The New Zealand Story

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
The New Zealand Story (1989)

attachment.php






Όποιο παιχνίδι κι αν επέλεγες να παίξεις στα τέλη του ʼ80 που έφερε την υπογραφή της Ocean, ήταν σίγουρο πως θα έμενες ενθουσιασμένος.

Και ποιος δεν θυμάται το The New Zealand Story το οποίο κυκλοφόρησε σχεδόν για όλα τα formats (υπολογιστές τε και κονσόλες :) ).

Τη μεγάλη του αναγνωρισιμότητα βέβαια το παραπάνω παιχνίδι την κέρδισε κυρίως στα coin-ops της Taito το 1988 από τα οποία πραγματοποιήθηκε και η μεταφορά.

Ας δούμε όμως και την ιδιαίτερα επιτυχημένη έκδοση για τον αγαπημένο μας Commodore 64.

attachment.php




Kiwiʼs tale.

Το kiwi ανήκει στα είδη των πτηνών και συγκεκριμένα στο είδος στρουθινίδων τα οποία δεν μπορούν να πετάξουν. Πρόκειται για ένα από τα μικρότερα σε μέγεθος πτηνά το οποίο κατοικεί στη Νέα Ζηλανδία (εξ ου και ο τίτλος του παιχνιδιού “The New Zealand Story”) και απειλείται από ένα μεγάλο αριθμό εχθρών όπως κουνάβια, σκίουρους, γάτες κ.α. χνουδωτά ζωάκια.

Το The New Zealand Story λοιπόν είναι ένα platform action game στο οποίο κεντρικός ήρωας του παιχνιδιού είναι ένα (παπουτσωμένο) kiwi με το όνομα “Tiki” το οποίο πρέπει να σώσει την αγαπημένη του Phee Phee και τους φίλους του από τα χέρια της μπλε φώκιας-λεοπάρδαλης “Wally” (τι πόλεμος κι αυτός στη φύση…).

Για να τα καταφέρει θα πρέπει να περιηγηθεί μέσα από διάφορα levels στα οποία οι σύμμαχοι της φώκιας θα προσπαθήσουν να μας εμποδίσουν. Στη διάθεσή μας έχουμε 5 kiwis και (ευτυχώς) 4 credits.

Οι πρώτες πίστες του παιχνιδιού είναι μικρές και σχετικά εύκολες αλλά όσο προχωράμε τα πράγματα σκουραίνουν ιδιαίτερα. Οι εχθροί μας αποτελούνται από διάφορα πλάσματα (σκίουροι, τρωκτικά, σαύρες, δράκοι, οστρακοειδή μέχρι και ούφο) οι οποίοι είναι εξοπλισμένα με διάφορα όπλα όπως ακόντια, λέιζερ, βόμβες, fireballs κλπ. Γενικά θα βαρεθείτε να βλέπετε νέα και περίεργα sprites.

Οι ιπτάμενοι μάλιστα εχθροί εμφανίζονται μέσα από μαγικά παράθυρα τα οποία ανοίγουν κατά άτακτα χρονικά διαστήματα και πολλές φορές αν δεν είμαστε προσεκτικοί θα μας αιφνιδιάσουν.

attachment.php


Το παιχνίδι μόλις ξεκίνησε και οι αντίπαλοι κάνουν την εμφάνισή τους.

attachment.php


Ώρα για βουτιές.





Ευτυχώς κι εμείς διαθέτουμε αρχικά το πιστό μας τόξο και στη συνέχεια των levels μπορούμε να εφοδιαστούμε και με άλλα όπλα όπως laser, βόμβες και fireballs.

Για να πηδάμε από πλατφόρμα σε πλατφόρμα χρησιμοποιούμε τα άλματα του kiwi τα οποία ανάλογα με την διάρκεια που κρατάμε το μοχλό σε διαγώνια θέση είναι μικρά ή μεγαλύτερα. Ιδιαίτερα στις τελευταίες πίστες μία λάθος κίνηση κατά το άλμα και μπορεί να μας οδηγήσει να επαναλάβουμε ένα μεγάλο μέρος της πίστας αφού είναι πιθανό να προσγειωθούμε σε καρφιά ή φωτιά.

Για τις πλατφόρμες που βρίσκονται σε μεγαλύτερο ύψος, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάποιο αεριωθούμενο και συνήθως αυτό είναι μια ανεστραμμένη πυραμοειδής πλατφόρμα (σα σφηκοφωλιά είναι), ή κάποιο άλλο ιπτάμενο μέσο όπως ούφο, μπαλόνια, φουσκωτή ιπτάμενη πάπια κλπ. τα οποία αρπάζουμε από τους εχθρούς μας.

Το kiwi μας μπορεί επίσης να κολυμπά (χρησιμοποιεί τη μάσκα του και τον αναπνευστήρα :) ), πρέπει όμως ανά τακτά χρονικά διαστήματα να παίρνει οξυγόνο. Μια μπάρα στο άνω αριστερό μέρος μας ενημερώνει για το πόσο οξυγόνο έχουμε στη διάθεσή μας κατά την υποβρύχια περιήγησή μας.

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 5 μεγάλες πίστες κάθε μία από τις οποίες χωρίζεαι σε 4 sublevels. Συγκεκριμένα έχουμε τις:

• Auckland από 1-1 έως 1-4,

• Rotorua από 2-1 έως 2-4,

• Waitomo Caves από 3-1 έως 3-4,

• Wellington από 4-1 έως 4-4

• Cook Strait από 5-1 έως 5-3

Στο τέλος κάθε μεγάλης πίστας βρίσκεται το μεγάλο boss (εκτός της 4ης) και το οποίο απαιτεί αρκετά μεγάλο αριθμό χτυπημάτων στο αδύνατό του σημείο για να εξουδετερωθεί.

attachment.php
Προσοχή στο ιπτάμενο kiwi.

attachment.php


Και πειρατικό καράβι στο “The New Zealand Story”.





Κάθε φορά που εξολοθρεύουμε έναν εχθρό ένα bonus με τη μορφή φρούτου είναι πιθανό να εμφανιστεί και το οποίο θα μας δώσει αρκετούς πόντους. Άλλα bonuses είναι τα όπλα που αναφέραμε, ένα ρολόι το οποίο ανανεώνει το χρόνο μας (γιατί τώρα δε λειτουργούσε στη δική μου έκδοση είναι μια άλλη ιστορία), αλλά και μερικά γράμματα τα οποία θα μας βοηθήσουν να σχηματίσουμε τη λέξη “EXTEND”. Κι αν το παραπάνω σας θυμίζει Bubble Bobble δε θα έχετε και άδικο αφού πολλά χαρακτηριστικά του πρώτου παιχνιδιού έχουν μεταφερθεί στο The New Zealand Story (Taito γαρ). Στην περίπτωσή μας βέβαια το “EXTEND” απλά καθηλώνει τους εχθρούς για κάποιο χρονικό διάστημα.

Τέλος, ένα μπλε χαπάκι το οποίο εμφανίζεται αφού έχουμε εξουδετερώσει κάποιον εχθρό, μας καθιστά άτρωτους στα αντίπαλα πυρά για μερικά δευτερόλεπτα.

Στο τέλος κάθε πίστας βρίσκεται φυλακισμένος σε ένα κλουβί κι ένας από τους φίλους μας τον οποίο πρέπει να ελευθερώσουμε μέσα στο χρονικό περιθώριο που μας δίνεται.

Πιστέψτε με (όσοι δεν το γνωρίζετε ήδη) ο χρόνος που δίνεται δεν επαρκεί πάντα για την ολοκλήρωση της πίστας αν δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι.

Πολλές φορές μάλιστα η «ειδική σήμανση» που υπάρχει στις πίστες και αποτελείται από βέλη δεν αρκούν για να κατευθυνθούμε γρήγορα στο σωστό μονοπάτι. Έτσι δεν είναι λίγες οι φορές στις οποίες πρέπει να χαρτογραφήσουμε τις πίστες και να χρησιμοποιήσουμε ένα υποτυπώδες ραντάρ στο άνω μέρος της οθόνης στο οποίο με 2 σημεία παρουσιάζει τη θέση μας κάθε στιγμή σε σχέση με το κλουβί στο οποίο βρίσκεται φυλακισμένος ο φίλος μας.

attachment.php
Ο “Wally” στην τελευταία πίστα δε φαίνεται διατεθειμένος να αφήσει ελεύθερη την Phee Phee.

attachment.php


Συγκινητικά λόγια στο φινάλε :)





Τα γραφικά του The New Zealand Story είναι καρτουνίστικα και μάλιστα αρκετά καλά, με πολύ όμορφα κι ευχάριστα χρώματα, ενώ το μουσικό θέμα είναι αρκετά ζωηρό και ταιριάζει με την όλη «χαρούμενη» ατμόσφαιρά του παιχνιδιού.

Το επίπεδο δυσκολίας είναι ιδιαίτερα αυξημένο και ιδίως στις τελευταίες πίστες τα νεύρα σας θα δοκιμαστούν ουκ ολίγες φορές.

Επίσης παρατήρησα πως σε κάποια σημεία είναι αδύνατο να περάσεις αν δε χάσεις πρώτα ζωή ώστε να ξεκινήσεις για λίγα δευτερόλεπτα άτρωτος και να περάσεις το συγκεκριμένο σημείο (π.χ. στο δεύτερο μέρος της 4-4).

Οι πίστες πάντως είναι πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους με ενδιαφέροντα θέματα, ενώ το παιχνίδι είναι υπέρ του δέοντος μεγάλο. Δε λέω, καλό είναι να είναι χορταστικά τα παιχνίδια αλλά ίσως το παραξήλωσαν λίγο :)

Παρόλα αυτά κάθε πίστα είναι και μια ξεχωριστή πρόκληση και ο gamer δεν πρόκειται να βαρεθεί να παίζει. Το gameplay αξίζει όσο σε λίγα παιχνίδια στον C-64.

Γενικά το The New Zealand Story, κατά την όχι και τόσο ταπεινή μου άποψη τελευταία :) , κατέχει σίγουρα μια θέση μέσα στην πρώτη 5αδα των κορυφαίων platforms για τον Commodore 64.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Άλλο ένα ιστορικό παιχνίδι για το πολυτραγουδισμένο C64 μας. Βέβαια, για άλλη μία φορά μπορώ να πω ότι περισσότερο το έπαιξα στην έκδοση της Amiga, την οποία είχα αποκτήσει εκείνη την εποχή.

Το επίπεδο δυσκολίας του είναι πράγματι τεράστιο. Ειδικά, μετά το 2ο κόσμο δεν μπόρεσα να προχωρήσω ποτέ ιδιαίτερα!
 
Το συγκεκριμένο παιχνίδι το έπαιξα αρχικά σε 6128 και απογοητεύτηκα. Εντάξει είχε χρώματα όμως η κίνηση και τα γραφικά ήταν απαράδεκτα. Φανταστείτε ότι δεν ξανασχολήθηκα έκτοτε ακόμα και στην αμίγκα.

Πρόσφατα μου έστειλε κάποιος το cheat αρχείο για τα mame και ξανάπαιξα το συγκεκριμένο παιχνίδι δίχως όμως να βρω το κουράγιο να το τελειώσω. Στην Αμίγκα θα το παίξω σε whdload μόνο αν βγει cheat για αόρατο kiwi αφού ακόμα και με άπειρες ζωές είναι παλούκι ακόμα και για τον τότε gamer.

Βλέποντας πάντως στο συγκεκριμένο review του φίλου μας την έκδοση για c64 ομολογώ ότι πρόκειται για την καλύτερη έκδοση στα 8bit...
 
Ωραια παρουσιαση Alucard!Στο spectrum δεν μπορω να πω οτι μου αρεσε, καιρος ομως να το δω και στο C64!
 
Το έπαιζα κι εγώ στην Amiga! Θυμάμαι τα υπέροχα γραφικά και χρώματα! Καμία σχέση με τον Com.
 
Το επαιζα παλια κι εγω στην Αμιγκα. Σε καποια φαση το δοκιμασα σε σπασμενο με trainer και το πηγα πολυ μακρυα. Πραγματικα ηταν τοσο μεγαλο που πρεπει να επαιζα για ωρες!

Στο τελος επεσα σε ενα πηγαδι με καρφια οπου κανονικα θα επρεπε να πεθανω, αλλα αφου το trainer με ειχε ατρωτο, κολλησα εκει για παντα. Τελικα με βαρια καρδια εκλεισα τον υπολογιστη

Εντωμεταξυ ολος αυτος ο manga σουρρεαλισμός και η υπερβολική αισθητική kawaiisa για τόσες ώρες, με ειχαν πονοκεφαλιάσει, κουράσει, ζαλίσει και ένιωθα άρρωστος. Γενικως σαν παιχνιδι καπου το ειχε χασει το μετρο.

Πρεπει αυτη να ηταν η τελευταια φορα που το ειχα παιξει :)

Δεν ξερω, αλλα αμφιβαλλω οτι φυσιολογικός άνθρωπος το έχει τερματίσει χωρίς cheat, και αν ναι, δεν ξερω πώς θα πρέπει να τον αντιμετωπίσω :D .

ΥΓ. Ομολογώ πως όποτε προκειται για manga, anime και kawaii ειμαι συνήθως αρνητικός #)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και γω αρχικά το έπαιξα στον 6128. Απογοήτευση! Μετά ασχολήθηκα μαζί μου στα arcades. Ποτέ δεν κατάφερα να το προχωρήσω ιδιαίτερα.

Ωραία παρουσίαση Alucard
 
Ενα ακόμα "χαριτωμένο" παιχνιδάκι !! (βλέπε: Bubble Bobble, Rainbow Islands, Rod-Land, κλπ)

Το όλο cutesy look του παιχνιδιού, μπορώ να πω πως βοηθάει λιγάκι στο να μην γίνονται τα νεύρα του παίχτη τελείως κουρέλια, στα δύσκολα/επικίνδυνα σημεία που παρουσιάζουν οι διάφορες πίστες !! :D

Το NZS είχε γίνει special review στο Pixel, οπότε είναι αρκετά γνωστό στον περισσότερο κόσμο, ενώ ορισμένοι το είχαν πετύχει και στα arcades (εγώ δεν θυμάμαι να το είχα δεί πάντως).

Στον amstrad με άφησε αρκετά ικανοποιημένο (με μοναδική εξαίρεση την αργή ταχύτητα), αλλά το είχα παίξει και σε Amiga όπου ήταν πραγματικά πολύ καλό.

Δυστυχώς ποτέ δεν είχα την υπομονή να κάτσω και να ασχοληθώ σοβαρά μαζί του - παρά μόνο για κανένα "quick fix" για να περάσει η ώρα. Ισως το φορτώσω και πάλι όμως, έτσι, για να το ξαναθυμηθώ λίγο... :)

Y.Γ.

Ο μεγάλος εχθρός του παιχνιδιού, δηλαδή ο αηδιαστικός Wally, είναι πέρα για πέρα υπαρκτός, και κυκλοφορεί με ανθρώπινη μορφή ανάμεσά μας !! (ναί αγαπητοί αλλά ανυποψίαστοι συνφορουμίται μου, απο εδώ προέρχεται το όνομά του και όχι απο την γνωστή σειρά παιχνιδιών του spectrum, με τον ομώνυμο ήρωα).

Μάλιστα κυκλοφορούν βάσιμες φήμες ότι πρόκειται στην πραγματικότητα για θαλάσσιο ελέφαντα που του... τρόχισαν τους χαυλιόδοντες προκαλώντας του έτσι κόμπλεξ κατωτερότητας, και αυτός είναι ο ο λόγος που κυνηγάει μικρά & ανυπεράσπιστα ζωάκια (και όχι απλά για να τραφεί).

Δείτε τον παρακάτω (με την πραγματική του, μή-ανθρώπινη μορφή) σε στιγμή ρηλάξ που βοηθά την χώνεψη (2η φωτό), μετά απο ένα γρήγορο σνακ που είχε λίγα λεπτά ενωρίτερα (1η φωτό).

wallyr.jpg


wally2.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Alucard, σε ευχαριστούμε, για ένα ακόμα, χορταστικό, retro-review!

Πολύ καλό παιχνιδάκι, που μπορούσαν να απολαύσουν, όλοι οι κάτοχοι των γνωστών home μηχανημάτων και εδώ με λύπη μου, θα διαφωνήσω με τους προλαλήσαντες, όσον αφορά την σκληρή κριτική που άσκησαν στην Amstrad version ή οποία όμως είναι αρκετά καλή και δεν περιέχει, καμία από τις "φτηνές", πεπατημένες αρπαχτές, της εποχής.

Χρώμα έχει άφθονο, ( τόσο εύκολα, ξεχνάτε τα ασπρόμαυρα spectrum ports; ) όπως και scrolling, απότομο μεν, αλλά έχει, όχι σαν το flip screen, που ήταν η εύκολη λύση. Spectrum port λοιπόν δεν είναι, μουσική έχει που είναι και καλή και παίζει και ταυτόχρονα με τα ηχητικά εφέ. Να θυμίσω εδώ, ότι στον Commodore η μουσική παίζει μόνη της, χωρίς ηχητικά εφέ, ενώ στον Spectrum, μοιάζει να λείπει ένα κανάλι, καθώς τα ηχητικά εφέ, "μπλοκάρουν" την μουσική.

Κερασάκι στην τούρτα, το gameplay του, που είναι πολύ καλό και αν και αργό, παραμένει αρκετά πιστό στο coin op, με όλα τα bonus, τα "μυστικά" warps, τα όπλα, τα credits και όλα τα καλούδια, που συναντήσαμε στο coin op, να δίνουν το παρόν. Θυμηθείτε κάτι Bubble Bobble, Black Tiger και το λοιπό, κακό συναπάντημα...

Αδιαμφισβήτητο οκτάμπιτο νικητή δεν μπορούμε να έχουμε και είναι γεγονός ότι η C64 έκδοση έχει και αυτή τα flaws της... Μεγάλο μείον για παράδειγμα, στην πιστότητα του gameplay, της Commodore έκδοσης, είναι το γεγονός ότι τα αγκαθωτά projectiles, που εκτοξεύουν τα "κοχύλια", είναι άτρωτα στα βέλη του Joey, αντίθετα με το coin op και τις δύο Z80 εκδόσεις, όπου ο ήρωας, μπορεί να αμυνθεί και χτυπώντας τα... και μην βιαστεί κάποιος να χαρακτηρίσει "λεπτομέρεια" την παρατήρηση αυτή, καθώς συμβάλει σημαντικά στην αύξηση του βαθμού δυσκολίας, του παιχνιδιού...
 


είσαι σίγουρος; Ειχα 6128 τότε....
 
Δεν διαφωνώ στο ότι...

...με την πρώτη ματιά, τις εντυπώσεις κερδίζει ο C64, κυρίως λόγω scrolling και playing area, αλλά αξίζει να προσέξουμε εδώ, ότι δεν ισχύει το ίδιο για τα sprites και το πλήθος των frames τους...

Εν πάση περιπτώσει, η ένστασή μου, στα παραπάνω γραμμένα, είναι το γεγονός, ότι η Amstrad version, δεν είναι μια συνηθισμένη αρπαχτή-port, αλλά επένδυσαν χρόνο οι άνθρωποι, ώστε να προσφέρουν χρώματα, scrolling, in game tune, ηχητικά εφέ και πιστότητα στο gameplay του πρωτότυπου, κάτι που δεν βλέπουμε πολύ συχνά στα παιχνίδια του...

Τι να κάνουμε, το multi-direction scrolling, στα CPCάκια, απαιτεί κάποιες θυσίες, δεν βγαίνει με δυο εντολές στον VIC-II... Ο σχεδιασμός των sprites και το background, συμφωνώ ότι θα μπορούσαν να είναι καλύτερα.

spyros_s είπε:
είσαι σίγουρος; Ειχα 6128 τότε....
Το γνωρίζω, αγαπητέ spyros_s, σε "παρακολουθώ" από τα πρώτα post σου, στο GRM, όπως άλλωστε όλους τους Amstrad fans... ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eγώ πάντως εμμένω στην άποψη που διατύπωσα παραπάνω:

billy είπε:
Στον amstrad με άφησε αρκετά ικανοποιημένο (με μοναδική εξαίρεση την αργή ταχύτητα)
Οταν βέβαια έπαιξα την amiga version λίγα χρόνια αργότερα, oι οκτάμπιτες home εκδόσεις με απασχολούσαν πλέον αισθητά λιγότερο... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οταν βέβαια έπαιξα την amiga version λίγα χρόνια αργότερα, oι οκτάμπιτες home εκδόσεις με απασχολούσαν πλέον αισθητά λιγότερο...
Είναι γιατί είδες το φως το αληθινό!!!! :p
 
Χαχαχα !! Δεν το αρνούμαι...

Aλλωστε όταν μιλάμε για Amiga και 16-bit, περνάμε σε άλλο επίπεδο. ;) (χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρχαν και ορισμένα παιχνίδια όπως τα: Platoon, Wizball, Exolon, κ.α., τα οποία παιζόντουσαν καλύτερα σε οκτάμπιτα μηχανήματα...)
 
Είδα την έκδοση για τον cpc.

Χωρίς να είναι άσχημο (με τα χρώματα να είναι αρκετά και το μουσικό θέμα αποδοσμένο πολλά), απουσιάζουν πολλά χαρακτηριστικά του background καθώς και το radar στο άνω μέρος της οθόνης.
 
Χαχαχα !! Δεν το αρνούμαι... Aλλωστε όταν μιλάμε για Amiga και 16-bit, περνάμε σε άλλο επίπεδο. (χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρχαν και ορισμένα παιχνίδια όπως τα: Platoon, Wizball, Exolon, κ.α., τα οποία παιζόντουσαν καλύτερα σε οκτάμπιτα μηχανήματα...)
Συμφωνώ, ειδικά για το Exolon. (Για το Wizball θα σε γελάσω. Μια χαρά ήταν η έκδοση της Amiga).
 
"Μιά χαρά" ίσως είναι, αν δεν την συγκρίνουμε με την αυθεντική έκδοση του C64 !! (η οποία είναι κατά τη γνώμη μου η μόνη καλή έκδοση του παιχνιδιού). Μακάρι η Sensible να αναλάμβανε να φτιάξει *και* την Amiga version...

(δεν λέω άλλα, διότι βγάζω off-topic το θέμα !! :D )
 
Μαγικό παιχνίδι το...

...Wizball, ένα αληθινό διαμάντι του C64!

Off-topic, ναι, αλλά και εγώ, δεν άντεξα τον πειρασμό!
 
Ενα ακομα φανταστικο Reviw του μαιτρ Alucard για ενα επισης φανταστικο παιχνιδι και απο τα all time αγαπημενα μου.Δεν το ξερω για commodore,spectrum κτλ αλλα στα Arcades το εχω λιωσει απο πιτσιρικας μεχρι και τωρα.Θα ανεβασω ενα longplay το μεσημερι με τερματισμο σε ενα τεταρτο περιπου οπως υπολογιζω.Και παλι εξαιρετικη επιλογη για Review φιλε Alucard:D
 
Πίσω
Μπλουζα