ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.203
- Αντιδράσεις
- 2.588
Ρεπό (1982)
RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/Ρεπό_(1982)
Μια ταινία του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου των αρχών του '80 αναλύω στο παρόν θέμα. Είναι το Ρεπό σε σενάριο και σκηνοθεσία Βασίλη Βαφέα.
Η υπόθεση - Το καστ. Ένας ιδιωτικός υπάλληλος, ο Δρακάκος (Πέτρος Ζαρκάδης) σε μία μέρα που έχει ρεπό. Παρόλο που φαινομενικά θα είναι ξεκούραστος τελικά καταλήγει να είναι πιο κουρασμένος από ποτέ. Αιτία: Οι δουλειές που βγαίνουν προγραμματισμένα και απρογραμμάτιστα και οι επαφές που θα χρειαστεί να κάνει και του συσσωρεύουν φορτίο. Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Ο τζαμάς (Αθηνόδωρος Προύσαλης). Η γιαγιά του (Νίνα Παπαζαφειροπούλου). Η μάνα του Ευγενία (Αθηνά Μιχαηλίδου). Στην υγειονομική επιτροπή. Στο συνεργείο που πήγε το αμάξι για το ψυγείο τον βάζουν να ψάξει για χαλκοσωλήνες. Ο τεχνίτης για το σωλήνα (Δημήτρης Πιατάς) τον τρέχει για κουρμπαδόρο. Στο τελωνείο περνάει τα μύρια πάθη να στείλει ένα δέμα στην Αγγλία. Κι ενώ βρίσκει το χρόνο να πάει μετά στην ερωμένη (!!!!) την Άννα (Άννα Μακράκη) θα πάρει και από εκεί δώρο φωνές και νεύρα. Περιμένοντας αργότερα να πάρει το παιδί από το πάρτι θα ακούσει και το αντικαπνιστικό κήρυγμα από έναν παρευρισκόμενο. Η μέρα θα κλείσει με τον καλύτερο τρόπο με το γεύμα στην εταιρεία που εργάζεται όπου θα είναι αναγκασμένος να ανεχθεί τις φλυαρίες του κάθε στελέχους...
Σχόλια. Μέσα σε 71 λεπτά ο Βαφέας επιχειρεί να κάνει ένα ψυχογράφημα της ελληνικής μικροαστικής κοινωνίας των αρχών του '80 και επειδή θέλει να πει πολλά τα λέει γρήγορα. Ο μικροαστός ιδιωτικός υπάλληλος με την οικογένειά του. Η τρίτη ηλικία με τις παρωχημένες αντιλήψεις. Η "αγορά" με τις κάθε λογής εκφάνσεις της με έμφαση στα τεχνικά επαγγέλματα. Η κουτοπονηριά των επαγγελματιών. Η γραφειοκρατία του δημοσίου και των επιχειρήσεών του. Η αναλγησία, η ευθυνοφοβία και οι πελατειακές σχέσεις υπαλλήλων-πολιτών. Η μικρή ιδιωτική "περιπετειούλα". Οι ενδοεταιρικές σχέσεις. Πρωταγωνιστής δεν είναι ο Δρακάκος, είναι ο καθημερινός άνθρωπος της διπλανής πόρτας με τα προβλήματά του και τις αντιλήψεις του. Καταστάσεις γνωστές και επαναλαμβανόμενες στον καθένα μας που βγαίνουν με τη μορφή αβίαστης, πικρής σάτιρας. Εντούτοις η ταινία βγάζει γέλιο. Και σε αυτό ευθύνη έχει το αρκετά καλό σενάριο όπως επίσης και σημαντικοί ηθοποιοί που διακρίθηκαν σε κωμικούς ρόλους, όπως ο Δημήτρης Πιατάς, ο Αθηνόδωρος Προύσαλης ή ακόμα και η Κατερίνα Γιουλάκη. Ωστόσο επειδή όλα παρουσιάζονται με γραμμικό τρόπο, με ένα άγχος θα λεγα "να βγει η δουλειά", η ταινία κουράζει κάπως. Παρόλα αυτά εγώ την βρίσκω συμπαθητική και θα τη συνιστούσα.
Μουσική. Ακούσματα της εποχής, από αυτά που ακούγονταν κατά κόρον στα ραδιοφωνάκια και στους πειρατικούς σταθμούς.
Το σ' αγαπώ το κρατά για σένα του Δημήτρη Μητροπάνου, Θέλω να κάνω ταραχή της Ρίτας Σακελλαρίου, Αδειανό το προσκεφάλι του Μάκη Χριστοδουλόπουλου από έναν περιπλανώμενο επαίτη με μαιμού (!!!!), το Είσαι μια συνήθεια της Λίτσας Διαμάντη, Και λέγε λέγε του Στράτου Διονυσίου, Πες πως είμαι ένα παιδί του Μητροπάνου, δίνουν το απαραίτητο κοινωνικό περίγραμμα για να "περπατήσει" η ταινία.
Μικρά μικρά. Μια από τις πρώτες κινηματογραφικές εμφανίσεις της Τζέσυ Παπουτσή. Επίσης εντύπωση μου έκανε ο πολύ μεγάλος αριθμός ηθοποιών (μέτρησα 39).
Απόσπασμα 1. Στην πολυκατοικία, μεταξύ ενοίκων:
Γυναίκα 1: - Σας έχω πει να μην ρίχνετε τα βρωμόνερά σας κάτω απ' τη τζαμαρία μου!!
Γυναίκα 2: - Τι θέλετε να κάνω αφού δεν έχω αποχέτευση στο μπαλκόνι μου.
Γυναίκα 1: - Και πρέπει να μου ρίχνετε τις τρίχες στο δικό μου μπαλκόνι;
Γυναίκα 2: - Τι θέλετε να κάνω;
Γυναίκα 1: - Να τα μαζεύετε με το σφουγγαρόπανο.
Γυναίκα 2: - Δεν είσαι καλά...
Γυναίκα 1: - Τώρα θα σου δείξω, θα δεις!!
Γυναίκα 2: - Δεν είμαστε καλά, τι θα μου κάνεις;
Γυναίκα 1: - Σοφία (στην κόρη της), έλα γρήγορα να με βοηθήσεις, γρήγορα!! Θα το χτίσουμε εμείς το χώρισμα και θα τα πίνετε τα βρωμόνερά σας!!!
Γυναίκα 2: - Σα δεν ντρέπεσαι....
Απόσπασμα 2. Στην υγειονομική επιτροπή ένας πολίτης.
Γιατρός: - Εσύ δεν έχεις πάρει σύνταξη ακόμα;
Πολίτης: - Όχι ακόμα.
Γιατρός: - Τι το θέλεις το πιστοποιητικό;
Πολίτης: - Κηπουρός για το πανεπιστήμιο...
Γιατρός: - Βλέπεις καλά;
Πολίτης: - Σημαδεύω κότσυφα στα 50 μέτρα.
Γιατρός: - Τι λέει εδώ; (Δείχνει τον πίνακα με τα γράμματα των οπτικών).
Πολίτης: - (...)
Γιατρός: - Εκεί;
Πολίτης: - (...)
Γιατρός: - Τι κότσυφα και σαχλαμάρες μου λες; Πήγαινε βγάλε τα ρούχα σου πίσω στο παραβάν...
Απόσπασμα 3. Στο τελωνείο, όταν επιτέλους μετά από κόπο και τύχη ο Δρακάκος καταφέρνει να δρομολογήσει ένα δέμα για Αγγλία. Εδώ περιμένει τον υπάλληλο που επιφορτίστηκε να το τυλίξει.
Υπάλληλος (απευθυνόμενος σε άλλον υπάλληλο): - Ξέρεις τι μου λέει;
Άλλος Υπάλληλος: - Τι;
Υπάλληλος: - Λέει "Είμαι συνταγματάρχης." Του λέω κι εγώ: "Πήγαινε στο διευθυντή και αν εκείνος μου πει, εγώ στο κάνω αμέσως." Που ξέρω εγώ αν αυτός είναι συνταγματάρχης ή είναι καμιά απάτη. Καλά δεν έκανα;
Άλλος υπάλληλος: - Με το κτήμα στο Κιάτο τι έγινε;
Υπάλληλος: - Δε στα πα;
Άλλος υπάλληλος: -Όχι.
Υπάλληλος: - Είναι μεγάλη ιστορία...Θα τους κάνω εγώ όλους να κουτουλάει ο ένας τον άλλον. Που 'ναι το μαχαίρι ρε... (για τη συσκευασία). Γ@@ώ τη...
Δυστυχώς δεν βρήκα κάποιο απόσπασμα της ταινίας. Πάντως κάποιος μπορεί να την αναζητήσει και να την βρει χωρίς μεγάλο κόπο.
Φωτογραφίες.
1. Ψάχνοντας για τον υδραυλικό με τον κουρμπαδόρο. Κάπου στα νότια, πιθανόν Πειραιά ή Μοσχάτο. Επισκευές (SERVIS!!!) σε FIAT 125 και 128, SIMCA, SEAT και POLSKI. Και μια Citroen στα αριστερά.
2. Ψάχνοντας την υγειονομική επιτροπή υπό συνθήκες σκότους...
3. Ο τεχνίτης. Δημήτρης Πιατάς - Πέτρος Ζαρκάδης. "Ουδεμία εργασία εξέρχεται ανεξώφλητος"...
4. Γεωγραφία της περιοχής. Αριστερά ο ηλεκτρικός προς Πειραιά. Δεξιά πρέπει να είναι η συμβολή Λεωφόρου Κηφισού - Λεωφόρου Αθηνών.
5. Αριστερά η ερωμένη έχει ήδη αρχίσει τον εξάψαλμο. Δεξιά το "κακό συναπάντημα". Η οικογένεια Δρακάκου συναντά την Άννα στο φανάρι. Η συνάντηση ήταν χωρίς θύματα...

RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/Ρεπό_(1982)
Μια ταινία του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου των αρχών του '80 αναλύω στο παρόν θέμα. Είναι το Ρεπό σε σενάριο και σκηνοθεσία Βασίλη Βαφέα.
Η υπόθεση - Το καστ. Ένας ιδιωτικός υπάλληλος, ο Δρακάκος (Πέτρος Ζαρκάδης) σε μία μέρα που έχει ρεπό. Παρόλο που φαινομενικά θα είναι ξεκούραστος τελικά καταλήγει να είναι πιο κουρασμένος από ποτέ. Αιτία: Οι δουλειές που βγαίνουν προγραμματισμένα και απρογραμμάτιστα και οι επαφές που θα χρειαστεί να κάνει και του συσσωρεύουν φορτίο. Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Ο τζαμάς (Αθηνόδωρος Προύσαλης). Η γιαγιά του (Νίνα Παπαζαφειροπούλου). Η μάνα του Ευγενία (Αθηνά Μιχαηλίδου). Στην υγειονομική επιτροπή. Στο συνεργείο που πήγε το αμάξι για το ψυγείο τον βάζουν να ψάξει για χαλκοσωλήνες. Ο τεχνίτης για το σωλήνα (Δημήτρης Πιατάς) τον τρέχει για κουρμπαδόρο. Στο τελωνείο περνάει τα μύρια πάθη να στείλει ένα δέμα στην Αγγλία. Κι ενώ βρίσκει το χρόνο να πάει μετά στην ερωμένη (!!!!) την Άννα (Άννα Μακράκη) θα πάρει και από εκεί δώρο φωνές και νεύρα. Περιμένοντας αργότερα να πάρει το παιδί από το πάρτι θα ακούσει και το αντικαπνιστικό κήρυγμα από έναν παρευρισκόμενο. Η μέρα θα κλείσει με τον καλύτερο τρόπο με το γεύμα στην εταιρεία που εργάζεται όπου θα είναι αναγκασμένος να ανεχθεί τις φλυαρίες του κάθε στελέχους...
Σχόλια. Μέσα σε 71 λεπτά ο Βαφέας επιχειρεί να κάνει ένα ψυχογράφημα της ελληνικής μικροαστικής κοινωνίας των αρχών του '80 και επειδή θέλει να πει πολλά τα λέει γρήγορα. Ο μικροαστός ιδιωτικός υπάλληλος με την οικογένειά του. Η τρίτη ηλικία με τις παρωχημένες αντιλήψεις. Η "αγορά" με τις κάθε λογής εκφάνσεις της με έμφαση στα τεχνικά επαγγέλματα. Η κουτοπονηριά των επαγγελματιών. Η γραφειοκρατία του δημοσίου και των επιχειρήσεών του. Η αναλγησία, η ευθυνοφοβία και οι πελατειακές σχέσεις υπαλλήλων-πολιτών. Η μικρή ιδιωτική "περιπετειούλα". Οι ενδοεταιρικές σχέσεις. Πρωταγωνιστής δεν είναι ο Δρακάκος, είναι ο καθημερινός άνθρωπος της διπλανής πόρτας με τα προβλήματά του και τις αντιλήψεις του. Καταστάσεις γνωστές και επαναλαμβανόμενες στον καθένα μας που βγαίνουν με τη μορφή αβίαστης, πικρής σάτιρας. Εντούτοις η ταινία βγάζει γέλιο. Και σε αυτό ευθύνη έχει το αρκετά καλό σενάριο όπως επίσης και σημαντικοί ηθοποιοί που διακρίθηκαν σε κωμικούς ρόλους, όπως ο Δημήτρης Πιατάς, ο Αθηνόδωρος Προύσαλης ή ακόμα και η Κατερίνα Γιουλάκη. Ωστόσο επειδή όλα παρουσιάζονται με γραμμικό τρόπο, με ένα άγχος θα λεγα "να βγει η δουλειά", η ταινία κουράζει κάπως. Παρόλα αυτά εγώ την βρίσκω συμπαθητική και θα τη συνιστούσα.
Μουσική. Ακούσματα της εποχής, από αυτά που ακούγονταν κατά κόρον στα ραδιοφωνάκια και στους πειρατικούς σταθμούς.
Το σ' αγαπώ το κρατά για σένα του Δημήτρη Μητροπάνου, Θέλω να κάνω ταραχή της Ρίτας Σακελλαρίου, Αδειανό το προσκεφάλι του Μάκη Χριστοδουλόπουλου από έναν περιπλανώμενο επαίτη με μαιμού (!!!!), το Είσαι μια συνήθεια της Λίτσας Διαμάντη, Και λέγε λέγε του Στράτου Διονυσίου, Πες πως είμαι ένα παιδί του Μητροπάνου, δίνουν το απαραίτητο κοινωνικό περίγραμμα για να "περπατήσει" η ταινία.
Μικρά μικρά. Μια από τις πρώτες κινηματογραφικές εμφανίσεις της Τζέσυ Παπουτσή. Επίσης εντύπωση μου έκανε ο πολύ μεγάλος αριθμός ηθοποιών (μέτρησα 39).
Απόσπασμα 1. Στην πολυκατοικία, μεταξύ ενοίκων:
Γυναίκα 1: - Σας έχω πει να μην ρίχνετε τα βρωμόνερά σας κάτω απ' τη τζαμαρία μου!!
Γυναίκα 2: - Τι θέλετε να κάνω αφού δεν έχω αποχέτευση στο μπαλκόνι μου.
Γυναίκα 1: - Και πρέπει να μου ρίχνετε τις τρίχες στο δικό μου μπαλκόνι;
Γυναίκα 2: - Τι θέλετε να κάνω;
Γυναίκα 1: - Να τα μαζεύετε με το σφουγγαρόπανο.
Γυναίκα 2: - Δεν είσαι καλά...
Γυναίκα 1: - Τώρα θα σου δείξω, θα δεις!!
Γυναίκα 2: - Δεν είμαστε καλά, τι θα μου κάνεις;
Γυναίκα 1: - Σοφία (στην κόρη της), έλα γρήγορα να με βοηθήσεις, γρήγορα!! Θα το χτίσουμε εμείς το χώρισμα και θα τα πίνετε τα βρωμόνερά σας!!!
Γυναίκα 2: - Σα δεν ντρέπεσαι....
Απόσπασμα 2. Στην υγειονομική επιτροπή ένας πολίτης.
Γιατρός: - Εσύ δεν έχεις πάρει σύνταξη ακόμα;
Πολίτης: - Όχι ακόμα.
Γιατρός: - Τι το θέλεις το πιστοποιητικό;
Πολίτης: - Κηπουρός για το πανεπιστήμιο...
Γιατρός: - Βλέπεις καλά;
Πολίτης: - Σημαδεύω κότσυφα στα 50 μέτρα.
Γιατρός: - Τι λέει εδώ; (Δείχνει τον πίνακα με τα γράμματα των οπτικών).
Πολίτης: - (...)
Γιατρός: - Εκεί;
Πολίτης: - (...)
Γιατρός: - Τι κότσυφα και σαχλαμάρες μου λες; Πήγαινε βγάλε τα ρούχα σου πίσω στο παραβάν...
Απόσπασμα 3. Στο τελωνείο, όταν επιτέλους μετά από κόπο και τύχη ο Δρακάκος καταφέρνει να δρομολογήσει ένα δέμα για Αγγλία. Εδώ περιμένει τον υπάλληλο που επιφορτίστηκε να το τυλίξει.
Υπάλληλος (απευθυνόμενος σε άλλον υπάλληλο): - Ξέρεις τι μου λέει;
Άλλος Υπάλληλος: - Τι;
Υπάλληλος: - Λέει "Είμαι συνταγματάρχης." Του λέω κι εγώ: "Πήγαινε στο διευθυντή και αν εκείνος μου πει, εγώ στο κάνω αμέσως." Που ξέρω εγώ αν αυτός είναι συνταγματάρχης ή είναι καμιά απάτη. Καλά δεν έκανα;
Άλλος υπάλληλος: - Με το κτήμα στο Κιάτο τι έγινε;
Υπάλληλος: - Δε στα πα;
Άλλος υπάλληλος: -Όχι.
Υπάλληλος: - Είναι μεγάλη ιστορία...Θα τους κάνω εγώ όλους να κουτουλάει ο ένας τον άλλον. Που 'ναι το μαχαίρι ρε... (για τη συσκευασία). Γ@@ώ τη...
Δυστυχώς δεν βρήκα κάποιο απόσπασμα της ταινίας. Πάντως κάποιος μπορεί να την αναζητήσει και να την βρει χωρίς μεγάλο κόπο.
Φωτογραφίες.
1. Ψάχνοντας για τον υδραυλικό με τον κουρμπαδόρο. Κάπου στα νότια, πιθανόν Πειραιά ή Μοσχάτο. Επισκευές (SERVIS!!!) σε FIAT 125 και 128, SIMCA, SEAT και POLSKI. Και μια Citroen στα αριστερά.
2. Ψάχνοντας την υγειονομική επιτροπή υπό συνθήκες σκότους...
3. Ο τεχνίτης. Δημήτρης Πιατάς - Πέτρος Ζαρκάδης. "Ουδεμία εργασία εξέρχεται ανεξώφλητος"...
4. Γεωγραφία της περιοχής. Αριστερά ο ηλεκτρικός προς Πειραιά. Δεξιά πρέπει να είναι η συμβολή Λεωφόρου Κηφισού - Λεωφόρου Αθηνών.
5. Αριστερά η ερωμένη έχει ήδη αρχίσει τον εξάψαλμο. Δεξιά το "κακό συναπάντημα". Η οικογένεια Δρακάκου συναντά την Άννα στο φανάρι. Η συνάντηση ήταν χωρίς θύματα...

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: