Saturn - Μια άλλη "ματιά" στην ιστορία του ...

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Το ότι ακουγόταν πως το saturn είναι πιο δυνατό στα 2d από το ps1 τότε πιστεύω πως το έλεγαν επειδή δεν κατάλαβαν σωστά κάποια πράγματα από αυτά που ήθελε η sega για το saturn όσοι τα έγραψαν στα περιοδικά της εποχης με αποτέλεσμα να γραφτουν όσα γράφτηκαν. Με βάση τις 2d επιδόσεις που ξέρουμε τώρα για το ps1.

H sega απ' ότι θυμάμαι εκτός το 3d gaming είχε ως στοχο να συνεχίσει και το 2d gaming στην νέα γενιά και κάπου εκεί πρεπει να συνδιασαν λανθασμένα την ισχύ του saturn με το next 2d gaming ως την καλύτερη για τα next gen 2d όταν από την μερια του ps1 δεν υπηρχαν τετοιες ανακοινώσεις για 2d και άρα το sega saturn είναι πιο ειδικό μηχάνημα για τα 2d από το ps1 και δεν θέλει και πολύ μετά.
 
Donpachi, Dodonpachi, Strikers 1945 II, Capcom Generations, In the hunt, Castlevania Symphony of the night, Raystorm, Street fighter alpha, Megaman x-3 και ίσως αρκετά ακόμα λέγεται ότι παίζουν πιο καλά στο Playstation χωρίς να τα έχω τσεκάρει.

Δεν έχει πολύ σημασία πια απλά καταλαβαίνεις ότι όταν ο αντίπαλος σε έχει στο 3D και σου καταφέρνει πλήγματα και σε 2D ότι το πουλάκι πεταξε
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στο ίδιο τεύχος τα κάνει ακόμα πιο περίεργα βγάζοντας τίτλους της στα PC. Στην ουσία ανταγωνίζεται τον εαυτό της, φαντάσου πχ να έβγαζε η Sony το Gran Turismo στο PC. Κόβει πωλήσεις στον ίδιο της τον εαυτό κατα αυτό τον τρόπο

Tότε τα PC ήταν πανάκριβα, ιδίως για 3d παιχνίδια και ελάχιστοι είχαν τέτοια μηχανήματα. Και μόνο αυτοί που γράφανε στα περιοδικά και δημιουργεί εσφαλμένη αντίληψη. Θα επηρέαζε ελάχιστα τις πωλήσεις.
Εγώ θυμάμαι με Pentium 166 δοκιμασα το Bleem (SOTN) και σερνόταν. Δεν είχα λεφτά για αναβάθμιση
 
Τελευταία επεξεργασία:
Περίεργη εκείνη η εποχή, όλοι έπαιρναν PSX ή N64, ελάχιστοι Saturn. Εγώ προσωπικά παρέμενα πιστός στο PC! Άλλωστε τα παιχνίδια που έπαιζα εγώ δεν κυκλοφορούσαν σε κονσόλες. Και μιλάω για RTS genre και adventures. Αν και το Command & Conquer στο Saturn ήταν καλύτερο απ' ότι στο PSX.

Πάντως ότι arcade τίτλους έκανε μεταφορά η SEGA στην κόνσολα πέτυχαν απολύτως. Το 1997 το εγκατέλειψαν εντελώς για το Dreamcast.

Αν και θεωρώ ότι από το καλοκαίρι του 1995 η αγορά είχε ωριμάσει και πολλές οικογένειες έπαιρναν PC, ας ήταν πιο ακριβό. Το 1995 - 1996 πήγαινα Πρώτη Γυμνασίου και θυμάμαι ότι από τα 32 άτομα στην τάξη, οι 9 είχαμε PC στις αρχές του 1996. Στο Δημοτικό ήμασταν 3 την προηγούμενη χρονιά. Το 1997 - 1998 στην Τρίτη Γυμνασίου οι μισοί είχαν αποκτήσει PC.

Όσο για το Bleem! επειδή είχα ασχοληθεί, έτρεχε καλά σε PII! Στον MMx 233 MHz που είχα όταν κυκλοφόρησε δεν έτρεχε καλά. Αλλά ο Pentium 166 MHz (Ιανουάριος 1996) ήταν ήδη obsolete το 1999 (Μάρτιο) που κυκλοφόρησε το Bleem! Αφού τότε είχαμε ήδη φτάσει στα 450 MHz!
 
Πάω στο σπίτι ενός φίλου αρχές 2000ς και βλέπω ένα saturn πεταμένο στο τραπέζι με 10 παιχνίδια και 2 χειριστήρια. Είχε πάρει ο ανιψιός του Dreamcast και του το χάρισε. Το θεωρούσαν απόλυτη πατάτα, και δεν μου έκοψε τότε να το πάρω με κανένα 30αρι ευρώ. Worldwide soccer, tomb raider, sonic και ένα σωρό άλλα παιχνίδια και η κονσόλα της κουτας ούτε γρατζουνιά δεν είχε
 
1000197391.jpg

Φεβρουάριος 96, τύπος μόλις έχει πάρει Sega CD και του λένε τα μαντάτα. Μεγάλε του λέει 2 παιχνίδια ακόμα θα βγουν και τελείωσε, door stopper. Βάζω στοίχημα πως δεν χάρηκε πολύ

1000197393.jpg

Τον ίδιο μήνα το PS1 έχει πιάσει 3πλασιες πωλήσεις με 3 μήνες λιγότερους στην αγορά. 53 μύρια χασουρα σε 1 χρόνο για την ιαπωνική Sega και η στροφή και στα PC γίνεται για να καλύψει μέρος ίσως της ζημιάς. Μέσο όρο το PS1 πουλάει 80.000 το μήνα και το Saturn 20.000
 
Εντάξει, το να πάρεις Sega CD κοντά στο 1996 είναι λίγο και δικό σου λάθος.

Δηλαδή αν μπορείς και στέλνεις γράμμα/mail σε gaming περιοδικό για να κάνεις ερώτηση, τότε είσαι και αρκετά ενημερωμένος ώστε να μην έχεις καμία δικαιολογία.
 
Εντάξει, το να πάρεις Sega CD κοντά στο 1996 είναι λίγο και δικό σου λάθος.

Δηλαδή αν μπορείς και στέλνεις γράμμα/mail σε gaming περιοδικό για να κάνεις ερώτηση, τότε είσαι και αρκετά ενημερωμένος ώστε να μην έχεις καμία δικαιολογία.
Ναι αλλά αν διαβάσεις απαντήσεις, η ίδια η Sega of America λέει θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τα μηχανήματα genesis, cd, 32x που είναι στην αγορά. Οπότε αν ο άλλος είναι και λίγο ανυποψίαστος την πατάει.
 
Πάντως αν δείτε στιγμιότυπα αγώνων κυρίως καλαθοσφαίρισης στην Ελλάδα του 1996 θα δείτε διαφήμιση για το Mega Drive και το Sega CD. Δεν θυμάμαι από ποιον αγώνα στο ΟΑΚΑ το είχα δεί. Μπορεί στους ημιτελικούς του παο με πανιώνιο.
 
Περίεργη εκείνη η εποχή, όλοι έπαιρναν PSX ή N64, ελάχιστοι Saturn. Εγώ προσωπικά παρέμενα πιστός στο PC! Άλλωστε τα παιχνίδια που έπαιζα εγώ δεν κυκλοφορούσαν σε κονσόλες. Και μιλάω για RTS genre και adventures. Αν και το Command & Conquer στο Saturn ήταν καλύτερο απ' ότι στο PSX.

Πάντως ότι arcade τίτλους έκανε μεταφορά η SEGA στην κόνσολα πέτυχαν απολύτως. Το 1997 το εγκατέλειψαν εντελώς για το Dreamcast.

Αν και θεωρώ ότι από το καλοκαίρι του 1995 η αγορά είχε ωριμάσει και πολλές οικογένειες έπαιρναν PC, ας ήταν πιο ακριβό. Το 1995 - 1996 πήγαινα Πρώτη Γυμνασίου και θυμάμαι ότι από τα 32 άτομα στην τάξη, οι 9 είχαμε PC στις αρχές του 1996. Στο Δημοτικό ήμασταν 3 την προηγούμενη χρονιά. Το 1997 - 1998 στην Τρίτη Γυμνασίου οι μισοί είχαν αποκτήσει PC.

Όσο για το Bleem! επειδή είχα ασχοληθεί, έτρεχε καλά σε PII! Στον MMx 233 MHz που είχα όταν κυκλοφόρησε δεν έτρεχε καλά. Αλλά ο Pentium 166 MHz (Ιανουάριος 1996) ήταν ήδη obsolete το 1999 (Μάρτιο) που κυκλοφόρησε το Bleem! Αφού τότε είχαμε ήδη φτάσει στα 450 MHz!

Εγώ σε αυτο έπαιζα κυρίως DOS παιχνίδια, κάποια από τα οποία από το 97 είχαν και εγκατάσταση για Windows. 'Hταν και πιο ελαφρά.
FPS όπως Quake GL、Half Life κλπ τα προσπέρασα αφού δεν τα έτρεχε.
Αναφερόμουν κυρίως στα πολύ ακριβά PC, όχι στα ακριβά, που ήταν όλα τους. To θέμα ήταν πως οι ανίδεοι γονείς των μαθητών δεν ενδιαφέρονταν για καλές κάρτες γραφικών που ήταν αναγκαίες για τα 3D Windows παιχνίδια, παρά μόνο για κειμενογράφους. Aν και για DOS ήταν ότι έπρεπε. 'Ετσι τους φόρτωναν φθηνές κάρτες με 1 και 2 ΜΒ.
Το 166 το ειχα αγορασει το 97 με οθονη 17" και κάρτα 3D 4 MB, 300000 δρχ, που για την εποχή του ήταν μεσαίο βαλάντιο. Κυρίως για παιχνίδια DOS έκανε.
Για καλές κάρτες γραφικών και επεξεργαστή κλπ άνω των 500000 θα πήγαινε.

αλλά γενικά στο PC τα παιχνίδια από arcades και κονσόλες, ελάχιστη προώθηση είχανε και πολλές φορές το κοινό δεν ήξερε καν πως υπάρχουν. Εκτός αν ήταν τίποτα Resident Evil, Street Fighter, Mortal Kombat ή FF7. Εγώ πχ που ασχολιόμουνα, δεν είχα ιδέα πως ο Sonic κυκλοφόρησε για υπολογιστή, oύτε και το VF2. Η πλάκαι ήταν πως είχα πετύχει το Toshinden που ήταν άθλιο port. Kαι χρόνια αργότερα έμαθα πως υπήρχαν αρκετά που ήταν χαντακωμένα και μακριά από τα περιοδικά της εποχής και τα ράφια των καταστημάτων.
 
Εντάξει, το να πάρεις Sega CD κοντά στο 1996 είναι λίγο και δικό σου λάθος.

Δηλαδή αν μπορείς και στέλνεις γράμμα/mail σε gaming περιοδικό για να κάνεις ερώτηση, τότε είσαι και αρκετά ενημερωμένος ώστε να μην έχεις καμία δικαιολογία.
Εγώ λόγο νοσταλγίας για τα παλιά παιχνίδια είχα αγοράσει μτχ sega cd μαζί με mega drive το 1997 από κατάστημα της περιοχής μου κυρίως για να παίξω το final fight μιας και το είχα βρει το παιχνιδι σε αγγελίες καταστημάτων που ήταν στο gamepro αλλά τελικά είχε θέμα το sega cd οπότε επιστροφή. Εννοείται ήξερα πως ήταν παρατημένο το μηχάνημα μαζί με το 32x απο το 1995 με ελάχιστα παιχνιδια αλλά δεν μπορούσα χωρίς το 2d gaming.Τοτε από σύγχρονες κονσολες είχα ps1 και N64.

Μεχρι που από το 1998 άρχισα και έψαχνα παντού για τα παλιά αγαπημένα 2d games από arcades και τις 8μπιτες 16μπιτες κονσολες.Ευτυχώς είχαν κάνει και αρκετές 2d arcade perfect μεταφορές στο ps1.αλλα το μεγάλο σοκ την ίδια χρονιά είχε ερθει όταν είχα δει το mame.
 
Μεχρι που από το 1998 άρχισα και έψαχνα παντού για τα παλιά αγαπημένα 2d games από arcades και τις 8μπιτες 16μπιτες κονσολες.Ευτυχώς είχαν κάνει και αρκετές 2d arcade perfect μεταφορές στο ps1.αλλα το μεγάλο σοκ την ίδια χρονιά είχε ερθει όταν είχα δει το mame.
To MAME ήταν ακόμα στα σπάργανα. Θραύση κάνανε οι Callus, Raine και NeoRage X, μιας και εκεί υπήρχαν τα πιο δημοφιλή παιχνίδια από τα ηλεκτρονικά που παίζαμε. Kαι ένας εξομοιωτής ειδικά για το ΤΜΝΤ Τhe Arcade Game, που έτρεχε στο DOS. Το MAME τα πήρε πάνω του αργότερα, όταν ενσωμάτωσε τα παραπάνω, μαζί και με αυτά του Zinc
 
Μάρτιος 96 και πρέπει να περιμένει ακόμα. Πάρε τηλ του λέει ο μάγκας στη Sega στο 1-800-saturn. Είμαστε στην οδό λάσπη, αριθμό ποτάμι που λένε. Έστειλε λέει με ταχυδρομείο να κάνει register ωστόσο αυτοί την ίδια ώρα έμπαιναν μέσα 55 μύρια τον χρόνο

1000197434.jpg

Πωλήσεις κονσόλας Μάρτιος 96, η Sega έχει κάνει "project" 400.000 saturn αλλά μάλλον ο πραγματικός αριθμός είναι μικρότερος. Πρόσεξε το γράφημα από Ιούνιο έως Νοέμβριο το saturn δεν πουλάει τίποτα πιθανόν επειδή δεν έχει παιχνίδια (?)
η τέλος πάντων πολύ καλά παιχνίδια

1000197435.jpg

Την ίδια ώρα η Nintendo που το πάει χαλαρά βγάζει το DKC2 στο SNES και σαρώνει σε πωλήσεις, το πιο πετυχημένο παιχνίδι του 1995 σε πωλήσεις στην Αμερική.

1000197438.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ας είμαστε ειλικρινείς, σε εκείνη τη φάση, η Nintendo, με ένα θεωρητικά και τεχνικά κατώτερο μηχάνημα (κατά τη λογική της Sega, που μοστράριζε τα διάφορα add-ons, το blast processing κτλ), τότε έβαλε τα γυαλιά σε όλους τους ανταγωνιστές με τη σειρά Donkey Kong Country.

Έπαιξαν πολύ σωστά με τις ικανότητες του SNES και έπεσε κλάμα σε πολύ κόσμο, όταν η Sega, με το Τεχνολογικό της τέρας, δεν ήξερε τι να κάνει, πως να το αξιοποιήσει....
 
Όπως σωστά σημείωσε ο imgema θες μπόλικη μνήμη όταν έχεις CD. Αλλιώς είναι σαν να λες έχω Φεράρι με σκασμενα λάστιχα.

Να σπρώξει τα δεδομένα στη γρήγορη RAM και να κάνει παιχνίδι η κονσόλα.
 
Το Saturn ειχε περισσοτερη RAM απο το PS1 και 16πλασια memory cache στο CD
 
Η Sega σταματά το Dreamcast και γίνεται software developer, οπότε κάνουν την ερώτηση στους devs αν θα είναι δύσκολο να γράψουν τώρα για το PS2 και η απαντηση

"we coded for Saturn...anything after that is easy".

Το PS1 έκανε αυτόματα σε hardware επιπεδο εφέ όπως fog, transparency, reflections κλπ. Στο saturn μόνο μέσω software και τους έβγαινε η ψυχή λόγω της αρχιτεκτονικής του.
 
Το Saturn ειχε περισσοτερη RAM απο το PS1 και 16πλασια memory cache στο CD
2MB δεν έχουν και οι δύο κονσόλες?

Μονο η RAM μετράει σε αυτό το θέμα. Δε ξερω κατα πόσο το cache βοηθάει στο CD, πάντως real time streaming τα animation frames σε ένα 2D fighting δεν θα τα κάνει.
 
2mb έχουν και οι δύο, το Saturn έχει 1,5mb vram που χωρίζεται σε 3 μέρη, framebuffer/vdp1/vdp2 και το PS1 1mb.
 
Απρίλιος 96, με μια μεγάλη διαφήμιση η Nintendo λέει περιμένετε έως Σεπτέμβριο το Nintendo 64. Το hype στον Θεό

1000197502.jpg

Παρακάτω ίδιος μήνας, το μεγάλο λάθος της Sega να τρέξει γρήγορα το Saturn. Τα 16μπιτ ξεπουλάνε 4 προς 1 τα PS1/Saturn! Η Nintendo άρα σωστά περιμένει, η Sony έτσι κι αλλιώς δεν είχε 16μπιτ!

1000197504.jpg

Προβλημάτων συνέχεια, η Sega διώχνει κόσμο, και ξεκάθαρα πια τα CD, 32X τέλος. Λίγο παπάς ακόμα ότι "είναι viable alternative στο Saturn". Ανταγωνισμός στον εαυτό τους. Και μια τεράστια ανακοίνωση ότι το Final Fantasy έρχεται στο Playstation.

1000197506.jpg

Μην αναφέρω ότι στο ίδιο τεύχος υπάρχει ένα τεράστιο review του μυθικού πια Resident Evil με 5αρια όλα πλην χειρισμού και είναι αποκλειστικό του Playstation. Έρχονται τα χτυπήματα από παντού, αρχίζει να φαίνεται ότι το Playstation σπρώχνει το Saturn εκτός αγοράς με το N64 να έρχεται
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα