The Legend of Zelda (review)

divined

RetroNuts!
Joined
2 Σεπ 2009
Μηνύματα
1.702
Αντιδράσεις
43
Ο Θρύλος της Zelda. Ένας άγνωστος τίτλος πίσω στο μακρινό 1986, έμελε να θέσει τα θεμέλια μίας από τις πιο πετυχημένες σειρές παιχνιδιών στην ιστορία του video gaming. Μέχρι τότε τα περισσότερα παιχνίδια του NES, ήταν γραμμικά και δεν βασίζονταν τόσο στο στοιχείο της εξερεύνησης (αν εξαιρέσεις το Metroid).

To Zelda παρείσφρησε μέσα σε αυτό τον χώρο των shoot em up, platformers και γενικά άλλων κατηγοριών παιχνιδιών δράσης ως ένα κράμα action-adventure. Για το νεότερο gamer, συνηθισμένο στο Ocarina of Time, Majora`s Mask, Twilight Princess και το φρεσκότατο Skyward Sword, το παιχνίδι θα του φανεί αρχικά ξένο.

Μα είναι Zelda αυτό; Πρώτον, που είναι αυτή η μαγευτική ιστορία, οι έξυπνοι διάλογοι, το ελαφρώς παιδιάστικο χιούμορ και η μαύρη ατμόσφαιρα που πλακώνει στη συνέχεια; Όλα αυτά εν έτη 1986, ήταν άγνωστα χαρακτηριστικά, τα οποία εξελίχθηκαν στη συνέχεια της σειράς. Το Legend of Zelda, δεν ξεκινάει με κάποια βαριά ιστορία. Η πριγκίπισσα έχει απαχθεί και ο ήρωας πρέπει να την σώσει. Για να πετύχει το σκοπό του θα πρέπει να μαζέψει τα κομμάτια του Triforce, τα οποία είναι διασκορπισμένα σε διάφορα μπουντρούμια μέσα στο παιχνίδι.

Το παιχνίδι έχει μία αποκλειστικά top down προσέγγιση της κάμερας. Βλέπουμε τον ήρωα από πάνω, όπως στα περισσότερα Zelda για τις φορητές κονσόλες της Nintendo. Στην αρχή διαθέτουμε μόνο ένα απλό σπαθί και την υποδεέστερη ασπίδα του παιχνιδιού. Τα όπλα αυτά δεν μας επαρκούν εννοείται για να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας. Όπως σε κάθε Zelda, η μισή γοητεία του παιχνιδιού έγκειται στο να εξερευνήσουμε, τον μαγευτικό κόσμο που περικλείει τον ήρωα μας και ανακαλύπτοντας τα μυστικά του να τον εξοπλίσουμε κατάλληλα για την τελική μάχη με τον Ganondorf (Ganon στα δύο πρώτα παιχνίδια).

Από γραφικά μην περιμένετε τίποτα ιδιαίτερο. Απλά και λιτά με λίγα χρώματα, τα περιβάλλονται μεταδίδουν κατάλληλα την ατμόσφαιρα. Το sprite του ήρωα είναι αρκετά καλοφτιαγμένο και εκφραστικό, πάντα για τις δυνατότητες του NES. Το ίδιο και οι περισσότεροι αντίπαλοι. Ουσιαστικά αποτελούνται από 5-6 frames το καθένα, αλλά καλοφτιαγμένα.

Zelda δίχως μπουντρούμια, δεν γίνεται. ¨Έτσι και εδώ θα πρέπει να εντοπίσετε την είσοδο του κάθε μπουντρουμιού και στη συνέχεια να φτάσετε στο τέλος , όπου θα αντιμετωπίσετε το τελικό boss, προτού συλλέξετε το κομμάτι του Triforce. Στο τελικό μπουντρούμι θα αντιμετωπίσετε τον Ganon και θα σώσετε την πριγκίπισσα. Καταρχάς, να πούμε ότι τα πάντα μέσα σε κάθε μπουντρούμι είναι μονόχρωμα. Θα μπείτε σε πράσινα, σε κόκκινα, σε πορτοκαλί και σε άλλων χρωμάτων μπουντρούμια, σκέτο ουράνιο τόξο δηλαδή. Το κάθε μπουντρούμι έχει τις ιδιαιτερότητες του, άλλο χρειάζεται τακτική αντιμετώπιση των αντιπάλων ενώ άλλο στηρίζεται σε δύσκολους γρίφους. Μην περιμένετε τους ευφάνταστους γρίφους άλλων Zelda. Συνήθως πρόκειται για την μετακίνηση ενός αντικειμένου ή την εύρεση κάποιου κρυφού περάσματος.

Η μουσική του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο. Το κλασικό κομμάτι του Zelda, θα ηχήσει κάτω από την πανδαισία του 8-bit ήχου καθώς εξερευνάται τον πάνω κόσμο, θα ακούσετε μία επαναλαμβανόμενη μουσική στα μπουντρούμια και μία αγωνιώδης μουσική στο τελικό μπουντρούμι. Τα ηχητικά εφέ παρόλο απλά, κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους.

Μπαίνοντας στους μηχανισμούς του παιχνιδιού, να τονίσουμε καταρχάς ότι το παιχνίδι χαρακτηρίζεται από δύο διακριτά τμήματα. Τον άνω κόσμο και τα μπουντρούμια. Η είσοδος ορισμένων μπουντρουμιών είναι καλά κρυμμένη και θα σας ταλαιπωρήσει μέχρι να την βρείτε. Ο έλεγχος του ήρωα είναι πολύ απλός. Με τον σταυρό του χειριστηρίου τον κατευθύνουμε, με το πλήκτρο A χτυπάμε τους αντιπάλους με το σπαθί ενώ το πλήκτρο B έχει διαφορετική λειτουργία ανάλογα με το δευτερεύον αντικείμενο που χρησιμοποιεί ο ήρωας. Με το πλήκτρο start μεταβαίνουμε στην καρτέλα επιλογής δευτερεύοντος όπλου. Τέλος, να σημειώσουμε ότι το σώσιμο είναι τελείως πρωτόγονο, και επιτρέπεται μόνο όταν χάσουμε. Στο NES αν θυμάμαι υπάρχει και η δυνατότητα σωσίματος αν έχετε και δεύτερο χειριστήριο, αλλά εγώ που το έπαιξα σε 3DS, δεν είχα άλλο τρόπο.

Μεταβαίνοντας στα αντικείμενα που μπορεί να βρει ο ήρωας, να τονίσουμε ότι υπάρχουν τα περισσότερα από αυτά που περιμένουμε από ένα Zelda παιχνίδι. Είπαμε ο Miyamoto τα είχε υπολογίσει καλά από την αρχή. Θα βρείτε μπούμερανγκ, βόμβες, κεριά για να φωτίζει το σκοτάδι, τόξο, δακτυλίδια τα οποία ανεβάζουν την ανθεκτικότητα του ήρωα, βάρκες, σκάλες κ.λπ. Δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι καρδιές που ανεβάζουν την ζωή του ήρωα. Υπάρχουν τέλος και μπουκάλια με ειδικό υγρό, το οποίο αναπληρώνει την ζωή, αλλά θα χρειαστεί να βρείτε ένα γράμμα πρώτα, προτού αποκτήσετε πρόσβαση στο μαγαζί που τα πουλάει.

Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι μεγάλη και θα χρειαστείτε αρκετές προσπάθειες για να βγάλετε ένα μπουντρούμι. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο επάνω κόσμος είναι εύκολος. Κάθε άλλο. Μην νομίζετε ότι καθώς συλλέγετε καρδιές θα βγάλετε το παιχνίδι εύκολα. Στα τελικά μπουντρούμια είναι εξαιρετικά εύκολο να χάσετε. Οι αντίπαλοι κινούνται ταχύτατα και κάνουν μεγάλη ζημιά.

Τέλος, όταν ολοκληρώσετε το παιχνίδι μπορείτε να ξεκινήσετε το λεγόμενο second quest, όπου όλα είναι δυσκολότερα. Εγώ το παράτησα πάντως. Καλό κουράγιο σε όποιον το επιλέξει.

Γενικά, όσοι είναι φαν των Zelda πρέπει να το δοκιμάσουν. Από εδώ ξεκίνησαν όλα, οπότε ας του συγχωρήσετε τη μεγάλη δυσκολία, τα απλά γραφικά, την επαναλαμβανόμενη μουσική και την έλλειψη σοβαρής ιστορίας . Είναι κλασικό Zelda!!
 
Εξαιρετικο Review 1000 μπραβο φιλε Divined.Στο 3DS το εχω και γω αλλα δεν υπαρχει περιπτωση να το παιξω γιατι το εχω φαει στο NES πεντακοσιες φορες το εχω τελειωση.Οντως σωζει με δευτερο χειρηστηριο και οντως το second quest ειναι αρκετα δυσκολο.Την πρωτη φορα που το ειχα τελειωση μπορω να πω οτι με ειχε σπασει λιγο τα νευρα.Αξιζει οπωσδηποτε να το παιξουν ωσοι δεν το εχουν παιξει γιατι πολυ απλα ειναι ΖELDA.
 
'Ηθελα να το γράψω καιρό το review και δεν έβρισκα χρόνο. Αποφάσισα, Σάββατο που είναι απόψε να το κάνω.

Τώρα παίζω Zelda II και ψάχνω το δεύτερο ναό. Εκεί review έκανες ήδη και είναι υπέροχο.
 
Eυχαριστω φιλε.Επιτελους καποιος που παιζει και δηνει την απαιτουμενη προσοχη και σεβασμο στο zelda II the adventure of link σαυτο το φανταστικο παιχνιδι.
 
Πολύ όμορφη παρουσίαση divined!! Τον τίτλο αυτό τον είχα παίξει αρκετά παλιά και με εντυπωσίασαν δύο πράγματα. Πρώτον, ο μεγάλος κόσμος του παιγνιδιού σε συνδυασμό με την απόλυτη ελευθερία του παίκτη. Νομίζω ότι ήταν κάτι αρκετά πρωτότυπο για την εποχή όλο αυτό το project. Νομίζω ότι ήταν ουσιαστικά ο πρώτος τίτλος του χώρους που έδωσε στον παίκτη έναν τόσο μεγάλο κόσμο και ελευθερία για να τον ερευνά, αν κάνω λάθος διορθώστε με.

Δεύτερον, τα εξαιρετικά bosses. Για 8-bit, ήταν τα πιο πρωτότυπα και διασκεδαστικά bosses που αντιμετώπισα, ειδικά εκείνο το ον με τα 2 κεφάλια, επική μάχη.

Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να θυμίσω λίγο την εξέλιξη των bosses του Legend of Zelda που επανεμφανίστηκαν στις 3 διαστάσεις στο Ocarina.

Gohma

images
------->
gohma-ocarina3d.jpg


Dodongo

images
-------->
ocarina-of-time-3d-kind-dodongo.jpg
 
Ωραία η σύγκριση των bosses μέσω των εικόνων. Οι ιδέες υπήρχαν, αλλά περίμεναν αναγκαστηκά την τεχνολογική εξέλιξη για να αναπαρασταθούν, όπως τις ήθελε ο Miyamoto και οι υπόλοιποι σχεδιαστές.
 
Πολύ καλό το review. Αν και με το NES δεν έχω πολλές εμπειρίες το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι σταθμός στην ιστορία των video games.
 
Παιχνιδαρα. Με δυσκόλεψε να το τερματίσω αλλά άξιζε τον κόπο
 
Πίσω
Μπλουζα