* Γ' Λυκείου (3η δέσμη)

@ D@redevil: νομίζω ότι το έγραψα και προηγουμένως: έδωσα εξετάσεις το 1989 και είχαμε το κόκκινο που σας έδειξα και το μπλε που λεγόταν "Θέματα νεότερης και σύγχρονης ιστορίας από τις πηγές". Πηγές είχαμε κ εμείς, μόνο που δεν τις χρησιμοποιούσαμε. Το κόκκινο βιβλίο χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά στη δική μου φουρνιά (1989). Οι επόμενοι δεν το είχαν.

@ nwntas: μάλλον urban legend ήταν αυτό περί των φοιτητών που συνέγραψαν κείμενα κλπ. κλπ. Όπως διαπίστωσα αργότερα, όταν διδάχτηκα λατινικά στο πανεπιστήμιο, τα κείμενα ήταν ελαφρώς τροποποιημένα αποσπάσματα από αυθεντικά κείμενα, κυρίως από λόγους του Κικέρωνα. Η τροποποίηση συνίστατο στην περικοπή κάποιων "δύσκολων" παραγράφων και στην αντικατάσταση εξεζητημένων λέξεων με πιο απλές. Όσον αφορά τα "ανέκδοτα" στο τέλος, ήταν αποσπάσματα κυρίως από ελεγείες διαφόρων ποιητών, και φυσικά είχαν το χιούμορ της εποχής εκείνης (πολύ διαφορετικό προφανώς από το δικό μας).
 
Ναι, my bad... Τέλος 2ης σελίδας - δεν το θυμόμουν....

Ώστε το μπλε βιβλίο έγινε το μετέπειτα γκρι, να υποθέσω? Υπερπαραγωγή... :mad:
 
D@redevil είπε:
...... (να υποθέσω ότι τελείωσες κάπου μεταξύ 95 - 99, ε?)...

ήταν καινούρια "εξυπνάδα" των πανελληνίων, όπου -όπως προανέφερε η κοπέλα- η απάντησή σου έπρεπε να συγκροτείται από συγκεκριμένα αποσπάσματα, σε συγκεκριμένες σελίδες (ακόμα κι αν αυτό σήμαινε να ξεκινάς από την 4η πρόταση της 2ης παραγράφου της σελίδας 46 και να πρέπει να συμπεριλάβεις ακόμα και προτάσεις από άλλες παραγράφους, σε άλλες σελίδες)......
Nαι, το 96

Πολλες φορες για να βγει μια απαντηση επρεπε να βαλεις π.χ. την 4η πρόταση της 2ης παραγράφου της σελιδας χ...την 3η προταση της 1ης παραγραφου της σελιδας ψ...την τελευταια προταση της 5ης παραγραφου της σελιδας ω...και παει λεγοντας...

ασε που πολλες φορες επρεπε να αλλαξεις και ενοτητα και να παρεις και απο εκει προτασεις για να βγει η απαντηση...

ουσιαστικα σε αυτο το μαθημα εξεταζόσουν ποσο καλα παπαγαλίζεις, οχι τι ξερεις...

Αλλα σαμπως και στην εκθεση τα ιδια δεν ήταν?? Μήπως μπορουσες σε ενα θεμα να αναπτυξεις την δικη σου αποψη, οπως εσυ θελεις??? οχι βεβαια!! ήσουν εκτος θεματος! επρεπε να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο μοτιβο δομης του καθε θεματος και να γραψεις αυτο που "υπαγόρευε" η μάζα...οποτε αναγκαστικά παπαγαλιζες και τα θεματα της εκθεσης..
 
hannele είπε:
Πολλες φορες για να βγει μια απαντηση επρεπε να βαλεις π.χ. την 4η πρόταση της 2ης παραγράφου της σελιδας χ...την 3η προταση της 1ης παραγραφου της σελιδας ψ...την τελευταια προταση της 5ης παραγραφου της σελιδας ω...και παει λεγοντας...ασε που πολλες φορες επρεπε να αλλαξεις και ενοτητα και να παρεις και απο εκει προτασεις για να βγει η απαντηση...

ουσιαστικα σε αυτο το μαθημα εξεταζόσουν ποσο καλα παπαγαλίζεις, οχι τι ξερεις...
Κι όμως, σε αυτό δεν αρκεί μόνο η παπαγαλία, αλλά και η κατανόηση. Σε κάτι τέτοιες ερωτήσεις, που καλά κρατούν, έβλεπες παιδιά που ήξεραν νερό το κείμενο, να μη μπορούν να απαντήσουν και να ρωτούν σα χαμένα (στο φροντιστήριο) την καθηγήτρια "από πού να ξεκινήσω την απάντηση;"... Επειδή ήμουν πιο πολύ της κατανόησης, ξέρεις τι είναι να τρως άκυρο από την καθηγήτρια, όχι γιατί δεν απάντησες με όλα τα κομμάτια, αλλά γιατί δεν απάντησες όπως το λέει το βιβλίο; Εκεί τρελαίνεσαι... Να ξέρεις τι πρέπει να πεις, αλλα να χανεις γιατι δε μπορεις να το πεις αυτολεξει, και να βλεπεις την αλλη την κοπελα να μην ξερει απο που να το ξεκινησει και που να το τελειωσει... Αποτέλεσμα; Παρόμοιοι βαθμοί και στους δύο και αντε βρες ποιος ήταν ο διαβασμένος και ποιος όχι...
 
nwntas είπε:
Κι όμως, σε αυτό δεν αρκεί μόνο η παπαγαλία, αλλά και η κατανόηση. Σε κάτι τέτοιες ερωτήσεις, που καλά κρατούν, έβλεπες παιδιά που ήξεραν νερό το κείμενο, να μη μπορούν να απαντήσουν και να ρωτούν σα χαμένα (στο φροντιστήριο) την καθηγήτρια "από πού να ξεκινήσω την απάντηση;"... Επειδή ήμουν πιο πολύ της κατανόησης, ξέρεις τι είναι να τρως άκυρο από την καθηγήτρια, όχι γιατί δεν απάντησες με όλα τα κομμάτια, αλλά γιατί δεν απάντησες όπως το λέει το βιβλίο; Εκεί τρελαίνεσαι... Να ξέρεις τι πρέπει να πεις, αλλα να χανεις γιατι δε μπορεις να το πεις αυτολεξει, και να βλεπεις την αλλη την κοπελα να μην ξερει απο που να το ξεκινησει και που να το τελειωσει... Αποτέλεσμα; Παρόμοιοι βαθμοί και στους δύο και αντε βρες ποιος ήταν ο διαβασμένος και ποιος όχι...

Τεράστιες τραγικές αλήθειες._

Δεν μπόρεσα ποτέ να γράψω πάνω από 14-16/20 στο φροντιστήριο και στις πανελλήνιες είχα γράψει 12.. για τους λόγους αυτούς, παρ' όλο που τα είχα απαντήσει όλα. Δεν έχω φωτογραφική μνήμη και δεν μπορούσα με τίποτα να αποστηθίζω κείμενα και να τα λέω.

Πίεζα τον εαυτό μου τόσο πολύ να μπορέσω να μάθω το βιβλίο, τραγικό και μόνο που το σκέφτομαι. Πίκρα και απογοήτευση για όλους και όλα.
 
Υπάρχουν άραγε πουθενά links από όλα αυτά;;
 
LadyNaty είπε:
@ Betty Boop: Δυστυχώς έχω μόνο το κόκκινο βιβλίο σε καλή κατάσταση (το μπλε είχε διαλυθεί και μάλλον το πέταξα). Για τους φίλους μου λοιπόν ποστάρω το εξώφυλλο με την αφηρημένη ζωγραφια του Nicolas de Stael. Νομίζω όμως ότι κάποιος έχει ανεβάσει το "μπλε". Είναι αυτό που έχει τίτλο 'Θέματα Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας από τις Πηγές"Προβολή συνημμένου 90780

''Θέματα Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας από τις Πηγές"

είναι γκρι το βιβλίο ιστορία.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτό το :rant: -βιβλίο το βλέπω και συφιλιάζομαι κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που το είδα....

Ακόμα και την Άλγεβρα που δεν την πήγαινα, την κράτησα. Αυτό το συγκεκριμένο βιβλίο, όταν τελείωσα με τις πανελλήνιες, το έκαψα κι επειδή ήδη το έχω ξαναπεί, λυπάμαι που το έκαψα μια φορά μόνο!....

:rant: :rant: :rant:

sakis34 είπε:
Υπάρχουν άραγε πουθενά links από όλα αυτά;;
Δυστυχώς όχι, φίλε μου. Τα σχολικά βιβλία υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα, οπότε εδώ σίγουρα δε θα βρεις κάτι για κατέβασμα! :)
 
D@redevil είπε:
Δυστυχώς όχι, φίλε μου. Τα σχολικά βιβλία υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα, οπότε εδώ σίγουρα δε θα βρεις κάτι για κατέβασμα! :)
Ο ίδιος ο ΟΕΔΒ τα δίνει για κατέβασμα σε pdf επίσημα στην σελίδα του...

http://ebooks.edu.gr/2013/allcoursespdf.php
 
gademosauros είπε:
Ο ίδιος ο ΟΕΔΒ τα δίνει για κατέβασμα σε pdf επίσημα στην σελίδα του...
http://ebooks.edu.gr/2013/allcoursespdf.php
Α, ώστε ξανάνοιξε?! :) Υπέροχα νέα!

Όταν έκλεισε ο ΟΕΔΒ, είχε κλείσει και το site, οπότε εφόσον τα βιβλία δεν υπήρχαν ανεβασμένα στον official ιστότοπο, δεν γίνονταν δεκτά links στο φόρουμ!

Μπράβο - εκπληκτική ανακάλυψη! :thumbup:
 
Δεν ξέρω ποιο εννοείς «προηγούμενο site»?

Εγώ πρώτη φορά τα είχα βρει πριν χρόνια σ΄αυτό το λινκ: http://digitalschool.minedu.gov.gr/books/ (είχα μαζέψει αρκετό υλικό εδώ)

Όπου όμως τώρα δεν παίζει, κι αντίθετα έχει μεταφερθεί το περιεχόμενο στο παραπάνω λινκ

Υποθέτω μέχρι να αλλάξει πάλι υπουργός και να αποφασίσει να κάνει τα ίδια πράγματα με άλλο όνομα για να δείξει ότι έκανε κάτι... ράβε-ξήλωνε με λίγα λόγια.

Πάντως τα συγκεκριμένα βιβλία (της δέσμης) για μένα δεν έχουν αξία σε pdf.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα βιβλία της Γ Δέσμης της σχολικής χρονιάς μου, 1996


Αρχαία (το διδαγμένο κείμενο)
20210205_172242.jpg
20210205_172221.jpg
Λείπει το βιβλίο του Οιδίποδα Τύραννου (θα το βρω κι αυτό στο πατάρι ;))


Ιστορία
1610522089.jpeg.jpg



Λατινικά
XXXX22.jpg
1609159683.jpeg.jpg



* Επίσης χρησιμοποιούσαμε κι την παρακάτω Γραμματική για τις ασκήσεις-ρήματα του "Αδίδακτου-άγνωστου κειμένου", που μας είχαν δώσει στην Α Λυκείου
ARXAIA GRAMMATIKH A LYKEIOY.jpeg.jpg
 
Αχ βρε hannele είδα το εξώφυλλο της Ιστορίας και με έπιασε ένα οδυνηρό σφίξιμο στο στομάχι. Όσο λάτρευα τα αρχαία και τα λατινικά τόσο μισούσα την Ιστορία. Ποτέ δε μου άρεσε σαν μάθημα αλλά τη συγκεκριμένη την μίσησα όταν άρχισα να την μαθαίνω παπαγαλία από τα Χριστούγεννα της Α' Λυκείου (γιατί το σύστημα των εξετασεων δεν μας άφηνε άλλα περιθώρια αν θέλαμε να πετύχουμε μεγάλο βαθμό). Μέχρι στιγμής είναι και το μόνο βιβλίο στη ζωή μου το οποίο έχω κάψει (και δεν το έχω μετανοιώσει τόσα χρόνια τώρα).
Όσο για τη γραμματική μας, ενώ ήταν ένα πολύ χρήσιμο βιβλίο και σωστά γραμμένο, ο φιλόλογος της δέσμης μας προέτρεπε να αναζητήσουμε, όσοι μπορούσαμε, την παλιότερη γραμματική του Τζάρτζανου (μωβ-άσπρο εξώφυλλο, θα το ανεβάσω κάποια στιγμή). Αλλά ούτως ή άλλως είχαμε πολύ απαιτητικό φιλόλογο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπουχουχου εγώ είχα φυλάξει τον Τζάρτζανο (που μας συνόδευε και στα 6 χρόνια του Γυμνασίου) ως κόρην οφθαλμού και ήταν καλοδιατηρημένος, αλλά όταν έφυγα Αμερική και τον άφησα ανυπεράσπιστο η εγκληματίας μάδερ το δάνεισε στον γιο μιας φίλης της και επεστράφη σε οικτρή κατάσταση. Τώρα το έχω εδώ αλλά δεν τον ανοίγω, έχω pdf όταν χρειάζομαι να το συμβουλευτώ.

Εξώφυλλο σαν αυτό του Ανθολογίου θα ήταν αδιανόητο εν Αμερική, θα το κατακεραυνώνανε από θεούσοι μέχρι φεμινίστριες και θα αφαιρούσαν το βιβλίο κι από τη βιβλιοθήκη του σχολείο ακόμη. Και θα το ρίχνανε στην πυρά μαζί με τον εισηγητή της αγοράς του.
 
Ευχαριστούμε για την αποκατάσταση των φωτογραφίων. Οταν πριν 10+ χρόνια τις ανεβάζαμε στα κατά τόπους Imageshack, δε μπορούσαμε να φανταστούμε ότι αυτό θα χανόταν με τον καιρό....
 
Σήμερα κατάφερα να διαβάσω το θρεντ όλο από την αρχή. Και διαπιστώνω (μάλλον με ικανοποίηση) ότι το γκρι βιβλίο της Ιστορίας έγινε στάχτη κι από άλλα σεβαστά μέλη του φόρουμ, δεν είμαι η μόνη τελικά.
Επειδή όλοι έχετε τα παράπονά σας και τις αναμνήσεις σας από το σύστημα και τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων ήθελα να ρωτήσω: Σας έτυχε να εξεταστείτε σε μάθημα που περιείχε και θέμα εκτός ύλης; ξέρω ότι ακούγεται απίθανο και λογικά θα είχε ξεσηκωθεί όλη η χώρα αν συνέβαινε αυτό αλλά έχει συμβεί. Στη δική μου χρονιά, ας πούμε, ένα υποερώτημα στη συντακτική ανάλυση παρέπεμπε σε κανόνα που δεν υπήρχε στο σχολικό βιβλίο (του Μουμτζάκη) αλλά υπήρχε στο παλιότερο συντακτικό του Τζάρτζανου! Έπιανε πολύ μικρό βαθμό η απάντηση, γιατί επρόκειτο απλώς για ένα προσδιορισμό, αλλά θυμάμαι ότι είχαν ξεσηκωθεί αρκετοί. Νομίζω πάντως ότι πολλοί είχαν διδαχθεί τον κανόνα στο φροντιστήριο κι έτσι κατάφεραν να απαντήσουν (κάποιοι άλλοι, καλή ώρα, που δεν πήγαιναν φροντιστήριο, είχαν κάνει τον Τζάρτζανο ευαγγέλιο).

Και μια φωτό του Συντακτικού του Μουμτζάκη με τα χρώματα που πρόλαβε η δική μου χρονιά (τα έχει αλλάξει δυο-τρεις φορές)

333000747.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ουπς! Τώρα το ξετρύπωσα το νημάτιο!

Το πάλαι ποτέ υπήρξα κι εγώ τριτοδεσμίτισα αλλά τη δόλια την Ιστορία γιατί την έχετε τόσο άχτι όλοι σας;

Θα μου πείτε "γιατί κυρά μου μάθαινα για τον Κοραή και το Αμστελόδαμο, τον Κάνινγκ και το γάντι του από πρώτη σειρά μέχρι τελευταία, ανάποδα, χιαστί και σταυροβελονιά". Σεβαστόν! Όμως νομίζω πως είχε καλές (έως πολύ καλές) προθέσεις και το 'φαγε κι αυτό η μαρμάγκα των φροντιστηριάκηδων και ιδιαιτεράκηδων καθηγητών.

Κατ' αρχάς οι θεματικές του ενότητες μέχρι και προχώ θα μπορούσαν να θεωρηθούν. Εθνικές Γαίες και Οικονομικά του Αγώνα; Εκεί που από την Ελληνική Επανάσταση μόνο για τα Δερβενάκια και το Ναυαρίνο μαθαίναμε; Νεοελληνικός Διαφωτισμός για να ξεστραβωθούμε ότι μέσα από μια διαδικασία φτάσαμε στην Αγία Λαύρα, δεν ξύπνησαν ένα πρωί οι Μαυρομιχαλαίοι κι είπαν "ρε δεν πάμε μέχρι την Πάτρα να κάνουμε βαβούρα;" Άσε την προσπάθεια να πιάσουμε τα βασικά του Μικρασιατικού που ακόμα παραμένει τζιζ θέμα.

Οι πηγές πάλι προφανώς είχαν ως στόχο να καταλάβουμε ότι την ιστορία την μαθαίνουμε μέσα από κάποια πρωτότυπα κείμενα που τα ερμηνεύουμε. Και οι ερωτήσεις στις εξετάσεις θα 'πρεπε να 'ναι σ' αυτό το κλίμα.

Αλλά φευ! Φροντιστηριάκηδες και ιδιατεράκηδες....
 
Σήμερα κατάφερα να διαβάσω το θρεντ όλο από την αρχή. Και διαπιστώνω (μάλλον με ικανοποίηση) ότι το γκρι βιβλίο της Ιστορίας έγινε στάχτη κι από άλλα σεβαστά μέλη του φόρουμ, δεν είμαι η μόνη τελικά.
Επειδή όλοι έχετε τα παράπονά σας και τις αναμνήσεις σας από το σύστημα και τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων ήθελα να ρωτήσω: Σας έτυχε να εξεταστείτε σε μάθημα που περιείχε και θέμα εκτός ύλης; ξέρω ότι ακούγεται απίθανο και λογικά θα είχε ξεσηκωθεί όλη η χώρα αν συνέβαινε αυτό αλλά έχει συμβεί. Στη δική μου χρονιά, ας πούμε, ένα υποερώτημα στη συντακτική ανάλυση παρέπεμπε σε κανόνα που δεν υπήρχε στο σχολικό βιβλίο (του Μουμτζάκη) αλλά υπήρχε στο παλιότερο συντακτικό του Τζάρτζανου! Έπιανε πολύ μικρό βαθμό η απάντηση, γιατί επρόκειτο απλώς για ένα προσδιορισμό, αλλά θυμάμαι ότι είχαν ξεσηκωθεί αρκετοί. Νομίζω πάντως ότι πολλοί είχαν διδαχθεί τον κανόνα στο φροντιστήριο κι έτσι κατάφεραν να απαντήσουν (κάποιοι άλλοι, καλή ώρα, που δεν πήγαιναν φροντιστήριο, είχαν κάνει τον Τζάρτζανο ευαγγέλιο).

Και μια φωτό του Συντακτικού του Μουμτζάκη με τα χρώματα που πρόλαβε η δική μου χρονιά (τα έχει αλλάξει δυο-τρεις φορές)

333000747.jpg
Φοβερό! Που το ξετρύπωσες!! Το είχαμε κι αυτο, πράγματι! Με αυτο το εξώφυλλο. Μας το ειχαν δώσει στην Α Λυκείου μαζι με την Γραμματική του Μ.Οικονόμου που έχω βάλει στο #54. Δεν το βρηκα στα βιβλία στο πατάρι, κι το ειχα ξεχασει εντελώς οτι το είχαμε κι αυτο!
 
Πίσω
Μπλουζα