Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.602
- Αντιδράσεις
- 1.857
Δεν συμπαθω ιδιαίτερα τα adventure games που εχουν τη μορφη interactive fiction. Ενω τα πιο εξελιγμενα απο αυτα ειναι αρκετα καλοφτιαγμενα, η εποχη τους αντικατοπτριζει μια διαφορετικη νοοτροπια gameplay και δυσκολιας απο αυτη που ειμαι συνηθισμενος (και καλομαθημενος ) οποτε εχω ασχοληθει μαζι τους μονο για εγκυκλοπαιδικους λογους, με λυσαρι στο χερι απο ενα σημειο και μετα!
Το Τ.Τ.Ι.Τ.Τ. (ωραιο ακρωνυμιο!) ειναι interactive fiction του 1986, και δεν μπορω να θυμηθω αν εχω ξαναπαιξει ποτε τοσο παλιο παιχνιδι (με εξαιρεση το Zork). Πρωτοακουσα για αυτο το παιχνιδι σε ενα επετειακο CD της Interplay, αλλα δεν μου κινησε το ενδιαφερον, ουτε βρηκα πληροφοριες για τη θεματολογία του, περαν του οτι διαδραματιζεται σε ενα εναλλακτικο συμπαν. Προσφατα ομως του εριξα μια ματια, συγκεκριμενα την εκδοση της Amiga.
Δεν εχω καταλαβει τι ακριβως εκφραζει και συμβολιζει η κοσμοπλασια του παιχνιδιου, αλλα με μια προταση, θα ελεγα οτι ειναι κατι σαν ενας ψυχεδελικος pop κοσμος, οπου αντι για χιπηδες και New Age, εχουμε punks και παραξενα πλασματα, οπως ο crocogator και o jawdawg. Οι περισσοτερι χαρατηρες που συναντουμε ειναι πανκς, ντυμενοι φουτουριστικα, και ενδιαφερονται ολοι για διασκεδαση, μοδα και ροκ συναυλιες. Συμφωνα με το αρθρο της Wikipedia, ο κοσμος της Tonetown ειναι απόσταγμα της κουλτουρας του 80. Μαζι με το παιχνιδι ερχεται και ενα feelie σε μορφη εφημεριδας της Tonetown οπου μαθαινουμε περισσοτερα για τον κοσμο, οπως οτι οι μερες μετριουνται σε φεγγαρια, καθως και δειγματα της νοοτροπιας και του παραξενου λεξιλογιου που βλεπουμε στην Tonetown. Τετοιες λεξεις ειναι tass, tone, ultra-touch, untassy, go townish κλπ κλπ. Καψιμο Κατα τα αλλα η εφημεριδουλα δεν ειναι ιδιαιτερα ευφανταστη, ουτε παρουσιαζει καποιο ιδιαιτερο χιουμορ, αλλα περιλαμβανει δυο στοιχεια ως copy protection.
Ξεκιναμε στην καλυβα του εξαφανισμενου μας παππου (ο οποιος ειναι γενικοτερα γνωστος με το ονομα Gramps) και το σκυλο του τον Σποτ. Εκει ανακαλυπτουμε μια παραξενη εφευρεση, στην οποια μπαινει ο Σποτ και εξαφανιζεται. Οταν τον ακολουθουμε, τηλεμεταφερομαστε στην Tonetown την πατριδα του Σποτ, που ειναι νοήμον καρτουν ζωακι, και διασημος ρεπορτερ. Απο την αρχη ο πιο υποπτος χαρακτηρας ειναι ο μεγιστανας Franklin Snarl, ενα πλασματακι που μοιαζει με κροκοδειλο. Η πρωτη "αποστολη" μας ειναι να καταλαβουμε την κουλτουρα αυτου του κοσμου και να αφομοιωθουμε με την καταλληλη αμφιεση, ωστε να μας δινουν σημασια οι ντόπιοι!!
Οπως ισχυει σε αλλα IF της εποχης, το interface, καθως και το parser, ειναι μινιμαλιστικα και δεν μπορει να συγκριθει με τις πιο εξελιγμενες καταστασεις οπως στα μετέπειτα παιχνιδια της Sierra. Οι περιγραφες που λαμβανουμε με τα LOOK και τα TALK ειναι υποτυπωδη και δεν προσφερουν κατι σε σεναριο ή βοήθεια, περα απο σκορπια hints.
Απαιτειται λοιπον χαρτογραφηση και συνεχης επαναληψη, μιας και θα συναντησουμε πολλες αχρηστες πληροφοριες, red herrings, και πρεπει να χρησιοποιησουμε τα αντικειμενα την καταλληλη στιγμη αφου το Inventory μας χωραει μονο 8, ενω μπορε να βρεθουμε κοντα στο τελος, και να ανακαλυψουμε οτι πολυ πιο πριν επρεπε να ειχαμε κανει κατι αλλο!
Τεχνικαί πληροφορίαι
Βρηκα πληροφοριες που λενε οτι το παιχνιδι αντιπροσωπευει καποιες καινοτοπιες. Συγκεκριμενα ηταν το πρωτο εμπορικο παιχνιδι για Apple ενω και απο τα πρωτα παιχνιδια που υποστηριζαν ποντίκι. Το ιδιο το παιχνιδι περιειχε δικους του drivers. Το ποντικι χρησιμευει προαιρετικα, στο να επιλεξουμε εντολες/εικονιδια που εμφανιζονται στα δεξια της οθονης, inventory items, (μερικα) αντικειμενα της κυριως οθονης, κατευθυνση μετακινησης, αλλα και να διαχειριστουμε τα savegames. Βεβαια, ως το πρωτο interactive fiction που υποστηριζει ποντικι, φαινεται πειραματικο, πιο πολυ feature παρα interface. Υπαρχουν εντολες που δεν μπορουν να σχηματιστουν με τα εικονιδια, αντικειμενα που δεν αναγνωριζονται στην οθονη, ενω ειναι και δυσλειτουργικο πότε να χρησιμοποιεις ποντικι και πότε να πληκτρολογείς εντολες. Η αξια του λοιπον ειναι μονο ιστορικη, αφου αντιπροσωπευει την αρχη της νεας γενιας των adventures, οπως του Shadowgate ή αργοτερα του Maniac Mansion.
Επισης να αναφερω οτι δυσκολευτηκα λιγο να τρεξω το παιχνιδι σε WinUAE, αφου δεν εμφανιζεται ουτε pointer ουτε οι παραπανω εντολες. Μετα απο λιγο ψαξιμο ειδα οτι το παιχνιδι υπστηριζει μονο OCS configuration, οποτε στις επιλογες του UAE επελεξα το παλαιοτερο configuration, και ολα εμφανιστηκαν μια χαρα (αν και οπως αποδειχτηκε, δεν ηταν απαραιτητο).
Το παιχνιδι οπως το επαιξα ηταν ιδιαιτερα αργο, στο χρονο οπου φορωναν οι εικονες ή έκαναν scrolling οι περιγραφες, ακομα και οταν απενεργοπιουσα τα γραφικα. Δε νομιζω να ηταν θεμα emulating, αλλα πιστευω ετσι ηταν το παιχνιδι και στην πραγματικοτητα. Αυτο ηταν μεγαλος ανασταλτικος παραγοντας σε ενα παιχνιδι που απαιτει τοση εξερευνηση και trial and error. Ειμαι σιγουρος οτι οι ταχυτητες θα ηταν πολυ καλυτερες στην PC version και DOSBox. Το παιχνιδι ομως δινει τη δυνατοτητα (την οποια εκτιμησα πολυ) να γραψουμε πολλαπλες εντολες σε μια γραμμη, οπως N,N,N,E AND S ωστε να "τηλεμεταφερθουμε" εκει που θελουμε, αφου βεβαια εχουμε σχεδιασει το χαρτη.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: