Tα '80s που δεν αγαπήσαμε

Στο δημοτικό είχαμε δάσκαλο με σκουλαρίκι. Αρχές δεκαετίες 80. Καταλαβαίνετε τι συνέβη μόλις εμφανίστηκε. Μάζευαν υπογραφές για να τον διώξουν. Και τα κατάφεραν. Τον καλύτερο δάσκαλο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Απο ότι διαβάζω οι προηγούμενες γενιές απο εμάς είχαν μόρφωση :

- 2 χρόνια νηπιαγωγείο

- 6 χρόνια Δημοτικό σχολείο

- 6 χρόνια Γυμνάσιο (!!!)

- 4 χρόνια πρακτικό Λύκειο

Μετά απο όλα αυτά τα χρόνια προφανώς οποίος ήθελε να γίνει δάσκαλος/καθηγητής έπρεπε να σπούδασει στο πανεπιστήμιο (να υποθέσω για ακόμα 4 χρόνια) και όταν έπαιρνε το πτυχίο του περίμενε να διοριστεί κάπου σε κάποιο σχολείο σε όλη την Ελλάδα. Μάλλον για αυτό είχαμε πάντα μεγάλους καθηγητές στο σχολείο.

Απο ότι γράφει στο τέλος του δημοσιεύματος στην ιστοσελίδα της ΜΧ αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα κρατάει έως το 1964 χωρίς να αναφέρει τι γίνεται αργότερα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Απο ότι διαβάζω οι προηγούμενες γενιές απο εμάς είχαν μόρφωση :

- 2 χρόνια νηπιαγωγείο

- 6 χρόνια Δημοτικό σχολείο

- 6 χρόνια Γυμνάσιο (!!!)

- 4 χρόνια πρακτικό Λύκειο

Μετά απο όλα αυτά τα χρόνια προφανώς οποίος ήθελε να γίνει δάσκαλος/καθηγητής έπρεπε να σπούδασει στο πανεπιστήμιο (να υποθέσω για ακόμα 4 χρόνια) και όταν έπαιρνε το πτυχίο του περίμενε να διοριστεί κάπου σε κάποιο σχολείο σε όλη την Ελλάδα. Μάλλον για αυτό είχαμε πάντα μεγάλους καθηγητές στο σχολείο.

Απο ότι γράφει στο τέλος το δημοσίευμα στην ιστοσελίδα της ΜΧ αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα κρατάει έως το 1964 χωρίς να αναφέρει τι γίνεται αργότερα.
Είδες που λένε σήμερα πως ένας απόφοιτος τότε του δημοτικού ξέρει όσο ένας φοιτητής του σήμερα είναι η αλήθεια.
 
Και εγώ το είχα απορία. Γιατί η καθηγήτριες μας τότε ήταν κάτι θείτσες 50 χρονών. Εντάξει έτσι και αλλιώς οι άνθρωποι έδειχναν μεγαλύτεροι τότε ( ντύσιμο, κουρέματα) , αλλά ποτέ δεν είχαμε καθηγητή-τρια στα 30s.
Η απάντηση είναι ο θεσμός της επετηριδας και τα λιγότερα διαθέσιμα σχολεία ανά περιοχή! Έτσι, οι πρωτοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί πήγαιναν πρώτα στην επαρχία έκαναν το..."αγροτικό" τους για κάμποσα χρόνια, μάζευαν μόρια μετάθεσης και έρχονται μετά όσο πιο κοντά μπορούσαν στον τόπο επιθυμίας μέχρι να αδειάσει κάποια θέση λόγω συνταξιοδότησης ή δημιουργηθούν νέα σχολεία! Ενδιάμεσα βέβαια έρχονταν και ο γάμος κυρίως με συναδέλφους, στρατιωτικούς αστυνομικούς κλπ για επιπλέον μοριοδότηση. ΄΄Αρχιζαν λοιπόν τις οικογένειες τους στην επαρχία και έφταναν στην Αθήνα μεσήλικες χωρίς να προσέχουν πλέον την εμφάνιση τους όπως πριν. Αυτές τις ηλικίες καθηγητών βρίσκαμε εμείς στα σχολεία των αστικών κέντρων! Πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει!
 
Η απάντηση είναι ο θεσμός της επετηριδας και τα λιγότερα διαθέσιμα σχολεία ανά περιοχή! Έτσι, οι πρωτοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί πήγαιναν πρώτα στην επαρχία έκαναν το..."αγροτικό" τους για κάμποσα χρόνια, μάζευαν μόρια μετάθεσης και έρχονται μετά όσο πιο κοντά μπορούσαν στον τόπο επιθυμίας μέχρι να αδειάσει κάποια θέση λόγω συνταξιοδότησης ή δημιουργηθούν νέα σχολεία! Ενδιάμεσα βέβαια έρχονταν και ο γάμος κυρίως με συναδέλφους, στρατιωτικούς αστυνομικούς κλπ για επιπλέον μοριοδότηση. ΄΄Αρχιζαν λοιπόν τις οικογένειες τους στην επαρχία και έφταναν στην Αθήνα μεσήλικες χωρίς να προσέχουν πλέον την εμφάνιση τους όπως πριν. Αυτές τις ηλικίες καθηγητών βρίσκαμε εμείς στα σχολεία των αστικών κέντρων! Πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει!
Πλέον πολύ έχουν αλλάξει αλλά μια κοπέλα, 29 , 30 ετών που πλέον είναι και πολύ εμφάνιση μπορεί να επιβληθεί σε 17 χρόνων παιδια; Τότε ναι μπορούσαν χωρίς πολλά πολλά , ήταν μεσήλικες, ψημενοι και κυρίως γιατί οι γονείς αν μάθαιναν για αποβολές κτλ έπαιρναν την θέση του καθηγητή, σήμερα καμία σχέση.
 
Αυτό που μου έχει μείνει απο τα 80ς είναι πως εκέινη την περίοδο αισθητικά υπήρχε μια δόση μελαγχολίας , κύριως στα κτίρια. Μου εχει μείνει για παράδειγμα στο μυαλό το οτι δημόσιες υπηρεσίες, κτελ , καφενεία είχαν τους χαρακτηριστικούς τοίχους βαμμένους μέχρι τη μέση με λαδομπογιά κάτι καταθλιπτικά χρώματα.
 
Πλέον πολύ έχουν αλλάξει αλλά μια κοπέλα, 29 , 30 ετών που πλέον είναι και πολύ εμφάνιση μπορεί να επιβληθεί σε 17 χρόνων παιδια; Τότε ναι μπορούσαν χωρίς πολλά πολλά , ήταν μεσήλικες, ψημενοι και κυρίως γιατί οι γονείς αν μάθαιναν για αποβολές κτλ έπαιρναν την θέση του καθηγητή, σήμερα καμία σχέση.
Πλέον θα έλεγα ότι είναι δύσκολο να επιβληθεί ο οποιοσδήποτε. Από την στιγμή που - μαζί με τον θεσμό της οικογένειας - ατονεί και ο θεσμός του σχολείου ως βασικού φορέα κοινωνικοποίησης και μάθησης, ο ρόλος του δάσκαλου-καθηγητή αναγκαστικά πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες! Ο σεβασμός στο ρόλο του, που τότε ήταν δεδομένος a priori, πλέον κερδίζεται δύσκολα και σίγουρα όχι με χρήση αυστηρότητας πειθαρχίας και όσα πιστεύαμε τότε! Μεγάλη κουβέντα που θα μας βγάλει εύκολα εκτός θέματος!
 
Όσοι γονείς ήταν παρόν στα διαδικτυακά μαθήματα που γίνονταν στην καραντίνες ξέρουμε πολύ καλά τον τρόπο διδασκαλίας των τωρινών καθηγητών.

Ήταν πιστεύω μια καλή εμπειρία για να δούμε το πως διδάσκουν τώρα και να το συγκρίνουμε με την εποχή μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Όσοι γονείς ήταν παρόν στα διαδικτυακά μαθήματα που γίνονταν στην καραντίνες ξέρουμε πολύ καλά τον τρόπο διδασκαλίας των τωρινών καθηγητών.

Ήταν πιστεύω μια καλή εμπειρία για να δούμε το πως διδάσκουν τώρα και να το συγκρίνουμε με την εποχή μας.
Εγώ θα διαφωνήσω σε αυτό. Τα μαθήματα αυτά έγιναν σε ειδικές συνθήκες, τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές που ξαφνικά αναγκάστηκαν να κάνουν μάθημα με κριτές και συχνά συμμετάσχοντες ενεργά, τους γονείς. Όλα αυτά σε πρωτόγνωρες συνθήκες γενικής καραντίνας. Συγκρίνουμε εντελώς ανόμοια πράγματα!
 
Δεν διαφωνώ. Εγώ το ανέφερα ως εμπειρία στο να δούμε εμείς οι γονείς κάπως την μεταδοτικότητα των καθηγητών στην παράδοση του μαθήματος.
 
Όλοι συμφωνούμε παιδιά πως οι καθηγητές δεν έχουν τον σεβασμό των παιδιών κάτι που εμείς είχαμε τουλάχιστον ( έναν στοιχειώδη σεβασμο τελωςπαντων) και αυτό ήταν καλό για την δεκαετία μας. Το κακό είναι οι μεσήλικες καθηγητές με την μουντη εμφάνιση.
 
Και τώρα έχουν τον σεβασμό και μην σου πω και παραπάνω απο τότε! Δεν τίθεται τέτοιο θέμα και μάλιστα τώρα είναι πιο αυστηρά τα πράγματα για τα παιδιά γιατί υπάρχουν νόμοι και αξιολόγηση και ηλεκτρονικές καρτέλες σχετικά με όλους τους μαθητές όπου όλοι τους οι καθηγητές ενημερώνουν καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα του σχολείου και όλα αυτά πάνε στο υπουργείο Παιδείας προς αξιολόγηση. Ο καθηγητής είναι ο ισχυρός και προστατεύεται περισσότερο έναντι του μαθητή γιατί ενεργεί όπως του υποδεικνύει το υπουργείο Παιδείας και η διεύθυνση του σχολείου. Υπάρχει δηλαδή μια αβάντα σε αυτό και το γνωρίζει αυτό ο κάθε καθηγητής. Τα παιδιά τώρα οι νέες γενιές είναι ρομποτακια και δεν έμαθαν ούτε είχαν τα περιθώρια να κάνουν αυτά που κάναμε εμείς εκείνη την εποχή. Ήδη οι νέες γενιές μαθαίνουν απο το δημοτικό και μπαίνουν σε τέτοια τροχιά που απο την αρχή το σχολείο είναι για μάθηση και όχι και λίγο για χαβαλε όπως στην εποχή μας που υπήρχε και αυτό. Θυμάστε τις εποχες με τις καταλήψεις; θυμάστε τις πλάκες μέσα στη τάξη; θυμάστε πόσες πολλές εκδρομές πηγαίναμε τότε; Πάνε αυτά τώρα! Πάει η εποχή 'ροδα, τσάντα και κοπάνα'!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Και τώρα τον έχουν τον σεβασμό και μην σου πω και παραπάνω απο τότε! Δεν τίθεται τέτοιο θέμα και μάλιστα τώρα είναι πιο αυστηρά τα πράγματα για τα παιδιά γιατί υπάρχουν νόμοι και αξιολόγηση και ηλεκτρονικές καρτέλες σχετικά με όλους τους μαθητές όπου όλοι τους οι καθηγητές ενημερώνουν καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα του σχολείου και όλα αυτά πάνε στο υπουργείο Παιδείας προς αξιολόγηση. Ο καθηγητής είναι ο ισχυρός και προστατεύεται περισσότερο έναντι του μαθητή γιατί ενεργεί όπως του υποδεικνύει το υπουργείο Παιδείας και η διεύθυνση του σχολείου. Υπάρχει δηλαδή μια αβάντα σε αυτό και το γνωρίζει αυτό ο κάθε καθηγητής. Τα παιδιά τώρα οι νέες γενιές είναι ρομποτακια και δεν έμαθαν ούτε είχαν τα περιθώρια να μάθουν ή να κάνουν αυτά που κάναμε εμείς εκείνη την εποχή. Ήδη οι νέες γενιές μαθαίνουν απο το δημοτικό και μπαίνουν σε τέτοια τροχιά που απο την αρχή το σχολείο είναι για μάθηση και όχι και λίγο για χαβαλε όπως στην εποχή μας που υπήρχε και αυτό.
Αλήθεια λες; πω πω , όντως εμείς κάναμε και τον χαβαλέ μας εννοείται αυτό.
 
Πίσω
Μπλουζα