Tai-Pan (1987 Ocean)

Ace

RetroAdept
Joined
29 Απρ 2007
Μηνύματα
1.376
Αντιδράσεις
930
Το υπέροχο Tai-Pan, είναι ένα παιχνίδι από την Ocean, στα πρότυπα του Pirates! με λίγο λιγότερο «βάθος» και περισσότερες arcade sequences. Ακόμα θυμάμαι το μακρινό 1987 να περιπλανιέμαι στις ιαπωνικές θάλασσες, με τους χάρτες του Micromad ανά χείρας, για να πουλήσω μετάξι, τσάι και νεφρίτη σε μακρινά λιμάνια.

extra_lire_fichier.php
extra_lire_fichier.php


Η έκδοση του Amstrad CPC παρότι άψογη σε όλα, δυστυχώς είχε ένα bug όπου κατά το ρεσάλτο από εχθρικό πλοίο, στο τέλος της μάχης, ανεξάρτητα από την έκβασή της, το παιχνίδι πάντα κρασάριζε. Η λύση ήταν συχνά saves και να αποφεύγεις το εχθρικό ρεσάλτο όπως ο διάολος το λιβάνι, που ήταν πραγματικά κρίμα, καθώς ήταν ένα πολύ «δυνατό» arcade sequence.

extra_lire_fichier.php
extra_lire_fichier.php


Ενώ τότε πίστευα ότι το bug οφειλόταν σε κακογραμμένη δισκέτα ή βιαστικό crack, όποια κόπια έβρισκα είχε το ίδιο ακριβώς πρόβλημα και αρκετό καιρό μετά, στον καιρό του internets, έμαθα ότι το bug προϋπήρχε στον original κώδικα του παιχνιδιού και μάλιστα και στις δύο εκδόσεις κασέτας και δισκέτας. Οπότε δεν υπήρχε μέχρι σήμερα τρόπος να παίξει κάποιος το Tai-Pan σε Amstrad CPC σε ολοκληρωμένη μορφή...


...και λέω μέχρι σήμερα γιατί 34 χρόνια μετά κυκλοφόρησε η Bug Fix έκδοση του παιχνιδιού με 2 bytes αλλαγμένα στον κώδικα όλα κι όλα. Δεν πρόλαβα να το δω ακόμα εις βάθος, για να διαπιστώσω του λόγου το αληθές, αλλά... σνιφ σνιφ... συγκινήθηκα.

Il y a un gros plantage lorsque l'on veut aborder un bateau, pendant le combat le jeu fini toujours par faire un reset.

Arrivé a un certain moment, selon le nombre de notre équipage restant après l'abordage, ça nous dit si nous avons réussi à repousser l'attaque ou non.
Le problème est lié à une mauvaise adresse de pointage sur la palette de couleur, qui fait qu'a un moment ça envoi sur le registre #7f00, des valeurs farfelues.
LD A,(HL) ; A = #E5
LD B,#7F
OUT (C),A

On se retrouve avec une adresse d'exécution dans la zone écran, qui pointe sur des instructions aléatoire, puis après c'est la catastrophe !!!

Octets a rechercher pour correction :
AVANT :

APRES :
 
Τελευταία επεξεργασία:
@Ace Πολυ ωραίο το review!

Σκέτη γλυκα είναι τα παιχνίδια του cpc.. Έτσι μου ρχεται να το βάλω να παίξω τώρα στον winape emulator..
 
  • Like
Reactions: Ace
@Ace Πολυ ωραίο το review!

Σκέτη γλυκα είναι τα παιχνίδια του cpc.. Έτσι μου ρχεται να το βάλω να παίξω τώρα στον winape emulator..

Χε χε χε. Όντως, όταν ο Amstrad ξεδιπλώνει τα χρώματά του, είναι σκέτη γλύκα!
Όπως ισχυρίζονται μερικοί άσπονδοι spectrumάκηδες εδώ μέσα (ε, @Wally?) ο Amstrad έχει LEGO graphics και δεν θα διαφωνήσω για το συγκεκριμένο παίγνιο, αλλά όπως ξέρουμε όλοι οι μπαμπάδες πλέον, τα πολύχρωμα LEGO α) είναι χάρμα οφθαλμών και β) προκαλούν όλα τα παιδάκια (όπως και εμάς) να τα αρπάξουν και να παίζουν μαζί τους με τις ώρες...

Δοκίμασε και τον CaPriCe Forever. Του λείπει ακόμα η υποστήριξη της σειράς Plus, αλλά ότι έχει, το δίνει σε πιο «μοντέρνο» περιτύλιγμα και καλύτερο support σε σύγχρονα display modes. Δεύτερη επιλογή, που υποστηρίζει και την σειρά plus είναι ο CPCEC/ZXSEC.
 
Πολύ έντονα τα χρώματα, μικρή ανάλυση και δεν βλέπονται τα γραφικά του amstrad γενικά. Σε κάποια παιχνίδια έχουν κάνει καλή δουλειά πχ Gryzor και δεν σου βγάζει τα μάτια. Σε κάτι τέτοια παλιά όπως το tai-pan έχεις και έξτρα ομορφιές: έχουν μεταφέρει αυτούσιο τον κώδικα του Ζ80 (μουστάρδας) και απλά άλλαξαν τα γραφικά και έχει 2 χρώματα ανά block στην χαμηλή ανάλυση. lol
 
  • Like
Reactions: Ace
LEGO graphics τόσα χρόνια και να μην το χω ακούσει εδώ μέσα, πετυχημένο, λολ.
Το παιχνίδι κορυφή ,το έπαιξα αρκετά με βάθος, δεν θυμάμαι να είχα κολλήσει κάπου.
 
  • Like
Reactions: Ace
Mεχρι και μενα με εκανε κλικ με αυτα που διαβαζω να το παιξω σε emulator :headbangdude: :headbangdude: :headbangdude: :headbangdude:
 
  • Like
Reactions: Ace
LEGO graphics τόσα χρόνια και να μην το χω ακούσει εδώ μέσα, πετυχημένο, λολ.
Έτσι έτσι, είχαμε τα LEGO, τον μουστάρδα, και τον λασποπαλέτα. Μες την αγάπη και τον αλληλοσεβασμό, αυτή η 8bit era... :p

Παρακάτω και οι εκδόσεις για ATARI ST, Spectrum και Commodore, με τελευταία αυτή για Apple II, όμως από διαφορετικό software house, που βασίστηκε επίσης στο βιβλίο.

unnamed.gif Tai-Pan-R.png
taipan1.png 020DDQtHjnYxFt3p4ebJk0g.1569507900.fit_lim.size_1050x578.jpg

And the one version to rule them all:

extra_lire_fichier.php.png




 
Τελευταία επεξεργασία:
Επειδή εκτροχιαστήκατε τελείως από το θέμα που ήταν το Tai Pan, αλλά κι επειδή η συζήτηση που ξεκινήσατε για τις διαφορές γραφικών στα οκτάμπιτα έχει ενδιαφέρον, την μεταφέρω εδώ για να συνεχιστεί όπως της αξίζει.
 
Από τα αγαπημένα μου παιχνίδια όλων των εποχών το Tai Pan (έχω μια αδυναμία γενικώς στα πειρατικά, την πειρατεία κλπ - ο νοών αγνοείτω). Ίσως αυτό το review θα έπρεπε να βρίσκεται στην ενότητα για Atari ST, που είχε μακρά την καλύτερη version και η οποία έδωσε αφορμή να παρουσιαστεί σε ένα φοβερό Special Review στο τεύχος 38 του Pixel!

Θεωρώ ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία του software, το γεγονός ότι της Ocean που δεν το κυκλοφόρησε ποτέ για Amiga. Eίμαι σίγουρος ότι θα ήταν φανταστικό. Mεγάλο κρίμα επίσης ότι η ομώνυμη ταινία δεν στάθηκε αντάξια στην συναρπαστική νουβέλα του James Clavell, όπου βασίστηκε και το παιχνίδι.

Η loading music στον C64 και το αντίστοιχο intro tune στον Spectrum 128 ήταν εξαιρετικά και σε έβαζαν αμέσως στο κλίμα της Άπω Ανατολής.

Η άποψη μου για τις εκδόσεις (τις έχω κατά καιρούς παίξει όλες) είναι συνοπτικά οι εξής:
  • Spectrum: Η καλύτερη λεπτομέρεια απεικόνισης και ταυτόχρονα η μικρότερη χρήση χρωμάτων (βλ. θέατρο σκιών)
  • C64: Η καλύτερη μουσική (κλασσικά). Γραφικά δυστυχώς για τα μπάζα και δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες του μηχανήματος. Ίσως η χειρότερη από όλες!
  • Αmstrad: Η καλύτερη συνολική έκδοση στα 8-bits, αλλά για να αντέξεις τα γραφικά lego (πολύ πετυχημένο!) πρέπει να διατηρείς μια άλφα απόσταση από την οθόνη, για να μη τραυματίσει τον αμφιβληστροειδή κανά τετράγωνο.
  • MSX: Ενώ πρόκειται για καλή έκδοση...με ανάλυση επιπέδου Spectrum, αλλά και τα περισσότερα χρώματα σε UI / Backgrounds, όλα τα sprites είναι ΜΠΛΕ!! (μπλιαχ!) Mιλάμε για έγκλημα εκ προμελέτης.
  • Atari ST: H καλύτερη έκδοση γενικώς. Δεν είχα ποτέ ST, αλλά δοξάστηκε στους emulators. Ίσως το παιχνίδι που έχω παίξει περισσότερες ώρες ποτέ σε emulator! Aυτό τα λέει όλα.

Ίσως επανέλθω με κάποιο αναλυτικό Review στο μέλλον. Στο μεταξύ όσοι δεν το έχετε ήδη πράξει, διαβάστε το Review του Κώστα Βασιλάκη στο Pixel 38.

Υ.Γ: Θυμάμαι ότι το είχα αντιγράψει με διπλό κασετόφωνο από αυθεντική έκδοση φίλου (πιστός στο πειρατικό πνεύμα), αλλά λόγω απόκλισης στην απόδοση, η αντιγραμμένη κόπια χρειαζόταν σχεδόν μια πλήρη περιστροφή με το κατσαβίδι στο αζιμούθιου στο 1530 C2N Datasette για να παίξει σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια. Παρόλα αυτά ήταν τόσο εθιστικό που κάθε φορά το έκανα καρτερικά εν είδει ιεροτελεστίας.
 
Τελευταία επεξεργασία:
χεχε...ίσως ειναι ο μοναδικός λόγος να εχει κανεις αταρι στ
 
Ωραίο παιχνίδι, έπαιξα Tai-Pan πρώτα στον C64 και αργότερα στον ST. θυμάμαι πως ήταν special review στο Pixel, αλλά δεν θυμόμουν το τεύχος.
 
πολλά ξεχναω αλλά λεμε τωρα :)
 
Έχει κι άλλα. Ranarama, Where time stood still, Solomon's key.
 
Πίσω
Μπλουζα