Zap 'T' Balls, The Advanced Edition

ASiC

RetroMaNiaC
Joined
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
648
Αντιδράσεις
78
Απόσπασμα απο το περίφημο Chain Demo:

 


"Έγραψα αυτό το demo για ν' αποδείξω τ' απίστευτα πράγματα που μπορούν να γίνουν με την παλιά γενιά των CPC's. Θα δείτε HARDWARE-SCROLLING προς όλες τις κατευθύνσεις, ULTRAFAST SPRITES ρουτίνες και για πρώτη φορά στο CPC, πραγματικά HARDWARE SPRITES! Επιτέλους βρήκα μια επαναστατική μέθοδο για ν' απεικονίσω hardware sprites τα οποία μπορούν να είναι μεγαλύτερα απ' ολόκληρη την οθόνη. Όλες αυτές οι τεχνικές, μπορούν πολύ εύκολα να χρησιμοποιηθούν σε παιχνίδια που θ' αλλάξουν τον κόσμο του CPC...... Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα: Έγραψα πάρα πολλές επιστολές σε πολλους οίκους λογισμικού και τους εξήγησα για τις δυνατότητες των ρουτινων μου και τ' απίστευτο look των παιχνιδιών αλλά κανείς δεν με πίστεψε. Φώναζαν τους προγραμματιστές τους, τους έδειχναν τις επιστολές μου και γελούσαν. Στην πραγματικότητα, όλες οι απαντήσεις, όποτε αυτές υπήρχαν, έγραφαν: Αγαπητέ Elmar, θα είμασταν χαρούμενοι έαν όλα αυτά ήταν δυνατά στον Amstrad, αλλα δυστυχώς, δεν είναι... Όπως καταλαβαίνετε, στενοχωρήθηκα πολύ και μέσα σε δύο μήνες, τελείωσα αυτό το demo για ν' αποδέιξω οτι έχω δίκιο..."


 


Δυστυχώς το demo δεν υπάρχει πουθενά ολοκληρωμένο αλλά αυτο δεν έχει καμία σημασία γιατί εδώ θ' ασχοληθούμε με το "Zap 'T' Balls, The Advanced Edition"! Μην σας ξεγελάει το "advanced edition" στ' όνομα. Απλώς σημαίνει οτι είναι το ολοκληρωμένο παιχνίδι και όχι το demo του που είχε κυκλοφορίσει μονάχα σ' ενα party... Και η ιστορία έχει ως εξής: Δύο φίλοι, ο Ramses και ο Columbus, έχουν παγιδευτεί σε ένα cartridge του Amstrad Plus (που τ' όνομα αυτού θα μείνει μυστικό!) και πρέπει να πολεμήσουν μέσα απο 80 επίπεδα, καταστρέφοντας τις μπάλες σε καθ' ένα χρησιμοποιόντας ένα μακρύ ελατήριο που πετάγεται στον αέρα... Μπούρδες δηλαδή
:D ! Να επανέρθουμε στον Elmar Krieger. Ο Elmar είναι ένας δεκαεξάχρονος τότε(!!!) Αυστριακός πιτσιρικάς που, όπως διαβάσατε πιο πάνω, ανακάλυψε κάποιες επαναστατικές ρουτίνες οι οποίες ξεπερνούσαν ορισμένες "αρρώστιες" του CPC, όπως το scrolling και τα hardware sprites. Μην μπορώντας να "μπεί" σε κάποιο απο τα μεγάλα software houses για να τους μάθει, στην κυριολεξία, πως να γράφουν κώδικα και όχι πως να μεταφέρουν παιχνίδια απο κατώτερο hardware ( :D ), αποφάσισε να γράψει ένα κλώνο του γνωστού σε όλους μας απο τα ufάδικα, Pang, και να το διανέμει προσωπικά απο μια "εταιρία" δικής του σύστασης με τ' όνομα ELMSOFT Game-Service. Απο την πρώτη κιόλλας στιγμή που θα μπεί η δισκέττα στο CPC και θα δώσουμε την εντολή "CAT", θα καταλάβει κανείς οτι το demo feeling είναι διάσπαρτο σ' αυτο το παιχνίδι! Γιατί πολύ απλά, δεν θα μας δώσει μια λίστα με τ' αρχεία αλλά αυτά τα "περίεργα" ASCII Art που συνηθήζει η Demo Scene να χρησημοποιεί. Αμέσως μετά, μας φορτώνει μια (fullscreen πάντα) οθόνη η οποία γράφει τα credits του παιχνιδιού, τον σειριακό αριθμό του αντίγραφου, το όνομα στο οποίο είναι δηλωμένο... Απο εδώ και στο εξής, αρχίζουν οι εκπλήξεις! Το κυρίως μενού φορτώνει και κατα τη διάρκεια το AY παίζει μουσικούλα χωρίς να υπάρχουν καθυστερήσεις και κολλήματα! Ως γνωστόν, ο fdd controller του cpc, δεν χρησημοποιεί dma και έτσι όλη τη βρωμοδουλειά της μεταφοράς των data απο τη δισκέττα στη μνήμη, την κάνει ο κακομοίρης Ζ80 (προσοχή: το video που υπάρχει σ' αυτό το review, δείχνει οτι κολλάει η μουσική αλλά στο πραγματικό cpc κάτι τέτοιο, δεν συμβάινει... Παρεπιπτώντως, δεν υπάρχει emulator που να εμφανίζει σωστά όλα τα μέρη του παιχνιδιού!). Νομίσατε αυτό ήταν;! Χα! Περνάμε στο κυρίως μενού του παιχνιδιού το οποίο είναι καλύτερο απο πάρα πολλά demos που έχουν κυκλοφορίσει για τον Amstrad! Fullscreen, Parallax scrolling αρκετών επιπέδων, vector graphics, text scrollers, sprites, vector balls, φοβερή μουσική, είναι όλα εδώ:

 


[ame=http://www.youtube.com/watch?v=14zxXko0px0]YouTube - Zap'T'Balls Advanced Edition (intro) - Amstrad CPC


 


Με το που τελειώσει επίδειξη, μπορούμε να επιλέξουμε έναν απο τους τέσσερις κόσμους στους οποίους θέλουμε να παίξουμε, πατώντας το ανάλογο F Key. Έχουμε τους Cuddly World, Ice World, Fire World και Dream World. Προσοχή όμως: για να παίξουμε, για παράδειγμα, τον δεύτερο κόσμο, θα πρέπει να έχουμε τερματίσει τον πρώτο γιατί θα μας ζητήσει τον κωδικό που πήραμε στο τέλος του προηγούμενου. Κάτι σαν τα παιχνίδια της Dynamic δηλαδή! Αυτός ο περιορισμός δεν υπάρχει στην σπασμένη έκδοση αλλά καλά θα είναι να τους παίξει κάποιος όλους με τη σειρά για χαρεί το παιχνίδι... Με το που επιλέξουμε τον κόσμο της αρεσκείας μας, πατάμε το space και το φόρτωμα ξεκινάει, πάντα με μουσική!


 


[ame=http://www.youtube.com/watch?v=IL34NPTWt-I]YouTube - Zap'T'Balls Advanced Edition (gameplay) - Amstrad CPC


 


Όπως ανέφερα και πιό πριν, η αίσθηση του demo είναι διάσπαρτη σ' όλο το παιχνίδι, ακόμα και στην οθόνη επιλογών (1/2 player game, μουσική, ηχητικά εφφέ κλπ.) που είναι, πάντα, σε fullscreen και μερικά εντυπωσιακά rasters τα οποία κινούνται τη μια μπροστά απο τα γράμματα, την άλλη απο πίσω, έχοντας και την ανάλογη σκιά! Απο τη χρωματική παλλέτα, δεν χρειάζεται πιστεύω ν' αναφέρω, οτι χρησημοποιούνται και τα 27 χρώματα ταυτόχρονα! Ο χειρισμός του πρώτου παίκτη γίνεται με το joystick και του δεύτερου μέσω πληκτρολογίου. Εδώ είναι ίσως η μοναδική μου ένσταση: δε σ' αφήνει να επιλέξεις χειρισμό με joystick ή με keyboard αλλά ούτε και να κάνεις redefine τα πλήκτρα... Ξεκινώντας το παιχνίδι (είτε μονό είτε διπλό), μας ζητάει ένα τριψήφιο κωδικό που εάν τον έχουμε (μας τον δίνει στο τέλος κάθε πίνακα), μπορούμε να συνεχισουμε εκεί που σταματήσαμε τελευταία φορα. Οι πρώτες πίστες του Cuddly World είναι κάτι σαν tutorial. Μερικές μπαλίτσες, κανα-δυο σκαλιά, τίποτα το ιδιαίτερο... Μετά απο καμια δεκαριά πίστες όμως, ποιός είδε τη μπάλα και δεν τη φοβήθηκε! Δεν θα το πίστευα ποτέ εαν κάποιος μου έλεγε οτι ο Amstrad μπορεί να κουνήσει τόσα sprites χωρίς να χάσει ταχύτητα ούτε ένα frame! Παρεπιτώντως, ολόκληρο το παιχνίδι (ιntro, κυρίως παιχνίδι κλπ) τρέχει στα 50 fps, κάτι που αδικείται στα videos του youtube. Καθώς προχωράμε στους κόσμους, έχουμε και τα στοιχεία της φύσης να λαμβάνουμε υπόψην! Για παράδειγμα στον Κόσμο του Πάγου, υπάρχουν ράμπες οι οποίες γλυστράνε και δεν σταματάς με τίποτα! Στον Κόσμο της Φωτιάς, υπάρχουν κανόνια τα οποία φτύνουν φωτιά και αν σε πετύχουν, καηκες! Στον Ονειρόκοσμο τα πράγματα είναι... Μπάλλες! Απειρες μπάλλες. Δεν έχεις που να κρυφτείς κι αυτό, ορισμένες φορές είναι εξοργιστικό! Για να πω την αλήθεια, το παιχνίδι δεν μπόρεσα να το τερματίσω, οπότε δεν μπορώ να σας γράψω τι συμβαίνει στο τέλος
#) Τα γραφικά του, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν κάνουν τη δουλειά τους σωστά. Εδώ πρέπει να γράψω οτι ο προγραμματισμός, ο σχεδιασμός των level, τα ηχητικά εφφέ και οι disk routines έγιναν απο τον Elmar. Η μουσική των Cuddly, Ice και Fire κόσμων είναι γραμμένη απο τον BSC, τον ίδιο που έγραψε τον CPC Soundtrakker. Η μουσική του Dreamworld είναι δημιουργημα του γνωστού WEEE ο οποίος κάνει θαύματα με το AY (βλέπε terrific megademo, dma music...). Εδώ να σημειώσω οτι για ν' ακούσετε σωστά τη μουσική αυτή, θα πρέπει να τρέξετε το παιχνίδι, αν όχι σε πραγματικό cpc, στον CaPriCe32 ο οποίος περιέχει το φανταστικό AY emulation core του Sergey Bulba (ΖΧ Spectrum Sound Chip Emulator). Η μουσική της εισαγωγής είναι, νομίζω, απο ένα παιχνίδι του spectrum. Σας παρακαλώ, διορθώστε με εδώ :eek: Το όλο παιχνίδι ξεκίνησε σαν μια "απάντηση", ένα πείσμα του πιτσιρικά τότε, Elmar, να δείξει σ' όλους όσους τον κατέκριναν οτι πάταξον μεν, άκουσον δε! Το πείσμα αυτό κατέληξε όχι μόνο να μας δώσει ένα απο τα καλύτερα παιχνίδια του cpc αλλά και να γίνει η πρόσληψη του Elmar απο την Titus και να έχουμε διαμάντια σαν τo Prehistorik 2 (το επόμενο μου review!) και το Super Gauldron. Ακόμα ένα δείγμα για το πόσο αδικημένο μηχάνημα υπήρξε ο Amstrad...

 


Όνομα: Zap'T'Balls, The Advanced Edition



Είδος : Arcade



Media : 1 Disk (δύο πλευρές)


 


Βαθμολογία



Γραφικά :90



Ήχος :80



Gameplay :85



Αντοχή στο χρόνο:93



Γενικά :95


 


Trivia:



Υπήρξαν δύο σπασμένες εκδόσεις: Μία του γνωστού σε όλους Chany (Nul Part System και δεν φορτώνει σε Amstrad Plus, τουλάχιστον στον emulator που δοκίμασα) ο οποίος βεβήλωσε τον musical loader και μία του Patra's Amstrad Club (την οποία και είχα
:D ). Στη συγκεκριμένη έκδοση τα παλληκάρια, όχι μόνο δεν πείραξαν τον loader αλλά πρόσθεσαν ένα readme με τον λόγο για τον οποίο έσπασαν το παινχίδι (κάτι είδε στο Multiface του ο τυπάς και τα πήρε!), ένα readme με όλους τους κωδικούς και ένα πρόγραμμα αντιγραφής!!!


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.232
Αντιδράσεις
221
ASiC είπε:
Μην μπορώντας να "μπεί" σε κάποιο απο τα μεγάλα software houses για να τους μάθει, στην κυριολεξία, πως να γράφουν κώδικα και όχι πως να μεταφέρουν παιχνίδια απο κατώτερο hardware ( :D )
+100000000000000 :worship: :worship: :worship:

Eύγε ASiC για το πολύ λεπτομερές και τεχνικά τεκμηριωμένο review !!

Θυμάμαι όταν διάβασα για πρώτη φορά για το παιχνίδι αυτό απο τις σελίδες του User, είχα πάθει ένα μικρό σοκ !! :D

Eβαλα σκοπο να το δω οπωσδήποτε - έστω και αν είχα "φύγει" πλέον απο τον amstrad εκείνη την περίοδο. Πραγματικά πολύ καλό και σαν παιχνίδι (βασισμένο στο γνωστό μας Pang), αλλά κυρίως σαν δείγμα των δυνατοτήτων του δημοφιλέστερου οκτάμπιτου υπολογιστή στην Ελλάδα.

Ενα 85% του είχε δώσει και το αγγλικό AA, αλλά δέχτηκαν πολές επιστολές διαμαρτυρίας απο αναγνώστες που πίστευαν πως το παιχνίδι άξιζε πολύ παραπάνω !! :D
 

ASiC

RetroMaNiaC
Joined
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
648
Αντιδράσεις
78
Ουπς! Lo siento... Απλά το review το τελείωσα τέσσερις παρακάτι, το εννιά είναι δίπλα στο οχτώ... Καταλαβαίνετε :eek:
 

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.232
Αντιδράσεις
221
...αααα, τώρα μάλιστα, είσαι άρχοντας !! :D :thumbup:
 

fgbrain

RetroActive
Joined
27 Οκτ 2006
Μηνύματα
318
Αντιδράσεις
29
Έχω να δηλώσω άγνωστες λεπτομέρειες για αυτό: ο πρώτος που το έσπασε ήταν Ελληνας, ο "άγνωστος" JKC της Olympus !!

Αλλά το παληκάρι δεν διένημε το crack, αντιθέτως επικοινώνησε με τον Elmar

Μάλιστα είχε κατανοήσει και τον τρόπο που πετύχαινε τόσα sprites σε 50hz..

O ίδιος o Elmar τον παραδέχτηκε και εκτίμησε τη στάση του αυτή!! :cool:

Βεβαία, όλοι οι υπόλοιποι έπραξαν το αντίθετο!!

Για να το τερματίσετε ο τελευταίος κωδικός είναι:

* Phase 4 : The Dreamworld

10 = EUP

Τα γραφικά έθαψαν αυτό το game!! Πχ τα χρώματα στον πρώτο κόσμο είναι απαίσια (ροζ) κάτι που οδήγησε και το Amstrad Action σε χαμηλή βαθμολογία.. :cry: το review εδώ: http://www.cpcwiki.com/mags/AA/089/jpeg/AA089-044.jpg

Ααα, να μην ξεχάσω... (sorry για το double post!)

το πρώτο μέρος ΔΕΝ ήταν απλά ένα demo, όπως γράφει ο ASIC !!

κυκλοφόρησε από το Γερμανικό περιοδικό της εποχής το CPC Amstrad International (CPCAI) ως ZapTBalls..

1333.png


1333.png


[video=youtube;HDL9E-GBY5o]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Gryzor

Human RetroDatabase
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
2.756
Αντιδράσεις
59
Συγχαρητήρια, πολύ καλό, πληροφοριακό και ολοκληρωμένο review.

Για το παιχνίδι να πω ότι έχω μία μικρή ένσταση για το playability, το οποίο δεν μπορώ να πω ότι με έχει αφήσει άναυδο (και, ώς εκ τούτου, ίσως και το 85% να είναι ψηλό). Από τεχνικής πλευράς πάντως... άστα! Αναρωτιέμαι τί απέγινε ο πιτσιρικάς...

Θα μπορούσες να παραθέσεις το μήνυμα από το Patra's Club να μάθουμε κι εμείς; :)
 

ASiC

RetroMaNiaC
Joined
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
648
Αντιδράσεις
78
Δυστυχώς όλες οι δισκέττες μου καταστράφηκαν σε μια πλημμύρα υπογείου :cry: Έκτοτε, δεν έχω καταφέρει να βρω ξανά αυτή την έκδοση... Πριν απο λίγο δοκίμασα να ενεργοποιήσω το multiface στο zaptballs και κοιτάξτε τι μου έβγαλε:


Χαχαχα! Είχε λίγο δίκιο ο crackerας εδώ που τα λέμε ;)
 

Gryzor

Human RetroDatabase
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
2.756
Αντιδράσεις
59
Φανταστικό! Μοιάζει με demo...
 

fgbrain

RetroActive
Joined
27 Οκτ 2006
Μηνύματα
318
Αντιδράσεις
29
μία μικρή ένσταση για το playability
είναι πολύ σπαστικό που δεν μπορείς να πυροβολήσεις μέσα σε σκάλα !!

Αναρωτιέμαι τί απέγινε ο πιτσιρικάς...
μετά έγραψε για την titus άλλα δύο cpc games και για το gameboy επίσης διάφορα...

... Ο Elmar είναι ένας δεκαεξάχρονος τότε(!!!) Γερμανός πιτσιρικάς (...)
ήταν από Αυστρία!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.305
Αντιδράσεις
1.026
Καταπληκτική δουλειά! Μου θυμίζει έντονα Atari ST...

Μπράβο ASiC για την παρουσίαση!!!

Υ.Γ. Λέτε να αρχίσω να ψάχνω για το Amstrad Club, εδώ στην Πάτρα; :D
 

Giama

RetroActive
Joined
15 Ιουν 2007
Μηνύματα
332
Αντιδράσεις
9
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά!

Εντυπωσιακότατο το παιχνίδι, η μόνη μικρή ένσταση που είχα κι εγώ ήταν όσον αφορά το playability, πάντως ένα 90άρι βαθμολογία θα το έπαιρνε κι από εμένα.

Ευχαριστούμε για το review!
 

JKC

RetroN00b
Joined
22 Ιουλ 2016
Μηνύματα
1
Αντιδράσεις
2
Θα σας πώ την μέθοδο σπασίματος του Zaptballs.

Φορτώνουμε εναλλάξ τους τέσσερις κόσμους

κάνουμε hardware reset ανά κόσμο

Σώζουμε τα περιεχόμενα της extra μνήμης ανα κόσμο.

Χρησιμοποιούμε τον loader του elmar

Από την πρώτη έκδοση.

Και χωρείς την χρήση monitor προγράμματος και να διαβάσουμε assembly

έχουμε σπασμένο το Zaptballs.

Σε λιγότερο από ένα τέταρτο.

Να είστε καλά.

Δοκιμάστε το και στην σπασμένη έκδοση.....

Θα σας πω μέθοδο σπασίματος του teenage mutant ninja turtles.

Poke 0,&c9

Τρέχουμε το παιχνίδι και βάζουμε τρεις φορές λάθος το κωδικό που μας ζητάει.

Αντί να κάνει Reset συνεχίζει στο παιχνίδι.

Δεν ήμουν ποτέ μέλος κάποιας ομάδας με αγάπη JKC. Και πράγματι το έστειλα στον elmar και δεν το κυκλοφόρησα. Όπως επίσης οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι έσπασα για να βάλω άπειρες ζωές ή για να κάνω rip την μουσική του. Με αγάπη JKC..

Λίγο ανάλυση για το Zaptballs.

Δίχως να έχω διαβάσει ούτε μια γραμμή κώδικα.

Η εισαγωγή με την περιστροφή είναι προϋπολογισμένη και τυπώνει τα sprites.

Για να τυπώσει τόσα sprites. Σκεφτείτε ότι μέσα στο κύκλο υπάρχει ένα τετράγωνο.

Το μέρος του τετραγώνου έχει εντολές μεταφοράς μνήμης μόνο.

Το μέρος του κύκλου έχει εντολές μεταφοράς μνήμης και μείξεις με το background.

Το κάθε sprite έχει ειδικό κώδικά για να τυπωθεί προσαρμοσμένο στις ανάγκες του και όχι γενικευμένο όπως κάνανε παλιότερα.

JKC
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.366
fgbrain είπε:
Έχω να δηλώσω άγνωστες λεπτομέρειες για αυτό: ο πρώτος που το έσπασε ήταν Ελληνας, ο "άγνωστος" JKC της Olympus !!
Αλλά το παληκάρι δεν διένημε το crack, αντιθέτως επικοινώνησε με τον Elmar

Μάλιστα είχε κατανοήσει και τον τρόπο που πετύχαινε τόσα sprites σε 50hz..

O ίδιος o Elmar τον παραδέχτηκε και εκτίμησε τη στάση του αυτή!! :cool:

Βεβαία, όλοι οι υπόλοιποι έπραξαν το αντίθετο!!


I remember that a

Greek

cracking group (I think that they were called "Amstrad Parta's Club)

had managed to crack the game but they kept the original loader. They

had

included also a menu which ran before the intro and had options to

show you the codes of the levels and the stages, some info about the

crack and also, a copying utility!


..... the first guy in Europe who cracked ZTB AdvancedEdition was JKC,

an ex-Olympus team member and friend of REX (of

Beng!)... He did not spread the crack at all, only contacted EGS who

gave him respect for his action...

I have this JKC crack. It has no intro, only files!!

Ciao

FG Brain of Chaos
DINO είπε:
Υ.Γ. Λέτε να αρχίσω να ψάχνω για το Amstrad Club, εδώ στην Πάτρα; :D
.......

http://comp.sys.amstrad.8bit.narkive...orik-2-dsk-cpc
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.694
Αντιδράσεις
1.366
::) : :) ::)

fgbrain είπε:
Έχω να δηλώσω άγνωστες λεπτομέρειες για αυτό: ο πρώτος που το έσπασε ήταν Ελληνας

, ο "άγνωστος" JKC της Olympus !!

Αλλά το παληκάρι δεν διένημε το crack, αντιθέτως επικοινώνησε με τον Elmar

Μάλιστα είχε κατανοήσει και τον τρόπο που πετύχαινε τόσα sprites σε 50hz..

O ίδιος o Elmar τον παραδέχτηκε και εκτίμησε τη στάση του αυτή!! :cool:
 

Optimus

RetroActive
Joined
9 Δεκ 2006
Μηνύματα
472
Αντιδράσεις
138
Ενδιαφέρουσα η ανάλυση του JKC για τα sprites. Ουσιαστικά είναι unrolled codes για τα λιγοστά ball sprites που τα bytes που είναι γεμάτα pixels γράφονται κατεθυείαν ενώ αυτά στις άκρες που μπορεί το ένα pixel να έχει χρώμα και το άλλο να είναι transparent κάνουν masking με το background. Κάτι που σήμερα είναι αρκέτα γνωστή μέθοδος σε demos με sprite records. Το Zaptballs επείδη οι 3-4 μπάλες ήταν τα πιο συχνά sprites μπορούσε να το κάνει, αλλά παιχνίδια με πολλά διαφορετικά sprites θα γεμίζανε τη μνήμη γρήγορα με unrolled codes για κάθε sprite.

Το παιχνίδι είναι ακόμα εντυπωσιακό αλλά το βρήκα υπερβολικά δύσκολο μετά από ένα σημείο. Δεν πίστευω πως το 80κάτι του ΑΑ ήταν άδικο.

Αυτό το Chain Demo το είχα ακούσει, υπήρχαν διάφοροι θρύλοι για ένα part με ένα μεγάλο sprite που δεν έχω δει. Δεν το είχα προλάβει επειδή μπήκα αργά στην CPC scene, το μόνο που έχει διασωθεί είναι ένα DSK με χαλασμένα sectors οπότε μπορώ να το τρέξω μερικώς αλλά μετά κολάει. Δεν έχει τύχει κανένας να έχει ξεχασμένη καμιά κοπιά που να δουλεύει..
 
Μπλουζα