Tass Times in Tonetown

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Rakeesh
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.602
Αντιδράσεις
1.857
tasstimesuk.jpg
Προβολή συνημμένου 129419

Δεν συμπαθω ιδιαίτερα τα adventure games που εχουν τη μορφη interactive fiction. Ενω τα πιο εξελιγμενα απο αυτα ειναι αρκετα καλοφτιαγμενα, η εποχη τους αντικατοπτριζει μια διαφορετικη νοοτροπια gameplay και δυσκολιας απο αυτη που ειμαι συνηθισμενος (και καλομαθημενος :D ) οποτε εχω ασχοληθει μαζι τους μονο για εγκυκλοπαιδικους λογους, με λυσαρι στο χερι απο ενα σημειο και μετα!

Το Τ.Τ.Ι.Τ.Τ. (ωραιο ακρωνυμιο!) ειναι interactive fiction του 1986, και δεν μπορω να θυμηθω αν εχω ξαναπαιξει ποτε τοσο παλιο παιχνιδι (με εξαιρεση το Zork). Πρωτοακουσα για αυτο το παιχνιδι σε ενα επετειακο CD της Interplay, αλλα δεν μου κινησε το ενδιαφερον, ουτε βρηκα πληροφοριες για τη θεματολογία του, περαν του οτι διαδραματιζεται σε ενα εναλλακτικο συμπαν. Προσφατα ομως του εριξα μια ματια, συγκεκριμενα την εκδοση της Amiga.

221996-tass-times-in-tonetown-amiga-screenshot-newspaper-building.png
Προβολή συνημμένου 129420

Δεν εχω καταλαβει τι ακριβως εκφραζει και συμβολιζει η κοσμοπλασια του παιχνιδιου, αλλα με μια προταση, θα ελεγα οτι ειναι κατι σαν ενας ψυχεδελικος pop κοσμος, οπου αντι για χιπηδες και New Age, εχουμε punks και παραξενα πλασματα, οπως ο crocogator και o jawdawg. Οι περισσοτερι χαρατηρες που συναντουμε ειναι πανκς, ντυμενοι φουτουριστικα, και ενδιαφερονται ολοι για διασκεδαση, μοδα και ροκ συναυλιες. Συμφωνα με το αρθρο της Wikipedia, ο κοσμος της Tonetown ειναι απόσταγμα της κουλτουρας του 80. Μαζι με το παιχνιδι ερχεται και ενα feelie σε μορφη εφημεριδας της Tonetown οπου μαθαινουμε περισσοτερα για τον κοσμο, οπως οτι οι μερες μετριουνται σε φεγγαρια, καθως και δειγματα της νοοτροπιας και του παραξενου λεξιλογιου που βλεπουμε στην Tonetown. Τετοιες λεξεις ειναι tass, tone, ultra-touch, untassy, go townish κλπ κλπ. Καψιμο :D Κατα τα αλλα η εφημεριδουλα δεν ειναι ιδιαιτερα ευφανταστη, ουτε παρουσιαζει καποιο ιδιαιτερο χιουμορ, αλλα περιλαμβανει δυο στοιχεια ως copy protection.

TassTimesInTonetownActivisionDiskMisc01Small.jpg
Προβολή συνημμένου 129421

Ξεκιναμε στην καλυβα του εξαφανισμενου μας παππου (ο οποιος ειναι γενικοτερα γνωστος με το ονομα Gramps) και το σκυλο του τον Σποτ. Εκει ανακαλυπτουμε μια παραξενη εφευρεση, στην οποια μπαινει ο Σποτ και εξαφανιζεται. Οταν τον ακολουθουμε, τηλεμεταφερομαστε στην Tonetown την πατριδα του Σποτ, που ειναι νοήμον καρτουν ζωακι, και διασημος ρεπορτερ. Απο την αρχη ο πιο υποπτος χαρακτηρας ειναι ο μεγιστανας Franklin Snarl, ενα πλασματακι που μοιαζει με κροκοδειλο. Η πρωτη "αποστολη" μας ειναι να καταλαβουμε την κουλτουρα αυτου του κοσμου και να αφομοιωθουμε με την καταλληλη αμφιεση, ωστε να μας δινουν σημασια οι ντόπιοι!!

221995-tass-times-in-tonetown-amiga-screenshot-hair-saloon-interiors.png
Προβολή συνημμένου 129422

Οπως ισχυει σε αλλα IF της εποχης, το interface, καθως και το parser, ειναι μινιμαλιστικα και δεν μπορει να συγκριθει με τις πιο εξελιγμενες καταστασεις οπως στα μετέπειτα παιχνιδια της Sierra. Οι περιγραφες που λαμβανουμε με τα LOOK και τα TALK ειναι υποτυπωδη και δεν προσφερουν κατι σε σεναριο ή βοήθεια, περα απο σκορπια hints.

Απαιτειται λοιπον χαρτογραφηση και συνεχης επαναληψη, μιας και θα συναντησουμε πολλες αχρηστες πληροφοριες, red herrings, και πρεπει να χρησιοποιησουμε τα αντικειμενα την καταλληλη στιγμη αφου το Inventory μας χωραει μονο 8, ενω μπορε να βρεθουμε κοντα στο τελος, και να ανακαλυψουμε οτι πολυ πιο πριν επρεπε να ειχαμε κανει κατι αλλο!

Τεχνικαί πληροφορίαι

Βρηκα πληροφοριες που λενε οτι το παιχνιδι αντιπροσωπευει καποιες καινοτοπιες. Συγκεκριμενα ηταν το πρωτο εμπορικο παιχνιδι για Apple ενω και απο τα πρωτα παιχνιδια που υποστηριζαν ποντίκι. Το ιδιο το παιχνιδι περιειχε δικους του drivers. Το ποντικι χρησιμευει προαιρετικα, στο να επιλεξουμε εντολες/εικονιδια που εμφανιζονται στα δεξια της οθονης, inventory items, (μερικα) αντικειμενα της κυριως οθονης, κατευθυνση μετακινησης, αλλα και να διαχειριστουμε τα savegames. Βεβαια, ως το πρωτο interactive fiction που υποστηριζει ποντικι, φαινεται πειραματικο, πιο πολυ feature παρα interface. Υπαρχουν εντολες που δεν μπορουν να σχηματιστουν με τα εικονιδια, αντικειμενα που δεν αναγνωριζονται στην οθονη, ενω ειναι και δυσλειτουργικο πότε να χρησιμοποιεις ποντικι και πότε να πληκτρολογείς εντολες. Η αξια του λοιπον ειναι μονο ιστορικη, αφου αντιπροσωπευει την αρχη της νεας γενιας των adventures, οπως του Shadowgate ή αργοτερα του Maniac Mansion. :)

Επισης να αναφερω οτι δυσκολευτηκα λιγο να τρεξω το παιχνιδι σε WinUAE, αφου δεν εμφανιζεται ουτε pointer ουτε οι παραπανω εντολες. :o Μετα απο λιγο ψαξιμο ειδα οτι το παιχνιδι υπστηριζει μονο OCS configuration, οποτε στις επιλογες του UAE επελεξα το παλαιοτερο configuration, και ολα εμφανιστηκαν μια χαρα (αν και οπως αποδειχτηκε, δεν ηταν απαραιτητο).

Το παιχνιδι οπως το επαιξα ηταν ιδιαιτερα αργο, στο χρονο οπου φορωναν οι εικονες ή έκαναν scrolling οι περιγραφες, ακομα και οταν απενεργοπιουσα τα γραφικα. Δε νομιζω να ηταν θεμα emulating, αλλα πιστευω ετσι ηταν το παιχνιδι και στην πραγματικοτητα. Αυτο ηταν μεγαλος ανασταλτικος παραγοντας σε ενα παιχνιδι που απαιτει τοση εξερευνηση και trial and error. Ειμαι σιγουρος οτι οι ταχυτητες θα ηταν πολυ καλυτερες στην PC version και DOSBox. Το παιχνιδι ομως δινει τη δυνατοτητα (την οποια εκτιμησα πολυ) να γραψουμε πολλαπλες εντολες σε μια γραμμη, οπως N,N,N,E AND S ωστε να "τηλεμεταφερθουμε" εκει που θελουμε, αφου βεβαια εχουμε σχεδιασει το χαρτη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μου κίνησες την περιέργεια για το παιχνίδι. Θα το ψάξω.

Υγ. Please βάζε τις εικόνες ως attachments και ενα, δυο tags :)
 
Κλασσικό point & click adventure του Μάικλ Μπέρλυν, που επειδή δεν μπόρεσα να ασχοληθώ μαζί του όσο έπρεπε όταν "κυκλοφορούσε", έγινε αυτόματα απωθημένο "για αργότερα". :D (πλέον το έχω αυθεντικό σε τέσσερις εκδόσεις: Amiga, ST, C64, και Apple II. Nα και μία πρόχειρη photo ορισμένων απο τα επίμαχα κουτιά)

Ομολογώ ότι με ξάφνιασε αυτό που διάβασα περί "πρώτου εμπορικού game του apple" (διότι δεν υπήρχε περίπτωση να ισχύει ούτε μία στο δισεκατομμύριο), αλλά μετά το έψαξα λίγο και είδα ότι αφορά τον αρκετά μεταγενέστερο, GS. :)

Πάντως δεν ξέρω αν μπορούμε να πούμε ότι "αντιπροσωπεύει την αρχή της νέας γενιάς" adventurοπαίχνιδων οπως το Μaniac Mansion ή το Shadowgate της ICOM, αφού προϋπήρχε ήδη το πασίγνωστο Deja Vu (και πάλι απο ICOM), αν και βέβαια σε αυτό δεν είχες parser.

Υπήρχε όμως και το επίσης πολύ γνωστό Borrowed Time, καθώς και το (λιγότερο γνωστό) Enchanted Sceptres που είχαν κρατήσει parser. (αν και πάλι δεν πρπει να ήταν τα πρώτα που εισήγαγαν το point & click σύστημα, καθώς οι διαδικτυακές πηγές αναφέρουν και κάποιους άγνωστους ιαπωνικούς τίτλους, όπως το "Planet Mephius"...)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστω για τις επισημανσεις Billy (τωρα ειδα την απαντηση σου). Ομολογω οτι αφαιρεθηκα και δεν εβαλα πολλη βαση στις χρονολογιες (νομιζα οτι το Deja Vu ηταν μεταγενεστερο) ενω δεν εχω υποψη μου τους τιτλους που αναφερεις στο τελος. Απο τις διαδικτυακες πηγες που διαβασα για το παιχνιδι, σχηματισα την εντυπωση οτι το mouse interface ηταν κατι ιδιαιτερα καινοτομο, οποτε εξελαβα οτι ηταν απο τα πρωτα, αν οχι το πρωτο, adventure που υποστηριζει κατι τετοιο.

Παντως με τιποτα δεν θα το ελεγα point and click adventure αφου οπως λεω στο review μου υπαρχουν καταστασεις που δεν μπορουν να σχηματιστουν με τα εικονιδια (με αλλα λογια, δεν μπορεις να τερματισεις το παιχνιδι χωρις να πληκτρολογησεις εντολες), ενω ειναι και αρκετα αβολο σε σχεση με την πληκτρολογηση. Οποτε οπως λεω ειναι πιο πολυ πρωιμο feature παρα interface.

Αν ποτε το παιξεις περιμενω τις εντυπωσεις σου. :) Για μενα, περα απο την εγκυκλοπαιδικη εμπειρια (ή αλλιως "one less game to worry about") δεν προσεφερε κατι ιδιαιτερο.
 
:)

Nαί, σαφώς αφού υπάρχει parser το παιχνίδι δεν είναι αποκλειστικά point & click, αλλά ο λόγος που το χαρακτήρισα έτσι είναι επειδή θέλησα με κάποιο τρόπο να το "ξεχωρίσω" απο την κατηγορία των "text adventures με γραφικά" (όπως το The Pawn, το Gnome Ranger, το Mindshadow, κλπ), λόγω ακριβώς αυτής της επιπλέον "δυνατότητας" που δίνει στον παίκτη.

Οπως και να 'χει, ελπίζω κάποτε να δεήσω να το παίξω "σε βάθος" και να το τελειώσω. (αμήν και πότε... :D Xρόνος ελεύθερος, κλασσικά μηδέν !!)

---EDIT---

Eπειδή λίγα posts πιό πάνω μιλήσαμε για τον Michael Berlyn, να αναφέρω μία είδηση που διάβασα στο εξαιρετικό blog του "ψηφιακού αντικέρη" Jimmy Maher (το οποίο παρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον τα τελευταία 4 περίπου χρόνια), σύμφωνα με την οποία ο γνωστός μας δημιουργός έχει διαγνωσθεί με καρκίνο. :(

Ο φίλος του, Dan Horn, έχει φτιάξει μία σελίδα για δωρεά χρημάτων ώστε να καλυφθούν κάποια απο τα έξοδα των γιατρών, των εξετάσεων στα νοσοκομεία, κλπ.

Οποιος τυχόν θέλει να βοηθήσει, ας τσεκάρει αυτό εδώ το link...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Περίεργο παιχνίδι..

Το review όμως τα σπάει! :)
 

Ευχαριστω για το σχολιο 1@circleag[/USER] :)

1@billy[/USER] υπαρχουν νεοτερα για τον ασθενη;

 
Τώρα είδα το post - sorry για την αργοπορία...

Υστερα απο κάποιο διάστημα, η σελίδα στο gofundme κατέβηκε, οπότε δεν είμαι σίγουρος για το αν τελικά ο Mike συγκέντρωσε το ποσό που χρειαζόταν.

Πάντως διαδικτυακές πηγές αναφέρουν ότι μετά απο 7 μήνες χημειοθεραπεία, ο καρκίνος του υποχώρησε. (πολύ ευχάριστο νέο, ασφαλώς !!)
 
Πίσω
Μπλουζα