Spectrum games με 256 χρώματα, είναι δυνατόν; Και όμως...

Ace

RetroAdept
Joined
29 Απρ 2007
Μηνύματα
1.381
Αντιδράσεις
941
Η ιδέα να μετατραπούν κάποια παιχνίδια του Spectrum, σε 256 χρώματα δεν είναι κάτι καινούριο, μάλιστα έχει ξανασυζητηθεί πολύ παλιότερα και εδώ. Χονδρικά πρόκειται για ένα external color template, που εφαρμόζεται σε κάθε παιχνίδι από έναν συμβατό emulator και προσφέρει υποστήριξη σε 8bit χρώμα. Όπως καταλάβατε κάθε παιχνίδι χρειάζεται το δικό του template και πρέπει να δαπανηθεί χρόνος και κόπος, γιατί το recoloring δεν γίνεται αυτόματα. Στην ουσία ξαναχρωματίζονται τα pixels ένα ένα!

Στο μεταξύ προέκυψε και μία FPGA υλοποίηση για το expansion slot του Speccy, το DivGMX, που προσφέρει επίσης υποστήριξη στα 256χρωμα παιχνίδια του Spectrum. Από ότι κατάλαβα είναι σε στάδιο WIP.

divgmx_brd_320x240.jpg



sabrewulf256.gif
underwurld256.gif
knightlore256.gif
solomons256.gif
jetpac256.gif
armymoves1-256.gif


Επανέρχομαι όμως στο θέμα διότι ο μοναδικός emulator που μαζί με τον EmuZWin, μπορούσε να παίξει αυτά τα παιχνίδια, ο Spec256, δεν είναι πλέον συμβατός με τις νεότερες εκδόσεις Windows XP, 7, 8 και 10. Δεν ξέρω αν παίζει ικανοποιητικά σε κάποιο Virtual Machine με Windows 95 ή 98 ή μπορεί να σας ικανοποιήσει ο εξίσου αρχαίος, αλλά τουλάχιστον λειτουργικός ΕmuZWin, που σε εμένα για παράδειγμα δεν μπαίνει σε full screen mode, αλλά έτσι κι αλλιώς πλέον δεν χρειάζεται να καταφύγουμε σε κάτι τέτοιο.

Ένας πολύ καλός νέος emulator εμφανίστηκε στο προσκήνιο με υποστήριξη σε πάρα πολλά spectrum peripherals όπως TurboSound, SpecDrum, Lightgun, ULA+, DivMMC και Dandanator, πάρα πολλά μοντέλα από Sinclair, Amstrad, Timex, αλλά και κλώνους, που ανάμεσά τους περιλαμβάνονται και οι «ενισχυμένοι» Pentagon και Scorpion και τέλος πολύ καλή συμβατότητα και ευκολία χρήσης σε μοντέρνα λειτουργικά. Το μόνο «αγκάθι» η μη υποστήριξη σε συμπιεσμένα αρχεία. Το κυριότερο όμως απ' όλα, είναι ότι προσφέρει υποστήριξη, μέσω των virtual modes, Spec256 48K και Spec256 128K και σε αυτά τα δέκα, συν ένα το Scooby Doo, έντεκα 256χρωμα παιχνίδια -τόσα είναι όλα κι όλα- που είχαν χαθεί μέσα στη λήθη του χρόνου.

Ιδού λοιπόν ο Es.pectrum από τον Habi, δημιουργό των επίσης πολύ καλών emulators για τους Amstrad PCW, CP/M Box και Ana Rosa.

Es55.png
Es56.png

Es57.png
Es58.png


Ο Es.pectrum δουλεύει out-of-the-box και το μόνο που χρειάζεται, είναι να του δείξετε που βρίσκονται τα παιχνίδια...

Παράλληλα εμφανίστηκε και ο ZX-Poly, ένας Java based emulator, που προσφέρει μία υποτυπώδη υποστήριξη στο πρότυπο spec256, αλλά το ατού του είναι ότι εφαρμόζει μία νέα τεχνική για περισσότερα χρώματα στα sinclairάκια με την παράλληλη επεξεργασία τεσσάρων(!) virtual spectrum. Το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο κοντινό στην spectrumοαισθητική από αυτό του spec256. Χρειάζεται και αυτός τροποποιημένο software, μην περιμένετε δηλαδή να προσθέσει χρώμα σε τυχαία παιχνίδια του Spectrum. Παρακάτω ο ZX-Poly σε δράση:

movie.gif
flyshark_video.gif


Καταλαβαίνω ότι σε κάποιους μπορεί να μην αρέσουν αυτές οι πινελιές, γιατί αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μηχανήματος, αλλά προσωπικά τέτοιες προσπάθειες, με ιντριγκάρουν πολύ και είναι πάντα καλοδεχούμενες.

Όσο για τους υπόλοιπους Spectrum fans, pick your poison!
 
Από ότι κατάλαβα αυτό φτιάχνει και το color clash?

Αρκετά εντυπωσιακό το αποτέλεσμα σε συνδιασμό με την ήδη καλή ανάλυση των παιχνιδιών του Spectrum που ήταν καλύτερη από τους αντιπάλους του.
 
Ναι ακριβώς, εξαλείφει και το color clash, κάτι που δεν συμβαίνει με το άλλο άκρως διαδεδομένο πρότυπο ULA+, που επίσης μαγειρεύεται -χρόνια τώρα- και σε hardware υλοποίηση.
Βασικά ο Spectrum μια ανάλυση είχε, την 256x192 με 15 ταυτόχρονα χρώματα και color clash. Το αντίπαλο δέος Amstrad CPC έπαιζε στα 320x200 με 4 χρώματα (που γίνονταν 9 με CRTC tricks) ή στα 160x200 με 16 χρώματα, χωρίς color clash.
 
Δεν ξέρω, γενικά θυμάμαι τα παιχνίδια του Amstrad και του C64 πιο blocky από του Spectrum.
 
εννοείται αφού ο σπεκτρουμ έχει τετράγωνα πίξελ ενώ οι άλλοι δύο μακρόστενα. Τα γραφικά πάντως ήταν καλύτερα σε γενικές γραμμές στον Commodore, χρωματα-ταχυτητα και χωρίς color clash. Ο Amstrad είχε περισσότερα χρώματα αλλά ήταν αργός. Ο σπεκτρουμ δεν βλέπεται αν και ορισμένα παιχνίδια ήταν οκ με έξυπνη χρήση χρώματος, πχ Cybernoid, Rex
 
Για να επανέλθουμε στο θέμα μας, μάλλον 36 περίπου είναι τα παιχνίδια που έχουν επαναχρωματιστεί μέχρι τώρα. Οι φίλοι του Spectrum εκ Ρωσίας δεν έχουν εγκαταλείψει το σπορ...

Οπότε έχουμε και λέμε:
  • Abu Simbel Profanation
  • Army Moves
  • Atic Atac
  • Atom Ant
  • Booty
  • Bruce Lee
  • Bubbler
  • Chuckie Egg
  • Cybernoid
  • Cybernoid II
  • Dizzy
  • Dizzy II
  • Everyone's a Wally
  • Exolon
  • Game Over
  • Gun Runner
  • Head over Heels
  • Highway Encounter
  • Into the Eagle's Nest
  • Jetpac
  • Jilly's Farm Volume 1 - Sokobaarn!
  • Knight Lore
  • Lode Runner
  • Mad Mix II
  • Pac-Mania
  • Page and the Curse of the Pharaoh
  • Phantis
  • Renegade
  • Ruff and Reddy in the Space Adventure
  • Sabre Wulf
  • Scooby Doo
  • Silk Worm
  • Solomon's Key
  • That Sinking Feeling
  • Three Weeks in Paradise 48/128
  • Underwurlde
Καθόλου άσχημα έτσι;
 
Ποιό είναι το παιχνίδι με τον εξερευνητή στην 4η φωτογραφία ; Ωραίο δείχνει !
 
Ποιό είναι το παιχνίδι με τον εξερευνητή στην 4η φωτογραφία ; Ωραίο δείχνει !

Είναι το Knight Lore, το παιχνίδι που καθιέρωσε τα isometric 3D graphics στα home micros. Ο εξερευνητής που λέγεται Sabreman έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλά games της Ultimate, αλλά και της μετέπειτα Rare.

tumblr_inline_pfkwvoRVW21r3ubz0_1280.gif
 
Πίσω
Μπλουζα