- Joined
- 16 Νοέ 2011
- Μηνύματα
- 7.716
- Αντιδράσεις
- 1.855
"O Αναπτηρας του ανεμου"
Ιστορια
Το 1932 ο George G. Blaisdell ιδρυει την Zippo Manufacturing Company και παραγει τον πρωτο αναπτηρα Zippo στις αρχες του 1933.
Το σχεδιο ειναι εμπνευσμενο απο ενα αυστριακο αναπτηρα παρομοιου σχεδιασμου που παραγοταν απο την εταιρια IMCO.
Ονομαστηκε Zippo επειδη αρεσε στον Blaisdell ο ηχος της λεξης "zipper" (φερμουαρ) και το "Zippo" ακουγοταν πιο μοντερνο.
Στις 3 Μαρτιου 1936 καταχωρηθηκε το διπλωμα ευρεσιτεχνιας για τον αναπτηρα Zippo.
Oι αναπτηρες Zippo εγιναν δημοφιλης στις Ηνωμενες Πολιτειες,ειδικα κατα την διαρκεια του Β' Παγκοσμιου Πολεμου.
Οι Zippo εκεινη την εποχη ηταν φτιαγμενοι απο ορειχαλκο,αλλα επειδη αυτο το υλικο δεν ηταν εφικτο λογω του πολεμου,
χρησιμοποιειται ο χαλυβας.Αν και η κατασκευαστρια εταιρια δεν ειχε επισημη συμβαση με το στρατο,οι στρατιωτες και το προσωπικο
των ενοπλων δυναμεων επεμεναν να φερνουν τα καταστηματα αυτο τον περιζητητο αναπτηρα.
Μετα τον Β' Παγκοσμιο Πολεμο ο αναπτηρας Zippo εγινε ολοενα και πιο δημοφιλης αφου χρησιμοποιοταν ως μεσο διαφημισης
απο μικρες και μεγαλες εταιριες κατα την δεκαετια του 1960.Πολλες απο τις διαφημισεις στους αναπτηρες Zippo ηταν εργα τεχνης
ζωγραφισμενα στο χερι.Καθως ομως η τεχνολογια εξελισοταν αλλαξε και ο σχεδιασμος και το τελειωμα του αναπτηρα,ωστοσο
ο βασικος μηχανισμος εχει παραμεινει αμεταβλητος.
Κατασκευη
Οι θηκες των αναπτηρων Zippo ειναι συνηθως κατασκευασμενες απο μεταλλο σε ορθογωνιο σχημα.
Στα περισσοτερα μοντελα η κορυφη της θηκης ειναι ελαφρως κυρτη.
Μεσα στην θηκη υπαρχουν: o μοχλος που ανοιγει/κλεινει το καπακι,το φυτιλι,η καμιναδα,ο πυριτολιθος τροχος και η πετρα τα οποια ειναι τοποθετημενα σε ενα εσωτερικο μεταλλικο κουτι ανοιχτο απο το κατω μερος,ελαφρως πιο μικρων διαστασεων απο το εξωτερικο περιβλημα
ωστε να χωραει μεσα σε αυτο.
Το κοιλο μερος του εσωτερικου κουτιου περιεχει την βατα η οποια ειναι σε επαφη με το φυτιλι.
Το καυσιμο,ελαφρου αποσταγματος πετρελαιο Η' συνθετικο ισοπαραφινικο υδρογονανθρακα (το γνωστο μας Zippελαιο) χυνεται μεσα στην βατα και παγιδευεται σε αυτη.Περιεχει επισης ενα σωληνα που κρατα ενα μικρο κυλινδρικο πυριτολιθο(πετρα).
Ο σωληνας εχει ενα εσωτερικο ανοιγμα το οποιο καταληγει σε ενα καπακι/βιδα για να κρατα την πετρα σε συνεχη επαφη με τον τροχο.
Ολα τα μερη του αναπτηρα ειναι αντικαταστασιμα.
Σε ολα τα μοντελα υπαρχουν 22 μερη και απαιτουνται 108 εργασιες κατασκευης!!!
Πηγες
Wikipedia-Zippo
Zippo logo
Zippo.ca/repairs