανα 5 πιστες 68 73 78 83 88 και ουτωκαθεξης παλι μεχρι την 131 μετα μπαινει στην αρχικη μετρηση η οποια ειναι κατα μια πιστα πισω και παει 34 39 44 κλπ μεχρι την 59 και μετα παει 67 72 77 κλπ και καθε 100 πιστες ολο αυτο μεταφερεται κατα μια πιστα πισω..

Ψαξτε τα αυτα και επιβεβαιωστε τα.. Πειτε μου και κατι.. υπηρξε αλλο παιχνιδι στην ιστορια των coin ops τοσο απλο με τετοιο μαθηματικο σκεπτικο? Εγω τουλαχιστον δεν συναντησα.. αν υπαρχει και αλλο θα ηθελα να μου πειτε..
 
Καθηλωτικη αναλυση! Το ξετιναξες!
 
Ωραιος ο φιλος για τη παρουσιαση το ειχα παιξει στο cpc τελειο απλα.
 
Ωραίος Νεκτάριε (και Fιlip)!

Keep up the good work !!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα