Sprite 03 - Δεκέμβριος 1988

- Είδηση για την πειρατική "pre-release" κόπια του Pacmania, που είχε διοχετευτεί στην αγορά !! (θυμηθείτε τα αντίστοιχα περιστατικά με άλλα κορυφαία hits, όπως το Populous και το Lost Patrol).

- Αρθρο-αφιέρωμα στους ιούς των υπολογιστών. Για το τελικό συμπέρασμα ότι "σε δύο χρόνια οι ιοί θα έχουν μάλλον ξεχαστεί", ουδέν σχόλιον !! :D

- Απο τον Λάμπρο Ποταμιάνο, έχουμε το "hackers' school", και απο τον Νίκο Ποταμιάνο έναν οδηγό για το Graphic Adventure Creator - το ιδιαίτερα δημοφιλές και επικρατέστερο (έναντι των PAW & Quill) πρόγραμμα δημιουργίας adventures.

- Στην "Συνέντευξη του μήνα", ο Andy Dench της Ocean Hellas. Αξίζει να σταθούμε στο σημείο όπου γίνεται αναφορά στο Tai-Pan. Εδώ ο Dench απορεί γιά ποιόν λόγο το παιχνίδι αυτό πούλησε τόσο καλά στην Ελλάδα, αντίθετα με το εξωτερικό. Για την απάντηση, σας παραπέμπω στο τεύχος 38 του Pixel !! (το είπαμε και το ξαναλέμε: το Pixel είχε απίστευτη επιρροή στις επιλογές των μικρών gamers της εποχής).

- Και περνάμε στα "Spriteviews":

Για το Starglider 2, ας μην επαναλαμβανόμαστε (διαβάστε το Pixel no51).

Aς δούμε όμως λίγο το Whirligig. Με το παιχνίδι αυτό είχα μία αστεία (και λίγο άσχημη) εμπειρία. Βλέποντας ότι υπάρχει πιθανότητα ύπαρξης μίας "amstrad" version, το αναζήτησα στα μαγαζιά της Στουρνάρη, αλλά εις μάτην. Μάλιστα σε ένα μαγαζί (δεν θυμάμαι ποιό) έβαλαν τα γέλια γιατί με τέτοιο όνομα που είχε το παιχνίδι, νόμιζαν ότι δεν ήξερα τι μου γίνεται !! (δυστυχώς δεν είχα το Sprite μαζί μου...). Εκνευρισμένος σταμάτησα να ρωτάω και να σχολούμαι με αυτό.

Πολλά χρόνια αργότερα (στην "εποχή του internet"), μπόρεσα επιτέλους να παίξω την Amiga version. Τελική εκτίμηση: Αν και fan του Singleton απο την εποχή του θεσπέσιου Lords of Midnight, το συγκεκριμένο παιχνίδι κατά την γνώμη μου δεν αποτελεί μία απο τις καλύτερες στιγμές του (τζάμπα ο κόπος δηλαδή...).

Το Sword of Sodan, είναι ένα απο τα παιχνίδια-σταθμούς στην σταδιοδρομία της amiga, λόγω κυρίως των τεράστιων sprites του και των ποιοτικότατων γραφικών του γενικότερα. Με λίγη προσπάθεια, έχετε καλές πιθανότητες και να το τελειώσετε.

Συνεχίζουμε με τo Wanderer (το είδαμε και στο τεύχος 49 του Pixel),

τo γνωστό μας Super Hang-on (που αποκτά νέα διάσταση στα 16-bit μηχανήματα), το 1943 (καλό στον amstrad που το είχα παίξει, αλλά "λίγο"), το Pacmania (αξιοπρεπές conversion στα οκτάμπιτα - θεϊκό στην Amiga), και τέλος τα Roadblasterοειδή, Overlander και Fire & Forget.

Απο RPG & adventures έχουμε τα Faery Tale Adventure και Shadowgate (το δεύτερο παρουσιάστηκε και απο τον advenτσουρινάκη στο Pixel).

To strategy game του μήνα, είναι το παλιό, καλό Archon.

- Μεταξύ άλλων στα arcades, έχουμε και το πολύ καλό shmup, P-47 Freedom Fighter.

- Στα "προσεχώς", έχουμε πολλούς γνωστούς τίτλους, αλλά εκείνο που τραβάει αμέσως την προσοχή, είναι το "Ice and Fire", ένα adventure που -μάλλον- δεν κυκλοφόρησε ποτέ (τουλάχιστον όχι για την Amiga, και όχι με αυτό το όνομα). Θυμηθείτε και την αντίστοιχη περίπτωση του Dragonslayer της Linel (πάλι στα "προσεχώς" του Sprite), όπου βλέπαμε την φωτογραφία με τον τεράστιο δράκο και τον πολεμιστή και μας έτρεχαν τα σάλια, αλλά τελικά το παιχνίδι δεν έκανε την εμφάνισή του.
 
Το άρθρο για το GAC (σελ.64-67) έχει χρεωθεί σε εμένα, ενώ στην πραγματικότητα το έγραψε ο αδερφός μου. Νόμίζω ότι διορθώνεται στο επόμενο τευχος (ήταν σε μέρη).

Ο αδερφός μου έχει γράψει και την κριτική για το GOLD-SILVER_BRONZE (σελ 50) και για την συλλογή ULTIMATE PLAY THE GAME (ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται από την υπογραφή Νίκος Π(οταμιάνος)). Κριτικές παιχνιδιών υπογράφει και ο Φοίβος (Ντόκος), πηγαίναμε στο ίδιο σχολείο, ήταν ένα χρόνο μεγαλύτερός μου. Κάναμε πολύ παρέα, ζωγράφιζε καλά, προγραμμάτιζε, και μου είχε κάνει κάτι γραφικά για μερικά παιχνίδια που σχεδίαζα. Χαθήκαμε μετά το σχολείο, τον είχα ξαναδεί μιά δυό φορές.

Σε κάποιο από τα επόμενα σχόλια, θα σας περιγράψω τον τρόπο με τον οποίο γράφαμε τις κριτικές των παιχνιδιών (των περισσότερων τέλος πάντων)... Θέλει λίγο σκέψη...

Δημοσιεύεται επίσης και το πρώτο άρθρο μου hackers school (σελ 22-24), το οποίο νομίζω πως είναι και το πιο κατανοητό από όλα, καθώς είναι εισαγωγικό. Ελπίζω να έπιασε τόπο...

Στις κριτικές παιχνιδιών παρουσιάζονται τα αγαπημένα μου :

- Starglider- αυτό τα λέει όλα. Πολύ καλό...

- Super hang on. Πέρασα ένα καλοκαίρι παίζοντας στην καινούρια μου Amiga με το ποντικάκι...

Στο games service, δημοσιεύεται το σπάσιμο που είχα κάνει για το vindicator, θυμάμαι πως με είχε ενθουσιάσει αυτό το παιχνίδι και είχα κουραστεί λίγο για να βρω το invincibility, αλλά το άλλο κόλπο, αυτό με τα A,C και L, το είχα βρεί κατά τύχη πειραματιζόμενος με την ακύρωση διαφόρων CALLs..

Το trantor το είχα πάρει προσωπικά, γιατί το γούσταρα πάρα πολύ σαν παιχνίδι, και ήθελα να το τελειώσω. Έτσι έκανα μια προσωπική επέμβαση... Αν θυμάμαι καλά είχε ένα ψιλοάθλιο speech όταν φόρτωνε!

Το mask III επίσης το είχα σπάσει για το ίδιο λόγο, αν και αυτά που βρήκα τελικά ήταν λίγο άσχετα (walk on sea, και indestructible μόνο αν πάρεις ένα όπλο). Το είχα χαρεί πάρα πολύ αυτό το παιχνίδι, θυμάμαι υπέροχα απογεύματα του Αυγούστου με τρίωρα εναλλάξ mask-pyradev.

Όσο για το σπάσιμο στο driller, ήταν λίγο τυπικό, καθώς μου είχε σπάσει τα νεύρα με την αργή ταχύτητά του, και δεν είχα εντρυφήσει ιδιαίτερα.

Το cybernoid όμως ήταν κορυφαίο παιχνίδι. Και ο τύπος που το προγραμμάτισε ήταν θεός, μιλάμε για πολύ όμορφο κώδικα. Τα παιχνίδια του κυρίως έκανα reverse engineering, καθώς και πολλά της ocean (operation wolf, gryzor) και το gauntlet. Πόσες σελίδες σημειώσεων, πόσες εκτυπωμένες σελίδες με κώδικα από το pyradev, όλες κάπου στην χωματερή θα βρίσκονται τώρα (και σε μεγάλο βάθος μάλιστα)

Τον Φοίβο Ντόκο τον είχα γνωρίσει εγώ στο περιοδικό, τότε δούλευε parttime στην ΡΟΜ Ψηφιακή, το σημερινό RAM shop (υπό την ίδια διεύθυνση). Εκεί αράζαμε τα πρωινά του Σαββάτου (που δεν είχαμε σχολεία!). Μάλιστα, ένα τέτοιο Σάββατο είχε μπει ένας τύπος και ζήτησε το operation wolf. Κάπως το έφερε η κουβέντα και του είπα ποιός είμαι, και μου ζήτησε να το σπάσω. Πρέπει να ήταν από τα πιο γρήγορα crack που είχα κάνει, είχα μαζί μου την δισκέττα με τα custom utilities (in house propietary software τα λένε σήμερα) που είχα γράψει για να βρίσκω άπειρες ζωές, ήμουν και λίγο τυχερός καθότι βρήκα πολύ εύκολα τις ζωές, τις σφαίρες και τις χειροβομβίδες, και ο τύπος έφυγε με 2 σε 1. Εννοείται ότι το κράτησα και το δημοσίευσα στο επόμενο τεύχος!
 
Πίσω
Μπλουζα