Top Gun

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Top Gun (1987)

picture.php






Top Gun ονομάζεται η σχολή της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας του Ναυτικού στην οποία οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών εκπαιδεύονται σε τακτικές μάχες πέρα από τις συμβατικές τις οποίες μαθαίνουν στις σχολές τους (κάτι σαν το Σ.Ο.Τ. στην Ελλάδα).

Η σχολή αυτή ιδρύθηκε το 1969 και κάθε χρόνο επέλεγε τους καλύτερους χειριστές της Αμερικής οι οποίοι μετά το πέρας των απαιτητικών θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων επέστρεφαν και πάλι στις μονάδες τους.

Σύντομα η φήμη της σχολής έγινε τόσο μεγάλη ώστε το 1986 ο σκηνοθέτης Tony Scott αποφάσισε να δημιουργήσει την ομώνυμη και ιδιαίτερα επιτυχημένη ταινία η οποία σκόρπισε ενθουσιασμό στους λάτρεις των μαχητικών αεροσκαφών αλλά και σε πολλές κορασίδες (βλ. συμμετοχή του ηθοποιού Tom Cruise).

«Παλιά μου τέχνη κόσκινο» λοιπόν για τις εταιρείες ηλεκτρονικών παιχνιδιών οι οποίες συνήθιζαν να αγοράζουν τα δικαιώματα των τίτλων πολύ γνωστών ταινιών και να μετατρέπουν σε video-games κι έτσι το 1987 η Ocean κυκλοφορεί το Top Gun για τα home micros.

Ας δούμε τι κατάφερε.

picture.php


Highway to the Danger Zone.

Αναλαμβάνουμε το ρόλο του σμηναγού Pete Michelle (Maverick) όπου μέσα από το μαχητικό μας F-14A Tomcat θα εκπαιδευθούμε στις τακτικές αναχαίτισης έχοντας ως αντίπαλούς μας άλλα F-14.

Οι αερομαχίες είναι one-on-one ενώ παρότι το αεροσκάφος μας είναι διθέσιο δε θα χρειαστούμε συγκυβερνήτη μιας και όλα ελέγχονται μέσα από το δικό μας cockpit.

picture.php


Η αερομαχία σε ελάχιστα δευτερόλεπτα θα ξεκινήσει.

Απογειωνόμαστε λοιπόν από το αεροπλανοφόρο και η αερομαχία ξεκινά ευθύς αμέσως.

Η οθόνη του παιχνιδιού χωρίζεται σε 2 μέρη: στην αριστερή πλευρά βλέπουμε τα δικά μας χειριστήρια, ενώ στη δεξιά του αντιπάλου (δεν προσφέρει και πολλά στο θέμα του ρεαλισμού είναι η αλήθεια).

Από τις οθόνες που παρουσιάζονται στο δικό μας cockpit μας παίρνουμε πληροφορίες σχετικά με το ύψος στο οποίο βρισκόμαστε, για την ταχύτητά μας η οποία ελέγχεται από τη μανέτα ισχύος, για το επιλεγμένο μας όπλο (πύραυλοι αέρος-αέρος ή 20mm. πυροβόλο), ένα δείκτη για το χρόνο που απαιτείται για να lockαρουμε το εχθρικό αεροσκάφος, μια στήλη που αναπαριστά την ενέργεια του αεροσκάφους μας, μια που μας πληροφορεί για τη θερμοκρασία του πυροβόλου μας (όταν ξεπεράσει ένα σημείο παθαίνει εμπλοκή), καθώς κι ένα radar στο οποίο μπορούμε να εντοπίσουμε το ίχνος του αντίπαλου αεροσκάφους.

Τέλος, στο Head Up Display μπορούμε να δούμε έναν τεχνητό ορίζοντα ο οποίος μας πληροφορεί για την πορεία του μαχητικού μας αλλά και το στόχαστρο η γεωμετρία του οποίου μεταβάλλεται ανάλογα με το όπλο το οποίο έχουμε επιλέξει.

picture.php


Ο αντίπαλος προσπαθεί να διαφύγει.

picture.php


Λίγο μετά όμως, γίνεται locked.

Σκοπός φυσικά είναι να βρεθούμε στην ουρά (ώρα 6) του αντιπάλου και να τον καταρρίψουμε χρησιμοποιώντας τους πυραύλους ή το πυροβόλο μας.

Ένας προειδοποιητικός ήχος ακούγεται κάθε φορά που ο αντίπαλος μας lockαρει ή τον lockαρουμε ενώ γίνεται πιο έντονος όταν εκτοξευθεί κάποιος πύραυλος εναντίον του αεροσκάφους. Αν δε θέλουμε να βρεθούμε στον πάτο της θάλασσας θα πρέπει να αποφύγουμε την αντίπαλη απειλή εκτοξεύοντας φωτοβολίδες οι οποίες θα παραπλανήσουν τον πύραυλο ο οποίος θα ακολουθήσει τη θερμότητα που εκπέμπουν.

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 10 πίστες των 3 γύρων. Διαθέτουμε 3 ζωές οι οποίες δυστυχώς δεν αναπληρώνονται όταν περνάμε στην επόμενη πίστα.

Τα εχθρικά αεροσκάφη αρχικά χρησιμοποιούν μόνο το πυροβόλο τους αλλά όσο προχωρούμε κάνουν αποκλειστική χρήση των πυραύλων αέρος-αέρος. Επίσης στις προχωρημένες πίστες, πραγματοποιούν περίτεχνους ελιγμούς, ενώ προσωπικά μου στάθηκε αδύνατο να τους καταρρίψω με τους πυραύλους μιας και η χρήση των φωτοβολίδων από την πλευρά τους είναι πάντα επιτυχημένη.

picture.php


Terminate.

Κάτι το οποίο προκαλεί άσχημη εντύπωση είναι το ότι η θέση του αντίπαλου αεροσκάφους στο radar δε δικαιολογεί την εικόνα που θα έπρεπε να έχει στα σκοπευτικά του. Έτσι ενώ μπορεί να σημαδεύουμε το αντίπαλο F-14 στην άτρακτό του βρισκόμενοι σε μεγαλύτερο ύψος, το ίδιο μπορεί να κάνει ταυτόχρονα κι αυτός από την ίδια ακριβώς θέση!!!!

Πέρα από τα παραπάνω κι αν εξαιρέσει κανείς τα παμπάλαια vector γραφικά και την απουσία οποιονδήποτε γραφικών που να αναπαριστούν το φυσικό περιβάλλον, το gameplay του παιχνιδιού παραμένει κατά κάποιο περίεργο τρόπο εθιστικό.

Τα χρώματα όμως είναι ανύπαρκτα (2-3 χρησιμοποιούνται) και η κίνηση των αεροσκαφών είναι σχετικά αργή.

Αρκετά καλός πάντως είναι ο ήχος που ακούγεται ιδιαίτερα κατά τη στιγμή του lockαρίσματος ο οποίος προσφέρει στο ρεαλισμό του παιχνιδιού.

Ένα σημαντικό στοιχείο του Top Gun είναι η δυνατότητα για 2 player mode το οποίο (αν και δεν το δοκίμασα) πρέπει να είναι αρκετά διασκεδαστικό.

Have you got what it takes to be a Top Gun?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Nemo είπε:
Alucard,

ΤΟ TOP GUN

σε C64 reviews ....
+1 :thumbup:

Το παιχνίδι το είχα πρωτοδεί σε Amstrad φίλου μου, και... αποφάσισα να μην του ζητήσω να μου το γράψει, γιατί το θεωρούσα απαίσιο !!

Μόνο κατ' ευφημισμόν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί simulator αυτό το πράγμα (ακόμα και ως απλό 3D shmup δεν εντυπωσιάζει), και πραγματικά είχα απογοητευτεί που ένα παιχνίδι βασισμένο σε μία τόσο αγαπημένη ταινία, ήταν τόσο προχειροφτιαγμένο.

Δυστυχώς η μανία ορισμένων software houses να προωθούν ότι κι ότι στην αγορά με μόνο γνώμονα την εμπορική επιτυχία ενός κινηματογραφικού τίτλου που "πουλάει" πολύ, ήταν (όπως ανέφερε και ο alucard) κάτι το συνηθισμένο... :(

Eυτυχώς, σύντομα εμφανίστηκε το ACE 2. Αν και ούτε αυτό ήταν πολύ εντυπωσιακό, χίλιες φορές προτιμούσα να παίζω εκείνο, παρά το "Top Gun"...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν έπεσε ποτέ στα χέρια μου, αλλά ενδιαφέρον review!! Είχα δει και εγώ βεβαίως αρκετές φορές την ταινία!!
 
Αρχικά θα ευχαριστήσω τον alucard για το νέο του review!

Ασχολήθηκα αρκετά εκείνα τα χρόνια με αυτό στον 6128 μου και συμφωνώ σε όσα γράφεις!

@Billy πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα παιχνίδια όπου όπου ο ήχος του 6128 ήταν καλύτερος από c64! Στην εικόνα που δείχνει τα 2 αεροπλάνα ν' απογειώνονται η μουσική του danger zone είναι πολύ καλή στο cpc ενώ υπάρχει και εισαγωγική μουσική στο μενού!

Όπως έγραψα και παραπάνω λόγω πώρωσης με τα "λοκαρίσματα" είχα γίνει εξπερ οπότε διπλό δεν έπαιζα με κανέναν γιατί έκλεβα εκκλησία!

Ειχα βρει ενα κόλπο όπου ανέβαινα πολύ ψηλά και έκανα επίθεση σε ελεύθερη πτώση χρησιμοποιώντας συχνότερα τα πολυβόλα στις μεγάλες πιστες από τις ρουκέτες ρίχνοντας συχνά θερμικές φωτοβολίδες flares! Δεν ξερω αν υφίσταται τέλος σε αυτό το παιχνίδι αλλά προχώρησα πολύ!

Μια πληροφορία για την ταινία που ίσως κάποιοι δεν ξέρατε! Η ταινία χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από το υπουργείο αμύνης των ΗΠΑ στα πλαίσια της ψυχροπολεμικής λογικής που ακόμα υπήρχε στα μέσα της δεκαετίας του 80 με σκοπό ν' ανεβάσει το κύρος των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων όχι μόνο στην εγχώρια αγορά αλλά και στον κόσμο συνολικά προσθέτοντας φυσικά την κλασσική ήττα των Ρώσων πιλότων στο τέλος!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
@Billy πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα παιχνίδια όπου όπου ο ήχος του 6128 ήταν καλύτερος από c64! Στην εικόνα που δείχνει τα 2 αεροπλάνα ν' απογειώνονται η μουσική του danger zone είναι πολύ καλή στο cpc ενώ υπάρχει και εισαγωγική μουσική στο μενού!
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. :)

Δεν το είχα παίξει ποτέ σε C64, αλλά θα το εξομοιώσω σύντομα για να τσεκάρω όσα ανέφερες για ήχους, κλπ !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπραβο και παλι ALUCARD για το review σου!Ειχες αρκετο καιρο να γραψεις και νομισα οτι πηγες διακοπες.Τωρα για το παιχνιδι ποτε δεν ειχε πεσει στα χερια μου αν και ειχα δει την ταινια παρα πολλες φορες και για να ειμαι ειλικρινης οποτε ακουγα για TOP GUN το μυαλο μου πηγαινε σε κατι σαν AFTER BURNER.Βεβαια απο οτι βλεπω στο review σου καμια σχεση με αυτο.Thanks και παλι φιλε μου!!!
 
billy είπε:
Eυτυχώς, σύντομα εμφανίστηκε το ACE 2. Αν και ούτε αυτό ήταν πολύ εντυπωσιακό, χίλιες φορές προτιμούσα να παίζω εκείνο, παρά το "Top Gun"...
Μαζι με το Mig Alley Ace (Microprose) τα 3 μονα airplane/dogfight/ /splitscreen games στο C64
 
Λοιπόν, το δοκίμασα !!

Δεν θα πω πως το κομμάτι που ακούγεται στον CBM είναι άσχημο, (το αντίθετο), αλλά... απλά δεν μοιάζει να έχει σχέση ούτε με το "Danger Zone", ούτε με το Top Gun Anthem. Φαίνεται πως πρόκειται για την εισαγωγική μουσική του παλιότερου παιχνιδιού Comic Bakery !?!

Γιατί άραγε επαναχρησιμοποίησε αυτήν την μουσική η Ocean; Τους πίεζε το deadline;

Tρέχα γύρευε...

Nemo είπε:
Μαζι με το Mig Alley Ace (Microprose) τα 3 μονα airplane/dogfight/ /splitscreen games στο C64
Σωστός όπως πάντα ο Nemo. :)

Προσθέτω και τον χαρακτηρισμό "simulator" στα "airplane/dogfight/splitscreen" που ανέφερες, γιατί διαφορετικά υπάρχουν και τίτλοι όπως το "Eagles"...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
έβαλες την εκδοση με τα 2 μουσικά θέματα στον 6128 για να καταλάβεις τι εννοούσα;

Και τα 2 ειναι σχετικα με το ost της ταινίας!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Nαί, το έβαλα, αν και σε cpc το είχα δεί και παλιότερα σε φίλο μου. Στον amstrad τα κομμάτια είναι όντως απο την ταινία. ;)
 
το έχω πετύχει σε 2 εκδόσεις το παιχνίδι! Στην μία δεν είχε και τα 2 μουσικά θέματα και ηταν πετσοκομμένη :)

Μάλλον θα ήταν σε κάποια συλλογή και για αν χωρέσει έκοψαν κάποιους ήχους!
 
Φιλοδοξη προσπαθεια της Ocean να προσφερει vectors (ελαφρως γιαλαντζι*) και 2P local multiplayer. Δυστυχως ηταν ελαφρως σουπα αλλα πολυ καλυτερο απο αλλες tie-ins αηδιες που εβγαλε οπως Miami Vice, Knight Rider κτλ

Στο Speccy εχει "κανονικα" το Highway to the Danger Zone

*EDIT: θυμομουν οτι ο Joffa ειχε κανει μια σπεκουλα (δεν ειχε κανενα ρολο στην αναπτυξη του παιχνιδιου - το Spectrum port εγινε απο τον Lamb) τι μπορει να παιζει με τη μηχανη του παιχνιδιου και μολις το εντοπισα.

I think the vectors where drawn to two buffers (1 for each player) - and those buffers then dumped 'as sprites' to the screen. This meant that the images could be moved around faster and smoother 'as sprites' and the buffered vector update and maths could chug along at their own pace. Something like that.
Aρα ισως γι αυτο φαινεται οτι ξεπερνα τα 5 καρε/ sec στον C64...

οποιος θελει σωνει και καλα να γινει Τομ, ας φορεσει τις γυαλουμπες και ας το παιξει στο NES (πληρως bitmapped αλλα συμπαθεστατο)
 
spyros_s είπε:
Στην μία δεν είχε και τα 2 μουσικά θέματα και ηταν πετσοκομμένη :) Μάλλον θα ήταν σε κάποια συλλογή και για αν χωρέσει έκοψαν κάποιους ήχους!
Ωχ !! Κατάλαβα...
 
Πίσω
Μπλουζα