geo2004z
RetroMasteR
- Joined
- 7 Οκτ 2008
- Μηνύματα
- 1.063
- Αντιδράσεις
- 51
Prologue: Επειδή δεν υπάρχει θέμα για το συγκεκριμένο θέμα είπα να δημιουργήσω διότι το θεωρώ από τα πιο όμορφα παιχνίδια του Gameboy. Με την ευκαιρία λοιπόν και ένα μίνι ριβιου που είχα γράψει πριν μερικά χρόνια.
Zelda: Link’s Awakening
Ανάπτυξη: Nintendo
Έκδοση: Nintendo
Κατηγορία: action-adventure
Ημ/νία κυκλοφορίας: 18-11-1993
Σύστημα: GameBoy
Εισαγωγή
Για να μπορέσω να καταφέρω να παρουσιάσω αυτό το παιχνίδι, έπρεπε να βουτήξω ύστερα από χρόνια στα “άδυτα” του κόσμου του GameBoy που δείχνει άχρωμος και γερασμένος όσο περνούν τα χρόνια! Επομένως δεν τοποθέτησα την κασέτα στο Game Boy Advance SP όπως συνήθως για να έχω λίγα χρώματα και φωτισμό αλλά, από νοσταλγία, την έριξα στο γκρίζο και παλιό GameBoy όπως και την πρώτη φορά που έπαιξα το παιχνίδι.
Βέβαια, είχε καιρό να λειτουργήσει η κονσόλα και είχα τις αμφιβολίες μου αν θα τα καταφέρω.
Έτσι, αγόρασα 4 μπαταρίες αλκαλικές, τις τοποθέτησα και έκανα κάποιες δοκιμές ανοιγοκλείνοντας επανειλημμένα το κουμπί (on/off) ώστε να σιγουρευτώ πως δε θα με αφήσει ξαφνικά και χάσω τα saves του παιχνιδιού. Έπειτα κάθισα σε φωτεινό μέρος του δωματίου, προετοιμάστηκα κατάλληλα, πήρα μία βαθιά ανάσα και τοποθέτησα το Zelda: Link’s Awakening στο GameBoy για να αρχίσει η περιπέτεια!
Zelda χωρίς Zelda γίνεται…?
Και όμως γίνεται. Όπως θα διαπιστώσετε είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που δεν εμφανίζεται η πριγκίπισσα Zelda. Αρχίζοντας το παιχνίδι θα δείτε ένα βίντεο αρκετά εντυπωσιακό για την εποχή του με τον Link να ταξιδεύει στη θάλασσα και να παγιδεύεται σε μία δυνατή καταιγίδα. Η καταιγίδα τον παρασύρει και τον ρίχνει στη στεριά σε άγνωστη για αυτόν περιοχή και, για καλή του τύχη, τον βρίσκει ένα κορίτσι (Marin) που τον μεταφέρει σπίτι της και του λέει ότι βρίσκεται στο νησί Cocolint.
Επομένως, μην περιμένετε να βρίσκεστε στον κόσμο της Hyrule για να σώσετε την πριγκίπισσα Zelda και να ανακτήσετε το triforce από τον τρομερό Ganondorf. Το παιχνίδι έχει ένα τελείως διαφορετικό σενάριο από τα συνηθισμένα που όμως, η δομή του είναι πανομοιότυπη. Θα πρέπει να συλλέξετε 8 όργανα που είναι τοποθετημένα σε 8 διαφορετικά μπουντρούμια και να ξυπνήσετε το γιγάντιο ψάρι που βρίσκεται στο εσωτερικό από ένα τεράστιο αυγό. Όσο εύκολο και αν ακούγεται, σας πληροφορώ πως είναι δύσκολη πρόκληση ακόμη και για αυτούς που το έχουν ξαναπαίξει.
Το GameBoy ανεβαίνει επίπεδο!
Τα γραφικά είναι αρκετά καλά σχεδιασμένα για την εποχή αλλά και για παιχνίδι του GameBoy. Βλέπουμε έναν πλούσιο και ποικίλο κόσμο με δέντρα, θάλασσες που ρέουν, βουνά , πεταλούδες που κινούνται και άλλα πολλά που ομορφαίνουν την εικόνα του παιχνιδιού. Τα μπουντρούμια είναι άψογα σχεδιασμένα με αρκετά δωμάτια και με αφεντικά ή υποαφεντικά που φαίνεται η κάθε τους λεπτομέρεια. Θα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι σε αυτό το παιχνίδι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον σχεδιασμό του χώρου αλλά και των χαρακτήρων.
Ωστόσο, η μουσική είναι απογοητευτική διότι η τεχνολογία και τα 8bit δεν άφησαν περιθώρια για βελτίωση σε αυτόν τον τομέα. Θα έχετε την εντύπωση πως ακούτε ringtones από κινητό τηλέφωνο αλλά αυτό συμβαίνει σε όλα τα παιχνίδια του GameBoy και λιγότερο στου GameBoy Color.
Πόσα κουκιά χωρούν σε μια παλάμη…?
Όπως σε κάθε παιχνίδια Zelda έτσι και σε αυτό θα έχετε πολλά όπλα και αντικείμενα στη διάθεσή σας. Χωρίς να αποκαλύψω πολλά μυστικά θα σας αναφέρω ότι στην αρχή θα ξεκινήσετε με το ξίφος σας και την ασπίδα σας αλλά όσο θα προχωράτε θα συλλέγετε και άλλα όπλα όπως ο γάντζος, το τόξο, οι βόμβες και το μαγικό σκήπτρο. Εκτός των όπλων αυτών θα συλλέξετε και αντικείμενα που κάνουν ευκολότερη την αναζήτησή σας όπως ocarina, μαγικές μπότες, μαγικά βραχιόλια, φτερά και άλλα….! Μάλιστα η Ocarina είναι το κύριο αντικείμενο για το μετέπειτα Zelda στο Nintendo 64, το Ocarina of Time. Η κουκουβάγια δίνει έμπνευση επίσης στο Ocarina of Time.
Όπως έχετε ήδη διαπιστώσει τα κουμπιά του GameBoy είναι ελάχιστα. Για την ακρίβεια έχετε έναν σταυρό κατεύθυνσης, ένα start, ένα Select και δύο κουμπιά για τη χρησιμοποίηση των όπλων σας (A, B). Αυτό ίσως να σας δημιουργήσει αμφιβολίες ως προς την δυσκολία του χειρισμού διότι θα έχετε να χρησιμοποιήσετε πολλά όπλα πάνω στα δύο κουμπιά. Δε θα πρέπει όμως να ανησυχείτε γιατί μπορώ να σας επιβεβαιώσω για την ευκολία χρήσης των όπλων σας έστω και με τα δύο κουμπιά. Συνήθως θα έχετε στο ένα πάντα το ξίφος σας και στο άλλο θα αλλάζετε τα αντικείμενα ανάλογα με την κάθε περίσταση.
Στο σημείο αυτό να μην ξεχάσω να αναφέρω το αγαπημένο μου σημείο που κάνει το κάθε παιχνίδι Zelda ξεχωριστό με την αναζήτηση καρδιών για να σας ανεβεί η μπάρα ενέργειας. Θα πρέπει λοιπόν να ψάχνετε και για κομμάτια καρδιάς και όταν συλλέξετε 4 από αυτά υα ανεβεί μία καρδιά η μπάρα ενέργειά σας, όπως και σε κάθε Zelda εκτός του πρώτου της σειράς.
Επανέκδοση ...
Πέντε χρόνια ύστερα από την πρώτη κυκλοφορία του (1998), το παιχνίδι θα γίνει έγχρωμο και θα κυκλοφορήσει για την νέα φορητή κονσόλα της Nintendo, το GameBoy Color. Μετονομάστηκε σε Zelda: Link’s Awakening DX και εκτός της ονομασίας έχουν γίνει και κάποιες ελάχιστες αλλαγές που πρέπει να είστε αρκετά παρατηρητικοί για να τις εντοπίσετε.
οι διαφορές είναι οι εξής:
Εδώ θα πρέπει να αναφέρω την προσθήκη ενός ολοκαίνουριου μπουντρουμιού στο παιχνίδι με την ονομασία Color Dungeon, το οποίο είναι προαιρετικό. Για μένα αξίζει η πρόκληση αλλά τα βραβεία στο τέλος κάνουν πάρα πολύ εύκολο τον τερματισμό του παιχνιδιού, ίσως και να τα απέφευγα.
[SIZE=12pt]Γραφικά (18/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Για το επίπεδο του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] τα γραφικά είναι ικανοποιητικά αλλά για την επανέκδοση του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] [/SIZE][SIZE=12pt]Color[/SIZE][SIZE=12pt] είναι αξιέπαινα.[/SIZE]
[SIZE=12pt]Χειρισμός (20/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Τι να πω για ένα παιχνίδι που αξιοποίησε τα δύο κουμπιά και τον σταυρό κατεύθυνσης με πολύ έξυπνο τρόπο? Απλά…. Τέλειος![/SIZE]
[SIZE=12pt]Μουσική (17/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Όπως και σε όλα τα παιχνίδια του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] έτσι και εδώ έχουμε ένα απογοητευτικό άκουσμα αλλά η σχετικά υψηλή βαθμολογία οφείλετε στους πάρα πολλούς διαφορετικούς ήχους από τα μαγικά όργανα και την [/SIZE][SIZE=12pt]ocarina[/SIZE][SIZE=12pt].[/SIZE]
[SIZE=12pt]Διάρκεια ζωής (19/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Όπως κάθε παιχνίδι [/SIZE][SIZE=12pt]Zelda[/SIZE][SIZE=12pt] έχει αρκετά δύσκολους γρίφους που απαιτούν χρόνο. Εκτός των γρίφων, το παιχνίδι διαθέτει πολύ δύσκολες μάχες που απευθύνονται σε [/SIZE][SIZE=12pt]hardcore[/SIZE][SIZE=12pt] [/SIZE][SIZE=12pt]gamers[/SIZE][SIZE=12pt]. Οπότε πάνω από 15 ώρες θα σας χρειαστούν για να φτάσετε στο τέλος.[/SIZE]
[SIZE=12pt]Γενικά: [/SIZE]
[SIZE=12pt]Ένα παιχνίδι που έδωσε κύρος στην φορητή κονσόλα της [/SIZE][SIZE=12pt]Nintendo[/SIZE][SIZE=12pt]. Αν και δεν υπάρχει η ιστορία και ο μύθος της [/SIZE][SIZE=12pt]Zelda[/SIZE][SIZE=12pt] άμεσα στο παιχνίδι, εφόσον πρόκειται για την μετά [/SIZE][SIZE=12pt]Ganon[/SIZE][SIZE=12pt] εποχή, θα έλεγα με σιγουριά ότι εξεπλάγην από την ιστορία και από το παιχνίδι στο γενικό του σύνολο. Κατά την άποψή μου είναι ότι καλύτερο έχουμε δει για τη σειρά σε φορητή κονσόλα![/SIZE]
Zelda: Link’s Awakening
Ανάπτυξη: Nintendo
Έκδοση: Nintendo
Κατηγορία: action-adventure
Ημ/νία κυκλοφορίας: 18-11-1993
Σύστημα: GameBoy
Εισαγωγή
Για να μπορέσω να καταφέρω να παρουσιάσω αυτό το παιχνίδι, έπρεπε να βουτήξω ύστερα από χρόνια στα “άδυτα” του κόσμου του GameBoy που δείχνει άχρωμος και γερασμένος όσο περνούν τα χρόνια! Επομένως δεν τοποθέτησα την κασέτα στο Game Boy Advance SP όπως συνήθως για να έχω λίγα χρώματα και φωτισμό αλλά, από νοσταλγία, την έριξα στο γκρίζο και παλιό GameBoy όπως και την πρώτη φορά που έπαιξα το παιχνίδι.
Βέβαια, είχε καιρό να λειτουργήσει η κονσόλα και είχα τις αμφιβολίες μου αν θα τα καταφέρω.
Έτσι, αγόρασα 4 μπαταρίες αλκαλικές, τις τοποθέτησα και έκανα κάποιες δοκιμές ανοιγοκλείνοντας επανειλημμένα το κουμπί (on/off) ώστε να σιγουρευτώ πως δε θα με αφήσει ξαφνικά και χάσω τα saves του παιχνιδιού. Έπειτα κάθισα σε φωτεινό μέρος του δωματίου, προετοιμάστηκα κατάλληλα, πήρα μία βαθιά ανάσα και τοποθέτησα το Zelda: Link’s Awakening στο GameBoy για να αρχίσει η περιπέτεια!
Zelda χωρίς Zelda γίνεται…?
Και όμως γίνεται. Όπως θα διαπιστώσετε είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που δεν εμφανίζεται η πριγκίπισσα Zelda. Αρχίζοντας το παιχνίδι θα δείτε ένα βίντεο αρκετά εντυπωσιακό για την εποχή του με τον Link να ταξιδεύει στη θάλασσα και να παγιδεύεται σε μία δυνατή καταιγίδα. Η καταιγίδα τον παρασύρει και τον ρίχνει στη στεριά σε άγνωστη για αυτόν περιοχή και, για καλή του τύχη, τον βρίσκει ένα κορίτσι (Marin) που τον μεταφέρει σπίτι της και του λέει ότι βρίσκεται στο νησί Cocolint.
Επομένως, μην περιμένετε να βρίσκεστε στον κόσμο της Hyrule για να σώσετε την πριγκίπισσα Zelda και να ανακτήσετε το triforce από τον τρομερό Ganondorf. Το παιχνίδι έχει ένα τελείως διαφορετικό σενάριο από τα συνηθισμένα που όμως, η δομή του είναι πανομοιότυπη. Θα πρέπει να συλλέξετε 8 όργανα που είναι τοποθετημένα σε 8 διαφορετικά μπουντρούμια και να ξυπνήσετε το γιγάντιο ψάρι που βρίσκεται στο εσωτερικό από ένα τεράστιο αυγό. Όσο εύκολο και αν ακούγεται, σας πληροφορώ πως είναι δύσκολη πρόκληση ακόμη και για αυτούς που το έχουν ξαναπαίξει.
Το GameBoy ανεβαίνει επίπεδο!
Τα γραφικά είναι αρκετά καλά σχεδιασμένα για την εποχή αλλά και για παιχνίδι του GameBoy. Βλέπουμε έναν πλούσιο και ποικίλο κόσμο με δέντρα, θάλασσες που ρέουν, βουνά , πεταλούδες που κινούνται και άλλα πολλά που ομορφαίνουν την εικόνα του παιχνιδιού. Τα μπουντρούμια είναι άψογα σχεδιασμένα με αρκετά δωμάτια και με αφεντικά ή υποαφεντικά που φαίνεται η κάθε τους λεπτομέρεια. Θα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι σε αυτό το παιχνίδι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον σχεδιασμό του χώρου αλλά και των χαρακτήρων.
Ωστόσο, η μουσική είναι απογοητευτική διότι η τεχνολογία και τα 8bit δεν άφησαν περιθώρια για βελτίωση σε αυτόν τον τομέα. Θα έχετε την εντύπωση πως ακούτε ringtones από κινητό τηλέφωνο αλλά αυτό συμβαίνει σε όλα τα παιχνίδια του GameBoy και λιγότερο στου GameBoy Color.
Πόσα κουκιά χωρούν σε μια παλάμη…?
Όπως σε κάθε παιχνίδια Zelda έτσι και σε αυτό θα έχετε πολλά όπλα και αντικείμενα στη διάθεσή σας. Χωρίς να αποκαλύψω πολλά μυστικά θα σας αναφέρω ότι στην αρχή θα ξεκινήσετε με το ξίφος σας και την ασπίδα σας αλλά όσο θα προχωράτε θα συλλέγετε και άλλα όπλα όπως ο γάντζος, το τόξο, οι βόμβες και το μαγικό σκήπτρο. Εκτός των όπλων αυτών θα συλλέξετε και αντικείμενα που κάνουν ευκολότερη την αναζήτησή σας όπως ocarina, μαγικές μπότες, μαγικά βραχιόλια, φτερά και άλλα….! Μάλιστα η Ocarina είναι το κύριο αντικείμενο για το μετέπειτα Zelda στο Nintendo 64, το Ocarina of Time. Η κουκουβάγια δίνει έμπνευση επίσης στο Ocarina of Time.
Όπως έχετε ήδη διαπιστώσει τα κουμπιά του GameBoy είναι ελάχιστα. Για την ακρίβεια έχετε έναν σταυρό κατεύθυνσης, ένα start, ένα Select και δύο κουμπιά για τη χρησιμοποίηση των όπλων σας (A, B). Αυτό ίσως να σας δημιουργήσει αμφιβολίες ως προς την δυσκολία του χειρισμού διότι θα έχετε να χρησιμοποιήσετε πολλά όπλα πάνω στα δύο κουμπιά. Δε θα πρέπει όμως να ανησυχείτε γιατί μπορώ να σας επιβεβαιώσω για την ευκολία χρήσης των όπλων σας έστω και με τα δύο κουμπιά. Συνήθως θα έχετε στο ένα πάντα το ξίφος σας και στο άλλο θα αλλάζετε τα αντικείμενα ανάλογα με την κάθε περίσταση.
Στο σημείο αυτό να μην ξεχάσω να αναφέρω το αγαπημένο μου σημείο που κάνει το κάθε παιχνίδι Zelda ξεχωριστό με την αναζήτηση καρδιών για να σας ανεβεί η μπάρα ενέργειας. Θα πρέπει λοιπόν να ψάχνετε και για κομμάτια καρδιάς και όταν συλλέξετε 4 από αυτά υα ανεβεί μία καρδιά η μπάρα ενέργειά σας, όπως και σε κάθε Zelda εκτός του πρώτου της σειράς.
Επανέκδοση ...
Πέντε χρόνια ύστερα από την πρώτη κυκλοφορία του (1998), το παιχνίδι θα γίνει έγχρωμο και θα κυκλοφορήσει για την νέα φορητή κονσόλα της Nintendo, το GameBoy Color. Μετονομάστηκε σε Zelda: Link’s Awakening DX και εκτός της ονομασίας έχουν γίνει και κάποιες ελάχιστες αλλαγές που πρέπει να είστε αρκετά παρατηρητικοί για να τις εντοπίσετε.
οι διαφορές είναι οι εξής:
- όπως ήδη αναφέραμε, προσθήκη χρωμάτων στο παιχνίδι
- ο τίτλος έχει αλλάξει ελάχιστα
- τα οκτώ όργανα φαίνονται με οκτώ διαφορετικά χρώματα
- προστέθηκαν επιπλέον διάλογοι
- κάποιες περιοχές αλλάξανε αισθητά
- τα Stone Slabs αντικαταστάθηκαν από τα Owl Statues
- τα Stone Slab Fragments μετονομάστηκαν σε Stone Beaks
Εδώ θα πρέπει να αναφέρω την προσθήκη ενός ολοκαίνουριου μπουντρουμιού στο παιχνίδι με την ονομασία Color Dungeon, το οποίο είναι προαιρετικό. Για μένα αξίζει η πρόκληση αλλά τα βραβεία στο τέλος κάνουν πάρα πολύ εύκολο τον τερματισμό του παιχνιδιού, ίσως και να τα απέφευγα.
[SIZE=12pt]Γραφικά (18/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Για το επίπεδο του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] τα γραφικά είναι ικανοποιητικά αλλά για την επανέκδοση του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] [/SIZE][SIZE=12pt]Color[/SIZE][SIZE=12pt] είναι αξιέπαινα.[/SIZE]
[SIZE=12pt]Χειρισμός (20/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Τι να πω για ένα παιχνίδι που αξιοποίησε τα δύο κουμπιά και τον σταυρό κατεύθυνσης με πολύ έξυπνο τρόπο? Απλά…. Τέλειος![/SIZE]
[SIZE=12pt]Μουσική (17/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Όπως και σε όλα τα παιχνίδια του [/SIZE][SIZE=12pt]GameBoy[/SIZE][SIZE=12pt] έτσι και εδώ έχουμε ένα απογοητευτικό άκουσμα αλλά η σχετικά υψηλή βαθμολογία οφείλετε στους πάρα πολλούς διαφορετικούς ήχους από τα μαγικά όργανα και την [/SIZE][SIZE=12pt]ocarina[/SIZE][SIZE=12pt].[/SIZE]
[SIZE=12pt]Διάρκεια ζωής (19/20): [/SIZE][SIZE=12pt]Όπως κάθε παιχνίδι [/SIZE][SIZE=12pt]Zelda[/SIZE][SIZE=12pt] έχει αρκετά δύσκολους γρίφους που απαιτούν χρόνο. Εκτός των γρίφων, το παιχνίδι διαθέτει πολύ δύσκολες μάχες που απευθύνονται σε [/SIZE][SIZE=12pt]hardcore[/SIZE][SIZE=12pt] [/SIZE][SIZE=12pt]gamers[/SIZE][SIZE=12pt]. Οπότε πάνω από 15 ώρες θα σας χρειαστούν για να φτάσετε στο τέλος.[/SIZE]
[SIZE=12pt]Γενικά: [/SIZE]
[SIZE=12pt]Ένα παιχνίδι που έδωσε κύρος στην φορητή κονσόλα της [/SIZE][SIZE=12pt]Nintendo[/SIZE][SIZE=12pt]. Αν και δεν υπάρχει η ιστορία και ο μύθος της [/SIZE][SIZE=12pt]Zelda[/SIZE][SIZE=12pt] άμεσα στο παιχνίδι, εφόσον πρόκειται για την μετά [/SIZE][SIZE=12pt]Ganon[/SIZE][SIZE=12pt] εποχή, θα έλεγα με σιγουριά ότι εξεπλάγην από την ιστορία και από το παιχνίδι στο γενικό του σύνολο. Κατά την άποψή μου είναι ότι καλύτερο έχουμε δει για τη σειρά σε φορητή κονσόλα![/SIZE]
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: