The Legend of Zelda: Link's Awakening Review

geo2004z

RetroMasteR
Joined
7 Οκτ 2008
Μηνύματα
1.063
Αντιδράσεις
47
Prologue: Επειδή δεν υπάρχει θέμα για το συγκεκριμένο θέμα είπα να δημιουργήσω διότι το θεωρώ από τα πιο όμορφα παιχνίδια του Gameboy. Με την ευκαιρία λοιπόν και ένα μίνι ριβιου που είχα γράψει πριν μερικά χρόνια.

Zelda: Link’s Awakening

image.png

Ανάπτυξη: Nintendo

Έκδοση: Nintendo

Κατηγορία: action-adventure

Ημ/νία κυκλοφορίας: 18-11-1993

Σύστημα: GameBoy

Εισαγωγή
Για να μπορέσω να καταφέρω να παρουσιάσω αυτό το παιχνίδι, έπρεπε να βουτήξω ύστερα από χρόνια  στα  “άδυτα” του κόσμου του GameBoy που δείχνει άχρωμος και γερασμένος όσο περνούν τα χρόνια! Επομένως  δεν τοποθέτησα την κασέτα στο Game Boy Advance SP όπως συνήθως για να έχω λίγα χρώματα και φωτισμό αλλά, από νοσταλγία, την έριξα στο γκρίζο και παλιό GameBoy όπως και την πρώτη φορά που έπαιξα το παιχνίδι.

Βέβαια, είχε καιρό να λειτουργήσει η κονσόλα και είχα τις αμφιβολίες μου αν θα τα καταφέρω.

image.png

Έτσι, αγόρασα 4 μπαταρίες αλκαλικές, τις τοποθέτησα και έκανα κάποιες δοκιμές ανοιγοκλείνοντας επανειλημμένα το κουμπί (on/off) ώστε να σιγουρευτώ πως δε θα με αφήσει  ξαφνικά και χάσω τα saves του παιχνιδιού.  Έπειτα κάθισα σε φωτεινό μέρος του δωματίου, προετοιμάστηκα κατάλληλα, πήρα μία βαθιά ανάσα και τοποθέτησα το Zelda: Link’s Awakening στο GameBoy για να αρχίσει η περιπέτεια!

Zelda χωρίς Zelda γίνεται…?
Και όμως γίνεται. Όπως θα διαπιστώσετε είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που δεν εμφανίζεται η πριγκίπισσα Zelda. Αρχίζοντας το παιχνίδι θα δείτε ένα βίντεο αρκετά εντυπωσιακό για την εποχή του με τον Link να ταξιδεύει στη θάλασσα και να παγιδεύεται σε μία δυνατή καταιγίδα. Η καταιγίδα τον παρασύρει και τον ρίχνει στη στεριά σε άγνωστη για αυτόν περιοχή και, για καλή του τύχη, τον βρίσκει ένα κορίτσι (Marin) που τον μεταφέρει σπίτι της και του λέει ότι βρίσκεται στο νησί Cocolint.

image.png image.png

Επομένως, μην περιμένετε να βρίσκεστε στον κόσμο της Hyrule για να σώσετε την πριγκίπισσα Zelda και να ανακτήσετε το triforce από τον τρομερό Ganondorf. Το παιχνίδι έχει ένα τελείως διαφορετικό σενάριο από τα συνηθισμένα που όμως, η δομή του είναι πανομοιότυπη. Θα πρέπει να συλλέξετε 8 όργανα που είναι τοποθετημένα σε 8 διαφορετικά μπουντρούμια και να ξυπνήσετε το γιγάντιο ψάρι που βρίσκεται στο εσωτερικό από ένα τεράστιο αυγό. Όσο εύκολο και αν ακούγεται, σας πληροφορώ πως είναι δύσκολη πρόκληση ακόμη και για αυτούς που το έχουν ξαναπαίξει.

Το GameBoy ανεβαίνει επίπεδο!
Τα γραφικά είναι αρκετά καλά σχεδιασμένα για την εποχή αλλά και για παιχνίδι του GameBoy. Βλέπουμε έναν πλούσιο και ποικίλο κόσμο  με δέντρα, θάλασσες που ρέουν, βουνά , πεταλούδες που κινούνται και άλλα πολλά που ομορφαίνουν την εικόνα του παιχνιδιού.  Τα μπουντρούμια είναι άψογα σχεδιασμένα με αρκετά δωμάτια και με αφεντικά ή υποαφεντικά  που φαίνεται η κάθε τους λεπτομέρεια. Θα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι σε αυτό το παιχνίδι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον σχεδιασμό του χώρου αλλά και των χαρακτήρων.

image.png image.png

Ωστόσο, η μουσική είναι απογοητευτική διότι η τεχνολογία και τα 8bit δεν άφησαν περιθώρια για βελτίωση σε αυτόν τον τομέα. Θα έχετε την εντύπωση πως ακούτε ringtones από κινητό τηλέφωνο αλλά αυτό συμβαίνει σε όλα τα παιχνίδια του GameBoy και λιγότερο στου GameBoy Color.

Πόσα κουκιά χωρούν σε μια παλάμη…?

Όπως σε κάθε παιχνίδια Zelda έτσι και σε αυτό θα έχετε πολλά όπλα και αντικείμενα στη διάθεσή σας. Χωρίς να αποκαλύψω πολλά μυστικά θα σας αναφέρω ότι στην αρχή θα ξεκινήσετε με το ξίφος σας και την ασπίδα σας αλλά όσο θα προχωράτε θα συλλέγετε και άλλα όπλα όπως ο γάντζος, το τόξο, οι βόμβες και το μαγικό σκήπτρο. Εκτός των όπλων αυτών θα συλλέξετε και αντικείμενα που κάνουν ευκολότερη την αναζήτησή σας όπως ocarina, μαγικές μπότες, μαγικά βραχιόλια, φτερά και άλλα….! Μάλιστα η Ocarina είναι το κύριο αντικείμενο για το μετέπειτα Zelda στο Nintendo 64, το Ocarina of Time. Η κουκουβάγια δίνει έμπνευση επίσης στο Ocarina of Time.

image.png
 

Όπως έχετε ήδη διαπιστώσει τα κουμπιά του GameBoy είναι ελάχιστα. Για την ακρίβεια έχετε έναν σταυρό κατεύθυνσης, ένα start, ένα Select και δύο κουμπιά για τη χρησιμοποίηση των όπλων σας (A, B). Αυτό ίσως να σας δημιουργήσει αμφιβολίες ως προς την δυσκολία του χειρισμού διότι θα έχετε να χρησιμοποιήσετε πολλά όπλα πάνω στα δύο κουμπιά.  Δε θα πρέπει όμως να ανησυχείτε γιατί μπορώ να σας επιβεβαιώσω για την ευκολία χρήσης των όπλων σας  έστω και με τα δύο κουμπιά. Συνήθως θα έχετε στο ένα πάντα το ξίφος σας και στο άλλο θα αλλάζετε τα αντικείμενα ανάλογα με την κάθε περίσταση.

Στο σημείο αυτό να μην ξεχάσω να αναφέρω το αγαπημένο μου σημείο που κάνει το κάθε παιχνίδι Zelda ξεχωριστό με την αναζήτηση καρδιών για να σας ανεβεί η μπάρα ενέργειας. Θα πρέπει λοιπόν να ψάχνετε και για κομμάτια καρδιάς και όταν συλλέξετε 4 από αυτά υα ανεβεί μία καρδιά η μπάρα ενέργειά σας, όπως και σε κάθε Zelda εκτός του πρώτου της σειράς.

 

Επανέκδοση ...
Πέντε χρόνια ύστερα από την πρώτη κυκλοφορία του (1998), το παιχνίδι θα γίνει έγχρωμο και θα κυκλοφορήσει για την νέα φορητή κονσόλα της Nintendo, το GameBoy Color. Μετονομάστηκε σε Zelda: Link’s Awakening DX και εκτός της ονομασίας έχουν γίνει και κάποιες ελάχιστες αλλαγές που πρέπει να είστε αρκετά παρατηρητικοί για να τις εντοπίσετε.

οι διαφορές είναι οι εξής:

  • όπως ήδη αναφέραμε, προσθήκη χρωμάτων στο παιχνίδι
  • ο τίτλος έχει αλλάξει ελάχιστα
  • τα οκτώ όργανα φαίνονται με οκτώ διαφορετικά χρώματα
  • προστέθηκαν επιπλέον διάλογοι
  • κάποιες περιοχές αλλάξανε αισθητά
  • τα Stone Slabs αντικαταστάθηκαν από τα Owl Statues
  • τα Stone Slab Fragments μετονομάστηκαν σε Stone Beaks
image.png image.png

image.png image.png

Εδώ θα πρέπει να αναφέρω την προσθήκη ενός ολοκαίνουριου μπουντρουμιού στο παιχνίδι με την ονομασία Color Dungeon, το οποίο είναι προαιρετικό. Για μένα αξίζει η πρόκληση αλλά τα βραβεία στο τέλος κάνουν πάρα πολύ εύκολο τον τερματισμό του παιχνιδιού, ίσως και να τα απέφευγα.

[SIZE=12pt]Γραφικά (18/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Για το επίπεδο του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] τα γραφικά είναι ικανοποιητικά αλλά για την επανέκδοση του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] [/SIZE][SIZE=12pt]Color[/SIZE][SIZE=12pt] είναι αξιέπαινα.[/SIZE]

[SIZE=12pt]Χειρισμός (20/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Τι να πω για ένα παιχνίδι που αξιοποίησε τα δύο κουμπιά και τον σταυρό κατεύθυνσης με πολύ έξυπνο τρόπο? Απλά…. Τέλειος![/SIZE]

[SIZE=12pt]Μουσική (17/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Όπως και σε όλα τα παιχνίδια του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] έτσι και εδώ έχουμε ένα απογοητευτικό άκουσμα αλλά η σχετικά υψηλή βαθμολογία οφείλετε στους πάρα πολλούς διαφορετικούς ήχους από τα μαγικά όργανα και την [/SIZE][SIZE=12pt]ocarina[/SIZE][SIZE=12pt].[/SIZE]

[SIZE=12pt]Διάρκεια ζωής (19/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Όπως κάθε παιχνίδι [/SIZE][SIZE=12pt]Zelda[/SIZE][SIZE=12pt] έχει αρκετά δύσκολους γρίφους που απαιτούν χρόνο. Εκτός των γρίφων, το παιχνίδι διαθέτει πολύ δύσκολες μάχες που απευθύνονται σε [/SIZE][SIZE=12pt]hardcore[/SIZE][SIZE=12pt] [/SIZE][SIZE=12pt]gamers[/SIZE][SIZE=12pt]. Οπότε πάνω από 15 ώρες θα σας χρειαστούν για να φτάσετε στο τέλος.[/SIZE]

[SIZE=12pt]Γενικά: [/SIZE]
[SIZE=12pt]Ένα παιχνίδι που έδωσε κύρος στην φορητή κονσόλα της [/SIZE][SIZE=12pt]Nintendo[/SIZE][SIZE=12pt]. Αν και δεν υπάρχει η ιστορία και ο μύθος της [/SIZE][SIZE=12pt]Zelda[/SIZE][SIZE=12pt] άμεσα στο παιχνίδι, εφόσον πρόκειται για την μετά [/SIZE][SIZE=12pt]Ganon[/SIZE][SIZE=12pt] εποχή, θα έλεγα με σιγουριά ότι εξεπλάγην από την ιστορία και από το παιχνίδι στο γενικό του σύνολο. Κατά την άποψή μου είναι ότι καλύτερο έχουμε δει για τη σειρά σε φορητή κονσόλα![/SIZE]

image.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ το παιχνίδι αυτό το έπαιξα πρώτη φορά πολύ αργά στον στρατό, το 2001, στο GBA που είχα πάρει τότε φρέσκο φρέσκο. Ειχα ήδη παίξει το Ocarina of Time και δεν μου έκανε αίσθηση να παίξω κάποιο παλιότερο και ενδεχομένως πιο απαρχαιωμένο Zelda. Ειχα κάνει το ίδιο και με το Zelda στο NES και το παράτησα. Αλλα στις νεκρές ώρες στον στρατό που δεν είχα κάτι καλύτερο να κάνω είπα να το παίξω να περάσει η ώρα. Και τελικά μου άρεσε πάρα πολύ, ειδικά τα dungeons παίζει να μου άρεσαν πιο πολύ και από του Link to the Past.

Στο μόνο που θα διαφωνήσω με το review είναι στην μουσική. Εμένα προσωπικά μου άρεσε γιατί είχε πολύ μεγάλο αριθμό διαφορετικών κομματιών και τα περισσότερα ήταν πιασάρικα. Οκ πολλά από τα κομμάτια ήταν short loops αλλά τυχαίνει να είμαι fan των μικρών πιασάρικων μελωδιών που κάνουν loop συχνά :p Και οι παλιοί composers της Nintendo ήταν μάστορες σε αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και τελικά μου άρεσε πάρα πολύ, ειδικά τα dungeons παίζει να μου άρεσαν πιο πολύ και από του Link to the Past.
Όντως, τα dungeons ήταν πολύ καλά φτιαγμένα, πολλές φορές έτυχε να κολλήσω σε κάθε μπουντρούμι. Ευελπιστώ να δούμε ένα remake τύπου Links Between worlds.
 
Μπράβο Γιώργο για το review. Όλο προσπαθώ να συμπαθήσω τα Zelda (έχω το 1ο του NES και το Majora's Mask στο 3DS) αλλά κάτι με σταματάει πάντα. Το συγκεκριμένο τίτλο τον έχω βάλει στο μάτι. Κάποια στιγμή πρέπει να το αποκτήσω μπας και αλλάξει κάτι.
 
Μπράβο Γιώργο για το review. Όλο προσπαθώ να συμπαθήσω τα Zelda (έχω το 1ο του NES και το Majora's Mask στο 3DS) αλλά κάτι με σταματάει πάντα. Το συγκεκριμένο τίτλο τον έχω βάλει στο μάτι. Κάποια στιγμή πρέπει να το αποκτήσω μπας και αλλάξει κάτι.
Ξεκίνησες κι εσύ με Majora που δεν είναι και ότι πιο αντιπροσωπευτικό για τη σειρά. Τα πλέον κλασικά είναι Ocarina, Link to the past και Links awakening.
 
Ξεκίνησες κι εσύ με Majora που δεν είναι και ότι πιο αντιπροσωπευτικό για τη σειρά. Τα πλέον κλασικά είναι Ocarina, Link to the past και Links awakening.
Τι να σου πω τώρα; Είχα το 3DS και είπα δεν παίρνω ένα Zelda μπας και...
 
Εμένα πάντως το Majora's είναι το αγαπημένο μου Zelda (η original N64 έκδοση).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλημέρα

Εμένα η άποψη μου για το παιχνίδι είναι θετικότατη. Το έπαιξα και εγώ αργά στο 3DS (έκδοση DX) και με είχε γοητεύεσει η περιπλοκότητα των μπουντρουμιών αναλογιζόμενοι τις τεχνικές δυνατότητες της κονσόλας. Η ποικιλία των όπλων είναι μεγάλη αν και δεν ξεφεύγει απο το κλασικό κλισέ της γκάμας των όπλων του Link. Όσον αφορά τη μουσική είναι θέμα γούστου. Κάποιοι δεν μπορούν να ανεχτούν πλέον τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα και τις υψηλές συχνότητες των 8-bit μελωδιών. Προσωπικά μου αρέσει όμως και θα έλεγα ότι δίκαια έχει πάρει υψηλή βαθμολογία.

Γενικά είναι μία ωραία περιπέτεια και έδειξε τον δρόμο για τα υπέροχα Oracle of Ages/Seasons που κυκλοφόρησαν πολλά έτη μετά.
 
Επαιζα τις προαλλες με σθενος. Το εχω φθασει στη 2η πιστα αλλα δεν μπορω να βρω το Nightmare key. "Εκλεψα" κοιτώντας βιντεο στο youtube αλλα μαλλον καπου εχω χασει απο την 1η πιστα καποιο μπονους οποτε και εκει εχω κολλησει. Καπου εδω να πω οτι ναι μεν μου αρεσε το gameplay αλλα αυτη η εναλλαγη των κουμπιων σε καθε περισταση με κουρασε απο ενα σημειο και μετα. Προς το παρον το εχω αφησει λιγο στην ακρη και θα το πιασω ξανα καποια στιγμη.
 
Το πρωτο μου zelda και αξεχαστο. Και οταν βγηκε το Ν64 μονο για το zelda το πηρα
 
Πίσω
Μπλουζα