Shining Force 1

iliekater

RetroMasteR
Joined
21 Φεβ 2007
Μηνύματα
1.391
Αντιδράσεις
211
Στοιχεία :

Είδος : RPG , Strategy

Ημερομηνία κυκλοφορίας : 1993

Ημερομηνία που το έπαιξε ο συντάκτης : Αύγουστος 2013 ( ! )

Το μηδένησε : Ναι

Χρησιμοποιούμενος προσομειωτής : Kega Fusion 3.63

Πριν παίξετε :

1) (Ξανα)ακονίστε το ξίφος και γυαλίστε την πανοπλία σας .

2) Εξασφαλίστε και το Shining Force II , διότι μετά το I , θα θελήσετε να παίξετε και το II !




Δημοσιευθέν τω 1993 (αν και στην Ιαπωνία πρωτοκυκλοφόρησε τω 1992) , το Shining Force 1 αποτέλεσε ένα από τα καλλύτερα RPG για το Mega Drive . Τόσο καλό που εξασφάλισε τη διαιώνιση του είδους-του με πλήθος συνεχειών , ενώ συγχρόνως εξασφάλισε και άφθονο ρευστό για τη σχεδιάστρια εταιρία ώστε να δημιουργεί τίτλους ακόμα και σήμερα , κάνοντάς-την μία από τις παλιότερες επιτυχημένες εταιρίες .

Παρόλο τον τίτλο του , το παιχνίδι δεν είναι το πρώτο της σειράς , καθώς είχε προηγηθεί το Shining in the Darkness (1991) και το οποίο είχε εντελώς διαφορετικό τρόπο παιξίματος απʼότι το Shining Force 1 . Το Shining Force 1 , όμως , ήταν το πρώτο που ένωσε τα στοιχεία RPG με στοιχεία Στρατηγικής , δημιουργώντας ένα παιχνίδι διαφορετικό από τα μέχρι τότε RPGs .

Η ιστορία του παιχνιδιού ξεκινάει με τον Max , ο οποίος είναι ένα νεαρό αγόρι το οποίο ξαφνικά μία μέρα βρίσκεται επικεφαλής μίας νεοσύστατης ομάδας που σκοπό έχει να συγκεντώσει στοιχεία για κάποια συμβάντα που συνέβησαν στην Πύλη των Αρχαίων , στα όρια του βασιλείου της Rune . Συγκεκριμένα , φαίνεται πως οι δυνάμεις ενός αρχαίου κακού επέστρεψαν για να καταστρέψουν τον κόσμο και έχουν ήδη περάσει τα σύνορα του βασιλείου . Γιʼαυτό το σκοπό κρίθηκε πως μία ομάδα από νεαρά μέλη θα περνούσε απαρατήρητη από τον εχθρό , χωρίς να χρειαστεί να κινητοποιηθεί πρόωρα ο στρατός , κάτι που μπορεί να ενέντηνε τις προσπάθειες του εχθρού . Αξίζει να σημειωθεί πως το προηγούμενο αποτελεί και ωραία δικαιολογία για το νεαρό της ηλικίας του πρωταγωνιστή και της υπόλοιπης παρέας , καθώς εκείνη την εποχή οι ήρωες των παιχνιδιών ήταν σε μικρή ηλικία (διότι σε , εξίσου σε μικρές ηλικίες , απευθήνονταν τα παιχνίδια · όχι ώριμους ενήλικες όπως σήμερα ! ) . Φαίνεται όμως πως τα πράγματα θα πάνε πολύ χειρότερα απʼότι αρχικά είχε σχεδιαστεί , καθώς μόλις ο Μαξ και η ομάδα του ανακαλύψουν ποιός είναι ο σκοπός του εχθρού , αντιλαμβάνεται πως οι ορδές του εχθρού έχουν ήδη εισβάλει βαθιά στο βασίλειο της Rune , με τον ίδιο να αποτελεί τη μοναδική ελπίδα , οπότε πλέον η αποστολή του μοιραία αναβαθμίζεται στη σωτηρία της Rune και η ομάδα του μετονομάζεται σε Shining Force .

Προβολή συνημμένου 95561

Αυτό όμως σύντομα θα αλλάξει ...



Προβολή συνημμένου 95562

Και έτσι το παραμύθι ξεκινάει ...




Δυστηχώς όμως , πέρα από τα αρχικά τεκταινόμενα , δεν υπάρχει κάποια άλλη ιδιαίτερη πλοκή στη συνέχεια της ιστορίας . Ο ήρωας και η ομάδα του θα βρεθεί πολλές φορές στις αυλές διαφόρων ηγεμόνων για να ζητήσει τη βοήθειά τους (οδηγίες , εξοπλισμό κτλ) και συχνά θα βρθεί προ εκπλήξεως όταν αποκαλυφθεί πως αυτοί ουσιαστικά ενεργούσαν υπό την καθοδήγηση του εχθρού . Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ωραία εναλλαγή στο σενάριο του παιχνιδίου · όμως το γεγονός πως αυτό συμβαίνει συνεχώς , κάνει την ιστορία να γίνεται βαρετή . Όπως βαρετό καταντάει και το γεγονός πως πολλές από τις μάχες νικιούνται την τελευταία στιγμή , λες και πρόκειται για αμερικάνικη ταινία !

Όμως τα παραπάνω δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία , διότι το χαρακτηριστικό του παρώντος παιχνιδιού ούτως ή άλλως δεν είναι η ιστορία-του , αλλά η δυνατότητα διαμορφώσεων στρατηγικής κατά τη διάρκεια των μαχών ! Έτσι λοιπόν , ενώ σε άλλα RPGs ο ήρωας κόβει βόλτες επάνω στο χάρτη και του την “πέφτουν” κατά διαστήματα οι εχθροί ,, εδώ οι μάχες είναι συγκεκριμένες ως προς το πότε θα συμβούν και , όταν αυτές λαμβάνουν χώρα , δεν έχουμε να κάνουμε με τους μεν και τους δε που κάθονται αντικριστά και επιτίθεται πότε ο ένας και πότε ο άλλος , αλλά μία πολύ πιο εξελιγμένη διαδικασία . Συγκεκριμένα , ο παίχτης μετακινεί τα μέλη της ομάδας στρατηγικά επάνω στο πεδίο της μάχης , ώστε να εκμεταλευτεί τα πλεονεκτήματά-τους ενώ συνάμα προσπαθεί να αποτρέψει τον εχθρό να κάνει το ίδιο . Για παράδειγμα , κάποια μέλη είναι πολύ δυνατά σε μάχες σώμα με σώμα , οπότε αυτά θα πρέπει να βρίσκονται διαρκώς μπροστά και να μην καταναλώνονται στα μετόπισθεν , όπου είναι άχρηστοι . Οι τοξότες , από την άλλη , όχι μόνο είναι ευάλωτοι σε μάχη σώμα με σώμα , αλλά μπορούν να ρίξουν μόνο από απόσταση , κάτι που κάνει επιβλημένη την τοποθέτησή-τους πίσω από τα άλλα μέλη της ομάδας . Συγχρόνως , κάποια άλλα μέλη είναι καλά στο να θεραπεύουν τους άλλους , αλλά μετακινούνται πιο αργά , οπότε πρέπει η ομάδα να μην εξαπλώνεται πολύ , διότι διαφορετικά τα μπροστινά μέλη θα πεθαίνουν ένδοξα μεν , αλλά άσκοπα δε ! Συχνές θα είναι και οι φορές όπου θα πρέπει να τοποθετήσετε κάποιο μέλος έτσι ώστε να προστατεύσετε κάποιο άλλο από τις επιθέσεις κάποιου εχθρού · δηλαδή να βάζετε μπροστά αυτόν που μπορεί να τις “τρώει” και να βάζετε πίσω εκείνον που κάνει τη “βρώμικη” δουλειά ! Επίσης , αν αναλογιστείτε πως και το ίδιο το έδαφος έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά , καταλαβαίνετε πως οι τακτικές που θα χρειαστεί να εφαρμόσετε είναι πολλές και θα πρέπει κάθε φορά να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες . Για παράδειγμα , αν κάποιος εχθρός βρίσκεται πίσω από έναν τοίχο , ένας κοινός πολεμιστής δεν μπορεί να του κάνει κάτι · όμως ένας που ρίχνει ακόντια μπορεί , αν είναι στο βεληνεκές του , να τον πλήξει , παρότι βρίσκεται στην άλλη μεριά του τοίχου . Επίσης , κάποιοι χαρακτήρες είναι ιπτάμενοι , οπότε μπορούν να πετάξουν επάνω από εμπόδια , χαράδρες κτλ και να βρεθούν πίσω από τον εχθρό , πλήτωντας έτσι τα μέλη εκείνα που κάθονται στα μετόσπθεν και φροντίζουν για τη θεράπευση των υπολοίλων . Φυσικά όλα αυτά μπορεί να τα πράξει και ο ίδιος ο εχθρός , οπότε πρέπει να εφαρμόζεται και η αντίστοιχη στρατηγική άμυνας .

Προβολή συνημμένου 95566

Ωραία , τώρα γίναμε εννιά . Όποιος κοτάει , ας πλησιάσει . Όμως γιά στάσου · εκείνο το σεντούκι πώς το φτάνουμε ;



Προβολή συνημμένου 95563

Παίρνωντας και άλλο μέλος στην ομάδα .





Οι μάχες λοιπόν είναι από την αρχή αρκετά δύσκολες και στη συνέχεια γίνονται ακόμα πιο δύσκολες . Μάλιστα , ενίοτε θα χρειαστεί να έχετε και ένα τσουβάλι τύχη , μιας και κάποιες από αυτές μπορούν οριακά να κερδιθούν . Αν η ομάδα ητηθεί ή αν οίδιος ο Μαξ πεθάνει κατά τη διάρκεια μιας μάχης , τότε η ομάδα επιστρέφει στην κοντινότερη πόλη , όπου μπορεί πάλι να ετοιμαστεί και να ξαναδοκιμάσει την τύχη της , δηλαδή να αγοράσει προμήθειες ή να ζητήσει τη συμβολή κάποιου ιερέα για την αναζωογόνηση κάποιου πεσώντα χαρακτήρα ή ακόμα και την αναβάθμισή-του . Εκτός αυτού , υπάρχει και η δυνατότητα υποχώρησης , είτε με το αντίστοιχο ξόρκι του Μαξ (όταν πια το έχει μάθει) , είτε – σε κάποιες περιπτώσεις – από κάποια σημεία επί της πίστας . Ωστόσω , η χρήση ενός σύγχρονου προσομειωτή λύνει αυτά τα προβλήματα και κάνει το παιχνίδι πιο ευχάριστο , καθώς παρέχει τη δυνατότητα αποθήκευσης σε πραγματικό χρόνο και σε οποιοδήποτε σημείο τους παιχνιδίου (σε αντίθεση με το παιχνίδι , ο δύναται αποθηκεύειν μόνο σε κάποια σημεία στις πόλεις) .

Προβολή συνημμένου 95564

Τα ζόμπι και οι σκελετοί έστησαν ενέδρα μέσα σε έναν ναό !



Προβολή συνημμένου 95565

Σκηνή από μάχη .




Η οπτική του παιχνιδιού είναι η κλασσική που χρησιμοποιείται στα RPGs , δηλαδή αυτή της πλάγιας κελιμένης όψης υπό μόνο μία γωνία . Ευτυχώς όμως δεν υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι χαρακτήρες να χάνονται πίσω σπίτια ή άλλα εμπόδια . Η ομάδα περιπλανιέται τόσο επάνω στον χάρτη , όσο και μέσα στις πόλεις . Στο δε χάρτη υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης από την μία πόλη στην άλλη κτλ , χωρίς να υπάρχει η παραμικρή δυνατότητα εξερεύνησης μυστικών τοποθεσιών – όπως σε άλλα RPGs – ενώ στις δε πόλεις ο Μαξ έχει πολύ περισσότερα μέρη να εξερευνήσει , από παλάτια , κατακόμβες κτλ . Τόσο στον μεν όσο και στις δε , οι μάχες δεν διεξάγονται τυχηματικά , αλλά σε προκαθορισμένες θέσεις . Αυτό είναι καλό , από την άποψη πως σε κάθε τέτοιο μέρος έχει δωθεί προσοχή στο σχεδιασμό της πίστας , ώστε να χρειαζέται διαφορετική προσέγγιση από τις άλλες (λόγω διαφορετικών εχθρών , διαφορετικών φυσικών εμποδίων και διαδρομών κτλ) . Από την άλλη όμως , το παιχνίδι είναι εντελώς γραμμικό , κάτι το οποίο ωστόσω φρόντισε να αλλάξει η συνέχεια του παιχνιδιού με το Shining Force 2 !

Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού είναι παραπάνω από αρκετά ικανοποιητικός . Υπάρχει πολύ καλή αναλογία στα γραφικά που υπάρχουν στην οθόνη , ώστε καί οι χαρακτήρες να φαίνονται όμορφα σχεδιασμένοι με τις λεπτομέρειές-τους , αλλά και τα υπόλοιπα αντικείμενα να διατηρούν μία αναλογία ως προς αυτούς , όπως τα σπίτια , τα δένδρα , τα μαγαζιά κτλ . Το μόνο κακό με τα γραφικά είναι πως όλοι οι χαρακτήρες που απεικονίζονται στην οθόνη βρίσκονται μόνιμα σε κατάσταση σημειωτόν ! Δηλαδή ακόμα και όταν δεν περπατάνε , τα πόδια τους κινιούνται ασταμάτητα με ρυθμό ! Πολλές ιδιαίτερες λεπτομέρειες δεν υπάρχουν , όπως ούτως ή άλλως συνέβαινε στα RPGs των συστημάτων της εποχής , όμως ακόμα και έτσι είναι εμφανές πως οι σχεδιαστές είχαν μεράκι , γιʼαυτό και υπάρχουν κάποιες μικρές λεπτομέρειες όπως ραγισιές και μούχλες στους τοίχους κτλ . Εξάλλου , εκείνη την εποχή μέτραγε ο σχεδιασμός και όχι τα πολύγωνα ! Ομοίως και τα χρώματα · τότε ήταν λιγότερα , αλλά τα αντιλαμβανόμασταν περισσότερο ! Η μουσική , από την άλλη , είναι ευχάριστη και διαρκώς παρούσα . Τα ηχητικά εφέ θα μπορούσαν να είναι περισσότερα , αλλά δεν χρειάζεται να τα θέλουμε και όλα !

Προβολή συνημμένου 95573

Στο παλάτι ενός εξοτικού βασιλιά .



Προβολή συνημμένου 95568

Από το εσωτερικό ενός κτιρίου .




Φυσικά , το παιχνίδι δεν προσπαθεί να ελκύσει τους παίκτες με τα γραφικά και τον ήχο του , αλλά με τον διαφορετικό τρόπο παιξίματος . Και πέρα από τον καινούργιο τρόπο διεξαγωγής των μαχών , ο παίκτης μπορεί να εκμεταλευτεί ένα ακόμα καινούργιο χαρακτηριστικό : να αναβαθμίσει τα μέλη της ομάδας του . Κάθε μέλος , μετά από αρκετά επίπεδα εμπειρίας , μπορεί είτε να συνεχίζει να αναπτύσεται στην κλάσση στην οποία βρίσκεται ή να ξεκινήσει από την αρχή σε μία ανώτερη κλάσση . Για παράδειγμα οι ιππότες μπορούν να αναβαθμιστούν σε παλατίνους και έτσι να μπορούν να χειριστούν άλλα όπλα . Το μόνο κακό σε αυτήν την υπόθεση είναι πως ο παίχτης δεν έχει πώς να ξέρει από την αρχή τις δυνατότητες προ και μετά αναβάθμισης , οπότε οι αναβαθμίσεις γίνονται στην τύχη . Κατα τα λοιπά , όπως και στα υπόλοιπα RPGs , ο παίκτης μπορεί να αγοράσει διάφορα όπλα για να βελτιώσει τις αποδόσεις των συμπολεμιστών-του , να πουλήσει τα υπάρχοντα όπλα που δεν χρειάζεται, καθώς και να αγοράσει διάφορα λαχανικά και ελιξήρια που θα του επουλώσουν τα τραύματα στη διάρκεια της μάχης . Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως παρότι ξεκινάτε με λίγα χρήματα και περιορισμένες δυνατότητες αγορών , μετά από αρκετό χρόνο θα έχετε τέτοιο πλεόνασμα χρημάτων που δεν θα έχετε τι τα να τα κάνετε ! Τέλος πρέπει να σημειωθεί πως , καθώς θα προχωράτε στην αποστολή-σας , θα συναντάτε όλο και περισσότερους χαρακτήρες οι οποίοι θα έλθουν μαζί στην ομάδας σας . Όμως από κάποια φάση και μετά θα έχετε φτάσει στο όριο που ορίζεται στα 12 άτομα . Αυτό σημαίνει πως από τότε και μετά θα πρέπει να αποφασίσετε σοφά ποιούς θα κρατήσετε ως ενεργά μέλη , διότι όχι μόνο θα πρέπει να κρατήσετε τους καλλύτερους , αλλά και θα πρέπει να διαχειριστείτε με προσοχή τους πόντους εμπειρίας που κερδίζετε σε κάθε μάχη , οπότε δε θα πρέπει να τους δώσετε σε κάποιον που δεν θα συνεχίσει στην ενεργή ομάδα .

Στα αρνητικά του παιχνιδιού πρέπει να αναφερθεί πώς κάποιες φορές (ευτυχώς λίγες) θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποιο αντικείμενο σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος , χωρίς να έχετε την παραμικρή ένδειξη για το πού αλλά και το αν ! Πιθανώς αυτό να οφείλετε στις λεγόμενες “απώλειες μεταφράσεως” , καθώς συχνά-πυκνά στην “μεταφορά” ενός παιχνιδιού από την Ιαπωνία , κάποια πράγματα φαίνεται να μένουν πίσω ! Το χειρότερο πάντως που υπάρχει αφορά τη μάχη επάνω στο πλοίο , όπου δεν είναι σαφές πως αξίζει να υποχωρήσετε στο αμπάρι (όπου υπάρχει ιερέας) , με αποτέλεσμα να συνεχίσετε τη μάχη , στην οποία μπορεί ήδη να έχετε φτάσει με απώλειες , οπότε αν χάσετε και άλλους ήρωες , τότε , καθώς μέχρι την επόμενη μάχη δεν θα συναντήσετε κανέναν ιερέα , κινδυνεύετε να πολεμήσετε με ελάχιστους μαχητές , σε μία μάχη πού ούτως ή άλλως είναι πολύ δύσκολη ...

Εν ολίγοις , το Shining Force 1 είναι ένα ωραίο και πρωτοποριακό παιχνίδι , το οποίο ανεβάζει τα RPGs σε νέο επίπεδο , παρέχωντας ένα καινοτόμο σύστημα μάχης με τη στρατηγική μετακίνηση και χρήση των χαρακτήρων , χωρίς συγχρόνως να αμελεί ή να υστερεί σε σημαντικό βαθμό στους διάφορους τομείς .

Προβολή συνημμένου 95569

Εικόνα από τον χάρτη .





Ξέρατε ότι ; :

1) Μετά την κυκλοφορία των παιχνιδιών της σειράς Shining Force η σχεδιάστρια εταιρία (Sonic Software Planing) τα “έσπασε” εντελώς με τη SEGA και συνεργάστηκε με τη Nintendo ; Επαυτού όμως τα αίτια θα πρέπει να αναζητηθούν στην ίδια τη SEGA ... καθώς από τη μία πίεσε τη Sonic Software Planing να φτιάξει ένα εξαιρετικό διαμάντι (Shining Force III) και από την άλλη την άφησε μόνη να τα βγάζει πέρα παγκοσμίως ... Γιʼαυτό και το Shining Force III κυκλοφόρησε στη Δύση μόνο κατά το 1 / 3 ...

2) Ο όρος RPG εκτός από Role Playing Game σημαίνει και Rocket Propelled Gun ; Δηλαδή τα κοινά μπαζούκας !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Υπάρχουν και στην συλλογή "Mega Drive Ultimate Collection", για 360 (Δεν γνωρίζω αν έχει κυκλοφορήσει και σε PS3).
 
Υπεροχο review (που το ανακαληψα αργα) για ενα απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια. Πολυ ωραιο port ειναι και στο GBA. Shining force - Resurrection of the Dark Dragon!
 
Πολύ ωραίο Review. Ένα από τα διαμάντια του Mega Drive!!!
 
Απο τα πολύ καλά "tactical-strategy" rpg. :thumbup:

Αν και δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με κονσόλες, θυμάμαι ότι το Shining Force ήταν απο τα αγαπημένα παίγνια του "Sonic" Ελ-Κροντήρ, back in the day στο USER.

Ενας φίλος μου SEGάς είχε και αυτός ασχοληθεί με τη σειρά, συμπεριλαμβανομένου και του εξαιρετικού S.F. ΙΙΙ (απο το οποίο είδαμε εκείνη την εποχή μόνο το 1ο μέρος - για τους γνωστούς λόγους που ήδη αναφέρθηκαν).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Captain Kal είπε:
Υπάρχουν και στην συλλογή "Mega Drive Ultimate Collection", για 360 (Δεν γνωρίζω αν έχει κυκλοφορήσει και σε PS3).
Υπάρχει η συλλογή και στο PS3, και στο PSP, και μάλιστα υπάρχει και στο PSN οπότε κατεβαίνει και στο PSVita !
 
Πίσω
Μπλουζα