Rygar

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Rygar (1987)

30528.jpg

Άλλο ένα κλασσικό παιχνίδι, έτσι;

Ή μήπως όχι; Σίγουρα κλασσικό για τα arcades. Για τα 8-bit και τον C-64 όμως;

Είχα τους ενδοιασμούς μου για να ξανασχοληθώ με το συγκεκριμένο τίτλο. Θυμάμαι πως είχε ένα πολύ ωραίο μουσικό θέμα, ένα εντυπωσιακό εξώφυλλο κι ένα ενδιαφέρον game play. Τι άλλο;

Ο λόγος για το Rygar της Tecmo το οποίο μεταφέρθηκε από την U.S. Gold στους home υπολογιστές ένα μόλις χρόνο μετά την κυκλοφορία του στα κερματοφάγα μηχανήματα.

Για να δούμε τι ψάρια έπιασε στον Commodore.


Let's fight.

Το Rygar είναι ένα οριζόντιο scrolling shoot 'em up το οποίο θα έλεγε κανείς πως μοιάζει με ένα συνδυασμό του Ghosts 'n' Goblins και του Rastan. Χαρακτηριστικό του όμως είναι η μεγάλη ταχύτητα και η αρκετά υψηλότερη δυσκολία του.

Ας δούμε πιο συγκεκριμένα.

Η εισαγωγική οθόνη του παιχνιδιού ξεκινά αμέσως μόλις πατήσουμε το fire και μας πληροφορεί πως:

"4.5 billion years have passed since Earth's creation. Many dominators have ruled in all their glory, but time was their greatest enemy and it defeated their reign. And now a new dominator's reign begins..."

Και η μάχη ξεκινά ευθύς αμέσως και χωρίς παύσεις.

Είμαστε ο πολεμιστής Rygar, επιφορτισμένος με το ρόλο της ανατροπής της παγκόσμιας κυριαρχίας τoυ διαβολικού βασιλιά και των πλασμάτων του, έτοιμοι να θυσιαστούμε για το καλό της γης και του ανθρώπινου γένους.

Στη διάθεσή μας έχουμε ένα πολύ ιδιαίτερο όπλο, ένα κοφτερό μεταλλικό τροχό τον οποίο έχουμε την ικανότητα να τον εξαπολύουμε εναντίον των αντιπάλων και να τον επαναφέρουμε στο χέρι μας.

Ο τροχός αυτός έχει περιορισμένο δραστικό βεληνεκές, παίρνοντας όμως κάποια power-ups μπορούμε να αυξήσουμε το βεληνεκές του αλλά και να βελτιώσουμε κάποιες άλλες ιδιότητες του χαρακτήρα μας.

Ειδικότερα θα συναντήσουμε 5 ειδών power-ups:

  • Αστέρι: Δίνει μεγαλύτερο βεληνεκές στο όπλο μας.
  • Στέμμα: Δίνει μεγαλύτερη ισχύ στο όπλο μας. Μια βολή μπορεί να εξολοθρεύσει περισσότερους στόχους.
  • Τίγρης: Δίνει την ικανότητα στο χαρακτήρα μας να πηδά πάνω στους εχθρούς και να τους καταστρέφει.
  • Σταυρός: Μας κάνει άτρωτους για λίγα δευτερόλεπτα (πολύ χρήσιμο αν και δεν το συνάντησα ποτέ).
  • Ήλιος: Δίνει την ικανότητα να βάλουμε κάθετα τους εχθρούς αντί να χρησιμοποιούμε την περιστροφική κίνηση.



30523.jpg

Το παιχνίδια θα μας δείξει τα δόντια του από την πρώτη μόλις πίστα.

30525.jpg

Αερομεταφερόμενες δυνάμεις;

Σε περίπτωση που χάσουμε μια ζωή χάνουμε παράλληλα και όλα τα παραπάνω bonuses που είχαμε μαζέψει.

Άλλα bonuses που θα συναντήσουμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, είναι βόμβες οι οποίες καθαρίζουν την οθόνη από τους εχθρούς, έξτρα πόντοι αλλά και επιπλέον ζωές (ξεκινούμε με 5).

Μπορούμε να εκτοξεύουμε το όπλο μας προς διάφορες κατευθύνσεις ακόμη και σκυμμένοι αλλά και να του δίνουμε κυκλική τροχιά με την οποία πετυχαίνουμε πλάσματα τα οποία βρισκόμαστε σε διαφορετικό ύψος από εμάς.

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 16 πίστες οι οποίες περιλαμβάνουν νησιά, ερήμους, σπηλιές, δάση, καταρράκτες στα οποία θα συναντήσουμε δύσβατα επίπεδα και θανατηφόρα κενά εδάφους ενώ σκοπός κάθε μίας πίστας είναι να τη «βγάλουμε καθαρή» μέχρι το τέλος της.

Μόλις φθάσουμε στο τελικό σημείο, το οποίο αποτελεί αφετηρία για την επόμενη, θα μας δοθεί ένας αριθμός πόντων που αντιστοιχούν στο χρόνο στον οποίο τελειώσαμε την πίστα.

Και μιλώντας για χρόνο ας αναφέρουμε ακόμη έναν εχθρό.

Ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας για να ολοκληρώσουμε κάθε πίστα είναι περιορισμένος και όταν τελειώσει θα μας αφαιρεθεί μια ζωή.

30526.jpg
Στο συγκεκριμένο σημείο τα αντανακλαστικά μας (αν συνυπολογίσουμε και την αργή ανταπόκριση του χαρακτήρα στις κινήσεις του joystick) πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από ταχύτατα.

30527.jpg

Περίεργο background.

30522.jpg

Ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για το άλμα;

Οι εχθροί που θα συναντήσουμε στις διαδρομές μας αποτελούνται από ιπτάμενους δράκους, υπερμεγέθη ποντίκια, πολεμιστές με προβιές λιονταριών μέχρι πλάσματα που μοιάζουν με ανθρωπόμορφες σαύρες και μπάλες φωτιάς που αναβλύζουν από το έδαφος. Μια απλή επαφή μαζί τους είναι αρκετή για να μας κοστίσει μια ζωή.

Οι μάχες σε όλες τις πίστες είναι ακατάπαυστες με τους αντίπαλους να καταφθάνουν συνεχώς από δεξιά και αριστερά ενώ σε ορισμένα σημεία είναι τόσοι πολλοί ώστε θα αναγκαστούμε να περάσουμε από πάνω τους πατώντας τους κυριολεκτικά (αφού έχουμε μαζέψει πρώτα το εικονίδιο με τον τίγρη), πραγματοποιώντας ταυτόχρονα νέο άλμα προς τον επόμενο. Λίγο ανορθόδοξος τρόπος αλλά προσωπικά στις τελευταίες πίστες μου φάνηκε αρκετά αποτελεσματικός.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η στιγμή που έχοντας χάσει όλες τις ζωές μας, ένα ιπτάμενο πλάσμα μας σηκώνει προς τον ουρανό και ακολουθεί μια πολύ όμορφη μουσική υπόκρουση (Αν ο χαρακτήρας μας βρίσκονταν στη Νορβηγία θα έλεγα πως πρόκειται για μια Βαλκυρία :) ).

30524.jpg

Οι στιγμές που θα βρεθούμε περικυκλωμένοι από εχθρούς στις τελευταίες πίστες είναι αμέτρητες.

Γενικά το παιχνίδι είναι εκνευριστικά δύσκολο. Η αργή ανταπόκριση του χαρακτήρα στις κινήσεις του joystick ισοπεδώνει άνετα τα νεύρα βουδιστή μοναχού.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι άσχημα με τα χρώματα ευτυχώς να σώζουν κάπως την κατάσταση. Τα sprites είναι μικρά και ιδιαίτερα κακοσχηματισμένα ευτυχώς όμως η κίνηση όπως και το scrolling του παιχνιδιού μοιάζουν αρκετά φυσικά ενώ ταυτόχρονα είναι και ταχύτατα.

Το game play παραδόξως βρίσκεται σε μάλλον υψηλό επίπεδο (διαφορετικά προφανώς δε θα το θυμόταν κανείς το παιχνίδι), ενώ το μουσικό του θέμα τη στιγμή που εμφανίζεται το "game over" είναι πάρα πολύ καλό και νοσταλγικό (David Whittaker βλέπετε...).

Συνολικά το Rygar στον C64 αποτελεί μια μάλλον μέτρια μεταφορά από τα coin-ops το οποίο σώζεται από επιμέρους χαρακτηριστικά και κυρίως από το game play.

Τελικά γιατί είχα κολλήσει με το παιχνίδι; :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αχ ρε Alucard, ανοιξα γεματος αγωνια το thread αυτο να διαβασω ενα review για τον δικο μας τον Rygar (!) με πτυχες της ζωης του, πως παιρνει απειρες, πως κανει σουζα με το πλαστικουρι που καβαλαει, τα επιπεδα δυσκολιας του (!!), το gameplay του και για το ποσα δοντια τελικα εχει (!!!) και με χαντακωσες με ενα review του παιχνιδιου!! :)

Ωραιο review φιλε και μαλιστα για ενα απο τα πιο αγαπημενα παιχνιδια. Θυμαμαι οτι περισσοτερο εβλεπα την επιγραφη Lets Fight παρα προχωρουσα σε επιπεδα οταν το πρωτομαθαινα! Βλεποντας την εκδοση του Commodore κυριολεκτικα λυπαμαι οσους επαιξαν το παιχνιδι σε αυτο το μηχανημα. No flaming here αλλα το παιχνιδι δεν βλεπεται. Σαν να παιζεις μεσα σε τηλεοραση τιγκαρισμενη σε χιονακια ειναι ολο το background και τα χρωματα.. οκ, ο commodore απλα δεν εχει χρωματα. Στον spectrum παρολο το transparent ανθρωπακι και την ελειψη μουσικης παιζεται πιο ανετα και διασκεδαστικα. Δεν αναφερω την εκδοση του Amstrad γιατι θα με πειτε προκατειλημενο παλι. Cool stuff Alucard..
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
μουχαχαχαχαχαααααααα!!!!

Το παιχνίδι ήταν όντως πολύ εκνευριστικό γιατί οι οχτροί μου έρχονταν απο παντού και με εκείνον τον οδοντωτό δίσκο ζοριζόμουν. Βγάζαν και ρόζους τα χέργια μου από την αλυσίδα του. Καλα αυτή η Tecmo δε μπορούσε να μου δώσει κατι να τους ρίχνω απο μακριά; Επρεπε να φτάνουν στο μισό μέτρο για να τους πετυχαίνω; Υστερα καθε φορά που με σκοτώνανε εβγαζα μια κραβγή λες και έπεφτα από γκρεμό!! Ο λαιμός πόναγε μετά από 5-6 χασίματα. Υστερα έμαθα για τη Lysopaine και ευτυχώς το'λυσα το πρόβλημα................Τι λεω ρε παιδιά;;;;; :D :D:D

Πολλά like και πολλά thanks!!!!!! Το παιχνιδάκι το'χα παίξει πολλάκις στον 6128, και βλέποντας τα γραφικά του C64 νομίζω, δεν είμαι και σίγουρος, ότι στον 6128 ήταν πιο ωραία. Για τη μουσική δε μπορώ να πω, πρέπει να το παίξω και σε C64, αλλα μαλλον εκεί θα ειναι καλύτερη. Πάντως το πώς ηταν το παιχνίδι οπτικά και ηχητικά, το διαπίστωσα στο ΜΑΜΕ στα τελη των 90'ς. Σε arcade ποτε...

Πόσα θέτε να κάνετε το θρεντ αυτό sticky; :D :D:D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κλασσικό μέτριο coin-op conversion. Είχα φάει απίστευτη φρίκη γενικά με τις μεταφορές στους home και συνήθως δεν τις ακουμπούσα καν. Σε σχέση με τα ηλεκτρονικά ήταν η μέρα με τη νύχτα. Προτιμούσα να τα παίξω στα ηλεκτρονικά (όποτε, αν και όσο μπορούσα: δηλαδή σχετικά σπάνια) παρά να υποστώ το μαρτύριο της πετσοκομμένης μεταφοράς. Πάντως, νομίζω ότι η καλύτερη μεταφορά του Rygar ήταν στο αδικοχαμένο Lynx.
 
phil_vr είπε:
Αχ ρε Alucard, ανοιξα γεματος αγωνια το thread αυτο να διαβασω ενα review για τον δικο μας τον Rygar (!) με πτυχες της ζωης του, πως παιρνει απειρες, πως κανει σουζα με το πλαστικουρι που καβαλαει, τα επιπεδα δυσκολιας του (!!), το gameplay του και για το ποσα δοντια τελικα εχει (!!!) και με χαντακωσες με ενα review του παιχνιδιου!! :)

Τα “reviews” των μελών τα έχει αναλάβει με επιτυχία ο Omenforever αν θυμάμαι καλά :)

Dino και Rygar thnaksss :)

Leon είπε:
Πάντως, νομίζω ότι η καλύτερη μεταφορά του Rygar ήταν στο αδικοχαμένο Lynx.

Για να δούμε:

 
phil_vr είπε:
Αχ ρε Alucard, ανοιξα γεματος αγωνια το thread αυτο να διαβασω ενα review για τον δικο μας τον Rygar (!) με πτυχες της ζωης του, πως παιρνει απειρες, πως κανει σουζα με το πλαστικουρι που καβαλαει, τα επιπεδα δυσκολιας του (!!), το gameplay του και για το ποσα δοντια τελικα εχει (!!!) και με χαντακωσες με ενα review του παιχνιδιου!! :)
Φίλιππε γιατί δεν το λες ανοικτά; "Είμαι fanboy του Rygar και θέλω να μάθω τα πάντα για αυτόν"

Ο θείος Omen κάτι θα κάνει και για σένα...

:P
 
Xεχε, βρε να τον τερματισω θελω!!!!!! Πες μου πως παιρνει αυτος τις απειρες και ολα ενταξει μετα! :)

Oσο για τις καλυτερες εκδοσεις, πιστευω αυτες των NES και Master System τοπαρουν ως πιστες μεταφορες. Ειδικα αυτη του Master System φαινεται η πιο καλη με γρηγορη κινηση και με απιστευτα χρωματα. Η εκδοση του Lynx φαινεται σαν remake, με εχθρους με αργες αποκρισεις, μεγενθυμενο και καμια σχεση με το κλασικο Rygar, θυμιζει περισσοτερο το Great Gurianos.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
H έκδοση για NES είναι άλλο παιχνίδι, δεν είναι πιστή μεταφορά. Και δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που συμβαίνει αυτό στο NES, όπου κάποια arcade conversions γίνονταν action adventures και ήταν πολύ πιο ενδιαφέροντα από τα arcades: όπως το Bionic Commando (μετρίοτατο arcade game-παιχνιδάρα στο NES) και το Ninja Gaiden. Ίσως να υπάρχουν και άλλα.
 
Ωραίος για μία ακόμα φορά ο Alucard. :thumb:

To παιχνίδι αν και παρουσιάστηκε σε preview στο Pixel, κανονική παρουσίαση δεν είδαμε ποτέ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά που έλεγαν ότι δεν μπορούν να πάρουν στα σοβαρά ένα τόσο μικρό sprite που έρχεται και τους λέει "let's fight" !! Μουαχαχά :D :D

Leon είπε:
όπως το Bionic Commando (μετρίοτατο arcade game-παιχνιδάρα στο NES) και το Ninja Gaiden. Ίσως να υπάρχουν και άλλα.
Aν και το Rygar δεν το έχω δεί σε ΝΕS, ο Leon έχει δίκιο για τα "άλλα games". Ενα απο αυτά ήταν και το Contra, όπου αν και πολύ καλό σαν έκδοση, δεν ήταν και τόσο πιστό στο arcade (όπως στην περίπτωση του MSX δηλαδή).
 
Το θυμαμαι στα arcades. Το εβρισκα πολυ δυσκολο, οποτε δεν ηταν καλη επενδυση για τα περιορισμενα κερματα μου. Με ενα κατοσταρικο τη μερα επρεπε να βγαζω ενα απογευμα χωρις να ενοχλω τους "μεγαλους", το οποιο σημαινε 5 παιχνιδια (επαιζες με 2 δεκαρικα τοτε). Με το rygar να μην με κραταει ουτε 3 λεπτα απασχολημενο το απεφευγα οπως ο διαλος το λιβανι.
 
Ηλία άψογος όπως πάντα.

Το παιχνίδι αυτό ποτέ δε με κράτησε. Το μίσησα από τη πρώτη στιγμή που το είδα. Δεν μπορούσα να καταλάβω καν το λόγο για τον οποίο βγήκε!
 
Μάλλον για να το έχει σαν nick "κάποιος", μετά από 20 χρόνια!!! :biglaugh:
 
Θυμαμαι την παρουσιαση του ως arcade στο Pixel. Εντελως συνοπτικη αλλα το screenshot στο καταρακτη με τα γαλανα νερα με ειχε εντυπωσιασει!

Θα ποσταρω το τευχος αν το εντοπισω.
 
DINO είπε:
Μάλλον για να το έχει σαν nick "κάποιος", μετά από 20 χρόνια!!! :biglaugh:
Τόσα καλά παιχνίδια είχαν βγει, κοίτα ποιό βρήκε να διαλέξει... :biglaugh: :biglaugh:

Ας πούμε, να τον έλεγαν Cabal... :P
 
Εδω θα συμφωνησω με τον Γιατρο - και παλι καλα που δεν διαλεξε το PULI-RULA
 
Wally είπε:
Θυμαμαι την παρουσιαση του ως arcade στο Pixel. Εντελως συνοπτικη αλλα το screenshot στο καταρακτη με τα γαλανα νερα με ειχε εντυπωσιασει!Θα ποσταρω το τευχος αν το εντοπισω.
Σε ζάλισε το attribute clash. To Rastan είχες κατά νού !! ;)

...και σου το έχω πεί: μην αγγίζεις spectrum για πάνω απο δίωρο. :diablotin:


Maddog είπε:
Τόσα καλά παιχνίδια είχαν βγει, κοίτα ποιό βρήκε να διαλέξει... :biglaugh: :biglaugh:
Χαχαχα !!

Εχω την εντύπωση πως είχε διαλέξει το συγκεκριμένο, επειδή ήταν πιασμένο το "Gryzor" (τουλάχιστον έχει ένα ελαφρυντικό: Το "Rygar" δεν αποτελούσε πρώτη επιλογή !! :D )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Alucard είπε:
Άλλο ένα κλασσικό παιχνίδι, έτσι;

Ή μήπως όχι; Σίγουρα κλασσικό για τα arcades.
Το θυμαμαι στην σαλαμινα ....

Alucard είπε:
[*]Σταυρός: Μας κάνει άτρωτους για λίγα δευτερόλεπτα (πολύ χρήσιμο αν και δεν το συνάντησα ποτέ).
Γινεσαι <<αόρατος>>, δηλαδη περνας μεσα απο τους εχθρους σου για ενα σημαντικο χρονικο διαστημα ,αρκετο για να περασεις μια πιστα ,ενω ο χρονος που θα περισσεψει μεταφερεται στην επομενη.Βεβαια αν πεσεις σε χασμα λαβας παλι παπαλα.

Alucard είπε:
Στο συγκεκριμένο σημείο τα αντανακλαστικά μας (αν συνυπολογίσουμε και την αργή ανταπόκριση του χαρακτήρα στις κινήσεις του joystick) πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από ταχύτατα.
Δεν νομιζω οι ηταν ακριβως αργη η αποκριση ,ηταν σαν να σε κλεβει το παιχνιδι ... στιγμες στιγμες

Alucard είπε:
Ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για το άλμα;
Το προβλημα ηταν η αργη αποκριση + τα προβληματικος χειρισμος ειδικα στα αλματα

απειρες φορες εχω πεσει σε χασμα , χωρις πιεση απο εχθρους απλα απο λαθος

υλοποιηση αλματος στο παιχνιδι.(με διαφορετικα joystics).

Alucard είπε:
Γενικά το παιχνίδι είναι εκνευριστικά δύσκολο. Η αργή ανταπόκριση του χαρακτήρα στις κινήσεις του joystick ισοπεδώνει άνετα τα νεύρα βουδιστή μοναχού.
Εχω σπασει joystick εξαιτιας του Rygar μια-μπορει και δυο- φορες και δεν μιλαμε για κανενα ψοφιο ,αλλα για τα σχεδον αθραυστα αθανατα Cheetach....

Καμια σχεση με βουδιστη μοναχο(τοτε),οση και ο Γ.Ιωαννιδης ...

Alucard είπε:
Το game play παραδόξως βρίσκεται σε μάλλον υψηλό επίπεδο (διαφορετικά προφανώς δε θα το θυμόταν κανείς το παιχνίδι), ενώ το μουσικό του θέμα τη στιγμή που εμφανίζεται το "game over" είναι πάρα πολύ καλό και νοσταλγικό (David Whittaker βλέπετε...).
"Το game play παραδόξως βρίσκεται σε μάλλον υψηλό επίπεδο " με την συγκεκριμμενη υλοποιηση χειρισμου ????"

Μηπως τα τα αγαπημενα σου παιχνιδια ειναι τα απαντα της Dynamic κατι Gameover Ι και ΙΙ ,Navy moves etc????

Αλλα και παλι αυτα ειχαν decent/εντιμο-αξιοπρεπη χειρισμο.

BTW Η μουσικη επενδυση/εφε εξαισια , ειδικα οταν πεθαινεις

(ρε μπας και το κανανε επιτηδες :P )....

Alucard είπε:
Συνολικά το Rygar στον C64 αποτελεί μια μάλλον μέτρια μεταφορά από τα coin-ops το οποίο σώζεται από επιμέρους χαρακτηριστικά και κυρίως από το game play.

Τελικά γιατί είχα κολλήσει με το παιχνίδι; :)
Παντως η μεταφορα του C64 το παιχνιδι ειχε αυτο το κατι , που παρολα αυτα μολις ηρεμουσες ,σε τραβουσε να ξαναπροσπαθησεις, ....

Thanks για ενα ακομα πληρεστατο review Alucard !!!!
 
Nemo είπε:
Εχω σπασει joystick εξαιτιας του Rygar μια-μπορει και δυο- φορες και δεν μιλαμε για κανενα ψοφιο ,αλλα για τα σχεδον αθραυστα αθανατα Cheetach....Καμια σχεση με βουδιστη μοναχο(τοτε),οση και ο Γ.Ιωαννιδης ...

:D

Nemo, θα πρέπει να αναφέρω πως μια δύο φορές το κοπάνησα αυτές τις ημέρες.

Μου περνούσαν διάφορες σκέψεις από το μυαλό όπως: το fire δε δουλεύει καλά, πρέπει να το ανοίξω για να φτιάξω την πάνω κίνηση και άλλα τέτοια γραφικά τα οποία με γύρισαν αρκετά χρόνια πίσω (όχι όμως με πολύ ευχάριστο τρόπο loool).
 
Ωραία review, και φοβερά τα σχόλια που τα ακολούθησαν! :)

Στο ίδιο πνεύμα, να προσθέσω: Ο Rygar έχει walkthrough;
 
Πίσω
Μπλουζα