Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.670
- Αντιδράσεις
- 1.991
Φανταστειτε οτι ειστε ενας χακερ στο μελλον, με κυβερνητικά εμφυτεύματα, μέσα σε ενα διαστημικο σταθμο μιας μεγαλοεταιρειας, που σφύζει απο εχθρικους μεταλλαγμένους και cyborgs. Εσεις πρεπει να σωσετε τη ζωη σας και τον κοσμο, και στο τελος να μπειτε στο κυβερνοδιάστημα και πολεμώντας μια εχθρική Τ.Ν.
Πώς σας φαίνεται όλο αυτό;
Αυτος ο αρχετυπικός Κυβερνοπανκ κόσμος, προσωπικά μου φαίνεται σαν τον Παράδεισο του Gamer!!
Το System Shock της Origin το ξερω ονομαστικά εδώ και χρόνια. Δεν ασχοληθηκα ποτε, ομως κατι μου ελεγε οτι ηταν απο τους κοσμους που οταν μπω, θα τον αγαπησω. Περιμενε λοιπον στη "λιστα" για πολυ καιρο και τελικα το ενστικτό μου δεν εκανε λαθος. Το ονομα Origin εγγυάται ένα πλούσιο σενάριο και ένα περίπλοκο κόσμο για να βυθιστεις μεσα του.
Σενάριο
Αναλαμβάνετε το ρόλο ενός χάκερ τον οποίο απήγαγε η TriOptimum οταν επιχειρουσε να μπει στα αρχεια της. Ο αντιπρόεδρος ομως σας προσλαμβανει για μια "βρωμοδουλειά" στην κεντρικη Τ.Ν. του διαστημικου σταθμου, δινοντας σας ως ανταλλαγμα κυβερνο-εμφυτεύματα για πρόσβαση στο cyberspace. Η ολη διαδικασια κραταει 6 μηνες! Οσο εσεις ομως ειστε σε κώμα, η "βρωμοδουλειά" σας πλεον επιθυμει να γινει θεος της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας απο τα ρομπότ και διάφορες λειτουργίες του σταθμου, ο ανθρωποι τα βρισκουν σκουρα, ωσπου υποκυπτουν σε μυστηριωδεις επιδημιες, ή απαγάγονται και γίνονται cyborgs και οι υπολοιποι αποδεκατιζονται.
Με λίγα λόγια έχετε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη όταν ξυπνάτε απο το κώμα!!!
Στη Γη ομως, η TriOptimum καταφερνει να επικοινωνησει μαζι σας και να σας πει περιπου τι συμβαινει. Ακολουθωντας τις οδηγιες, οφειλετε να χαλασετε τα σχεδια της SHODAN εναντίον της Γης, όπως την ενεργοποίηση ενος λειζερ, την εκτόξευση μεταλλαξιογόνου επιδημίας και άλλα τέτοια όμορφα.
Η μισή μαγεία του παιχνιδιού βρίσκεται στα τραγικά Logs που βρίσκετε σκορπισμενα στο σταθμο, αποκαλυπτοντας ετσι σιγα σιγα τι γινοταν οσο εσεις κοιμοσασταν. Το πληρωμα του σταθμου σχηματισε μια αντισταση εναντιον της SHODAN για να τη σταματησουν. Πρεπει να ακολουθησετε τις ενεργειες τους για να συνεχισετε μονοι σας αυτα που δεν καταφεραν εκεινοι!
Συνοπτικά, ξεκινάτε απο το κατω Level (νοσοκομείο) και σκοπός σας είναι να ανεβαίνετε μέχρι να φτάσετε στη SHODAN στο ένατο επίπεδο (γεφυρα). Μπορειτε ομως (και καποιες φορες χρειαζεται) να κατεβαινετε στα προηγουμενα επιπεδα.
Gameplay
Το παιχνιδι ειναι first person action game, κατι πολυ συνηθισμενο για παιχνιδι του 1994, οπου ειχαμε μπει στον αστερισμο του Wolfenstein-Doom Hype. Το SS ομως παει πολλα βηματα παραπέρα, γιατί δεν ειναι απλα ένα Doomοειδές! Καταρχας το σκηνικό είναι ρεαλιστικό, υπαρχει πλουσιο σεναριο (το οποιο γενικως στερουνται τα Doomοειδή), ενω ο χειρισμος ειναι αρκετα περιπλοκος μιας και δεν τρεχετε πυροβολωντας, αλλα εχετε ενα ολοκληρο interface:
κυριο λογο παιζει το mouse οχι μονο για να πυροβολατε, αλλα και για να παιρνετε αντικειμενα, να επιλεγετε το πού κοιτάτε (ψηλά ή χαμηλά), τη στάση του σώματος κλπ. Παραλληλα πρεπει να προσεχετε την υγεια σας, την αντοχη σας, αλλα και τη μπαταρία σας.
Λεγοντας για inventory, εκτος απο οπλα θα βρειτε χειροβομβιδες διαφορου τυπου, ναρκες, καθως και διαφορα upgrades, οπως πυξίδα, χάρτης, φακός, ανάλυση στόχου και πάει λέγοντας. Προχωρώντας θα βρείτε αναβαθμίσεις των παραπάνω, που σας δείχνουν πιο πολλά στοιχεία, ή καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια απο τη μπαταρία σας.
Αξιζει να σημειωθει οτι καθε επιπεδο εχει και ενα cyborg conversion room. Οποτε "πεθαινετε" πηγαινετε εκει. Οσο ειναι ενεργοποιημενο, σημαινει game over. Οταν ομως το εχετε απενεργοποιησει, θα αναζωογονηθείτε και θα συνεχίσετε απο κει!!
Ενα μερος του παιχνιδιου διαδραματιζεται στο Cyberspace. Μονο εκει μπορειτε να βρειτε καποια συγκεκριμενα mails, η triggers που θα σας επιτρεψουν προσβαση παρακατω (πχ να ξεκλειδωσει καποια πορτα). Φυσικα υπαρχουν και συστηματα ασφαλειας, και θα πρεπει η να πολεμησετε η να χρησιμοποιησετε drill.
Να αναφερουμε τελος οτι στην αρχη του παιχνιδιου μπορειτε να ρυθμισετε παραμετρους δυσκολιας, οπως περισσοτεροι ή λιγοτεροι αντιπαλοι, παζλ ή χρονομετρημενες διαδικασιες
Γραφικά-ήχος
Τα γραφικά είναι τα αναμενόμενα της εποχής, αν και θα ελεγα οτι εντυπωσιάζει το πλήρες 3d φόντο, δίνοντας ελευθερία κινήσεων. Οι πιο παρατηρητικοί θα καταλάβουν οτι ολος ο κοσμος αποτελείται απο "κυβους" συγκεκριμένων μεγεθών. Γενικως ομως υπαρχει μεγαλη ποικιλια αφου απο επιπεδο σε επιπεδο κυριαρχουν αλλα σκηνικα και χρώματα. Επισης υπαρχει πλουτος 3d αντικειμενων που δινουν νοτες ρεαλισμου, οπως τραπεζια, μικροσκόπια, οθονες, mainframes και παει λεγοντας
(παντως τουαλετες δε βρηκα σε ολοκληρο το σταθμο!!)
Ο ηχος ειναι κι αυτος καλος, ειδικα οταν μιλαμε για τα ψηφιοποιημενα κομματια, οπως οι χτυποι ή οι ηχοι μηχανηματων. Η midi μουσική απο την αλλη ειναι καπως κουραστική. Αν και σε καποια σημεια ηταν αυτο που χρειαζεται, δηλαδη technoειδής, τις περισσοτερες φορες μου φανηκε αστεια. Δεν ξερω αν εφταιγε το emulation του Dosbox.
Παραπονακια
Κανενα review δεν ειναι πληρες χωρις τα αρνητικα σημεια!
Εκτος απο την απογοητευτικη μουσικη, θα ελεγα οτι βρηκα κουραστικη ολη τη διαδικασια του "χασιματος" ειτε προκειται για το game over ειτε για τη διαδικασια της αναζωογονησης, αφου βλεποντας οτι εχετε χασει, δεν λειτουργει το esc για να προχωρησουμε αμεσως σε load προηγουμενης θεσης. Πρεπει να παιξει η ominous μουσικη, να σκοτεινιασει η εικονα, να δειξει αυτα που πρεπει να δειξει, κλπ.
Η διαδικασια κραταει λιγα δευτερολεπτα αλλα οταν ειμαστε σε δυσκολα σημεια και χανουμε συνεχεια, αυτο θα επρεπε να γινεται πιο... αυτοματοποιημένα.
Πώς σας φαίνεται όλο αυτό;
Αυτος ο αρχετυπικός Κυβερνοπανκ κόσμος, προσωπικά μου φαίνεται σαν τον Παράδεισο του Gamer!!

Το System Shock της Origin το ξερω ονομαστικά εδώ και χρόνια. Δεν ασχοληθηκα ποτε, ομως κατι μου ελεγε οτι ηταν απο τους κοσμους που οταν μπω, θα τον αγαπησω. Περιμενε λοιπον στη "λιστα" για πολυ καιρο και τελικα το ενστικτό μου δεν εκανε λαθος. Το ονομα Origin εγγυάται ένα πλούσιο σενάριο και ένα περίπλοκο κόσμο για να βυθιστεις μεσα του.
Σενάριο
Αναλαμβάνετε το ρόλο ενός χάκερ τον οποίο απήγαγε η TriOptimum οταν επιχειρουσε να μπει στα αρχεια της. Ο αντιπρόεδρος ομως σας προσλαμβανει για μια "βρωμοδουλειά" στην κεντρικη Τ.Ν. του διαστημικου σταθμου, δινοντας σας ως ανταλλαγμα κυβερνο-εμφυτεύματα για πρόσβαση στο cyberspace. Η ολη διαδικασια κραταει 6 μηνες! Οσο εσεις ομως ειστε σε κώμα, η "βρωμοδουλειά" σας πλεον επιθυμει να γινει θεος της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας απο τα ρομπότ και διάφορες λειτουργίες του σταθμου, ο ανθρωποι τα βρισκουν σκουρα, ωσπου υποκυπτουν σε μυστηριωδεις επιδημιες, ή απαγάγονται και γίνονται cyborgs και οι υπολοιποι αποδεκατιζονται.
Με λίγα λόγια έχετε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη όταν ξυπνάτε απο το κώμα!!!
Στη Γη ομως, η TriOptimum καταφερνει να επικοινωνησει μαζι σας και να σας πει περιπου τι συμβαινει. Ακολουθωντας τις οδηγιες, οφειλετε να χαλασετε τα σχεδια της SHODAN εναντίον της Γης, όπως την ενεργοποίηση ενος λειζερ, την εκτόξευση μεταλλαξιογόνου επιδημίας και άλλα τέτοια όμορφα.

Η μισή μαγεία του παιχνιδιού βρίσκεται στα τραγικά Logs που βρίσκετε σκορπισμενα στο σταθμο, αποκαλυπτοντας ετσι σιγα σιγα τι γινοταν οσο εσεις κοιμοσασταν. Το πληρωμα του σταθμου σχηματισε μια αντισταση εναντιον της SHODAN για να τη σταματησουν. Πρεπει να ακολουθησετε τις ενεργειες τους για να συνεχισετε μονοι σας αυτα που δεν καταφεραν εκεινοι!
Συνοπτικά, ξεκινάτε απο το κατω Level (νοσοκομείο) και σκοπός σας είναι να ανεβαίνετε μέχρι να φτάσετε στη SHODAN στο ένατο επίπεδο (γεφυρα). Μπορειτε ομως (και καποιες φορες χρειαζεται) να κατεβαινετε στα προηγουμενα επιπεδα.
Gameplay
Το παιχνιδι ειναι first person action game, κατι πολυ συνηθισμενο για παιχνιδι του 1994, οπου ειχαμε μπει στον αστερισμο του Wolfenstein-Doom Hype. Το SS ομως παει πολλα βηματα παραπέρα, γιατί δεν ειναι απλα ένα Doomοειδές! Καταρχας το σκηνικό είναι ρεαλιστικό, υπαρχει πλουσιο σεναριο (το οποιο γενικως στερουνται τα Doomοειδή), ενω ο χειρισμος ειναι αρκετα περιπλοκος μιας και δεν τρεχετε πυροβολωντας, αλλα εχετε ενα ολοκληρο interface:
κυριο λογο παιζει το mouse οχι μονο για να πυροβολατε, αλλα και για να παιρνετε αντικειμενα, να επιλεγετε το πού κοιτάτε (ψηλά ή χαμηλά), τη στάση του σώματος κλπ. Παραλληλα πρεπει να προσεχετε την υγεια σας, την αντοχη σας, αλλα και τη μπαταρία σας.
Λεγοντας για inventory, εκτος απο οπλα θα βρειτε χειροβομβιδες διαφορου τυπου, ναρκες, καθως και διαφορα upgrades, οπως πυξίδα, χάρτης, φακός, ανάλυση στόχου και πάει λέγοντας. Προχωρώντας θα βρείτε αναβαθμίσεις των παραπάνω, που σας δείχνουν πιο πολλά στοιχεία, ή καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια απο τη μπαταρία σας.
Αξιζει να σημειωθει οτι καθε επιπεδο εχει και ενα cyborg conversion room. Οποτε "πεθαινετε" πηγαινετε εκει. Οσο ειναι ενεργοποιημενο, σημαινει game over. Οταν ομως το εχετε απενεργοποιησει, θα αναζωογονηθείτε και θα συνεχίσετε απο κει!!

Ενα μερος του παιχνιδιου διαδραματιζεται στο Cyberspace. Μονο εκει μπορειτε να βρειτε καποια συγκεκριμενα mails, η triggers που θα σας επιτρεψουν προσβαση παρακατω (πχ να ξεκλειδωσει καποια πορτα). Φυσικα υπαρχουν και συστηματα ασφαλειας, και θα πρεπει η να πολεμησετε η να χρησιμοποιησετε drill.
Να αναφερουμε τελος οτι στην αρχη του παιχνιδιου μπορειτε να ρυθμισετε παραμετρους δυσκολιας, οπως περισσοτεροι ή λιγοτεροι αντιπαλοι, παζλ ή χρονομετρημενες διαδικασιες
Γραφικά-ήχος
Τα γραφικά είναι τα αναμενόμενα της εποχής, αν και θα ελεγα οτι εντυπωσιάζει το πλήρες 3d φόντο, δίνοντας ελευθερία κινήσεων. Οι πιο παρατηρητικοί θα καταλάβουν οτι ολος ο κοσμος αποτελείται απο "κυβους" συγκεκριμένων μεγεθών. Γενικως ομως υπαρχει μεγαλη ποικιλια αφου απο επιπεδο σε επιπεδο κυριαρχουν αλλα σκηνικα και χρώματα. Επισης υπαρχει πλουτος 3d αντικειμενων που δινουν νοτες ρεαλισμου, οπως τραπεζια, μικροσκόπια, οθονες, mainframes και παει λεγοντας
(παντως τουαλετες δε βρηκα σε ολοκληρο το σταθμο!!)

Ο ηχος ειναι κι αυτος καλος, ειδικα οταν μιλαμε για τα ψηφιοποιημενα κομματια, οπως οι χτυποι ή οι ηχοι μηχανηματων. Η midi μουσική απο την αλλη ειναι καπως κουραστική. Αν και σε καποια σημεια ηταν αυτο που χρειαζεται, δηλαδη technoειδής, τις περισσοτερες φορες μου φανηκε αστεια. Δεν ξερω αν εφταιγε το emulation του Dosbox.
Παραπονακια
Κανενα review δεν ειναι πληρες χωρις τα αρνητικα σημεια!
Εκτος απο την απογοητευτικη μουσικη, θα ελεγα οτι βρηκα κουραστικη ολη τη διαδικασια του "χασιματος" ειτε προκειται για το game over ειτε για τη διαδικασια της αναζωογονησης, αφου βλεποντας οτι εχετε χασει, δεν λειτουργει το esc για να προχωρησουμε αμεσως σε load προηγουμενης θεσης. Πρεπει να παιξει η ominous μουσικη, να σκοτεινιασει η εικονα, να δειξει αυτα που πρεπει να δειξει, κλπ.
Η διαδικασια κραταει λιγα δευτερολεπτα αλλα οταν ειμαστε σε δυσκολα σημεια και χανουμε συνεχεια, αυτο θα επρεπε να γινεται πιο... αυτοματοποιημένα.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: