The Way of the Exploding Fist

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
The Way of the Exploding Fist (1985)

The Way of the Exploding Fist (1).jpg





Το 1985 η Melbourne House κυκλοφόρησε ένα από τα πρώτα beat 'em up games στην ιστορία των home pcs με τον «κινηματογραφικό τίτλο» The Way of the Exploding Fist.

Η commodoreίσια κραυγή κατά το loading screen του παιχνιδιού δεν άφηνε περιθώρια αμφισβητήσεων για τις «Bruce Lee επιρροές» του.

Beat this.

Το σενάριο του παιχνιδιού απλό και ουσιαστικό.

Παίρνουμε το ρόλο ενός λευκοντυμένου μαχητή πολεμικών τεχνών και προσπαθούμε να προαχθούμε στην ιεραρχία του καράτε νικώντας σε όσους περισσότερους αγώνες μπορούμε.

Οι αναμετρήσεις με τους αντίπαλους πραγματοποιούνται υπό την επίβλεψη του γενειοφόρου (και πάντα σοφού, δίκαιου και αυστηρού) Master του καράτε ο οποίος μας επιβραβεύει με ένα dan (ξεκινώντας από novice) κάθε φορά που περνούμε στην επόμενη πίστα.

The Way of the Exploding Fist (2).jpg

Όμορφη μέρα για καράτε.

The Way of the Exploding Fist (3).jpg

Τον είχα προειδοποιήσει να μην συνδυάζει βαριά φαγητά πριν τον αγώνα.

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 10 πίστες όπου σε κάθε μια από αυτές πρέπει να αντιμετωπίσουμε νικηφόρα τον αντίπαλο σε 2 γύρους για να περάσουμε στην επόμενη.

Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να επιτύχουμε 4 χτυπήματα τα οποία εικονίζονται με τη μορφή 2 συμβόλων yin και yang στο πάνω μέρος της οθόνης.

Κάθε φορά που επιτυγχάνεται ένα χτύπημα ο αγώνας σταματά και καταλογίζεται ένας βαθμός υπέρ αυτού που το πραγματοποίησε. Ορισμένα χτυπήματα (κυρίως με κλωτσιές) επιφέρουν περισσότερους από έναν πόντους και μπορούν να αλλάξουν την τύχη του αγώνα.

Αντίπαλός μας είναι και ο χρόνος μιας και σε περιπτώσεις όπου τα χτυπήματα και από τους 2 αντίπαλους είναι ισάριθμα ο αγώνας καταλογίζεται υπέρ του υπολογιστή (τι περίεργο :) ).

Καθώς προχωρούμε στο παιχνίδι θα αντιμετωπίσουμε σε bonus level έναν ταύρο όπου θα πρέπει με κάποιον τρόπο να τον εξολοθρεύσουμε με ένα και μοναδικό χτύπημα (να το πάρει το ποτάμι, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε low punch καθώς έχουμε σκύψει :) ). Δυστυχώς στην έκδοση που δοκίμασα μετά από χρόνια έλλειπε το level αυτό.

The Way of the Exploding Fist (6).jpg

Για το υπόλοιπο της ημέρας ο αντίπαλος θα έχει πονοκέφαλο.

Οι κινήσεις που έχουμε στη διάθεσή μας είναι πραγματικά πολυάριθμες (περισσότερες ακόμη και από το International Karate) ενώ ο ταχύς συνδυασμός τους είναι απαραίτητος αν θέλει κάποιος να προχωρήσει προς τις τελευταίες πίστες.

Κλωτσιές high, low, εναέριες, γυριστές αλλά και γροθιές παντός είδους σε συνδυασμό με εναέριες τούμπες αλλά και άμυνες (high και low blocks), εκτινάσσουν το gameplay του παιχνιδιού στα ύψη. Ιδίως στο player vs player mode το The Way of the Exploding Fist ίσως να αποτελούσε ένα από τα καλύτερα «διπλά» της εποχής του.

Μακάριοι όσοι είχαν τις μέρες εκείνες Commodore 64 με 2 joysticks :)

The Way of the Exploding Fist (4).jpg

Υπό το αυστηρό βλέμμα Θεών και ανθρώπων, ο καλύτερος κέρδισε.

Τα γραφικά του παιχνιδιού στο... ασιατικό background είναι αρκετά όμορφα, ενώ τα sprites είναι μεγάλα και καλοσχεδιασμένα αλλά η κίνησή τους είναι κάπως αργή. Το ίδιο ισχύει και για την απόκριση του joystick στις κινήσεις του καρατέκα.

Η μουσική υπόκρουση ταιριάζει με το θέμα του παιχνιδιού ενώ η δυσκολία του είναι κλιμακωτή επιτρέποντας σε κάποιον αρχάριο των video games να ασχοληθεί μαζί του προκαλώντας τον σε κάθε πίστα για ένα βήμα (χτύπημα) περισσότερο στον αντίπαλο.

Συνοψίζοντας το The Way of the Exploding Fist αποτέλεσε ένα από τα πρώτα και χαρακτηριστικότερα καράτε beat 'em up παιχνίδια (χωρίς βέβαια να ξεχνάμε το karate champ) όπου οι επιρροές του σε μεταγενέστερα του είδους ήταν κάτι περισσότερο από εμφανείς.

Respect στο Θρύλο.

The Way of the Exploding Fist (5).jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τρελό κόλλημα, θυμάμαι το είχα αγοράσει original για τον Spectrum. Όλα τα λεφτά η roundhouse κλωτσιά (αριστερά + fire).

Thanx Alucard!
 
Το ειχα αγορασει πρωτοτυπο στον Spectrum και το εχω ακομα.

Πραγματικα ομιλουμε περι παιχνιδαρας! Μαζι με το Sai Combat τα θεωρω τα καλυτερα "αθλητικα" martial arts games στα 8bit (ποτε δεν μπορουσα να καταλαβω γιατι θεωρειτο de-facto οτι τα IK του McLean ηταν ανωτερα...)

Σφικτο animation, σωστη ταχυτητα (ουτε πολυ γρηγορη ωστε να μασαρεις κουμπια αλλα ουτε και πολυ αργη - σου επετρεπε ισα-ισα να σκεφτεις την κινηση σου), αριστο collision detection, ποικιλια κινησεων, καλο ΑΙ, εκπληκτικο διπλο και χωρις βαρετα subgames.

To αισθημα ικανοποιησης μιας επιτυχημενης roundhouse ή ο ηχος/animation που κανει οταν "διπλωνεις" τον αντιπαλο απλα δεν περιγραφονται.

Στα ασχημα θα εβαζα την κακη επιλογη κουμπιων για οσους επαιζαν με πληκτρολογιο (Maaadodddg! :P ), το οτι ηταν ελαφρως πιο ευκολο απο οτι επρεπε και τα απαραδεκτα sequels του.

Αλλο ενα αριστουργημα της Beam.
 
Saulot είπε:
To "επαιζες" ειναι σχεδον σχημα λογου για την Amstrad version...(καπου θα σκασει ο Billy τωρα για το παραδοσιακο κραξιμο)
 
To "επαιζες" ειναι σχεδον σχημα λογου για την Amstrad version
Εχεις ενα δικιο - μιας και μιλαμε για port απο Spectrum.....

(εισαι offtopic παντως - μιλαμε για την C64 version)
 
Αυτην ξερουμε, αυτη εμπιστευομαστε για να παραφρασω μια ρετρο διαφημιση :)
 
Το είχα στον Amstrad και εγώ όπως και ο saulot και είχα λιώσει ! πολύ καλό παιχνίδι ! (αναφέρομαι γενικά στο παιχνίδι...όχι στην έκδοση του CPC)
 
Εδώ, εγώ, θα διαφωνήσω σε δυο-τρία πραγματάκια, διότι...

...αγαπητοί συμφορουμίτες, είμεθα ανακριβείς!

Alucard είπε:
Καθώς προχωρούμε στο παιχνίδι θα αντιμετωπίσουμε σε bonus level έναν ταύρο όπου θα πρέπει με κάποιον τρόπο να τον εξολοθρεύσουμε με ένα και μοναδικό χτύπημα (να το πάρει το ποτάμι, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε low punch καθώς έχουμε σκύψει :) ). Δυστυχώς στην έκδοση που δοκίμασα μετά από χρόνια έλλειπε το level αυτό.
Ο ταύρος αυτός, εμφανίζεται στο Karate Champ και όχι στο The Way Of The Exploding Fist...

Wally είπε:
To "επαιζες" ειναι σχεδον σχημα λογου για την Amstrad version...
...του οποίου η Amstrad έκδοση, πρώτον είναι πιο γρήγορη από αυτή του Spectrum και δεύτερον...

Paspartoo είπε:
μιλαμε για port απο Spectrum...
...δεν είναι Spectrum port, αντιθέτως, ομοιάζει αρκετά με την έκδοση του Commodore, η οποία όμως, είναι και η καλύτερη.

Αυτά...

Και μία διευκρίνηση:

Wally είπε:
ποτε δεν μπορουσα να καταλαβω γιατι θεωρειτο de-facto οτι τα IK του McLean ηταν ανωτερα...)
Διότι είχες δει μόνο τη Spectrum version...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
...του οποίου η Amstrad έκδοση, πρώτον είναι πιο γρήγορη από αυτή του Spectrum και δεύτερον...
Mα δεν μιλησα για ταχυτερο, μιλησα για καλυτερο. Το "pace" της Spectrum εκδοσεις το θεωρω ως το καλυτερο (o παρα-προπαππους του VF :) ) - το ανελυσα επαρκως πιστευω.

Ομοιως για την αναλυση και (πρωτιστως) την ακριβεια (collision detection)

Για το IK, ειδα μετα απο 2 χρονια το IK+ οταν κυκλοφορησε (1987), αργοτερα το ειχα και στην Amiga - εμμενω στην αποψη μου :)
 
Είσαι σίγουρος ότι...

...το έχεις παίξει σε Amstrad;

Πρόκειται για το ίδιο gameplay, ήχο και collision detection, με καλύτερη ταχύτητα και γραφικά.

Όσον αφορά το πρώτο International Karate, δες την έκδοση του Commodore 64 μόνο και καμία άλλη...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απίθανο παιχνιδάκι καράτε το οποίο λατρέψαμε, και περάσαμε ατέλειωτες ώρες προσπαθώντας να βρούμε την "κίνηση που κερδίζει". :D

Σίγουρα απο τα καλύτερα, μέχρι την έλευση του International Karate, που προσωπικά το θεωρώ ακόμα καλύτερο.

Οπως σωστά είπε ο Alucard, οι επιρροές απο το ιστορικό Karate Champ είναι ολοφάνερες.

Και πολύ σωστά συμπλήρωσε ο Ace ότι στο Karate Champ υπήρχε ο θρυλικός εκείνος ταύρος - συμφωνώ και εγώ !! (γίνομαι για λίγο νεκροθάφτης και ξεθάβω και αυτό)

Oσο για την cpc version την οποία έσπευσε να στηλιτεύσει ο Wally, και πάλι ο Ace έχει απόλυτο δίκιο: είναι πολύ κοντά στα επίπεδα του C64 στα γραφικά (είναι σε mode 0) - αλλά όχι στον τομέα του ήχου, δυστυχώς. (...αναμενόμενο...)

Τώρα επιστρέφοντας στο IK, ναί, σαφώς οι εκδόσεις των C64 & των οκτάμπιτων Αταριών, είναι οι κορυφαίες !! (Wally, μην παραθέτεις βίντεο, εκτίθεσαι !! :D ).
 
Μα εδώ εσύ...

...συγκρίνεις σκούπα από Amstrad, με ευθεία κλωτσιά από Spectrum.

Τέλος πάντων, αν κατάλαβα καλά, δεν σου αρέσει το αφύσικο σήκωμα που κάνει το θύμα της σκούπας στον Amstrad, πριν ξεκινήσει να οριζοντιώνεται το σώμα του.Αυτή η αντίδραση όμως παρουσιάζεται και στον Spectrum μετά από σκούπα και αυτό γίνεται για λόγους οικονομίας "μνήμης αποθήκευσης καρέ". Ο προγραμματιστής χρησιμοποιεί το ίδιο πρώτο frame για το θύμα στα τρία διαφορετικά χτυπήματα, ψηλό, χαμηλό και μεσαίο.

Wally είπε:
Κοιτα στο ~0:30
Κοιτα στο ~1:00

Σωστοτερο "βημα", πιο αμεση αντιδραση
 
Οχι, συγκρινω τις δυο direct κλωτσιες. Υπαρχει διαφορα στο lag απο το impact μεχρι το τσουβαλιασμα μεταξυ των δυο εκδοσεων.

Τουλαχιστον αυτο βλεπω εγω με τα Sinclair γυαλια μου... :)
 
Το είχα και εγώ στο C64. Πραγματικά παιχνιδάρα για την εποχή του. Απίστευτα διπλά και απατηλά απλό. Ξεκινούσες εύκολα αλλά αν ήθελες να το μάθεις πραγματικά καλά έπρεπε να χύσεις υδρώτα (εμ ώρες επί ωρών gameplay). Κάτι αντίστοιχη συμβαίνει σήμερα με τα Super Smash brawl melee της Nintendo.
 
Ααααα, περίπου στο 35'' λες! E, τότε...

... εντάξ' αυτό δεν το κάνει πάντα!

Είναι ψευδοτυχαίο ( ; ) και δεν είναι bug, είναι feature!

Αν άκουγες και τον ήχο, θα διαπίστωνες πως είναι και αυτός διαφορετικός, μακρόσυρτος, για να φανεί ότι το χτύπημα ήταν δυνατό.

Πολύ μου άρεσε όποτε συνέβαινε αυτό!

Wally είπε:
Οχι, συγκρινω τις δυο direct κλωτσιες. Υπαρχει διαφορα στο lag απο το impact μεχρι το τσουβαλιασμα μεταξυ των δυο εκδοσεων.
Τουλαχιστον αυτο βλεπω εγω με τα Sinclair γυαλια μου... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
...αγαπητοί συμφορουμίτες, είμεθα ανακριβείς!


Ο ταύρος αυτός, εμφανίζεται στο Karate Champ και όχι στο The Way Of The Exploding Fist...

Καλησπέρα και πάλι.

Δε θα ήταν δυνατό να κάνω λάθος μιας και το παιχνίδι το έπαιζα για πολλά χρόνια :)

Για του λόγου το αληθές μάλιστα βρήκα σε κάποιο site την μάχη με τον ταύρο.

WayofFist6.gif


Ήταν μια καλή ευκαιρία η επισήμανση να βάλουμε και κάποιες εικόνες παραπάνω :)

Υ.Γ. Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
 
Αλλο ένα plus της C64 έκδοσης λοιπόν !! (στον amstrad εγώ πάντως δεν είχα δεί κάτι τέτοιο !!)

Alucard, respect για το μνημονικό σου φίλε. :)

Σίγουρα είναι η φωτό απο την κανονική sales version, ή μήπως είχε γίνει καμμία "μόντα" απο τίποτα χακεράδες; (φαίνεται πολύ προσεγμένος ο ταύρος για να είναι "hacked" έκδοση πάντως).

Θα κοιτάξω να δοκιμάσω την επίμαχη έκδοση σύντομα !!
 
Αγαπητέ billy είναι από τη version που έπαιζα στα παιδικά μου χρόνια.

Είχα δοκιμάσει όλων των ειδών τα χτυπήματα καθώς ο ταύρος επιτίθονταν και μόνο η χαμηλή μπουνιά με σκύψιμο μπορούσε να τον σκοτώσει. Ακόμη κι αν δοκίμαζες να κάνεις εναέρια τούμπα για να τον υπερπηδήσεις αναγκαζόσουν να τον ακουμπήσεις για μερικά χιλιοστά και το παιχνίδι θεωρούσε πως σε σκοτώνει (Green beret style :) ).

Από μια πρόχειρη αναζήτηση στο net διάβασα πως δεν είχαν όλες οι εκδόσεις του c64 αυτήν την πίστα.
 
Πίσω
Μπλουζα